Kranken

Medlemmer
  • Content count

    19
  • Joined

  • Last visited

  1. Store muskler uden doping

    Hej... Jeg tænkte denne artikel måske ville vække interesse blandt det vægttrænende folk: http://www.ing.dk/apps/pbcs.dll/article?AI...5/BIO/107020001 God fornøjelse
  2. Cykling og interval træning

    Ok - sejt nok... Hvor mange intervaller vil du foreslå på eks. en 45 minutters tur? Man kan vel næppe holde til det i så lang tid? Vil det være fornuftigt eks. at løbe "almindeligt" i 10 mins. Herefter løbes 5 spurter + 5 luntere... = 5 mins. Ovenstående gentages 3 gange = 45 mins? På forhånd tak :)
  3. Cykling og interval træning

    Kan man med fordel praktisere almindeligt løb efter samme princip? Dvs. spurte 30 secs og lunte 30 secs?
  4. Spørgsmål om forbrænding

    De moralske tømmermænd efter en gang dødsdruk rejser ofte samme spørgsmål. Jeg forestiller mig, at det er i samme forbindelse du er kommet på tanken? Kaloriemæssigt passer det cirka med 15-20 bajere oven i det daglige indtag :) Men bliver ALT energien optaget i kroppen? Hva med "det" der kommer ud igen? Er det fuldstændigt energiforladt?
  5. Vægtvogterne "kostplan"

    hehe... det lyder velkendt Du skulle vel aldrig være en udsending fra fedmefundamentalisterne?
  6. Opspænd i bænkpres

    Hep heeey... Må man så gerne spænde så meget op, at man løfter bagenden? Jeg er i øvrigt betydeligt stærkere hvis jeg løfter rumpetten... Tror mit max stiger med 15-20 kg!
  7. Koncentreret protein-tilskud i fast form ?

    heh... Ku sku nok blive året hit på Nordstranden til sommer... "Lækker proteinis - alternativet til Kæmpelæske"
  8. Koncentreret protein-tilskud i fast form ?

    Kan du ik snige en "filmbøtte" (du ved - dem man afleverer sine film til fremkaldelse i) med dig i lommen. Der kan vel være omkring de 30 gram i. Hvis du ellers har adgang til et glas og en vandhane kan du hurtigt lave en lækker proteingrød... :lol: Det er ikke så delikat, men det er vel ligemeget Jeg har selv eksperimenteret med nogle protein-isbarer... Det kræver selvsagt adgang til en fryser, men de kan laves på forhånd og sluges i en fart.
  9. Nederste af lats (obliques?)

    okey, tak... Men har det nogen speciel effekt i forbindelse med hypertrofi? Eller vil en form for progressionsforløb være et bedre approach? Og så skal jeg lige have slået fast en sidste gang: Større Obliques vil IKKE udfylde det område hvor jeg mangler masse? Jeg vedhæfter lige endnu et billede. Der hvor jeg har markeret med grønt, kan jeg mærke mit hofteben. Der befinder sig under ½ cm spæk uden på, så jeg har virkelig de sygeste hofter :lol: Obliques'ne ligger ikke OVER hoftebenene? Jeg har studeret utallige anatomitegninger, men kan ikke blive klog på det.. mvh. kranken2004 :)
  10. Nederste af lats (obliques?)

    Tak for Jeres svar. Ud fra det I skriver, tror jeg Serratus får fred i første omgang.. Yes - det må være noget i den dur jeg skal have fat på... Et par "lange" lats. Hvordan udfører du een-arm-rows? I en maskine eller med håndvægte? I forbindelse med chins mener jeg engang at have læst, at man evt. kan køre dem som "ladder". Jeg kan selvfølgelig ikke finde det igen... Vil det sige man kører: 1 rep 2 reps 3 reps 4 reps 5 reps 6 reps 5 reps 4 reps 3 reps 2 reps 1 rep ? Og i givet fald - har det nogen speciel god effekt Jeg kører i øvrigt ogås pulley rows ved lejlighed. Tak endnu engang...
  11. Nederste af lats (obliques?)

    Oki - tak for jeres svar. I første omgang får fedttabet højeste prioritet. Jeg kører i forvejen chins og træk til bryst, så det vil jeg fortsætte med. - Hvordan rammer jeg Serratus? - Hvilke andre øvelser vil hjælpe til en "fuldere" ryg? - Vil en større transversus hjælpe, eller ligger den "for dybt"? På forhånd tak for hjælpen Jeres hengivne Krank :lol:
  12. Nederste af lats (obliques?)

    Hej igen! Tak for Jeres svar. Jeg har godt styr på det praktiske vedr. kalorie-over/underskud. Det vil helt sikkert hjælpe at smide et par kilo spæk - og jeg er netop igang med at cutte i anledning af sommerens komme. Jeres svar giver lige anledning til et par follow-up questions: - Hvilke øvelser vil primært aktivere de nederste (vandrette eller lodrette?) muskelfibre? - Er der andre muskler (end lats) jeg med fordel kan træne for at fylde lidt masse på de markerede områder i siderne? - Er der nogen med samme "problem", der har fundet en praktisk "løsning" På forhånd tak!
  13. Hej... Jeg er udstyrret med en yderst uheldig kombination af bredde hofteben og en smal talje... Jeg har en ide om, at et par ordentlige "vinger" kan rette op på dette og give en pænere figur. I den forbindelse vil jeg høre om man kan træne det nederste af lats'ne? Eller er der tale om een stor mulle, der ikke kan trænes "lokalt"? Jeg kører i forvejen russian twists på bold, og føler denne øvelse hjælper lidt i den rigtige retning. Jeg er i øvrigt i tvivl om hvorvidt sidebends (altså træning af obliques) vil hjælpe, eller blot gøre "problemet" større. Jeg har set på mange andres postedes pics, at de har lignende figur. Er det kun undertegnede der synes det ser skørt ud? Nogen gode råd? Jg har vedhæftet et billede...
  14. Kcal.

    Hmm... Bidrager flere mindre måltider desuden ikke med et øget stofskifte?
  15. Træn mens du spiller spil

    Jeg er nørd, men bliver træt når folk kalder mig fed... ;)