salt

Medlemmer
  • Content count

    8,982
  • Joined

  • Last visited

About salt

  • Rank
    Inderkredsen™

Contact Methods

  • MSN
    salt_13@hotmail.com
  • Website URL
    http://

Profile Information

  • Køn
    Mand
  • Sted
    Østerbro
  • Interesser
    Bodybuilding.

Previous Fields

  • Træningsformål:
    Bodybuilding

Recent Profile Visitors

9,008 profile views
  1. Hver dag er hver dag!

    Bodybuilding: Squatten kører ganske fint uden bælte. Det selvfølgelig ikke helt så meget pop og kraftoverførsel, som med bælte, så derfor er de kg der bliver rykket rundt heller ikke helt på det niveau som jeg tidligere har været. Jeg havde besluttet mig for at køre noget høj box squat i dag og der havde et bælte måske haft sin berettigelse. Men jeg havde ikke bæltet eftersom jeg normalt ikke bruger det, hvilket er årsagen til at det blev holdt konservativt. Squat: Op til en single på 160 kg, hvilket vist er en PR. 4 x 3 @ 120 kg - 3 sek excentrisk. Box squat: 5 @ 120 kg, 3 @ 150 kg, 3 @ 170 kg og 5 @ 180 kg Bænkpres: 5 @ 110 kg, 2 x 6 @ 110 kg og 8 @ 110 kg Standing leg curls: 3 x 8 @ 20 kg Leg presses: 3 x 8 @ 200 kg Inc. Fly presses: 12 @ 21 kg, 10 @ 26 kg og 8 @ 32 kg Leg curls: 3 x 8 @ 49,5 kg og et tripple dropset på sidste sæt. Læg til slut.
  2. Hver dag er hver dag!

    Bodybuilding: Ben og bryst. Finno træning progressionen i squat kørte heldigvis som forventet. Squat: 3 x 5 @ 145 kg 2 x 5 @ 100 kg mere tempo, mere TUT. Bænkpres: 2 x 4 @ 130 kg, 5 @ 130 kg 10 @ 100 kg, 12 @ 100 kg GHR: 2 x 7 @ bw, 3 @ bw - fik et riv i knæet på 3. rep og valgte at stoppe sættet. Leg presses: 12 @ 160 kg 2 x 10 @ 200 kg non-lockout og tempo gør det ret hårdt. Inc. bb presses: 12 @ 50 kg 10 @ 70 kg 6 @ 80 kg, 8 @ 80 kg + 8 @ 50 kg drop Leg curls: 4 sæt med drop sæt på sidste sæt. Og læg til sidst.
  3. Hver dag er hver dag!

    Bodybuilding: God træning i dag. Strømmen gik kort tid inde i træningen - intet problem. Der var alligevel massere af lys, så træningen forsatte ufortrødent. Vægten er ved at være tilbage på niveau igen, så det er positivt. Squat uden bælte går også rigtigt fint indtil videre. Og så har jeg fået et gennembrud i min lægtræning. Spørgsmålet er så bare om det udmunder sig i hypertrofri. Livet med høje lægvedhæftninger egner sig ikke til ankelsokker. Squat: 3 x 5 @ 140 kg Bænkpres: 4 @ 130 kg, 4 @ 130 kg, 5 @ 130 kg 2 x 10 @ 100 kg GHR: 3 x 6 @ bw Safety bar squat: 12 @ 30 kg + stang 8 @ 50 kg + stang 2 x 6 @ 60 kg + stang (tempo 4 sek excentrisk) Inc. db presses: 8 @ 33,5 kg 8 @ 40,6 kg 6 @ 49 kg, 5 @ 49 kg Leg curls: 4 sæt med 40,9 kg og drop på sidste sæt. Læg til at slutte af på.
  4. Eddie hall trækker de 500!

    Jerry Pritchets løft på 465 kg var også ret overbevisende.
  5. Hver dag er hver dag!

    Bodybuilding: God omgang muskulering i dag. Femmere er dejligt i squat, så det bliver jeg ved med. Squat: 4 x 5 @ 135 kg Bænkpres: 4 x 3 @ 110 kg 10 @ 110 kg GHR: 3 x 6 @ bw Leg presses: 3 x 10 @ 160 kg non lockout og langsom excentrisk. Inc. db fly presses: 4 sæt med varierende vægt. Leg curls: 3 x 12 @ 40,9 kg Læg til at slutte af på.
  6. Hver dag er hver dag!

    Bodybuilding: Nogle taler om friblødning, jeg udfører fri-squatting. Jeg er midlertidigt gået tilbage til de gode gamle 5ere i knæbøj, hvilket jeg har gode erfaringer med. Med 5ere plejer jeg at kunne lave en ret god progression, spørgsmålet er så bare om min core kan følge med mine ben. 3 sæt blev det til i dag, så ville strækrefleksen i baglårene ikke mere. Kropsvægten er stadig lidt nede efter Roskilde Festival. Jeg prøver at holde kosten clean og ligge på 3800-4000 kcal. Squat: 3 x 5 @ 130 kg 3 @ 100 kg Bænkpres: 3 x 3 @ 130 kg 10 @ 100 kg GHR: 3 x 5 @ bw Hack squat: 12 @ 30 kg 3 x 8-10 @ 40 kg non lockout. Inc. db presses: Op til nogle 6ere på 40 kg med mere fokus på at ramme brystet, end bare at løfte vægtene. Leg curls: 4 x 10 @ 40,9 kg Og læg til at slutte af på.
  7. Hver dag er hver dag!

    Første træning post-Roskilde. Det var langt bedre end forventet. Jeg havde regnet med at skulle bruge de næste par uger med mobilitetsarbejde af hele underkroppen og foamrolling af ryggen. Men der var intet at sætte en finger på og fik endda arbejdet mig op på en overskudssingle med 150 kg i squat, uden bælte og knækogere. Bænken blev arbejdet op til en 3er på 120 kg, også helt uden problemer. Eneste minus ved bænken var at min venstre skulder gjorde ondt, men lige så snart jeg fik trukket skuldrebladene bedre sammen, så var der intet. Alt i alt en fin træning og ikke rigtigt nogle former for DOMS eller andre ømheder i dag. Det næste stykke tid bliver squatten uden nogle former for knækogere eller bælte. Og så skal jeg have mig et nyt program - jeg må gå i tænketank.
  8. Hver dag er hver dag!

    Jeg fik lavet et voldsomt tweek af min venstre rhomboid, ved udrackningen af mit bænk topsæt i torsdags. Sættet blev gennemført, så jeg fik da en 6er på 135 kg med en RPE 8-8,5. Derfor blev det kun til lidt let hacksquat og leg curls efterfølgende. Torsdag aften og efterfølgen hele fredagen gik med smertestillende og rehap arbejde (foam roll, stræk og aktivering af musklen). I dag har jeg det noget bedre, men er selvfølgelig stadig mærket i form af en smule smerte og nedsat bevægelighed.
  9. Hver dag er hver dag!

    Bodybuilding: En af de træninger hvor hovedet og kroppen ikke helt hang sammen. I hvert fald da der skulle squattes. Nå, men jeg fik da nogenlunde træning ud af det alligevel. Bænken var til gengæld flyvende. Jeg har nemlig fået købt noget liquid chalk, så nu er bænken ikke længere glat og skulderbladene bliver på plads når man ligger der. Squat: 2 x 3 @ 160 kg 5 x 3 @ 140 kg Bænkpres: 3 x 6 @ 115 kg lolsovs. GHR: 3 x 6 @ bodyweight Hack squat: 3 x 8 @ 60 kg godt med excentrisk fase. Low inc. db presses: 3 x 6 @ 46 kg Leg curls: 3 x 10 @ 49,5 Og calf raises.
  10. Onkel Troels

    Denne log er begyndt at minde mig om Beermans på bb.dk. Der kunne et mobilitets træningspas bestå af at binde snørrebånd.
  11. Hver dag er hver dag!

    Bodybuilding: Torsdagstræning. Der var ikke mange tilstede i dag. Svedniveauet var som altid gennem taget. Bænken kørte ganske ok i dag. Men men, bænken er lidt for glat og derfor kan jeg ikke holde opspændet fuldstændigt, hvilket lige fjerner et par reps, fra udrepperen. Lidt liquid chalk på bænken og så sidder den lige i skabet. Bænkpres: 7 @ 132,5 kg 6 x 6 @ 115 kg Squat: 4 x 6 @ 135 kg GHR: 3 x 6 @ bodyweight Leg presses: 3 x 8 @ 200 kg Leg curls: 3 x 10 @ 49,5 + standing og seated calf raises.
  12. Hver dag er hver dag!

    Bodybuilding: Jeg glemte at nævne de lækre MAG-håndtag til rows. I dag stod den på BB, altså ben og bryst. Squatten var selvfølgelig hård, men kørte helt fint. Jeg synes min mobilitet har forbedret sig på det seneste og det hjælper også på det. Squat: 6 @ 155 kg helt finno. 6 x 6 @ 135 kg Bænkpres: 3 x 6 @ 120 kg GHR: 3 x 6 @ bodyweight Inc. bb presses: 6 @ 60 kg, 6 @ 80 kg, 6 @ 90 kg, 4 @ 100 kg Hack squat: 8 @ 30 kg, 8 @ 50 kg, 8 @ 50 kg Leg curls: 2 x 10 @ 49,5, 8 @ 49,5 Og standing calf raises.
  13. Hver dag er hver dag!

    Bodybuilding: Store muskler og meget sved. Tidlig træning da jeg skulle hygge fodbold med drengene på stadion (Akademikerne vs. Arbejderne). Jeg var lige ved at koge over til træning og squatten føltes tung. Bænken føltes ikke tung, den var ganske medium. Det er slut med træninger i Fitness World. Fitness World er blevet skiftet ud med gode gamle Atlas Motion. Så det er tilbage til TosseKlaus, Arne og hvad de nu ellers hedder. De har fået en smule nyt udstyr siden jeg sidst trænede der. Til gengæld har de fået alt det rigtige udstyr, så som: God bænkpres, Eleiko SL stang, Eleikoskiver, GHR, ekstra squatstativ og en masse specialstænger. Squat: 3 x 6 @ 140 kg Ghey. Bænkpres: 4 x 6 @ 120 kg GHR: 3 x 6 @ bodyweight Hacksquat: 3 x 8 @ 50 kg Inc. bb presses: 3 x 8 @ 80 kg Leg curls: 3 x 10 @ 49 + drop på sidste sæt Og lidt stående + siddende læg til at slutte af på.
  14. Hver dag er hver dag!

    Jeg tænker mere at man lige skal have sit pump på, inden man tør vise sig frem i sin spritnye GASP stringer.
  15. Hver dag er hver dag!

    Bodybuilding: Tunge men nemme squats i dag. Jeg undrers over folk der træner i sweatshirts og lange bukser. Må får det selvfølgelig heller ikke så varmt af smith presses og kickbacks, som man gør af tunge squats for 6ere. Squat: 6 @ 160 kg 4 x 6 @ 140 kg Bænkpres: 3 x 6 @ 115 kg Leg curls: 10 @ 54,5 2 x 8 @ 61 Hack squat: 12 @ 40 kg 2 x 10 @ 60 kg Inc. bb presses: 8 @ 60 kg 2 x 6 @ 80 kg RDL: 3 x 6 @ 100 kg Og læg.