salt

Medlemmer
  • Posts

    9,265
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    129

Posts posted by salt

  1. Q1 opdatering af træningssituationen.

    Det er ved at være noget tid siden jeg sidst har logget herinde. Hvad er der sket siden sidst?

    Jeg har cuttet 7 kg siden december. Så er gået fra ca. 107 kg til 100 kg og jeg har ikke tænkt mig at stoppe, omend tempoet er sænket noget.

    Squatten er begyndt at køre rigtigt fint igen. Det ved at være noget tid siden at jeg har haft ondt i knæene. Styrkefremgangen har ikke været så hurtig som forventet, og det egentlig været til mig egen fordel. Det går for godt, og så hælder man bare på med kg, fordi man bliver overivrig. 2 uger senere står man med en ny skade. I går kørte jeg 4 x 8 @ 135  kg. Der kunne jeg altså godt have brugt lidt af Arnes mentolbolsher, for lidt ekstra luft.

    Bænken er kun gået en vej :thumb_down: Cuttet kombineret med høj taksering fra squatten, har intet gjort for min patstyrke, det er helt sikkert.

    I Atlas kører det meste som det plejer. Pånær at vi har brugt en røvfuld penge på nyt udstyr, der kommer i løbet af de næste par måneder. Det er vi mange der glæder os helt vildt til.

  2. 4 timer siden, Onkel Troels skrev:

    Tjaa, morgentræninger er ikke lige min kop the. God jul for høvlan...

    Jeg havde faktisk en rigtig fin tidlig formiddagstræning i går. Normalt træner jeg ikke før kl. 11, med mindre vi er ude i decideret tvang. Mit problem med tidlige træninger er at ryg og hofte ikke rigtigt har været igang og blevet bevæget nok. Det, og så kombineret med at man er dehydreret fra natten gør at tidlige træninger aldrig rigtigt har fungeret for mig.

  3. Jeg er nu begyndt på at kunne squatte 130 kg uden smerter i knæet. I det hele taget går det bare fremad med knæet - både i styrke, stabilitet og mindsket ømhed. Jeg tager progressionen meget konservativt og alle løft er ekstremt kontrolleret.

    As I type, er jeg begyndt at eksperimentere med noget periodisk faste. Jeg gider ikke rigtigt tælle kalorier og være semisulten 24/7. Så i stedet bliver det til noget faste, hvor jeg i første omgang at ikke spiser aftensmad + det normale sene aftensmåltid. Det er ca. 18 timers faste og kan forgå på alle ugens dage. Det kan fint passe ind på en trænings offdag. Skal jeg ud i noget længere faste, bliver det nok fastlagt til weekenderne. Nu må vi se om jeg kan holde det ud, ellers må jeg ud i kalorietælling og sporadisk cardio.

  4. 1 minut siden, kahlua-kalv skrev:

    Jeg tænker du har fået kæreste og kontorkrop og med rette skammes over DIN deroute som fyrdenaf-stærkmandsflotfyr? 

    Eller var der noget at logge:weight_lift:

    Det var vist en blanding af mols derute (ingen aktivitet og sitet er nærmest umuligt at bruge) og et springerknæ jeg stadig døjer med. Pt. er vi ude i  PR-territorie i bænk. Og dødløften kører også nogenlunde.

    Lavede en 5er på 147,5 i patpressen i onsdags.

  5. Det er ikke meget der er blevet trænet de seneste to ugers tid. Til gengæld har jeg været på ferie i staterne. Det blev til hele 2 træninger. 1 træning på et hotel i Las Vegas og 1 træning i World Gym San Diego. World Gym i San Diego var utroligt BB. Ikke noget man bliver stor af, men man får da lige rørt sig.

    Anygays - Vi havde bestilt en bil til at køre rundt i. En Nissan Altima, Ford Fusion eller lignende. Da vi ved udlejningsstedet besluttede os for at tilkøbe GPS og at den skulle være indbygget i bilen, blev vi opgraderet til en Nissan Maxima SV. 3,5 liter V6 med 300 heste. Den var der sadanedme godt ryk i. Især når den blev sat i sportmode, så blev der altså overhalet nogle pickuptrucks på de amerikanske highways, rødnakkerne anede ikke hvad der ramte dem. GPS'en i den imponerede ikke, men da vi for det meste befandt os på en eller to-sporede highways i Nevada, Arizona eller Utah var det ikke rigtigt et problem. Vi truck'ede videre med klampen i bund, classic rock på anlægget og højt humør.

    Jeg holdte løbende øje med vejrudsigten for de forskellige steder i vores rejseplan. Uheldigvis kom der et voldsomt uvejr indover Californien efter første uge, hvilket fik os til at køre direkte fra Death Valley ned til Joshua Tree. Turen var nok den mest udfordrende på hele rejsen, med voldsom bjergkørsel, kørsel i skyer med meget lidt sigtbarhed (måske kun 30 meter) og kørsel i regnvejr efter solnedgang. Vi måtte også ud i et mellemstop i en lille by ved navn Ridgecrest, hvor vi fik aftensmad og morgenmad på en lille familie diner, der var så amerikansk at jeg kunne høre ørneskrig og star spangled banner på min indre film.

    Fra Joshua Tree var planen oprindeligt at vi skulle direkte til LA, men uvejret over Cali, havde givet os et par ekstra dage at gøre godt med, så vi vendte Maximaen mod San Diego. Lidt udenfor Palm Springs kørte vi af motorvejen for at fylde bilen op med selvdøde dinosaur safter. På motorvejsafkørslen begyndt bilen af sige nogle underlige lyde når jeg bremsede. Jeg tænkte ikke at det var alvorligt, men da vi kom ud fra tankstationen, så kunne vi se at undersiden af frontspoileren havde revet sig løs og lå på jorden. Det kunne vi sgu ikke køre rundt med, så en midlertidig løsning blev at strippe den fast, med nogle strips vi fik af nogle flinke håndværkere.

    Afsted mod det nærmeste biludlejningssted, hvilket viste sig at være 8 miles væk i Palm Springs lufthavn. Her var der absolut ingen problemer med at få bilen skiftet ud. Lige så snart den første hørte om vores problem så var svaret "ok, we'll make a switch". Problemet kom dog med at finde den rigtige bil. Vi blev opgraderet endnu engang og blev tilbudt enten en Mustang Cabriolet eller en Camaro Cabriolet, men ingen af de 2 havde indbygget GPS. Efter noget tids undersøgelse af hvad de havde til rådighed, fandt den flinke servicedame et sæt BMW-nøgler frem fra de allerdybeste gemmer. Som et lille barn dansede jeg ud på parkeringspladsen for at finde ud af hvilken BMW vi havde fået stillet til rådighed. En 430i hardtop convertible med læderkabine og hele molevitten. Så var vi sgu godt kørende den sidste uge.

    BMW blev også aftestet i de berømte canyons nord for LA, som en af de sidste ting, inden turen gik mod DK.