teddy

Medlemmer
  • Content count

    4,692
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    4

Everything posted by teddy

  1. Træningselastik

    Ik helt. har prøvet at vedhæfte et billede her.
  2. Træningselastik

    Jeg har i mange år haft en kraftig træningselastik liggende på loftet, tog den ned for nylig, da jeg godt ville bruge den lidt til min dårlige ryg, men den var blevet mør på loftet, så den sprang. Hvor finder man den slags i dag?
  3. Træningselastik

    Den havde jeg luret. Men det her er en noget kraftigere elastik end dem jeg normalt ser rundt omkring. Ellers havde jeg ik spurgt.
  4. Springerknæ/binyrebark

    Min fys har henvist mig videre til en speciallæge, da jeg ikke kan genoptræne uden smerter, tanken er så iflg fyssen at jeg skal have lavet en blokade med binyrebark, så jeg kan komme igang med genoptræning. Nogle der har erfaring med dette?
  5. Chia frø

    Altid godt at få et indlæg fra 2004 frem igen.
  6. Fys omkring Valby

    En med erfaring med dygtig fys i/omkring Valby?
  7. Irrelevant funktion hvis du spørger mig. https://support.polar.com/da/support/Fat_Burning_Percentage
  8. DGI svømmekursus: Er det pengen værd?

    Jeg gik på et tilsvarende i Valby for nogle år tilbage, som jeg så droppede af private årsager, men det var jeg super glad for og mine forudsætninger var meget i stil med det du beskriver.
  9. Anbefaling af terapi

    Hvor i landet befinder du dig? Jeg ville nok smutte en tur forbi en god fys, med erfaring inden for løbeskader elelr en osteopat.
  10. Har tidligere løbet en del, men er flere år siden pga skader. Nu kan jeg endelig løbe igen, men har meget begrænset tid til rådighed, noget i stil med 3 x 30-45min ugentligt. Ved godt jeg ikke kommer til at slå rekorder, men hvordan får jeg mest muligt ud af min begrænsede tid?
  11. Vo2max

    Hvordan finder jeg bedst mit vo2max i løb?
  12. Vo2max

    Ok kan høre jeg løber for hårdt nu så ;-) max puls 191 og rammer tæt på på mine ture.
  13. Vo2max

    Kan fint køre programmet med puls fx, men 90%vo2max, hvad ville det ca være omsat til hrm?
  14. Vo2max

    Var egentlig mere af nysgerrighed, da jeg løber efter MOLS løbeprogram, hvor man skal løbe ved 90% af VO2maxog aner jeg ikke hvad er ;-)
  15. Begrænset tid til løb

    Det har jeg gjort de sidste 4 mdr ca ;-) Jeg løber nu 3 x 5 km om ugen.
  16. Pulsur uden GPS

    Forstår ikke helt, mener du at urerne bliver større fordi der er gps i?
  17. Begrænset tid til løb

    Tror jeg vil prøve at implementere denne fremgangsmåde, dog med det forbehold at jeg pga skader vil skrue langsomt op for intensiteten, så jeg mærker efter hvad kroppen vil. Nogle nyere kommentarer til løbeprogrammet? Strider imod mange af de anbefalinger man ellers ser med længere ture og lavt tempo.
  18. Kondicykel til hjemmebrug

    Har længe gået med tanker på at købe en kondicykel til hjemmebrug, ville egentlig helst købe en romaskine, men de er monster dyre desværre. Cyklen ville mest skulle bruges til noget interval træning, for at holde formen, da tiden til at komme ud og træne ikke er der pt. Nogle erfaringer med hvad der er godt eller skidt? Syntes der er meget at vælge imellem, ønsker ikke at bruge en formue, men vil heller ikke have noget der ikke er noget værd. Overvejer også som alternativ at lease en Concept 2, ligger på ml 4-500 kr om måneden.
  19. Kondicykel til hjemmebrug

    Desværre langt over mit budget.
  20. Begrænset tid til løb

    Er ret overbevidst om at det er fra Morten, kan jeg se på diverse debatter der har været om det.
  21. Begrænset tid til løb

    Faldt lige over denne. http://www.motion-online.dk/mest-effektive-loebeprogram/
  22. Begrænset tid til løb

    Vidste ik Morten Z havde lavet den slags anbefalinger, men lyder som en god fremgangsmåde.
  23. Udstrækning/mobility/foamrolling

    Jeg gad godt at finde noget materiale/guides eller lign, som kunne vise mig hvordan jeg bedst muligt kunne foamrulle min øvre ryg, da jeg som tidligere nævnt har haft problemer i dette område i en årrække.
  24. Fysioterapeut til barfodsløber (KBH)

    https://www.casparf.dk/
  25. Hvilepuls

    Har læst en del af Joel Jamieson og han snakker noget om at jo lavere hvilepuls, jo bedre form og jo lavere pulsen er, jo mindre behov er der ofte for lavintensiv træning, er der nogle holdninger til det herinde?