Rønne

Medlemmer
  • Content count

    937
  • Joined

  • Last visited

About Rønne

  • Rank
    Som snydt ud af næsen på sin far ..... stakkels knægt!
  • Birthday 10/16/1961

Contact Methods

  • Website URL
    http://

Profile Information

  • Sted
    Århus V
  • Interesser
    Karate (Shotokan og Okinawa Goju Ryu).

Previous Fields

  • Træningsformål:
    At blive seriøs karate-ka.
  1. Kostprogram

    Det er nu 11. tråd du starter med fedttab. Burde du ikke snart tage et råd eller to til dig og få startet den cutting op, istedet for at snakke om den ustandselig. Der er ingen der kan fortælle dig hvad du skal spise ud over sundt og varieret. Det er jo dine smagsløg, der skal udsættes for mad-valget. Det nytter jo ikke noget at jeg foreslår gulerødder og skinke, hvis du får bræk-fornemmelser bare ved tanken. Det der betyder noget, er at vælge fødevarer med et lavt kcal. indhold. Om du får 10 eller 40% af din energi fra fedt er i praksis ligegyldingt, blot du ikke spiser flere kcal. en nødvendigt for din cutting. Tommelfingerregel: grønsager, magert kød, fuldkornsrugbrød, havregrød og alt hvad der minder om det. Bon apetit.
  2. Vægttab på ferie?

    Vil du gerne tage 300 gram på???? Drik et glas vand. Det er der ingen fedt i. At din vægt svinger med +/-300 gram, er næppe et mål for om du har tabt dig eller taget på. Udsving på +/- 2 kg. fra dag til dag er slet ikke uset.
  3. taber man sig selvom...

    Det her udvikler sig til en akademisk diskussion, uden resultat, for hvis noget skal bevises skal der udføres et eksperiment med alt andet lige og det kan vi ikke. Det akademiske i diskussionen fremhæves af, at vi taler om sølle 15 min cardio. Uanset, er det begrænset hvor meget du kan nå at forbrænde på 15 min. I min lille indskrænkede verden er forskellen mellem 200 og 300 kcal. så lidt, at jeg ikke gider regne med det i mit samlede regnskab. Derfor disse mærkværdige, intetsigende svar.
  4. taber man sig selvom...

    Vrøvl <{POST_SNAPBACK}> Nå!
  5. Appetit

    Jeps. Det er bare dig. Du lider af folkesygdommen "fedtforskrækkelse". Olivenolie er rent fedt, men af den sunde slags. Denne tråd handler om, hvordan man får stoppet flest mulg kcal. i hovedet uden at kaste op og få madlede. Et produkt som olivenolie indeholder små 1000 kcal. og er derfor velegnet til formålet. Om ens mave kan klare "mosten" er helt individuelt. Hvis jeg havde skrevet ½ liter piskefløde istedet, var der nok grund til at stoppe op et øjeblik, men med olivenolie er det bare at bunde flasken, hvis man kan få sine smagsløg til at acceptere det. Men om du bruger 75 eller 50 gram olie, er vel også en smagssag.
  6. Appetit

    Kcal.tæt shake: 30 gram proteinpulver, 60 gram druesukker, 75 gram olivenolie, ½ liter vand. 2 gange om dagen, det er noget der rykker. Det blander sig helt fint i en alm. shaker.
  7. Hvilestofskifte

    Der tales meget om stofskifte her i tråden. Bl.a. har én beregnet sit stofskifte til et antal kcal. ???????????? WTF. Hvordan beregner man sit stofskifte? Der tales også om hvilestofskifte Heller ikke et udtryk man ser ret ofte Sidst jeg var i kontakt med mit stofskifte, var det gennem en blodprøve som min læge udtog, sendte til analyse, og efterfølgende meddelte mig var normalt. Til forskel fra dem der har et højt eller et lavt. Uanset om det er mens de hviler sig eller spæner fra Herodes til Pilatus.
  8. taber man sig selvom...

    Nej.
  9. venter

    Man skal ikke sætte sit lys under én skæppe. Det er sgu da en fin tid på en lang tur. :4thumbup:
  10. DHEA? Godt eller skidt?

    Steorider har jeg (heldigvis) ingen erfaringer med, men når jeg gerne vil tage på, så spiser jeg noget mere, træner lidt tungere og skære ned på cardioen. Hvor er livet bare dejlig simpelt.
  11. Maks puls på pulsur?

    Uden at vide det, ville jeg tro at din makspuls er uinteressant for dit kcal. forbrug. Jeg tror at uret regner forbruget ud fra din alder, vægt og aktuel puls og tid. Om din teoretiske maks. puls er 193 (men i realiteten måske er 210) bør ikke have indflydelse på forbrændingen. Som sagt, alder, vægt, og aktuel intensitet, bør være værdierne der ligger til grund. TROR JEG. PS: Har du fået nyt hår??
  12. Overtræning?

    Jeg tror også at vi taler let overtræning. Ikke i ordets egentlige forstand, men nok mere som manglende restitution. Det oplever jeg ofte, da min træning er meget intensiv og lider af en komplet mangel på restitutionsdage.
  13. pulsur

    Hvem er du? Køn, højde, vægt, anden træning end løb. Hvad er dit mål med løberiet? Hvad viser dit pulsur? Løber du ude eller inde?
  14. Muskelmassen - hvor bliver den af?

    Jeg er også overbevist om at du har ret MaxP. Men mon ikke vores gode ven Sunrise lige vil være så imødekommende, at bekræfte det
  15. Vægttab og bevaring af muskelmasse?

    Hvis tab af muskelmasse skal minimeres, så skal der trænes med vægte. Du slipper ikke for en tur i centeret og sørg så for, at du får protein nok. Hvis du sætter dig for at tabe næste 1 kg. om ugen så er det nok nærmest halsløs gerning. Et massivt vægttab vil nødvendigvis afstedkomme et massivt tab af muskler. Sats på 4-500 gram om ugen i vægttab og træn så 2-3 gange styrke/vægttræning pr. uge. Tæl kcal. (det gør du vist allerede) og juster dit proteinindtag til omkring 2 gram pr kg. kropsvægt.