Zenia

Medlemmer
  • Content count

    43
  • Joined

  • Last visited

  1. Sunde kiks..??

    Der findes nogen i Føtex og Bilka der hedder Minimum, fiberkiks eller noget, ellers er der dem jeg nogengange spiser fra Matas med højt fiberindhold, det er et svensk eller norsk mærke, husker ikke navnet. De er ret gode for fordøjelsen! Og de er bedre end dem i Føtex for de har ret lavt kcal indhold. Men dem i føtex smager så tilgengæld lidt bedre.
  2. Studenterbrød

    Hold da op nogle kedelige tal MaxPower, 100 gram er kun cirka 6 studenterbrød!! dvs sådan en bakke svarer til det halve af hvad jeg skal have på en hel dag. Men det er jo også bare fedt og sukker...sååå. Opskriften ser fin ud, men smager de mon lige så godt...?
  3. Studenterbrød

    Jeg har en stor træng til studenterbrød, i ved dem man kan købe i bakker fra Karens et eller andet, lige nu. Jeg er parat til at gå ned og hente når som helst, men inden jeg gør det kunne jeg rigtig godt tænke mig hvis der er nogen der kan sige hvor mange kcal de indeholder. Jeg er begyndt at tælle kcal igen, og vil gerne vide hvor meget jeg skal regne med at lægge oveni B)
  4. spinning...

    koster hvad?
  5. OPSKRIFTER!

    2 bakker ost svarer nogenlunde til 3-4 mennesker. Jeg har lavet det med en bakke, men der syntes jeg kun lige der er nok til 2. Mht. ost ovenpå så skrev jeg : hvis du er ostefreak, ingen tvinger dig. Men det smager som en drøm. MUMS
  6. spinning...

    Hej Stine. Spinning er fedt!! Jeg er også selv meget glad for det, der er god forbrænding og så kommer man hjem med følelsen af at man virkelig har lavet noget, hvilket man self. også har Er du til hård træning, så prøv endelig også boksetræning en dag. Jeg var til min første time i dag, og puha!! DET ER HÅRDT! Men man bliver i et super humør af det bagefter. Held og lykke med træningen fremover! -Z
  7. OPSKRIFTER!

    Det her er en af mine favoritretter, men absolut ikke af den fedtfattige slags. Hurtig og nemt. 2 * Buko skinkeost Toast brød skinketern champingonger Asparges Ananas Majs Alt (undt. toast) vendes i en gryde til osten er smeltet, derefter hælder du det i et ovnfast fad hvor du i forvejen har skåret cirka 5-8 skiver toastbrød i store tern og ind i ovnen! Er man ostefreak, så drys lidt ost på toppen, ligesom lasagne, MUMS! PRØV DET! Kcal: ??? Fedt: Vil helst ikke vide det Protein: Der er protein i ost, ik?
  8. Kostplan nr. 6040

    Jeg har lavt lidt om på planen, og har nu været inde og prøve det program. Morgenmad: (Havregryn m rosiner og banan) Protein:9,6 Kulhydrater: 60,2 Fedt: 2,6 Kcal: 302,9 Mellem: (cheasy frugt yoghurt) Protein: 5,6 Kulhydrater: 9,8 Fedt: 0,2 Kcal: 63,7 Frokost: (pitabrød) Protein: 17,2 Kulhydrater:45,8 Fedt: 14,3 Kcal: 398,9 Efter skole, 2 timer før træning: (pitabrød) Protein: 17,2 Kulhydrater:45,8 Fedt: 14,3 Kcal: 398,9 Aftensmad: (kylling og grøntsager) Protein: 28 Kulhydrater: 17,9 Fedt: 8,8 Kcal: 263,2 Jeg træner cirka 2-3 gange spinning ugentligt og 2 løbe ture på 5 km pr. uge
  9. riskager!

    Hey... de smager godt, især dem med salt og så kan man få med forskellige smagsvarianter :headbanger: Men nej, de mætter ikke det mindste. Men om de er gode for noget, det tvivler jeg på, kan være de giver noget af det samme som bananer.
  10. Kostplan nr. 6040

    Hehe, okay, jeg vil kigge på det.
  11. Kostplan nr. 6040

    Hej. Jeg kunne godt bruge lidt hjælp. Jeg har lige prøvet at stykke et kostprogram sammen. Jeg håber der er nogen der vil kommentere det. Mere protein, mindte kulhydrater, mindre/mere fedt? Ændringer? Kom endelig med meninger, jeg er ikke prof i kost, så det ville være en stor hjælp. Det skal bruges til vægttab, jeg skal tabe CIRKA 5 kilo. Vejer 64 er 167 cm. Morgenmad: 30 gram havregryn 5 gram rosiner 90 gram banan 100 gram skummetmælk 1 skive rugbrød af 44 gram 8 gram cheasy 8% smøre ost 1 skive hamburgerryg Mellemmåltid 1: 1 appelsin og 1 gulerod Frokost: 1 pitabrød (gram?) 50 gram skinketern ærter, majs, salat,tomat,agurk, revet gulerod. 10 gram cremefraichedressing 1 æble Mellemmåltid 2: 44 gram rugbrød 10 gram cheasy ost 8% hamburgeryg 150 gram kakaoskummetmælk Aftensmad: 250-300 gram grøntasager 100 gram magert kød (8%hakket oksekød, kylling, kalkun, skinketern) Kan ikke lide fisk. Evt. Sidste måltid: 100 gram cheasy frugt yoghurt 10 gram rosiner 15 gram fiberkostdrys med hvedeklid 2 liter vand hver dag, 3 når jeg træner.
  12. Kostomlægningsplan søges!

    0,5 liter mælk, er det ikke temmelig meget? Og vil det sige at man skal have varm mad både middag og aften?
  13. De forbandede kilo

    Hej. Okay, rart at høre at jeg taber mig. Jeg er netop begyndt på at skrive alt ned hvad jeg spiser, tror det er en god idé så jeg også kan se hvor der evt er noget der skal skæres væk osv. :) Mht. det søde så er jeg begyndt at købe noget mere, men jeg håber bare jeg kan holde til det, hehe. Nu må vi se om det hjælper når jeg er begyndt at skrive alt ned hvad jeg spiser, det tror jeg for så kan jeg måske få øjnene op for hvor slemt det er. Det er helt sikkert også der grænsen for vægttabet stopper, for ellers er jeg jo sund og dyrker motion. Men er der stadi ikke nogen der kan fortælle mig hvor man kan se hvor meget man forbrænder og hvor mange kalorier man bør indtage? :)
  14. De forbandede kilo

    Hej, er der nogen der lige kan give mig formlen for udregning af hvor mange kcal man har brug for eller evt give mig et link?
  15. Spinning

    Okay, jeg glæder mig til at prøve det, kan bedst lide det når man virklig kan mærke man har lavet noget. Så der ser jeg frem til, men frygter også lidt hvis der er sådan noget som armbøjninger, puha, jeg har arme af tændstikker. Bodypump, ja det er også godt, har gået til det lidt, men hvis jeg kan lide bosketræning, er det jo en god måde at få brændt noget af samtidig. :) Z