Rønne

Medlemmer
  • Content count

    937
  • Joined

  • Last visited

Everything posted by Rønne

  1. kostprogram

    Postet i et forkert fora Har du prøvet at søge på "kostprogram", "madplan" og/eller variationer af ordet i "Kost og kosttilskud" foraet? Nå ikke. Så prøv. Der er over 100 hits på emnet.
  2. Håndtag

    Kcal.underskud. (Også kaldet slankekur).
  3. program til at holde styr på sine proteiner?

    Hvis i ikke laver andet til karate træning, synes jeg at du skal finde dig en anden klub.
  4. Trykket ribben

    Et trykket ribben kan hverken trænes eller pauses væk. Få nogle gigtpiller hos lægen og træn så meget som smerten tillader det. Bered dig på, at det tager mange uger inden smerten forsvinder helt.
  5. Restitution ved meget træning

    Jeg tror som sådan ikke, at der er noget problem i at sætte mængden af træningen op. Du er selv opmærksom på skadespotentialet så det betragter jeg ikke som et problem. Hvad der derimod ikke bør komme som en overraskelse er, at når du spreder din "investering" ud på så mange aktiviteter, kan det nok ikke undgås, at udkommet bliver lige så spredt. Dvs. at du kan ikke satse 100% på 4 forskellige "sportsgrene" men kun 25% på hver. Resultaterne bliver derefter. Istedet for at være god til én ting bliver du halvgod til flere ting. Sådan oplever jeg min egen træning, der fordeles på karate, styrke og cardio (spinning op løB). Min styrkefremgang er absolut minimal, min kondition er ikke super og jeg mærker klart at jeg ikke er udhvilet til karate.
  6. Er dette 4split effektivt nok?

    Hvis ellers overskrifterne passer de enkelte dage, så er der altså her tale om et 2-split, som køres 2 gange pr. uge. At der er en smule variation i f.eks. brystøvelserne, gør det ikke til et 4-split.
  7. Farligt at træne hver dag...

    Hvis du gerne vil tabe dig, så spis lidt mindre og dyrk en masse mere motion. Gerne hver dag. Om du løber eller cykler er lige meget. Løb er nok mest effektivt, men hvis dine ben/knæ pga. overvægt vil blive skadet af løb, så start med at cykle. De fleste seriøse "motionister" træner 5-7 dage i ugen.
  8. Hjælp

    Hvis du ikke bryder dig om diætisternes madplaner, så lav din egen med de fødevarer som du kan holde ud at spise. Om du spiser 3 eller 6 gange om dagen har ingen indflydelse på dit vægttab. Hvis du f.eks. kan tabe dig ½ kg om ugen ved at spise 3000 kcal. om dagen (bare et gæt), så find ud af, hvor meget mad 3000 kcal. om dagen er. Regn ud, at du kan spise så og så meget havregryn om morgenen, så og så mange rugbrødsmadder til frokost og så og så meget pasta og kød til aften. Det er faktisk ganske simpelt men det kræver at du holder dig fra alle de ikke planlagte mellemmåltider, som du måske får lyst til. Og druk i weekenden er fy-fy. Problemet med andres madplaner er ofte, at de inddrager en masse forskellige fødevarer, fordi de skal være så alsidige og "spændende" som muligt. Men i en travl hverdag er det ikke praktisk muligt at tilbringe 5 timer om dagen i et køkken. En madplan skal være simpel, ellers holder den ikke i længden. Hvis du er i tvivl om du får næringsstoffer nok, så spis dine vitaminpiller og lidt omega 3-6-9 olie (f.eks. bare fiskeolie). I sidste ende er det dog kun dig selv, der kan skabe resultatet, og karakterstyrke er stadig den vigtigste ingridiens.
  9. Failure

    Så hør noget kvalitets musik istedet for det skod-larm. Så passer det med kvalitets træning. (den var for oplagt). Men hvis musikken annimere dig til at køre til failure, så sæt Kylle på og tænk på noget andet.
  10. venter

    Dansefantasterisia tænker ikke på et program. Hun tænker på mig. Og det gør hun tit. Nauty, nauty girl. Tsk-tsk.
  11. Bare en markeret Sixpack

    Jeg kan ikke gennemskue formålet med dit mave"program". Det giver ikke umiddelbart mening. Hvor har du fundet det henne? Eller hvad er din argumentation for det ekstreme antal reps.? Min filosofi på området er som ved alle andre muskler. Find 1-3 øvelser, hvor der kan lægges vægte på, træn 5 x 5 eller 3 x 12 (eller noget der ligner). Mavemusklerne respondere præcist som alle andre muskler . Hvis du stadig synes at sixpacken ikke er synlig, så smid fedtet. Og der er altså ikke noget der hedder hvalpefedt. Med mindre du da spiser små overvægtige hunde.
  12. venter

    Det er forhåbentlig en joke! <{POST_SNAPBACK}> Prostitution, både som udbyder og som aftager, er ikke en joke. Faktisk blandt de ældste erhverv overhovedet og at kvinder også fungere som kunder er der heller ikke noget nyt eller morsomt i.
  13. venter

    Det der med det samme køn eller ej er ikke afgørende for mig. Jeg er til begge dele. Både drenge og mænd. Det gaaaaaaaz. Der er sgu ikke meget hippie over mig. Jeg husker til en dansk eksamen (HH på aftenskole i 80'erne) kom jeg op i et stykke kvindelitteatur. Resten af klassen (lutter kvinder) og min lærer (også kvinde) rullede bagefter rundt på gulvet af grin. Monster flækkeren. Tal lige om en retfærdig verden eller hva'. Appropos retfærdig, så kan jeg jo kun citere: "All the best women are married and all the hansom men are gay". Just for the record: I'm butt ugly. (Damn I'm funny. I'm killing myself).
  14. venter

    Nu smigre du
  15. Vægttab der virker

    :1356: Sådan skal dén skæres.
  16. Vægttab

    Hov-hov. Ingen aldersdiskreminering. Jeg har advaret dig før. Beat: Umiddelbart ser det da fint ud, det "program" du har bikset sammen der. Hvis dit fødeindtag tilfredsstiller din sult og dine smagsløg samtidig med, at din træning motivere dig til at træne, så giv det 1-2 uger. Hvis der IKKE sker noget, så må træningsmængden op eller indtaget ned. Trist men sandt.
  17. Begrænset hvilemuligheder

    Man kan sikkert altid forbedre en god situation, men at dit arbejde som kok skulle mindske din muskelvækst, tror jeg næppe. Du nævner selv, at du har gode fremskridt, så med mindre du træner til DM i et eller andet, ville jeg IKKE sige mit arbejde op.
  18. venter

    Så kan jeg fame godt forstå at din husbond har andre ting i hovedet end at ordne køkken. (Jeg kunne godt komme med en del omskrivninger af dén sætning, men vil nøjes med et rungende: ).
  19. Spiser jeg nok?

    +1000 kcal. om dagen er en seriøs bulk og er et super godt grundlag for at gaine både fedt og muskler. +500 kcal. og 130 gram prot. om dagen ville sikkert være rigeligt til en fyr af din størrelse.
  20. Kostplan

    Hvordan skulle man på nettet kunne finde en kostplan? Den slags er individuelt og ser anderledes ud for en 120 kg kvinden på 1,5 meter og for dig. Men lær lidt om føde vare enten her på sitet, på GetBig eller her: Fødevarerministeriet
  21. MOL Body Challenge 2005

    Jammen så opret da bare en profil på hende. Det koster ingenting. Og der skal jo også postes billeder i galleriet, så kom frisk med en tilmelding, målene for MBC2005 og billeder. Og hvis hun er bare halvt så "slem" som du antyder, så er hun en oplagt vinder, hvis hun gør noget ved det. Det er jo bl.a. udviklingen det drejer sig om. I øvrigt: Kunne det ikke være en idé, at sætte titlen til MBC 2005, når deltagerne opretter sit album med før pic's. Så er det nemt at sortere i galleriet og finde de billeder der vedrører MBC2005.
  22. MOL Body Challenge 2005

    Øv også. Nu er mine chancer for at vinde ikke ligefrem realistiske mere. Da vi kun var fire tilmeldte havde jeg i det mindste da 25% chance.
  23. De der strøm ting?

    Jeg tror helt bestemt at de der strøm-ting virker efter udbyderens hensigt: Han tjener penge på godtroende forbrugere, der tror, at Arnold blev stor af at ligge på sofaen.
  24. Løbesko og løbeteknik

    Der er vel også en teoretisk mulighed for at det er skinnebensbetændelse. Jeg ved ikke om det altid sidder samme sted. Hvordan smerter føles, er også ofte individuelt. Ellers snakker vi vel "bare" en smule overbelastning.
  25. Spise 1 gang om dagen

    .... og skyl det så ned med en prot./sukker/olie shake, så runder du 5000. Two pieces of cake :4mewantfood: