Miguel

Medlemmer
  • Content count

    512
  • Joined

  • Last visited

About Miguel

  • Rank
    40+
  • Birthday 07/20/1965

Contact Methods

  • Website URL
    http://www.motion-online.dk

Profile Information

  • Sted
    Ama´r

Previous Fields

  • Træningsformål:
    Styrke, Masse
  1. Gammel begynder på ski

    Jeg startede sellv i Norge (Geilo) super gode instruktørere på skiskolerne, jeg havde gode erfaringer der med hold, men giver anden bruger i tråden her at man kan rykke langt med ene timer. Men mit råd vil være : er du til holdtræning tag det, bryder du dig ikke om flere mennesker når du skal lære, tag enetimer (det er dyrt i forhold til hold). Men hvis du er ligeglad så tag holdet, de er gode i Norge ,
  2. Gammel begynder på ski

    Selvfølgelig har det gang på jord, jeg startede selv relativt sent ca. 40 år gammel. Min anbefaling er at træne dine quads = masser af squads, gerne front squads. Det er der man bliver træt ude på timerne (og så kan skaderne ske). Tag på skiskole og lær det grundlæggende og hold dig primært til de blå pister. Enten elsker man det, ellers er det noget pis. Hvor skal du hen?
  3. Større muller og mindre fedt - tak

    Opv. Chinups: 3x8 @ bw Milpres: [email protected] 40 2x6 @ 50 1x5 @ 50 Chest supp row 1x10 @ 80 1x10 @ 85 1x10 @ 90 Facepulls: 3x12 @ 55 Inc DB curls: 2x15 @ 20 1x14 @ 20 Dips: 1x12 @ bw 3x10 @ bw +10 div udstrækning. I morgen sidste kamp i foråret, derefter tages bentræning med igen
  4. Større muller og mindre fedt - tak

    Opv. Milpres: 1x10 @ 40 3x5 @ 50 Pulldown smalt 3x8 @ 85 Straight back row: 3x8 @ 85 Dips: 1x12 @ bw 3x10 @ bw +10kg Facepulls: 3x15 @ 50 Inc db curls 3x13 @ 20 Rope curls: 3x8 @ 60 Inc db pres 2x10 @ 32 Div udstrækninger Ok træning, havde brug for at komme ud med noget efter den lidt skuffende landskamp. Benene blev sparet = kamp i morgen
  5. Større muller og mindre fedt - tak

    opv. Milpres: 1x10 @ 40 1x10 @ 45 2x5 @ 50 Dips: 1x12 @ bw 2x10 @ bw+10 Pulldown smalt 2x8 @ 80 1x8 @ 85 pulldown bredt 2x8 @ 75 Straight back row 2x8 @ 80 1x8 @ 90 inc db curls 3x13 @ 20 benene holdte pause, så de er friske til kamp i morgen
  6. Større muller og mindre fedt - tak

    Opv Squat: 1x10 @ 60 1x8 @ 80 1x8 @ 100 Milpres: 3x10 @ 45 GM 3x12 @ 45 Pulldown smalt 3x8 @ 80 Straight back row 3x8 @ 80 hanging leg raise strakt 2x10 planke 2x60 sek facepulls 3x15 @ 50 Dips 3x12 @ bw inc db curl 3x12 @ 20 rope curls 3x12 @ 55 udstrækning
  7. Større muller og mindre fedt - tak

    Opv Let front squat, GM, RDL - da jeg skal spille kamp i morgen Milpres: 3x12 @ 45 pull down smalt 3x12 @ 80 straight back row 3x10 @ 80 Dips: 3x12 @ bw Planke 2x60 sek Russian twist 3x10 face pulls 3x12 @ 55 inc db curls 1x15 @ 20 2x12 @ 20 rope curls: 3x12 @ 55 Div udstrækninger.. Fin træning, fortsætter med kun at køre lette bentræninger mens fodbold forårsæsonen er i gang, da det ellers hæmmer min hastighed (som selvfølgelig ikke er højt i superveteran, men så længe jeg er hurtigere end modstanderen, så er jeg glad )
  8. Større muller og mindre fedt - tak

    dagens træning opv. frontsquat: 3x12 @ 50 milpres: 3x8 @ 50 GM 3x12 @ 50 RDL 3x15 @ 50 pulldown: 3x10 @ 80 Straight back row 3x10 @ 85 face pulls 3x15 @ 55 rope curls: 3x15 @ 55 div udstrækning. Ok træning, havde dog stadigvæk torsdag aftens fodbold kamp i kroppen, det tager de 2-3 dage med doms efter sådan en kamp Fandt ud af hvis jeg ikke træner ben 2 dage før fodboldkamp så har jeg lidt mere hurtighed på banen, samt får ikke så nemt krampe.
  9. Forberedelse til skisæson :)

    Hej Line Ja pulldowns er en af vejene frem, du skal med jævne mellemrum gå op i den vægt du trækker, f.eks når du kan køre 3 sæt med 10 gentagelser med given vægt, så kan du gå 5 kg op og trække 3 sæt med 6 gentagelser - når det kører godt tager du 3 sæt med 8 gentagelser osv. Hvis du har mulighed for at få hjælp med at trække dig op (en makker støtter dig, lidt ligesom en hestesko) og så forsøger du at sænke dig langsomt uden støtte. Selv synes jeg at det er lettere at trække sig op hvis man har håndfladerne ind mod sig selv.
  10. Forberedelse til skisæson :)

    Hej Line Ja det var lidt dårligt formuleret , det som jeg mente var at jeg på intet tidspunkt var over 90 kg inkl stang (i mit tilfælde), så start lavt, det er fint bare at køre 3x20 med vægtstangen i et par uger (eller helt uden vægt stang indtil du har fået lært øvelsen) og så tilføj f.eks 2x2,5 kgs vægte på stangen og kør de 3x20 osv. Det er helt ok at køre 10 gentagelser til overkrop og 20 til ben, det bestemmer man helt selv udfra hvad man fokusere på, så jeg synes at dit program ser fint ud. Du kan jo altid ændre det efter noget tid. Det er altid godt med et par opvarminingssæt med lav vægt.
  11. Forberedelse til skisæson :)

    Hej Line Nu kører jeg kun onpiste, men har ikke mærket det store til syre i lårene, da jeg inden sidste skiferie kørte mange gentagelser med squat. Jeg kørte 3 til 4 sæt med 15 - 20 gentagelser og maxvægt = egen kropsvægt. Jeg vil ikke sige at jeg helt slap for syre, men det hjalp gevaldigt i forhold til ikke at træne.
  12. Større muller og mindre fedt - tak

    opv. Squat: 1x15 @ 60 3x15 @ 80 milpres: 3x8 @ 50 GM 3x15 @ 50 Front squat: 3x12 @ 50 RDL 2x15 @ 60 Pulldown 3x15 @ 75 straight back row: 3x15 @ 70 BP 3x12 @ 60 hanging leg raise 3x20 Russian twist 3x10 inc db curls 3x15 @ 18 Facepulls: 3x15 @ 50 div udtrækning ganske dejlig træning
  13. Større muller og mindre fedt - tak

    Opv: squat: 1x15 @ 60 2x15 @ 80 noget DB squat som en gut viste mig, virkede umiddelbart ok Milpres: 3x8 @ 50 Frontsquat: 3x12 @ 50 GM: 3x12 @ 50 RDL 2x15 @ 50 Pulldown: 3x15 @ 70 Straight back row: 3x12 @ 70 (skiftevis med rope curls uden pauser) rope curls 1x20 @ 50 2x12 @ 50 Lidt udstræk En hurtig træning, i den travle weekend
  14. Større muller og mindre fedt - tak

    opv. I dag blev en restitutionstræning, efter en ganske hård kamp i går, hvor der blevet gået til stålet fra begge hold - herligt på trods af ømme ribben, ryg, nakke, røv og ben. Så det kan stadigvæk gå hårdt for sig til superveteran fodbold (det syntes vi ihvertfald selv ) Milpres: 3x10 @ 47,5 GM 3x15 @ 47,5 front squat 3x12 @ 47,5 RDL 1x12 @ 47,5 2x12 @ 60 straight back row 2x15 @ 60 1x15 @ 70 pull down 3x15 @ 65 Hanging leg raise 3x15 Planke 1x80 sek 1x65 sek Russian twist 3x10 face pulls 3x15 @ 45 inc db bp 3x12 @ 30 rope curls: 1x20 @ 45 2x20 @ 50 div udstrækninger Ok træning, kroppen har det lige nu lidt bedre
  15. Større muller og mindre fedt - tak

    opv. Squat: 1x16 @ 60 3x16 @ 80 Milpres: 3x10 @ 47,5 Front squat: 3x12 @ 47,5 GM 3x15 @ 47,5 RDL 3x12 @ 60 Facpulls: 3x15 @ 50 pulldown: 3x15 @ 80 Straightback rows 3x15 @ 75 inc db bp 1x12 @ 28 2x15 @ 28 planke 2x70 sek Russian twist 3x10 inc db curls 1x20 @ 18 2x18 @ 18 div udtræk