Xzebetz

Medlemmer
  • Content count

    1,421
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    2

Xzebetz last won the day on November 17 2015

Xzebetz had the most liked content!

About Xzebetz

  • Rank
    Terry Tate wanna-be

Profile Information

  • Køn
    Mand
  • Sted
    København

Recent Profile Visitors

748 profile views
  1. Træne ben, men begrænset udstyr.

    Takker. Har dog lige et praktisk spørgsmål. Vil almindelig squat være mere uhensigtsmææsigt at køre i forhold til smith hack squats?
  2. Træne ben, men begrænset udstyr.

    Perfekt, tak for det. Der er lidt at gå i gang med.
  3. Jeg trænede tidligere i Fitness World, hvor der var ok med udstyr til at træne ben. Pga. rygproblemer har jeg aldrig squattet, men anvendte Technogyms benpres maskine "Pure Strenght", som jeg faktisk synes er ret god. Mit arbejde har nu investeret i et træningslokale, hvor vi kan træne gratis. Da det er lige ved mit arbejde, sparer jeg utroligt meget tid. MEN, de har ikke investeret i udstyr som jeg synes er behageligt at træne ben i. F.eks. har de valgt at investere i den benpres hvor man sidder i et sæde som kører frem og tilbage på en skinne. Jeg synes den er forfærdelig at anvende. Derudover har de ikke anskaffet nogle squat racks (fri), men i stedet et Smith stativ. Nogle tips til hvordan jeg optimalt kan træne ben. Har som sagt Smith Stativ tilrådighed, benpres maskinen (som jeg helst vil undgå) og så håndvægte. På forhånd tak.
  4. Træning op til halvmarathon?

    Tak, tak. Er nu også tilfreds og glad for at have prøvet det.. Bare lidt ærgerlig over maven.. Ja, det var BT halvmarathon. Tager det også alvorligt med mit knæ. Tager en uges pause fra løb, for at se om det bliver bedre.
  5. Træning op til halvmarathon?

    Tak for svarene. Jeg løb 17 km søndagen inden og så en kort 5 km i torsdags. Træningsturen på 17 km var modbydelig, da jeg kom til at løbe 8,5 km ud i medvind og havde derefter 8,5 km tilbage i strid modvind (8 m/s!). Jeg døjede lidt med mit ene knæ, men det gik over efter et par dage. Dog kom det igen på min 5 km træningstur. Det gik fint igår, men jeg var nervøs for mit knæ. Det gjorde ret ondt i mine knæ de første 14 km, derefter gik det faktisk over, hvilket jeg synes er ret underligt. Jeg løb i tiden 1.50.49, hvilket var ok. Jeg havde oprindeligt sat et mål der hed 1.50. Desværre blev jeg ramt af maveonde efter 8 km. Ved ikke hvorfor. Måske dummede jeg mig ved at tage ud at spise cafe burger dagen før både til frokost og til aftensmad. Ellers stod jeg op, spiste havregyn kl. 7.30 (3 timer før løb), hoppede på tønden og følte mig klar. Spiste så en ½ banan 45 minutter før løbsstart. Det var modbydeligt og ren overlevelse fra 10 km mærket. Er lidt bitter over det, for ved ikke hvad jeg har gjort galt (udover burgerne måske). Under hele mit træningsforløb har jeg aldrig haft maveproblemer. Lå faktisk til en tid på 1.45-1.47, indtil mavekrampen kom. Fra ca. 10 km mærket gik det desværre nedaf bakke. Min hastighed gik fra 4.50 til 5.15 og derefter helt ned til 5.30 og 5.40. Overvejede flere gange helt at stoppe pga. ubehag.. Men er trods alt glad for at jeg fik gennemført og til en tid efter mit oprindelige mål.
  6. Jeg skal løbe halvmarathon på næste søndag. Har trænet til det siden januar. Da jeg aldrig rigtig har løbet længere ture af +10 km, påbegyndte jeg bare et begynder program. Pga flere ting har programmet været ret presset. Modificerede et 20 ugers program til 15 uger for at kunne få det til at passe. Jeg har de sidste 2 søndage løbet 14 km som de eneste gange over 10 km. Der har været en del 9 og 10 km ture. 14 km træningspas har været ret hårde, men den sidste gik bedre. Min plan siger jeg skal løbe 17 km imorgen en uge inden løbet. Og så kun en 5 km træningspas i midtugen ingen dagen for løbet. Er det dumt at løbe 17 km så tæt på datoen for halvmarathon når jeg er nybegynder på disse distancer?
  7. Min kæreste købte for nogle år siden en cykel i Kvickly/Superbrugsen til 1200 kr. Den holdte ca. 6 måneder så var krank færdig. Derudover så var skærmene i stykker og hjulene slog en smule. Hun gik derefter ned i en cykelhandler og købte en cykel til 4500 kr. som hun 1 år efter stadig har og virker som da hun fik den. Så både kvalitet og comfort er på et helt andet niveau. Men det er prisen også. Så kvalitet og pris hænger lidt sammen. Nu ved jeg ikke hvilket prisleje du havde tænkt dig at kigge på og om man kan købe kvalitetscykler hos supermarkederne. Hvor bor du henne og hvor stort et problem er der i byen med cykeltyverier? Jeg bor selv i Kbh og er færdig med at købe cykler til +3000 kr., for de bliver stjålet med det samme. Sidst købte jeg en ny cykel hos Cykelbanditten til 1200 kr., som kørte fint, men var det værste lort. Hvilket butikken i øvrigt ikke lagde skjul på. De sagde at den ikke ville holde i 5 år. Den holdte 2½ år og så var den rustet op.
  8. S: Garmin Edge 705

    Jeg har en Garmin Edge liggende som jeg aldrig får brugt. Der medfølger kadencetæller, EU-kort og alle kabler + oplader. Jeg vil tro den er blevet brugt omkring 2-3000 km hvis det har nogen betydning. Pris: 1700 kr.
  9. Shoulder press

    Så jeg vil sagtens kunne erstatte DB skulderpres med Military. For har altid kørt begge. Mine skulderøvelser er nemlig: DB skulderpres Military (i maskine) DB front raise alternating DB lateral raise DB seated rear lateral raise
  10. Shoulder press

    Vil lige høre om der er nogen der kan komme med lidt input. Jeg har læst at stående skulder pres skulle være bedre for ryggen end siddende. Bl.a. pga. at benene tager en del af stabiliseringen osv. Da jeg tidligere har haft problemer med ryggen, men altid kørt siddende skulder pres (dog uden problemer) ville jeg forsøge at lave stående. Da jeg ikke løfter så meget (16-20 kg DB) tænker jeg det kunne være bedre at forbederede kroppen i tilfælde af øgning i vægt. Jeg forsøgte derfor igår at køre stående, dog med 14 kg, for at teste det. Jeg synes dog at jeg tydeligt kunne mærke det i øverste og midterste del af ryggen. Ikke smerter, men det føltes ikke rart. Derfor er jeg i tvivl. Hvad vil bedst når vi kun snakker DB a la 16-22 kg. Vil der overhovedet være en forskel på siddende vs. stående?
  11. Jeg vil forsøge at starte forfra dog med 14 km i ugen. altså 2x7km. Så du mener jeg skal droppe længere ture indtil videre og blot holde mig til planen med 10%. Men hvad med antallet af træningspas. Skal jeg holde mig til 2 ugentlige for at sikre restitution eller kan jeg øge til 3? EDIT: Der er styr på skoene.
  12. Jeg har løbet i et par år, hvor det i starten ikke var så seriøst/ofte. Jeg startede egentlig også langsomt ud baseret på erfaring. Så løb 3 km ture et par gange i i ugen i lang tid. Løb ikke efter programmer og havde egentlig ikke travlt. Cyklede også på daværende tidspunkt. Har tidligere haft lidt småskader som skindebensbetændelse og ømt knæ, men ikke noget særligt da jeg altid har holdt pause når smerterne opstod. Men, efter et års tid flyttede jeg fokus fra cykling til løb samtidig med at jeg genoptog mit tennis igen. 2010 var det primært tennis, men løb 1-2 gange i ugen når det passede ind med tennis. Efter sommeren og udendørs tennis stoppede fokuserende jeg mere på løb. Min indendørs tennis begrænser sig til træning 1 gang i ugen så kunne øge min løbemængde. Startede derfor ret hurtigt ud med at løbe 2x7km i ugen og øgede kort til 3x7km. Oplevede meget få "skader" og holdte få pauser pga. skindebensbetændelse eller bøvl med knæ. Det gik fint og da jeg ramte januar 2011 var mit mål at løbe 30 km i ugen. Jeg startede derfor ud med at løbe 2x11 km + 1x7km i ugen. Det gik fint indtil jeg havde løbet 5 uger. Så måtte jeg holde pause pga. mine skindeben. Holdte så pause og løb 7 km ruten en gang imellem alt efter hvordan jeg havde det og hvordan det passer ind med tennis. Spiller tennis 3-4 gange i ugen, så det har været svært at passe ind uden at jeg var bange for skader. Jeg har derfor løbet meget forskelligt uge efter uge. Nogle uger løb jeg ikke (pga. 4 ugentlige tennis træning + kampe) og andre løb jeg 1-2 gange i ugen. Pga. det dårlige vejr har jeg så løbet en del i stedet for tennis. Så løb onsdag og fredag i sidste uge 7 km begge dage. Løb så igen mandag 11 km og ville holde pause. Men var så ude at træne tennis idag, men kun grundslag og løb ikke så meget fordi jeg ikke ville overbelaste mig selv. Men efter 30 min med slag og småløb begyndte jeg at få lidt smerte. Så jeg må gøre noget galt. September slutter udendørs sæsonen i tennis og jeg vil derfor starte med løb igen seriøst. Jeg VIL kunne løbe 30 km i ugen uden problemer, men hvordan undgår jeg skindebensbetændelse? Er hoppet fra 7 til 11 km for voldsomt? Skal jeg starte med at løbe 2x7km + 1x8km et par uger og så øge til 2x7km + 1x9km ? Er 3 løbepas i ugen for meget? Input søges.
  13. Tour de France 2011

    Takker!
  14. Tour de France 2011

    Nogen der kan fortælle hvor det forventes at rytterne rammer henholdvis Telegraph og Alpe d'huez? Vil helst ikke gå glip af det, men håber at kunne nå at træne inden.
  15. Tennisbaner?

    Hvis I kommer til at spille jævnligt hvorfor så ikke melde jer ind? KFUM tennisklub i Emdrup er ikke så dyr. Omkring 850 kr. for en hel sæson. Udover at jeg er enig med Elvirus (har dog også selv været gratist nogle gange) så tror jeg det er svært at være gratist i Københavnske klubber. Banerne er stort set altid bookede, så I ville risikere at blive smidt væk alligevel.