spoi

Medlemmer
  • Content count

    23
  • Joined

  • Last visited

  1. At cykle eller løbe...............

    Tak jeg vil prøve søgefunktionen så. Jeg har været på løbebånd i en specialbutik dengang for 3 år siden. Løber fint på mine fødder fik jeg at vede. Tror det var noget med over-/underpronation mm der blev tjekket. jeg cykler nu, men det er altså ikke mig. Jeg synes det er så kedeligt. I mine unge dage løb jeg meget og elskede det - så ved jeg kan lide at løbe - når jeg først er i form. Laila
  2. At cykle eller løbe...............

    Har selv oplevet noget af det samme for godt tre år siden, da jeg ville starte med at løbe. Fandt et løbeprogram der i løbet af 3 mdr kunne få en op på ca 20-30 min løb. desværre fandt jeg ud af efter en uge at jeg sagtens konditionsmæssigt kunne holde til langt mere en programmet foreskrev - og så gik jeg vist alt for hurtigt frem. for pokker hvor fik jeg ondt. Jeg kunne få krampe fra skinneben til under fødderne. Nu overvejer jeg igen at starte med at løbe. Vejer nu omkring 76,5 kilo og er 165 cm høj. regner med at vente til jeg vejer ca 65 kilo for ikke at belaste for meget. Nu må jeg dog indrømme at jeg er lidt nervøs for at det samme skal ske igen. Kan det være en permanent skade der dukker op igen?? Og gode råd og fif modtages gerne. Er der nogen der har et skånsomt starterprogram?
  3. Fedt på maven

    Det kan være sandt. Som jeg skrev tidligere har jeg en ven som gik på kur - han var vildt glad, for 14 kilo raslede af så hurtigt at han selv blev overrasket. Han blev dog alligevel mistænksom over at det gik så stærkt, så han gik til læge. Og ja han var ikke rask. cancer - så det er ikke at spøge med. Han er heldigvis erklæret rask i dag. Skriver det som sagt ikke for at skræmme Nicky - men råder ham til for en sikkerheds skyld at blive tjekket hos en læge. Det kan aldrig skade - og han fejler jo sikkert ikke noget. Som en skrev - måske har vægten stået skævt på underlaget. Det ville da også være dejligt, hvis Nicky bare har pyntet lidt på tallene. Man skal huske at lytte til sin krop. Nicky, hvad spiser du sådan omtrent på en dag???? Laila
  4. Fedt på maven

    Hej Nicky Jeg vil ikke skræmme dig - men råde dig til at søge læge - bare for en sikkerhedsskyld. en af mine venner tabte sig også hurtigt. Det var meningen han ville tabe sig og gjorde også en indsats, men blev overrasket over at hans vægttab var så stort. Søgte læge og ja han var ikke rask. Han har det godt i dag - men det var ikke sikkert, at det var gået så godt hvis ikke han havde søgt læge i tide. Laila
  5. Motion jeps

    ja og hvis der ikke er energi underskug - tager du såmænd på. Man kan sagtens leve sundt og fedtfattigt og samtidig tage på Laila
  6. NUPO

    Hmm tror det er fordi mange mener - jeg selv inkl. - at slankepulver/piller ikke er vejen frem. Mht maden er der mange måder hvorpå du let og hurtigt kommer i gang. Feks en diætist, vægtvogterne, vægtkonsulenterne. Gå evt i et motionscenter og vis din kostplan og får et program(oftest gratis). Det er ikke sikkert det er den bedste løsning - men det er da en mulighed. Og det giver dig gradvist en større forståelse for mad, motion og vægt. Personligt vil jeg sige at hvis du skal ændre dine kostvaner og begynde at dyrke motion(hvis du ikke er vant til det), så kan du let køre surt i det hele. Så et godt råd kan være at starte med en f tingene af gangen - feks motionen og så småt ændre på kostvanerne. Eller omvendt. Laila
  7. Min nye kostplan.

    Hmm umiddelbart ser det ret ensformigt ud, hvis det omtrent er det du spiser hver dag. mht fedt. Jeg spiser selv utroligt mange grøntsager hver dag(mellem 500-800 g) og får jeg ikke midt fedtstof sker der flere ting - mit vægttab stagnerer, mine mave går i stå og mine øjne begynder at klø. jeg skal virkelig tage mig selv i nakken for at få mit fedtstof for jeg har også være med på bølgen med næsten ingen fedt. Efter et par dage fungere kroppen igen og øjnene klør ikke længere. Laila
  8. Vægt tab+træning

    Hmm fortsæt du såmænd bare træningen. Lad det blive en god vane. Om du bør tabe nogle kilo før du måske begynder at træne yderligere kommer an på forskellige ting bla, hvor stor du er nu og hvilken træningsform. Vælg en træningsform der ikke belaster knæ,led og ryg for voldsomt, hvis du er meget overvægtig. Min egen erfaring er det, at starte det hele op for fuld kaliber - dvs kost ændring og træning for fuld skrue ikke hold i længden for mig. Det holdt da længe - men hold op hvor blev jeg træt af det til sidst. Nu er jeg i gang med kostomlægning og moderat træning. Efterhånden som kiloerne rasler af - er jeg begyndt at træne mere. I starten var det bare gåture mm og nu cykler jeg og træner med små vægte og laver mave/balle/lår øvelser. Det virker godt for mig og er til at overskue. Men jeg har også 20-30 kilo jeg skal af med. Målet er at begynde at løbe - men det bliver ikke foreløbigt pga vægten. Det kommer selvfølgelig også an på hvor meget man skal ændre sin kost og hvor meget tid man kan afsætte så famileliv også kan fungere og karrieren plejes. Små mål har været vejen frem for mig i dag. Mht maden er der mange muligheder. Tælle kcalorier, diætist, DDV, vægtvogterne etc Jeg selv benytter DDV samt tæller kcal( Excelskabelon til beregning af kcal findes på www.allnatural.dk.) samt benytter mig af det der hedder refeeding og motion. LN
  9. Vægtvogterne, point liste

    En af de gode ting ved at følge sådan et program er jo ikke kun programmet i sig selv men også den øgede motivation mange får ved at møde op og det at møde ligesindede som kæmper samme kamp. At stå til regnskab over for andre end sig selv når man skal på vægten. Det er lige så meget det psykologiske aspekt man skal tage med her. Jeg selv følger DDV's principper - dog derhjemme og er demed ikke medlem. Tæller samtidig kcalorier. Nu har jeg heller ikke 50 eller 100 kilo at skulle smide og jeg kan slet ikke sætte mig ind i hvorledes det må være. Jeg behøver indtil videre ikke den motivation det giver at møde op - men er jeg ved at miste gejsten betænker jeg mig ikke et sekund. Har også forsøgt mig med vægtvogterne. Det fungerede ikke rigtigt for mig. Jeg snød hvor jeg kunne. kunne godt bilde mig selv ind at en tomat og en gullerod var mange grøntsager *SS* Og ofte måtte jeg i seng uden aftensmad, fordi jeg jo egentlig måtte få alt . så lidt slik skadede ikke og vupti var mine point væk. Egentlig kan jeg bedre lide vægtvogternes principper i stedet for DDV, men DDV fungerer bare bedre for mig. DDV har kurreret mig for min ubændige sliktrang og er ved at have givet mig nye vaner. Der skal lige siges at jeg ikke er fanatisk DDV'er og det er der mange der ikke er. Laila
  10. Vægttab med cola...

    Hej jeg har det selv sådan at jeg nu hvor jeg er i gang med at tabe mig ikke indtager sukker(kun lejlighedsvis = meget sjældent), men kunstigt sødestof. Begrænser det mest muligt for at vænne mig af med sukker-narkomaniet. Når jeg så har tabt det jeg skal, er mit forbrug af alt det søde forhåbentlig mindsket og ønsker så at gå tilbage til alm sukker og selvfølgelig stadig holde øje med kcalindtag. Er heller ikke begejstret for kunstigt sødestof - men acceptere det nu. Laila
  11. Komplet liste over slankekure der virker!

    Hej igen Ja mange af de ting du lever efter ligner jo til forveksling mine. Vil dog ikke undvære mælk + dressinger og sovs(mager), hvis det er muligt for mig at tabe mig med det. Kan jeg ikke, ja så er det her jeg ville skære ned. Vil lige sige at den kakao jeg drikker ikke er noget jeg får ofte. Måske 1 gang på 3 mdr. Oftest er det chai jeg drikker. Det smager himmelsk. Jeg kunne såmænd også finde på at gå ud og få god gammeldags kakao på café i ny og næ. Det er hverdagen + weekender jeg har taget på af og også her jeg sætter ind. Jeg er meget imponeret over dit flotte vægttab og også at du har været i stand til at løbe uden at skade knæ og led ,mens du var overvægtig. FLOT Min mand klagede sig i går over at vi spiste hele tiden og at han simpelthen ikke kunne spise så meget!! Har du det også sådan at det er enorme mængder mad man kan få - nu hvor man går uden om alt det usunde? Jeg har nu tabt mig 9 kilo på 13 uger og mit mål er bare at holde vægten i december. Men tror faktisk jeg taber mig lidt her også. Det ville da være dejligt. Jeg ønsker dig alt godt fremover! Mvh Laila
  12. Komplet liste over slankekure der virker!

    ups vil lige tilføje at jeg drikker ca 2l vand om dagen og nogle dage drikker cola light. jeg betragter det i øvrigt ikke som en kur men som en kostomlægning, idet jeg håber at mine nye vaner sidder fast. Men selvfølgelig er det et eller andet sted en kur fordi jeg i dag spiser mindre end jeg vil gøre, når jeg har tabt mig det jeg skal. Men jeg dropper nok lidt af grøntsagerne og spiser lidt mindre kød og til gengæld spiser jeg nok mere brød/ris etc når jeg har nået målet. Men stadig meget anderledes end tidligere. laila
  13. Komplet liste over slankekure der virker!

    STORT TILLYKKE herfra. Det er bare så skønt er det ikke. Hvad er forholdsvis kort tid? du må da gerne også fortælle et eksempel hvad du indtager på en dag og hvorledes du gør for at tabe dig - også mht motion. Hvor meget mangler du - hvis jeg da må spørge *SS*? Der er nogele ting jeg fortsat ikke er glad for hos DDV og det er sød i stedet for sukker. Men har accepteret det så længe jeg taber mig. Når jeg har tabt det jeg skal er min paln indtil videre at erstatte sød med sukker og spise mere brød/pasta/ris ikke i kæmpe mængder som før men bare lidt mere. Holder allerede nu øje med kcalindtaget. Med DDV-mad er der et spring i det antal kcal man indtager, udfra det man vælger at spise. Jeg varierer en del også kcalmæssigt da jeg prøver at undgå at min forbrænding går i dvale. Spiser typisk mellem 1400 og 1600 kcal på en dag og indlægger det man vist kalder refeedingdage(ikke et DDV-princip) - for tiden er det når jeg går ud!!!. Første gang jeg spiste DDV'sk snød jeg med fedtet. Dvs indtog ikke det fedtstof jeg skulle og spiste udelukkende magert kød og fisk, samtidig med alt min motion. Nok et levn og en vane jeg havde svært ved lige at ændre. Det kom jeg til at betale for. Fik problemer med at jeg ikke tabte mig - bøvl med maven pga alle grøntsagerne og nul fedt. Ondt i led og røde, kløende og sviende øjne. Gik til læge til sidst og fik at vide at kroppen har brug for fedtstof. I dag spiser jeg mit fedtstof - har ingen problemer med hverken led eller øjne. En dag med snyd mht fedtstof - så mærker jeg det straks i mine øjne. Min mand spiser faktisk det samme og er meget overrasket over hvor godt det er - han får bare ekstra brød, kartofler og lign. Nå her er så endelig et eksempel. Alt bliver vejet og jeg holder øje med kcal i Allnaturells excell skema - kropkostHK. Morgenmad; 30 g havregryn (nogle dage tilsætter jeg et par spsk hvedeklid) + skummetmælk. Søder med st dalfour marmelade. En appelsin. Mellemmåltid: lidt grønt - en lille skål bl salat eller en tomat eller gullerod. Evt en kop kakao lavet af skummetmælk, sød og ren kakao. Eller en kop chai(sød cremet the, lavet med mælk) Frokost: en stor skive rugbrød(60 g) med lidt minarine, et æg, 40 g magert pålæg eller 75 g mager ost. To tomater, 2-3 gullerødder, blegselleri eller lign.(300 g ialt) Mellemmåltid: Et stykke frugt + evt grøntsager. Aftensmad, Beuf stroganoff lavet af magert kalv eller oksekød (ca 170 g)svitset i lidt bouillon og tilsat løg, champ, peberfrugt, gullerod, frisk chili og evt hviløg. Der tilsættes ekstra vand og evt lidt mælk og jævnes med lidt mel/maizena. Dertil grøntsagsmos af lidt kartoffel, selleri, gullerødder,blomkål mm(ca 400 g). Det koges og moses og der tilsættes lidt minarine, salt og peber. Mellemmåltid Æble bagt i ovn med kanel, sød og evt lidt minarine. dertil gaio med vanille eller græsk yoghurt med vanille. Alt kød i madvarer tiberedes uden fedtstof og det er magert kød der benyttes - lige bortset fra fisk, der gerne må være fed. Der skal derimod spises 15 g vegatabilsk fedtstof ekstra om dagen(30 g hvis det er minarine eller let mayo) Laila
  14. Komplet liste over slankekure der virker!

    Netop min ormerygrad og at jeg er så pokkers dårlig til at planlægge. Har prøvet mange gange med kun at tælle kcalorier - men da min planlægningssans er så ringe at jeg ofte ikke kunne spise ret meget efter klokken 15 om eftermiddagen *GG*. Min viden om og interesse for sund mad er jo først blevet vækket efter jeg er startet på DDV. Sådan tror jeg der er mange der har det. Jeg prøvede både DDV og ægtvogterne for 3 år siden. Skiftede fra DDV til vægtvogterne og så gik det galt for mig. Igen klokken 15 eller 18 havde jeg spist for alle mine point mange dage. Og jeg levede faktisk ikke sundt. Vægtvogterne er fint til nogen - bare ikke mig. Har også prøvet med masser af motion og levede fedtfattigt. Men jeg tabte mig to kilo på 1 år. Selvfølgelig var jeg da blevet mindre i omfang - men altså langfra nok. Vejede 89 kilo og er 165 cm Der skal siges at jeg i dag ikke er medlem af DDV men spiser DDV'sk. Men jeg melder mig helt sikkert ind hvis min motivation svigter - her er de nemlig alletiders til at give motivation. Har det godt med en dagsplan der holder mig til at spise løbende og mærkeligt nok har jeg mistet lysten til søde sager for første gang i mit liv og jeg spiser virkelig meget mad. Jeg er ikke så hysterisk med om jeg taber 300 g eller 1 kilo om ugen bare det går den rette vej. Har sagt jeg skal tabe mig til ca 60 kg inden sommerferien år 2004. I dag vejer jeg 80 kilo. Fraviger ikke planen vildt til dagligt - men har bevidst fravalgt nogle ting. Når jeg går ud spiser jeg hvad der serveres og drikker også alkohol. Det sociale og disciplinen i at bliver vejet hver uge - er en af de vigtigste årsager til at rigtigt mange melder sig ind. Og så mangler mange engaement i temaet mad. Det med motionen er også noget pjat at sige. Har aldrig selv hørt nogen konsulent sige det. Har dog hørt en sige, at hvis man feks vejer 50-100 kilo for meget kan det være en ide at vente med motionen til kostvanerne har sat sig lidt fast og man er blevet lidt lettere(pga mange har rygproblemer og knæproblemer) og så ellers starte langsomt op. Og at alt tæller med af motion. Da jeg første gang spiste DDV mad dyrkede jeg 6-9 timers motion om ugen. Det gør jeg ikke i dag - simpelthen fordi jeg har et stykke vej til et motionscenter nu og det er motionscenter jeg bedst kan lide mht sport. Nu er jeg mere eller mindre nødt til at finde noget jeg kan dyrke hjemme eller ude. Cykler i dag på motionscykel og træner mave-balle-lår herhjemme og lidt med små vægte. Har dog svært ved det med at holde det, når det ikke er i et motionscenter. vil gerne løbe - men venter til jeg har tabt mere så det ikke er for hårdt ved knæ og lægmuskler(Har nogle mærkelige kramper i læggene hvis jeg prøver at løbe). Vil da godt prøve at nævne, hvad jeg som eks kan få på en dag - vil da gerne have feedback, hvis der er interessse herfor. Det blev jo en hel roman laila
  15. Komplet liste over slankekure der virker!

    Nu skal man jo huske at alle "DDV-klienter" ikke er ens. Det er en kanon måde at få nogle nye vaner ind. Og blive holdt fast i de gode vaner. Jeg spiser selv DDV. Det betyder ikke at man ikke selv undersøger diverse ting vedr ernæring eller holder øje med kcal-indtag.,Eller dyrker motion, Eller fraviger planen hvor man synes den er ufornuftig. Men den plan er super god til min orme-rygrad. Elsker usund mad. Der er godt nok stor forskel på "DDV-klienter". Laila