Orca

Medlemmer
  • Content count

    83
  • Joined

  • Last visited

About Orca

  • Rank
    Medlem

Profile Information

  • Køn
    Mand
  1. Køb af pulldown stang

    Til mit meget sparsomme hjemme-motions center, har jeg tænkt at købe mig en pull-down stang, der kan sættes op i loftet i de kroge vores datters sansegynge normalt hænger i. Er der nogen der ved, hvor man kan få fat i en pull-down stang (den hvor enderne er bøjet) til en rimelig penge?
  2. Hej, Mit nytårsfortsæt var at løbe et ½ maratonløb en gang i 2010. Tyksakken her skal lige lidt i form først, så jeg leder efter et løb der ligger i sensommeren eller først på efteråret i området nord for Kbh. Det må meget gerne foregå i skov eller natur. Er der nogen der har nogle anbefalinger?
  3. Lejen af badmintonbaner

    Hej, Er der nogen der ved hvor man kan leje badmintonbaner på timebasis i Københavnsområdet eller nord for Kbh. (Lyngby, Gladsaxe, Herlev, Farum, etc.)?
  4. 'De dovnes slankekur'

    Så skal vi til det igen: http://ekstrabladet.dk/kup/sundhed/article1010264.ece De røde lamper begynder allerede at lyse når man ser folk står foran pakker med magerine der svarer til den vægt de har tabt. Og mistanken bliver så bekræftet af fantastiske citater såsom: Har de mon stjålet min idé med 'rå kylling kuren'? (som vil gøre mig stenrig når jeg lancerer den i Hollywood). I øvrigt vil jeg fra nu af udråbe mig selv som ekspert. Man behøver åbenbart ikke vide et klap om hvad man taler om for at få det predikat.
  5. Kendte slankekure du skal undgå

    Pas på med "Rå-Kylling-Kuren". Den er ret effektiv, men det man kan godt blive lidt mat efter et par måneder...
  6. Vægt træning gør dig skaldet

    Too late...
  7. rulleskøjter - hvad skal jeg vælge?

    Jeg tror man kan bruge rigtigt mange penge på unødigt gejl når det gælder inliners. Når det gælder fitness skøjter, er mit bud, at så længe de har en aluskinne (der hvor hjulene sidder), kommer det mere an på hvordan støvlen passer på din fod. Mine kostede 1000 kr og er fra Stadium, det køb har jeg bestemt ikke fortrudt. Lejer og hjul kan altid skiftes ud alt efter hvad der passer dig. Køb nogle hårde (82A eller mere), store hjul (helst 76 mm eller mere, men husk at check at de passer i skinnen), samt nogle abec 7 lejer, så kommer der knald på! Edit: Måske noget i denne her stil...
  8. Orca's log

    Efter en uges sygdom er jeg "back in action". Det var godt nok en hård omgang at komme igennem i dag, men det gik da. Jeg tror ikke min krop er 100% på toppen endnu. Jeg må nok også erkende at belastningen i de forskellige øvelser simpelthen ikke er i proportion i forhold til hinanden. Lying Leg Curl og Seated Row er simpelthen for lette, mens dumbbell shoulder press og dumbbell curl køre lige på grænsen af failure (især shoulder press). Dette bliver korrigeret ved næste træningsgang, så der er en mere ligelig fordeling mellem øvelserne. Gruppe 1: Lying Leg Curl: 15 rep x 20 kg Seated Row: 15 rep x 20 kg Benchpress: 15 rep x 30 kg Gruppe 2: Single Leg Split Squad: 7 rep x 0 kg Dumbbell Shoulder Press: 15 rep x 8 kg Single Leg Standing Calf Raise: 15 rep x 20 kg Gruppe 3: Dumbbell Curl: 15rep x 8kg Ball Hyperextension: 15rep x 0kg Ball Crunch: 15rep x 0kg Iøvrigt: Nu kan jeg pludselig huske, hvorfor jeg hader at køre 15 gentagelser. DET ER JO PISSEHÅRDT!!! Glæder mig eddermame til om et par måneder hvor jeg planlægger at gå ned til 8-12 gentagelser.
  9. Min veninde skal tabe sig

    Mit bedste slankeråd: Du spiser det du køber!
  10. Rulleskøjter til grus?

    Uha, nu bliver jeg helt i tvivl. Er helt enig i, at det ser ud som om skikes bremsesystem er langt bedre. På powerslides skal man sætte spidsen af staven ned på en plade der presser på hjulet - ikke ligefrem nemt. På den anden side ser det for mig ud som om at at powerslides er mere "kram", tror sku at de der skikes falder fra hinanden efter noget tid. æh, kikker du på nogle sider jeg ikke har fundet? Jeg kan finde powerslides til 1999 kr og skikes til 250euro ~ 1900 kr.
  11. AAARGH... fatter minus af vægttab.. væske?

    Lol, det kan jeg næsten med garanti forsikre dig at den ikke gør. Masse materialisere sig nemlig ikke ud af ingenting. Jeg ved ikke om du har prøvet det, men ellers prøv at veje dig selv hver morgen. Du vil se at din vægt sagtens kan svinge med 500 gr eller mere. Man kan faktisk argumentere for, at dit øgede kalorieindtag kan have hjulpet dig med at tabe vægt. Kroppen har nemlig en tendens til at gå i en slags hungersnøds-mode (stofskiftet bliver langsommere) når man intager meget lidt mad gennem længere tid. Når det sker, daler din hvileforbrænding. Et solidt måltid i ny og næ, kan få stofskiftet tilbage i normal tilstand og derved faktisk hjælpe med til øget vægttab set over en længere periode.
  12. Protein Piller

    Har aldrig set protein i pilleform, tvivler også på at det findes. Når man tænker på de mængder af protein der typisk indtages som kosttilskud (man køber typisk proteinpulver i spande på 1-5 kg) og den øgede omkostning der er ved at komprimere det til pilleform, tror jeg simpelthen ikke det er rentabelt. Jeg tviver også på at markedet vil være særligt stort når man tænker på den øgede pris. Anyway, jeg kan som heller ikke sige at jeg bryder mig specielt meget om proteinpulver, men dengang jeg brugte det, lavede jeg følgende shake: 1 "scoop" proteinpulver med cokoladesmag 1 spk kakaopulver (f.eks oboy fra netto) ½ liter skummetmælk et par isterninger Den synes jeg faktisk var lige så god som et almindeligt glas kakaomælk
  13. Lige mine "10 cents": Hvis du seriøst har, eller er bange for at få "for store muskler", vil jeg tillade mig at (fejl)citere Søren W: Du skriver at du har brug for at få bagdelen "strammet op", heraf tolker jeg at den hænger. Men jeg tror altså ikke vi har at gøre med "slappe baldemuskler", men derimod derimod ganske ordinært fedtvæv. I så fald, er der ikke nogen vej uden om at smide nogle kilo, f.eks gennem noget løb/cykling/rulleskøjteløb/roning. Det har også den "fordel" at det ikke er muskelopbyggende i så høj grad som styrketræning. Hvis du herefter mener at din bagdel er for "lille", så ville jeg satse på noget styrketræning. Søg på Exrx.net, der en masse forslag til øvelser for baldemuskler. Dog ville jeg nok være lidt forsigtig med dødløft, med mindre du kan få noget kompetent vejledning i udførelse. Den kan være lidt hård for ryggen hvis den udføres forkert. P.S. Søren W, hvis du synes det er så dumt det der bliver spurgt om, hvorfor bruger du så tid på at svare? Jeg synes da godt man kan holde en venlig tone over for nye brugere.
  14. Cykel pedaler

    Har prøvet en del forskellige pedaler. Dem MaxPower henviser til er fine, men de har den ulempe, at de skal vendes rigtigt før du kan sætte foden ned i dem. Det synes jeg i hvert fald var irreterende da jeg prøvede dem. Dem jeg p.t. har på min hverdagscykel er dem her: http://www.bikebuster.dk/detaljer/190043.html De fås både med "yderdelen" i metal og plastik. Da plastic er lettest, valgte jeg det. Jeg kan ikke se at metal skulle fungere bedre med mindre at man behandler sin cykel meget hårdt (dvs. så der er chance for at plastikken knækker). Det eneste minus ved dem er, at man kan mærke en lille "bule" under foden når man køre med normale sko der hvor klampen sidder. Jeg synes også, at foden kunne stå bedre fast på pedalen, men det gode ved dem er, at man kan vende dem som man vil.
  15. Hvordan skal jeg træne?

    Kom meget gerne med andre forslag, dem ville jeg i hvert fald være interesseret i. exrx.net er bare den mest komplette og lettest tilgængelige samling jeg kender til.