Bimse

Medlemmer
  • Content count

    13
  • Joined

  • Last visited

  1. NY MTB

    Jeg mener selvfølgelig: billigst i forhold til hvad du får!! (fjollebimse )
  2. NY MTB

    Hejsa! Jeg undersøgte markedet sidste år, da jeg købte mtb og det mærke jeg synes var billigst i forhold til prisen var Giant (Kiggede også på: Trek, Cannondale, GT, Felt, Gary Fisher) De andre cykler er bestemt også meget fine, men de er også meget dyrere... Mit råd: Prøv en masse cykler og find ud af hvad du mener du har brug for...(Jeg fandt feks. selv ud af, at jeg ikke kan leve uden hydrauliske skivebremser :) ) Hilsen Bimse
  3. Kostomlægningsplan søges!

    Bimse ikke finde............... Er du sikker på der er en formel der kan beregne hvor meget sådan en bimse som mig ca. skal have om dagen? Måske har jeg ikke formuleret mig klart nok men det var sådan en jeg ledte efter :bounce: Hilsen Bimse
  4. Kostomlægningsplan søges!

    Hej cookie... Kan du ikke lige henvise til den der kcal. beregner en gang til? Jeg har lusket rundt i en halv time nu og kan stadig ikke finde den Hilsen bimse
  5. Kostomlægningsplan søges!

    Hej igen! Problemet er at jeg bor i belgien...Så jeg kan ikke så let smutte ned til DDV. Desuden har jeg prøvet at gå lidt udenom de forskellige "metoder". /bimse
  6. Kostomlægningsplan søges!

    Hej! Jeg har de sidste par måneder ledt efter en kostplan. Jeg har kigget på en hel del, desværre nok kun de mest komercielle (DDV, Weight Watchers, osv.) Jeg skal sådanset ikke tabe mig særlig meget, kun 5-6 kilo. Jeg dyrker sport 5-6 dage om ugen (løb, styrketræning, mm.) Problemet er at jeg synes at alle de her "kure" enten sigter mod et stort vægttab og ikke nødvendigvis også er sunde og varierede. Eller også er de nærmest sekt-agtige at komme ind i eller virkelig dyre at "anskaffe". Er der nogen der har et alternativ? Hilsen Bimse :4mewantfood:
  7. Ernæring efter træning.

    Hej Torben F. Har lige fundet din super-shake og for en bimse-størrelse kunne den ernære en familie på 11 i 14 dage :lol: Jeg har et seriøs spørgsmål: Er det ikke lidt vildt at hælde 100g proteinpulver i en shake? Jeg går ud fra at du ikke drikker den over 3 timer, og jeg har andetsteds ladet mig fortælle at en (alm.str.) krop kun kan optage 20-30 gram protein i timen/ad gangen? Hilsen Bimse
  8. Saucony løbesko

    Hej Hessel Løberen i Århus burde have dem, jeg ved ihvertfald at de forhandler Saucony. Men Århus er jo selvfølgelig heller ikke Sønderjylland ;) /bimse
  9. Smerter i knæ ved løbetræning.

    Hej Meezer. Vastus Medialis. Hvilke øvlser har du lavet for at træne den? Jeg går ud fra at man får den trænet ved squat-lignede øvelser. Problemet er bare at det er rigtig hårdt for de små knæ.... Har du nogle andre øvelser du kan anbefale/selv har brugt? Jeg kan heldigvis godt løbe stille og roligt ca. 30 min uden at det gør ondt :) Mit problem er der først hvis jeg begynder at interval træne. (Feks. løbe 400 m på 2 min og der efter holde 2 min pause, 6 gange. Jeg kan godt klare det men jeg kan også straks mærke at mine knæ bliver langt mere belastet.) Derfor tager jeg heller ikke noget smertestillende. (Som sagt: på alm løbetur er de små knæ ok) Med hensyn til glukosamin: Hvor store doser skal man tage, hvor kan man købe det og hvilket mærke? Hilsen Bimse
  10. Hej med jer. Hvornår skelner man mellem isolate og consentrate? Hvor meget skal der være af hvad? Hilsen Bimse
  11. ?????hjælp

    Hej! Der kan være rigtig mange grunde til at du ikke taber dig og det kan være lidt svært at gennemskue når man ikke lige kender dine præcise omstændigheder. Jeg ved det lyder banalt, men for mig virker det at drikke vand! Min. 2 liter om dagen, helst lidt mere, og så ellers alm. motion (løb,spinning, styrketræning) 4-5 gange om ugen. Som sagt der kan være mange årsager til at du ikke taber dig. Prøv at se om du kan finde en anden årsag: Hvis du feks. lige er holdt op med at ryge kan din forbrænding måske ændre sig etc. Hilsen Bimse
  12. Smerter i knæ ved løbetræning.

    Hej igen.. Tak for jeres svar. Jeg har tidligere fået lavet en løbestilsanalyse, som var helt ok. Efter hvad jeg fik at vide, så har jeg en almindelig løbestil som ikke kræver nogen speciel form for støtte. Af sko har jeg så at sige købt mig fattig: Jeg har ca. 6 par alle har kostet over 1000,-, og 2 par af dem er kun 2 uger gamle, dem skifter jeg mellem. Med hensyn til det med lårmusklerne, så løfter jeg jern. Jeg har tidligere talt med forskellige læger/fysioterapeuter og jeg er sikker på at det ikke er fordi der for lidt muskelmasse. Men du kan sagtens have ret, Keyser, op til flere læger har også sagt løberknæ.... Jeg tror konklutionen ind til videre må være at holde lidt igen med intervaltræningen og så lade være med at løbe så langt. Det er jo bare ikke fedt. Øv. Hvis man tager glukosamin hvad er doseringen så? Hvilket mærke og hvor kan man købe det? Bliv endelig ved med at øse af jeres gode råd, jeg er villig til at prøve ret meget! Hilsen Bimse
  13. Hejsa. Jeg tager et emne op som garanteret er blevet diskuteret herinde før. Jeg har bare ikke lige kunnet finde så meget om det og har brug for jeres råd.... Jeg har løbetrænet ca. 2 år on-off og hver gang jeg starter går der er par måneder, så begynder jeg at få ondt i knæene. Jeg er 163 og vejer 65 kg, så jeg er ikke (synderligt) overvægtig. Jeg løber 5 km på ca. 27 min. nu og har trænet siden første dec. 03. Jeg er lige begyndt at interval træne (4 plus 2 gange 3 distance 750m) og det gør jeg hver 2. dag. Nu er det så at mine knæ er begyndt at gøre ondt igen. Specielt på ydersiden men indimellem også på indersiden eller "inde" i selve knæet. Jo mere jeg løber jo mere ondt gør det selvfølgelig, men jeg er blevet træt af at holde træningspauser i månedsvis for at få det til at gå væk... Det bliver jeg jo aldrig en løbehaj af:0) Hvis der er nogen der har nogle erfaringer så del dem endelig med mig! (Jeg er sikker på jeg ikke er den eneste...) Hilsen Bimse P.S. Det eneste kostilskud jeg tager er fiskeolie (4000 mg om dagen)