Francis

Medlemmer
  • Content count

    2,034
  • Joined

  • Last visited

Everything posted by Francis

  1. Mest komplette skulder øvelse?

    De er nok ikke lige klar til toppen af BB, men tror da nok at de fleste der skriver herinde og spørger efter programmer ville være godt nok tilfredse med køller a la det der.. Ikke at jeg personligt har noget imod iso-træning generelt. Men har det nok meget ligesom onkel troels. Hvad giver mest back for the bucks. Og den tid man ville bruge på ekstra iso-træning, kunne den måske ikke bruges mere produktivt på andre ting, som nok ville gøre en større forskel i længden end den smule ekstra arm-finpudsning (eller hvad man skal kalde det).. Ps. gælder selvf kun for hobby-trænere, motionister o.lign. Folk der går efter at gøre sig gældende i BB eller BF, kan jo nok ikke undvære de måske sidste 5% (eller hvad det nu bliver) som ekstra direkte armtræning giver..
  2. Tror du han bruger AS?

    damn, hvor har jeg tænkt det mange gange det sidste lange tid. hahaha.. Perfekt formuleret!
  3. Ønskejobbet kræver Kondi ! Hjælp..

    nu håber jeg da ikke at det gælder her (for nu ikke at ødelægge det helt for dig), men er en standart cooper test ikke over 12 min?? Mener jeg da helt bestemt fra de gamle tider hvor jeg vidste hvad en kondi var for noget.. Jeg ville nok købe et wobbleboard til at få styrket ankler/knæ ved siden af løbet. Synes jeg har hjulpet mig lidt i perioder hvor jeg har løbet (så vidt jeg husker. Er snart længe siden) Måske kunne sådan nogle reebok neopren knævarmere også have en gavnlig virkning på ens knæ?? Og husk endelig nogle virkelig gode løbesko. Vil helt klart gøre en gigantisk forskel i din (vores. heh) vægtklasse..
  4. Træningsplanlægn. til eksplosivitet

    Maks-styrke er faktisk den betegnelse der normalt dækker det du kalder råstyrke. Altså den man normalt måler i 1rm i "enkle" styrkeøvelser som bænk, squat osv.. Mht vægtløftere, så er du altså lidt ved siden af.. Vægtløftere er jo netop kendt for at være den sport der frembringer størst eksplosiv styrke (speed-strength) primært. Men klart, maksimal styrke har også sin plads blandt vægtløftning.
  5. Program for arme.

    Naaahh.... Jeg kunne nu også godt finde på en del andre ting jeg hellere ville lave end at køre det program, må jeg nok indrømme.. Hvad med noget basic bill starr-program?? At gøre hele kroppen større og stærkere må da til en hver tid være at foretrække frem for kun at gøre overkroppen større - og vel især for en håndboldsspiller! Who knows, kan endda være at det gavner dit spil som en lille-bitte sidegevinst..
  6. Nicolai Holsting cyclus?

    Prøv da lige at voldkneppe en lille detalje..
  7. VL tøser

    tøser der træner vægtløftning er mega lækre... enjoy
  8. Powerlifting and forced reps

    Det er da nok ikke så skidt igen (engang imellem). Men det har ikke ret meget med supertung eccentrisk træning at gøre. Og vil heller ikke løse samme "opgave", så at sige
  9. Powerlifting and forced reps

    Har også set danjohn anbefale det flere steder. Men har altid synes at det lød alt for bøvlet (og for hårdt), til at ville prøve det...
  10. Anton Kraft interview on TV2

    Kan han løfte noget ordentligt i benbøj og dødløft også, eller er det kun i bænk??
  11. vejen mod at blive taget ud til dopingtest!

    hold da ferie, der sker ting og sager herinde for tiden.. :4thumbup: Man er lige væk lidt tid, og så går der praktisk talt hulk i den... hvad siger kropsvægten for tiden?
  12. Squatter 500lbs 16 gange..

    Total vildt! Men okay, han ligner også en der har spist sin "morgenmad"..
  13. Motions CrossFit

    Haha.. Den er sgu blevet lækker :4thumbup: Så skal du bare love også at tage klap på det ene øje til næste træning
  14. The ironworks

    Det er godt nok længe siden at jeg har været herinde.. Men træningen igår. Bare lige for at man kan se at jeg stadigvæk er (lidt) igang muskeltræk 3r @ 50 kg 3r @ 50 kg 2r @ 70 kg 2r @ 70 kg frivend 3r @ 70 kg 3r @ 80 kg 2r @ 90 kg 2r @ 100 kg 2r @ 110 kg 1r @ 110 kg 1r @ 120 kg OL squats 5r @ 60 kg 5r @ 90 kg 3r @ 120 kg 3r @ 150 kg 1r @ 170 kg 3r @ 150 kg (første squat-omgang i ca en måned. Og damn, det kunne mærkes om aftenen/natten. Den onde krampe.. ) semi-smal bænk 5r @ 50 kg 5r @ 80 kg 5r @ 110 kg 5r @ 140 kg 5r @ 140 kg 5r @ 140 kg pull-ups 3r @ kv 3r @ kv 3r @ kv 3r @ kv 3r @ kv smalt, parallel-greb chins 6r @ kv 6r @ kv chins 4r @ kv 4r @ kv pull-ups 6r @ kv hv vend og see-saw press 6r @ 24 kg 6r @ 33 kg 6r @ 37 kg hv vend og stem 6r @ 45 kg (sissy-tung ) 6r @ 37 kg 6r @ 37 kg 6r @ 37 kg incline sit-ups 20r @ kv 20r @ kv 20r @ kv BB wristcurls (supersettet med nederstående) 8r @ 35 kg 8r @ 50-55 kg 8r @ 50-55 kg 8r @ 50-55 kg (ved ikke pt hvad stangen vejer. Men tror det er 15 kg. Men måske kun 12 kg.. Skal undersøges) hv wrist extensions 8r @ 11 kg 8r @ 11 kg 8r @ 11 kg 8r @ 11 kg nice and sweet...
  15. Problemer i frontsquat

    Med den stangplacering og dybde ( ), tror jeg nu godt at jeg tør klassificere det løft som værende nærmere en typisk udførelse af OL-benbøj end en typisk udførelse af SL-benbøj (også selvom at manden er styrkeløfter ved et styrkestævne )
  16. Problemer i frontsquat

    Men åk, køber helt den med kropsbygningen. For det har vitterlig utrolig meget at sige. Og med din bygning, ville du netop være nødsaget til at læne dig meget imod ankelsmidighed for at opnå en tilpas oprejst overkrop. Så du er hermed undskyldt.. Men igen, hvis man ikke er vægtløfter, er frontsquats jo heller ikke noget man ikke kan træne udenom uden problemer jo! tror nok at langt de fleste er enige om at benbøjninger (OL i fuld dybde ) er den bedste måde at opbygge stærke og tilpas fleksible ben på. Så hva fanden..
  17. Problemer i frontsquat

    Jeg har selv problemer med stive håndled og korte, store ( :4flex: )arme. Men det kan løses ved at tage bredere fat på stangen. Problemet er så bare at det kræver løsere skuldre, som jo også tager til at få trænet sig frem til.. Men det KAN lade sig gøre! Så din undskyldning holder ikke længere, desværre, onkel trolle! Jeg tror faktisk ikke at upright rows vil hjælpe ret meget - hvis overhovedet! Jeg vil mene at du skal have fat i de muskler der retter det øverste af ryggraden ud, og det er både lats og traps (og rhomboids har lidt at gøre her også til dels, med at stabilisere skulderblade). Husker du at holde ryggen spændt og skulderbladene tilbage? Der er mange der spænder op i det nederste og midten af ryggen, men til gengæld lader skulderbladene "slouche" fremad og dermed ødelægger muligheden for at opbygge en god stabil øvre ryg under løftet! Kunne måske også være et muligt tilfælde? Men arc rows er simpelthen db rows, hvor du lader håndvægten trække din skulder så langt frem som muligt og runder forover i øvre ryg, og når så du trækker vægten opad, starter du med at trække skulderbladene sammen og arche ryggraden og så trække håndvægten opad. Den skal så ikke trækkes lige op, men derimod bagud i en bue (deraf navnet), så den nærmere ender lige foran hoften istedet for oppe ved ribbenene.. Sådan kører jeg altid mine db rows, da jeg synes at det virker til at aktivere væsentlig flere "funktioner" i ryggen. Men prøv evt den anden øvelse. Speciel, men kan jo være lige det du har brug for. Bruges rigtigt meget af den "nye" bølge af amerikanske vægtløftere der er på vej for tiden..
  18. Problemer i frontsquat

    Det kan være noget smidighed og/eller teknik-træning der er på spil evt.. En af de ting der hjalp mine ben foran allermest, var da jeg lærte at holde albuerne og hovedet højt under hele løftet. Så det har været mit fokuspunkt nummer et lige siden.. Albuer så højt som muligt hele tiden og start løftet fra bunden af, med at løfte hovedet og løfte albuerne. Så løfter resten automatisk med.. For hvis du løfter med benene og hofterne først og albuerne så kommer bagefter, så bliver løftet bare tungt - og kommer nemlig til at hænge meget i øvre ryg! (men hvis du træner i vl-klub, burde du vel nok kunne få nogen til at kontrollere dette for dig ) Hvis du vitterligt mangler styrke i den del af ryggen som knækker over ved frontsquats, så ville jeg nok enten fokusere på db arc rows med fokus på fuld bevægelse af skulderbladet eller hyperekstensions hvor du har "puden" helt oppe ved maven, så du faktisk kun laver rulle-bevægelsen i midterste/øvre ryg en favorit-supplement-øvelse bl.a. hos Glenn Pendley m.fl.
  19. Motions CrossFit

    Hey.. lyder sgu til at have været et totalt fedt stævne!! Hver gang jeg læser sådan nogle stævnebeskrivelser, kommer jeg altid til at savne mine judo-tider for vildt..
  20. The ironworks

    ok træning idag.. Har haft nogle ind imellem den her og sidste gang, men har ikke fået skrevet det ned! et-arms hv vend & stem+windmills 4/4r @ 24 kg 4/4r @ 24 kg 4/4r @ 33 kg 4/4r @ 43 kg 4/4r @ 48 kg 4/4r @ 48 kg 4r @ 56 kg 4r @ 56 kg (følte mig ikke helt stabil nok i skulderen, til at jeg turde gå ned i en fuld windmill-dybde. Så så droppede jeg det helt) 8r @ 37 kg (2 hv vend og stem) OH pull-ups 3r @ kv 3r @ kv 3r @ kv 3r @ kv 3r @ kv 3r @ kv (de var flyvende idag.. ) smal bænk (pyha, det er længe siden sidst.. ) 8r @ 60 kg 8r @ 90 kg 8r @ 120 kg 7r @ 140 kg (fik lige en finger på nummer 8.. ) 8r @ 120 kg (flying.. Men okay, 8 reps med kropsvægt er jo heller ikke ligefrem noget at skrive hjem om) Og så en tur med daddys nye legetøj: En Core-blaster! :4thumbup: (smider billeder op af vidunderet senere) 6/6r @ +15 kg 6/6r @ +30 kg 6/6r @ +30 kg 6/6r @ +30 kg 6/6r @ +30 kg 6/6r @ +30 kg 6/6r @ +30 kg (pyha, den var sgu hård for baglår og buttocks. Ass-pump - en sjælden begivenhed :4thumbup: ) floor crunches 50/40/30/20/10r @ kv
  21. Portrætfotografering

    Er det nissen? for dælen en led form!! Ikke superstor at se på, men uha, han er godt nok cuttet da!!
  22. Kampsport

    Det var faktisk hér at jeg gik til thai boxing for en række år siden. Virkeligt et fedt sted, med supergode undervisere og mange dygtige kæmpere. Men blev enig om at 45km hver vej, to gange om ugen, var sådan liige i overkanten. Desværre.. Men helt klart et fedt sted!! (og har endda set at de sidenhen også tilbyder shootfighting. Så det ville være et suverænt fedt sted at kunne træne altså!! ) Og ja, judo er nærmest "japansk" brydning. Masser af kast, nedtagninger, låse, kontrolgreb m.m. Superfedt Men der er ingen slag og spark (på trods af Austin Powers' berømte judo-chop!! ) Men evt en kombo af judo og boksning eller hvad du nu har til rådighed.. Der kommer man i hvert fald rigtig langt med
  23. Kampsport

    Vil nok mene umiddelbart at boksning/muay thai i den ene gren eller judo/brydning (eller lign grapplersport MED konkurrencer) i den anden gren, vil være det som giver mest bang-for-the-bucks.. Kender ikke så meget til BJJ, men har hørt meget godt om det. Ved personligt at jeg fik væsentligt mere ud af judo end af jiu-jitsu, idet at træningen her var lagt op til at skulle virke på en modstander der gjort (seriøs) modstand i en kampsituation. Så teknikkerne skulle bare virke - hvorimod i jiu-jitsu, lærte man en masse fancy teknikker som ville være noget sværere at sætte ind overfor en aggressiv modstander! Plus at konditions-kravene automatisk bliver skudt i vejret, når man skulle holde til at kæmpe flere kampe ad gangen - og en judokamp er virkelig hård. hehe.. Omend jeg har knap så meget erfaring med karate (ca 2 mdr) og thai boxing (måske 5-6 mdr)/kickboxing(også ca et halvt år), så har jeg samme indtryk her, mht kampspecifikt træning! Plus at i T/K-boxing bruger du meget tid på at slå og sparke hårdt til pads og sandsæk, hvilket også gør det bedre til at slå hårdt og længere. Hvor i det karate jeg prøvede var det næsten rent kata og teknik-træning, hvilket er fedt nok hvis du er karate-freak, men ikke ligefrem sagen hvis du leder efter den mest effektive MA-gren Men igen, er selvfølgelig bare mine erfaringer med klubben i horsens/århus-området. Ved at min fætter i roskilde er utrolig glad for deres karate klub der. Så er selvfølgelig forskellig fra klub til klub..
  24. The ironworks

    Ok dødløftstræning idag.. But it was pretty damn hard! dødløft 5r @ 70 kg 5r @ 70 kg 5r @ 110 kg dødløft med skiver på 5cm forhøjning (faktisk en ret hård startposition for mig. Lige der hvor ryggen tager over fra legdrivet. Så den sad bare *SSMMOOKK* lige i erectors ) 3r @ 140 kg 3r @ 170 kg (alle sæt til og med her med overhåndsgreb. Herefter omvendt greb) 3r @ 200 kg 3r @ 230 kg (tuung) dødløft fra gulv 3r @ 230 kg 8r @ 200 kg ( Endelig et nævneværdigt løft igen.. Thaank you!) inc db press (min skulder blev lidt irriteret af den idag. Så kørte let med en masse lette skulder rehab-ting ind imellem) 8r @ 24 kg 8r @ 33 kg 8r @ 43 kg 8r @ 43 kg 8r @ 43 kg 8r @ 43 kg 8r @ 43 kg db rows 8r @ 37 kg 8r @ 48 kg 8r @ 48 kg 8r @ 56 kg 8r @ 56 kg crunches 50/40/30/20/10r Sjovt, ser ud af så lidt på papiret. Men føltes pænt hårdt ovre i klubben..