Rønne

Medlemmer
  • Content count

    937
  • Joined

  • Last visited

Everything posted by Rønne

  1. Mirakelmiddel

    Indtil videre er der jo intet at forholde sig til. Produktet og træningsmetoden er fuldstændig ukendt i form og omfang. Der er for så vidt intet i vejen med at træne for masse ved rene kropsvægtøvelser (ikke optimalt men nok heller ikke umuligt) og hvis produktet f.eks. er økologisk vegetar proteinpulver, har den kommende udbyder jo ret i sin påstand, et eller andet sted. At der så er nogen, der gider at svare på hans tråd...... Alle indlæg er jo heller ikke just seriøse..... Lad manden dø i fred.
  2. Er min kostplan god nok !?

    Jeg tror at Chillum's mål er at cutte fedtet væk fra kosten og ikke fra kroppen. Hans bekymring går måske på, hvor sundt det er at undvære fedt i kosten. Selv med 93 kg er 3800 kcal. jo nærmest bulk med mindre hans træning består af en daglig maraton. Eller også har han suget lidt for dybt i piben og tåger lidt rundt i begreberne
  3. Mere masse mindre fidt

    Hvis du træner vægttræning hver anden dag, og de dage har et kcal. overskud, f.eks. på 500, og de andre dage har et tilsvarende underskud, så kan du måske opnå det ønskede. Husk at du forbrænder ekstra i forbindelse med træningen, så din zig-zag diæt skal måske variere 1000 kcal fra dag til dag. F.eks. 1500 kcal. og 2500 kcal. Om det virker, kan kun du selv afgøre ved at prøve. Men andre har vist nok prøvet med held.
  4. Nu skal det skisme være:)

    Det er nok ikke ekstremt dumt, men svaret er så logisk at det tangere.... Hvad du forbrænder på en dag kan estimeres vha. formlen, som du finder her på sitet. Og så må du gøre dig dine egne erfaringer. Hvad du indtager, opgøres vha. en vægt. Alle madvarer har en energifordelig og den står på varen. Ellers kan vi endnu engang komme med det eviggyldige råd: Læs et par tråde under vægttab. De handler sjovt nok alle om det samme
  5. Nu skal det skisme være:)

    Det tror jeg ikke er nogen god idé. Hvorfor skulle en omelet være speciel god om morgenen? Æg = kolesterol. Så længe du spiser sundt og varieret, så spis nogenlunde hvad du har lyst til. En "slankekur" behøver ikke at bestå af tarmskylninger og mere eller mindre videnskabelige indlæg. Det eneste der er vigtigt i forbindelse med vægttab, er at spise mindre end du forbrænder. Så tæl kcal.!!!!!!!!!!!!!
  6. Spørgsmål om vægttab vha motion

    Olivenolie er absolut sundt, nemt og billigt. Pas dog på med mængden, da det er meget kcal.tæt (1000 kcal/100 gram). Fisk kan også være en god måde at få lidt fedt indenbords på. Laks og f.eks. makrel er dejlig fede fisk.
  7. Hvor mange kcal i frugt?

    Den her er også fin: Fødevarerministeriet. Læg det hele ind i den her: KropKost (men den kender du måske allerede?) Nu er vi alle meget forskellige men ud fra at mit stofskifte (jf. min læge) er normalt og mit aktivitetsniveau højt, så prøv at tjekke min log og dan dig et indtryk af, hvad der skal til for at opnå et vægttab. Med mine sølle 70-75 kg og godt med træning, skal jeg ned omkring 2000 kcal/dag.
  8. Hjælp til opbygning af kondition

    Hvis du er til løb, så tjek den her side ud www.dourun.dk
  9. Body Pump og vægttræning

    Jeg ville ikke dyrke Body Pump og alm. styrketræning sammen. Som TimeSet er inde på, er det to vidt forskellige træningssprincipper. Jeg har selv pumpet en del og synes at det er fin træning men det kan ikke sammenlignes med traditionel styrketræning. Men du er selv inde på det vigtigste element: interessen og morskaben ved træningen. Hvis du synes det er sjovt at kombinere, så gør det.
  10. For lang tid???

    Nej, det er ikke for meget med mindre du selv synes at du i løbet af dit trænsingspas får det dårligt. Indtag evt. lidt protein og kulhydrat under passet. 2½ time incl. opvarmning mm. er nok nærmest standarden.
  11. Protein - måltidserstatning

    Der skal nu nok være en øvre grænse for hvad der er sundt. F.eks. et par kilo eller sårn. Men alt med måde som man siger. Overskudet sætter sig bare på sidebenene, da proteiner jo bare er kcal. som alt andet.
  12. Maveøvelse

    Øvelsen lugter lidt af show-off . Hvis det er ren mave, der skal trænes, er der nok bedre metoder.
  13. venter

    Hvordan synes du selv det går? (Hold da kæft hvor jeg føler mig ovenpå igen efter min egen middelmådige cutting-indsats ). Tak for hjælpen min egen lille krops-due.
  14. Hva er bedst til kulh efter træning???

    Når du bulker ville jeg bruge chokoladekage. Mums-mums. Spøg til side: brug bare druesukker. Som du selv er inde på, så er det nemt og billigt og samtidig er det hurtigt optageligt og mætter nok ikke så meget som samme kcal.-mængde hvidt brød. Eller hvad med begge dele, hvis du synes at 75-100 gram druesukker er for meget. Det er det fede ved at bulke. Spis hvad du lyster, bare det indeholder godt med kcal.
  15. kostberegner??

    Der er den sædvanlige fra KropKost: KropKost
  16. venter

    Kun alt for godt, min kære. Kun alt for godt. Bemærk at mit indtag svinger meget. Bare idag er det 2500 kcal. Jeg har aldrig et så massivt underskud som 1000 kcal. mere end én dag ad gangen. Og de dage skyldes oftest dårlig samvittighed fra dagen før . Så nej, der er ingen hemmelige tricks. Jeg henter mit underskud på enkelte dage og går ellers rimelig tæt på mit ligevægtsindtag. For jeg elsker mad. Specielt kcal. tæt mad. Brød, kage, kiks, chokolade, pasta, øl, vin, spiritus, fast food og alt hvad der er "godt". :4mewantfood: :4mewantfood:
  17. vægttab med gulerødder

    Der er vist bred enighed, hvad angår gulerødder. Næste gang du ser den formastelige ignorant, kan du jo fremdrage et velvoksent eksemplar af dit udemærkede næringsmiddel og forklare vedkommende, at der kun er ét sted sådan en ikke gør godt. Og at du er parat til at give vedkommende et eksempel på denne placering, hvis vedkommende igen fremture med sit skaudervælsk.
  18. Juice

    Umiddelbart virker det ikke logisk /sandsynligt at et stærkt forarbejdet produkt som f.eks. appelsinjuice, på nogen måde kan sammenlignes med frugt/grønsager. Men der er vel en "human ernæring" i foraet, eller hva'? Prøv at gå ind på www.6omdagen.dk og søg på juice. Det ser umiddelbart ud til at juice er ok men jeg kan ikke se om det er alle slags.
  19. Kostguide 2

    Jeg har kun skimmet dit link, men kunne du ikke bruge den her i stedet for: Fødevarerministeriet.
  20. Kost-Computer-Program

    Så er det det her program du skal bruge. Men det har ikke noget med vitaminer og fedtstoffer at gøre
  21. Spørgsmål om vægttab vha motion

    Hvis man falder i et "seriøst hul" med chips og/eller is kan det sagtens ødelægge eflere dages kcal. underskud og så er det ikke så sært at du kun taber dig 400 gram om ugen. Samtidig tyder det på, at du er oppe mod hårde odds (jf. din læge). Bad luck.
  22. Af med det sidste fedt

    Det forbliver nok en påstand. Hvis du motionere ved en bestemt intensitet (puls) så er det nok underordnet om det er ved løb eller spinning det foregår. Det kan dog for nogen være lettere at opnå en høj puls/intensitet ved løb end ved spinning.
  23. Spørgsmål om vægttab vha motion

    Du har ramt noget af det "værste" med de to typer der. Det er let at få for meget gennem de to produkter. Men hvis indtagelsen sker med måde er begge dele såmænd ok.
  24. Af med det sidste fedt

    Jeg kan sagtens se dit synspunkt. Du er jo løbefanatiker. Men om AndreasJes løber, cykler, spinner, stepper eller hopper på tungen er uvæsentlig. Bare han gør noget, der bringer pulsen op og gerne i længere tid end 10 min. Hvis du (AndreasJes) ikke taber sig, så er det fordi du spiser for meget eller motionere for lidt. Iøvrigt mega flot med det vægttab der. :4thumbup:
  25. Spørgsmål om vægttab vha motion

    Betina har stort set ret. Hvis du ikke taber dig så spiser du for meget og motionere for lidt. Til gengæld mener jeg ikke at du behøver at frekventere et styrketræningscenter. Hvis dit eneste mål er vægttab (og med 101 kg kan jeg godt se opgaven) så er motion det eneste du behøver at koncentrere dig om. Og helst en motionsform som du kan lide. Ellers stopper det helt af sig selv. Hvis du ikke bryder dig om centrene, så lad være med at komme der. Du bør dog langsomt (over tid) intensivere din gang så du til sidst ender i løb. Hvis du har 2 timer til rådighed så vil intensitetsstigningen jo resultere i stigende forbrænding og igen i stigende vægttab. Se på www.dourun.dk. Måske har de noget du kan bruge. Jeg har svær ved at se hvorfor du med 1600 kcal. ikke taber dig, men mit gæt er, at der nok smutter lidt mere end et par gulerødder og et æble ned ved siden af kostplanen. Falder du nogenside i og grovæder et eller andet i weekenden?