Rønne

Medlemmer
  • Content count

    937
  • Joined

  • Last visited

Everything posted by Rønne

  1. Fintvalset vs. Grovalset

    Så vidt jeg husker er kcal. indhold og energifordeling den samme, så evt. forskelle er vist udelukkende af akademisk karakter. Til gengæld bliver havregrøden bedst, hvis den er lavet af finvalset. I rå form foretrækker jeg den grovvalsede. Men det er alt sammen en smagssag.
  2. Mave træning under cutting?

    Det er en lidt sjov tilgang du har til din cutting. Jeg tror at de fleste finder mere end halvdelen af deres motivation netop i udsigten til synlige mavemuskler. Men sådan er vi jo heldigvis så forskellige.
  3. Løbesko og løbeteknik

    "Løberen" er sikkert et ok sted. Jeg brugte InSport på Lille Torv, men det var fordi en af mine bekendte (triatlet) nævnte det. Indehaveren er selv løber.
  4. Børn og styrketræning. Prøv at søge lidt rundt
  5. Mave træning under cutting?

    Alt andet lige, vil du nok alligevel opleve lidt begyndergains, når du ikke har trænet mave under din bulk. Hvorfor valgte du mavetræning fra i starten???
  6. Styrketræning - mindre lem?

    Tror du ikke lige at du bør lægge piben væk et øjeblik.
  7. Styrketræning - mindre lem?

    Monster flækkeren
  8. vægtforøgning

    Hvis du gerne vil være stor: æd rigeligt - træn hårdt - sov. Du kan ikke bestemme hvor fedtet skal sætte sig på din krop, men du kan træne bestemte dele af den og dermed vokse de steder du ønsker. Hvís ellers du er i det fornødne kcal. overskud. Lyder det simpelt? det er det også
  9. MOL Body Challenge 2005

    Jammen så må der jo gang i kameraet i weekenden. Vejer idag lige godt 80 kg og fedt% på 14 (bioimp). Målet er en fedt% omkring 4-6 og det vi sikkert kræve et vægttab omkring 10 kg.
  10. træk fra en dør eller vindue

    Jeps, det skader dine muskler at sidde i samme stilling i lang tid i træk. Men kold luft/træk kan sagtens afstedkomme smerter i muskler. Præcis hvorfor, ved jeg ikke, men i gamle dage, før klimaanlæg, var en åben bilrude en sikker måde at få ondt i nakken på. Hvis vi blot taler om at sænke temperaturen i rummet en smule, er det vist et temperament-spørgsmål. Dog er desideret kulde ikke godt at træne i, da musklernes smidighed formindskes. I forbindelse med styrketræning har jeg ingen erfaring i forholdet men i forbindelse med Yoga, bliver det altid tilstræbt at have en så høj temperatur i lokalet som muligt. Varmen er med til at smidiggøre musklerne samtidig med at opvarmningen til yoga ofte er meget krævende, netop af samme grund.
  11. Felden gel?

    Så vidt jeg husker, er Felden primært en "smertestiller". Det fjerner symptomer men helbreder ikke. Tror jeg nok Har jeg hørt Måske
  12. Fedttab - kropsmåling

    En personvægt med bioimpedansmåler er ganske udemærket, hvis du kun bruger den til at følge din egen udvikling. Den bør ikke bruges som sammenligning med andre. HVIS du vil dét, så skal du bruge en fedttang og også her ville jeg være forsigtig med at sammenligne med andre, idet vi jo alle er bygget forskelligt. En fedt% på 14 er måske grænsende til ulækkert på mig, men på en anden person kan det være passende. Ellers har du absolut fat i den lange ende der :4thumbup: Men drop smøgerne og dyrk noget cardio . Det er alt andet lige sundere at tabe fedtet gennem mere motion end gennem mindre kcal. indtag.
  13. Gået i stå :( ?

    Der findes ikke nogen "medikamenter" eller mirakelkure, der kan afhjælpe en cuttning, der er gået i stå. Hvis fedttabet udebliver, skyldes det udelukkende at du spiser for meget. Nedsæt kcal.indtaget eller intensiver din cardio.
  14. Cutte!!

    Jeps, der er vist et godt råd eller tre der. Men ellers er det jo et ganske almindeligt problem, du står med Raider. De fleste der cutter efter en gang bulk vil føle sult i en eller anden grad. Der er én ting som du bør have, for at det vil lykkedes: KARAKTERSTYRKE. Nogen kalder det rygrad andre diciplin og igen andre struktur. Men vis du er diciplineret omkring din træning, så overfør den diciplin til din kost. Som JesperT skriver, så er pasta ikke sagen, med mindre det er i små mængder og så skal det være fuldkornspasta. Grønsager plejer også at være et herre-godt middel. Om du spiser 1 eller 2 kg om dagen er uden den store betydning for kcal. indtaget.
  15. venter

    Hvis legg press er sådan noget maskin noget, hvor du sidder lidt tilbagelænet og presser opad, er det så ikke dobbeltkonfekt, når du også køre squat? Var det så ikke bedre at skifte legg press ud med calf eller andet for læg? Ellers fedt pas, der :4thumbup: :1356:
  16. Kost til en begynder

    Du skal nok starte med at sætte dig realistiske mål. 5 kg. muskler på 3 måneder kræver midler, der ikke er lovlige i DK. Hvis du vil være strandklar med 5 kg, fedtfrie muskler ekstra, så lad målet blive sommeren 2006. Ellers bliver du skuffet. Mange har brugt de sidste 3-6 måneder på bulk/gain :4mewantfood: og er på nuværende tidspunkt igang med at skære fedtet fra (cutte) for at være strandklar til juli. Som en klog MOLbo engang har sagt: Æd - squat - sov. Det er en god måde at blive størrer på.
  17. ...

    Jeg har ikke opfattelsen af, at HST skal køres helt ud til positiv failure
  18. Fullbody

    Spørger du om, hvorvidt du skal droppe dips??? Hvis ja, så nej. Du har, så vidt jeg kan se, ingen egentlige tricepsøvelser med (f.eks. fransk pres), så JEG synes at du skal beholde dine dips. Om du skal køre 3x8 eller 5x5 i skulder pres, er svært at sige, da vægten bør indgå i betragtningen. Køre du f.eks. dynamisk, så er 5x5 måske at foretrække, men umiddelbart er forskellen nok ikke afgørende, eftersom du er begynder.
  19. Madvare, biologisk værdi

    Hvad mener du med begrebet høj biologisk værdi? Hvis du mener at æggehvider er meget proteinrige, har du ret. At æg øger kolesteroltallet er vist også en almindelig opfattelse men jeg mener ikke, at det er hviden, der er problemet. Æg er sundt, men alt med måde.
  20. venter

    Ikke nok med at du, fuldstændig ugennemtænkt, begynder at brække dit køkkengulv op midt i det hele, men du har også giftet dig med en mand, der foretrækker at sidde i sin netundertrøje med en dåseøl i den ene hånd og fjernbetjeningen i den anden mens han ser fodbold. Hi hi du har fået kam til dit hår. Du kan sikkert finde en ligge-vejledning til gulvet ude på nettet. Hilsen KlogeÅge/Smartass/ved-alting-bedre/karl smart/skadefro Jesper
  21. venter

    Jammen sikke da en god idé: Kigger ud af vinduet. Det regner. Kigger på sit køkkengulv. Brækker det op. Logisk og megaklogt. Når jeg får den slags lyster (husligt arbejde og lign.) sætter jeg mig ned i et hjørne og venter på, at det gør over af sig selv.
  22. venter

    Hvor i verden skinnede solen Der var ikke meget i Århus om formiddagen og i Vejle (familie komsamme) var der heller ikke noget
  23. venter

    Jeg kan ikke lade være. Jeg ved at jeg er på nedtrapning, men den her er for oplagt. Sorry, sorry, sorry Dansefanta, men her kommer det: Jammen det er du da allerede, Julle. Altså lam......... i roen. Det gazzzzz. Du kan klare det.
  24. venter

    Hvis ellers du holder dig fra alt for ukorrekte udsagn (dødstrusler, injurier o.lign.) så må du nogenlunde skrive, hvad det passer dig, hvis det bare er relevant for tråden. Du kan godt slette indholdet af et indlæg. Brug "Ret" knappen. Det ved Jullen alt om Du quoter lettest ved at bruge knappen nederst til højre i indlægget og derefter svarknappen ved siden af. Hvis ikke billedet er direkte pornografisk (hardcore) er der vist kun størrelsen (antal MB el.lign.) der sætter begrænsninger. Der har været et par kvindelige mol'er, der har haft rigtig pæne billeder Måske du skulle stoppe med rødvinen nu. Thi-hi. Det gazzzzzzzzzz. Slå halsen af en flaske mere og lad os få lidt sjov i gaden. Skååål
  25. venter

    Dansefanta> fedte fedte fedte. He he. Sølle 37. Jammen bette ven da. Gi' mig dit kontonummer, så overfører jeg et par hundrede kroner. Så kan du ringe når du bliver voksen. (Den brugte vi meget tilbage i 70'erne.). Var der ikke noget med et par og 50 kg fordelt på mere end 160 cm?????? Med fare for at blive misforstået, lyder det som den perfekte størrelse til sådan et eksemplar af den kvindelige race.