Apocalypse

Medlemmer
  • Content count

    1,782
  • Joined

  • Last visited

About Apocalypse

  • Rank
    This is the end...

Contact Methods

  • Website URL
    http://

Profile Information

  • Køn
    Mand
  • Sted
    Vesterbro
  • Interesser
    Girls, girls, girls...

Previous Fields

  • Træningsformål:
    BB
  1. Løbetræning og vægt

    Fordi træning der forbrænder 1000kcal vil øge din appetit betydeligt. Typisk vil en normal person indtage ca. det samme som de forbrænder ved at dyrke sport, hvorfor man netop anbefaler at fokusere på kosten i stedet for træning hvis ønsket er vægttab. Er dit ønske at blive sundere er træning langt vigtigere (typisk sundere at være overvægtig men aktiv end normalvægtig og passiv).
  2. Hurtigt vægttab på 20 dage

    Du kan på forsvarlig vis tabe ca. ½ kg om ugen, hvis det skal være fedt og ikke muskler/indre organer.
  3. Mere protein eller

    Ja, tag en portion proteinpulver eller 2. Hvis du tager på, så virker det og ellers så har du bare spildt 5-10 kroner. Du har alt at vinde og meget lidt at tabe.
  4. Michael Phelps

    Ja spørgsmålet er så om MP har mindre mælkesyre end andre fordi han netop ikke bliver så let udmattet? Jeg har hørt at man typisk siger de første 10 tag i svømning ikke generer mælkesyre eller ikke øger mængden i det mindste, så det er nok først efter 15-20 tag at MP er bedre end andre?
  5. Michael Phelps

    Det tror jeg ikke du skal regne med. Der er klare fysologiske træk ved Phelps, der gør at han er en fantastisk svømmer. Derudover skulle Michael Phelps kun ophobe ca. halvt så meget mælkesyre i forhold til andre elitesvømmere. En typisk elitesvømmer har 12-14 millimol pr. liter, mens Phelps kun har 5-6 millimol pr. liter efter samme præstation. Hvis i ligger mærke til det er Phelps også klart bedst på det sidste stykke, hvor de andre falder lidt i tempo og klart bedst på distancer over 100m (f.eks. 200m).
  6. Shoulder Press vs Millitary Press?

    Begge øvelser er udmærket. Start med den ene og skift om 3 måneder eller lignende.
  7. Gode kalorier, dårlige kalorier?

    Nogen der har læst bogen Good Calories, Bad Calories? Der er en artikel om bogen i NY Times, link, hvor det beskrives hvordan vi er blevet vejledt på et forkert grundlag, nemlig at indtag af fedt er skyld i overvægt. Artiklen beskriver hvordan sådan en vejledning kunne finde sted, selv af velmenende læger og lignende. Ganske spændende læsning.
  8. Kcal overskud er alt?

    Jeg vil nærmere mener den forhøjede proteinsyntese højest varer ca. 48 timer, og den topper efter ca. 24 timer. Det er en af pointerne i HST træning, hvis jeg ikke tager fejl.
  9. Hvorfor styrketræne?

    Det er også fuldstændigt korrekt. I den periode din krop er i katabolsk tilstand kan du ikke opbygge muskelmasse. Din krop kan dog godt skifte mellem katabolsk og anabolsk tilstand i løbet af en dag, hvorfor du godt kan opbygge muskelmasse selvom du i gennemsnit ligger i kalorieunderskud.
  10. Halv-marathon

    Du skal helst holde pause de sidste 2-3 dag inden løbet, så du er frisk til løbet. Jeg ved ikke helt hvad du mener med stjernetiden, men typisk siger man at 2 timer for ½-marathon og 4 timer for en marathon er flot for en begynder.
  11. Hjælp til løbesko

    Jeg mener bare du skal komme i gang i et par tilfældige sko. Du starter sikkert med en blanding af gang og løb og det er næsten ligemeget hvilket mærke du har på. Efter nogle uger/måneder når du løber lidt mere kan du kigge på sålen af dine sko og det giver et godt praj om hvilke sko du skal købe hvis du begynder at løbe mere seriøst. Men bare kom igang - ellers er skoene også ligemeget :)
  12. vægt tab men muskel vækst

    Den letteste måde at tabe sig på er ved først at opbygge en større muskelmasse - Muskler forbrænder en del energi selv i hviletilstand og desuden kan du let forbrænde mere energi ved arbejde. Det er også en holdbar løsning i stedet for at du skal være på kur resten af livet. Derfor vil jeg anbefale du starter med at få noget muskelmasse på og så bagefter intensiverer din kredsløbstræning, hvis det er nødvendigt.
  13. Rigtighed af "kalorie underskud = ingen vækst"

    Hvis du er i et langvarigt kalorieunderskud så ja. Desuden vil dine indre organer, blodmængden osv. også aftage.
  14. TROR du Michael Rasmussen er dopet?

    Det er nu bekræftet - Vino er snuppet for bloddoping til enkeltstarten og holdet har accepteret at trække sig! Til spørgsmålet om MR og konkurrenterne dopet? Ja, de bruger den nye dopingmodel med EPO hvor de anvender mikrodoser - de tester negativt efter 8-12 timer.
  15. Tour de France Maneger 2007

    Efter en lidt dårlig start regner jeg med at komme ind i kampen nu! Jeg var på ferie i de første etaper (uden netadgang), så jeg satte et hold der skulle holde indtil i dag fra prologen. Det er sådan set gået ok, men er nu stadigt 2 mil efter de bedste i vores liga. Det bliver svært at hente, men jeg rager jo lige 2-3 mil til mig i dag regner jeg med :)