SpArKleZ

Medlemmer
  • Content count

    156
  • Joined

  • Last visited

Everything posted by SpArKleZ

  1. Cardio Wave maskinen

    Nu har jeg gentagne gange undret mig over TechnoGym's nyeste påfund i mit center: De såkaldte Wave maskiner. For dem som ikke ved hvad jeg snakker om kan I se et lille klip her: Disse maskiner er meget populære blandt pigerne mit center, men jeg har mistanke om at mange udelukkende foretrækker Wave maskinen fordi det er den maskine der skyder mest over når den skal estimere kalorieforbruget. Da jeg selv prøvede Wave maskinen forbrændte jeg over 20 kcal i minuttet, hvilket var et håbløst fejlskud eftersom min puls lå meget lavt. Ifølge mit pulsur forbrændte jeg kun det halve. Desuden har jeg også observeret at mange (mis)bruger maskinen som de bruger en step-maskine, altså ved at hænge sig i armene for at aflaste noget af kropsvægten og derefter lave mange korte, hurtige bevægelser. Og så er det jo klart at man ikke får noget ud af den. Men mit spørgsmål går mere på hvorvidt Wave maskinen rent faktisk kan bidrage til en effektik omgang træning såfremt man bruger den korrekt. Personligt syntes jeg at det var svært at få pulsen højt op, på trods af at jeg satte maskinen på det højeste trin. Deruover har jeg også mistanke om at det er hårdere for knæene kontinuerligt at skulle lave denne sidelæns bevægelse fremfor eksempelvis at løbe forlæns på en crosstrainer. Så kort sagt kunne jeg godt tænke mig at høre jeres vurdering af denne nye opfindelse inden for cardiomaskiner.
  2. Hvad sker der lige her..

    Når du begynder at dyrke cardio vil kroppen også kunne binde mere vand end før, og du vil også få en lille smule mere blod. Alt dette er jo kun godt, og hvis du fortsætter din motion er jeg sikker på at du nok skal tabe de kilo igen (såfremt du virkelig er i kcal-underskud selvfølgelig).
  3. Silikonebryster og vægttræning

    Jeg skal (efter lang tids overvejelse) have lavet nye bryster om et par måneder, men er stadig lidt i tvivl om hvor meget det vil påvirke min træning. Jeg er vant til at træne stort set dagligt, men er godt klar over at jeg selvfølgelig må skrue ned for tempoet umiddelbart efter indgrebet. Jeg regner med at kunne cykle og powerwalke igen efter en måneds tid, såfremt der ikke er nogen komplikationer selvfølgelig. Men hvad med styrketræningen? Hvornår kan man begynde at træne f.eks bænkpres igen? Eller skal man helt lade være med at træne brystmusklen? Jeg skal selvfølgelig have en uddybende samtale med kirurgen inden jeg skriver under på noget som helst, men det ville være rart hvis nogle af tøserne herinde på MOL havde forstand på dette?
  4. Silikonebryster og vægttræning

    Fik lagt 240 ml i hver, så det svarer vel til omkring et halvt kilo i alt. Ikke alverden, men det pyntede! Det endte faktisk med at jeg fik lagt mine over brystmusklen, da kirurgen mente at det sagtens kunne give et pænt resultat. Havde trods alt selv noget fedt på brystet til at dække implantatet med, så man ikke kan se og mærke kanten. Men selv om jeg havde fået dem lagt under brystmusklerne ville jeg sagtens kunne have styrketrænet bagefter. Evt. sexpartnere mærker vel også på musklerne på piger der ikke har fået lagt implantater ind og som ikke har meget fedtvæv på brysterne. Takker! Som jeg skrev fik jeg lagt 240 ml i hver, så jeg nu passer en c-skål.
  5. Silikonebryster og vægttræning

    Update *** Update *** Update Det er nu snart 3 måneder siden jeg fik foretaget indgrebet, og jeg er meget glad for resultatet! :4thumbup: Selve operationen var ikke spor slem... jeg mærkede intet, heller ikke bagefter (fik kun smertestillende piller de første par dage). Var naturligvis en smule øm, men ikke noget jeg ikke kunne holde ud. De tre første uger holdte jeg mig væk fra al motion. Derefter begyndte jeg så småt at køre spinning, powerwalke, træne med lette vægte og den slags. Jeg er stadig ikke begyndt at løbe og køre tunge brystøvelser endnu, men ellers træner jeg som jeg plejer. Det eneste der generer mig lidt er arrene, men de bliver heldigvis pænere med tiden. Og nej, ingen før og efter billeder!
  6. Proteinpulver

    Njah, der er jeg nu ikke helt enig. Hvis man spiser en tunbøf skal kroppen jo først til at nedbryde og spalte proteinerne, så der går mange timer inden den reelt gør nogen nytte. En ionfiltreret valleprotein er derimod så forarbejdet at musklerne har glade af det næsten med det samme. Derimod synes jeg at det er lidt spild at spise proteinpulver på andre tidspunkter end lige efter træning.
  7. Hvor meget tager man på

    Æhh, kan det nu også passe??
  8. Bælte eller ej

    Men en af ulemperne ved at bruge bælte er vel også at man kobler transversus (som medvirker til at stabilisere) en smule af, og derved bliver den faktisk endnu slappere?
  9. Equinox

    Lidt OT, men er en bodybuilder i bund og grund ikke bare betegnelsen for en person der træner med omrking 6-12 gentagelser per sæt, og derved giver sin krop optimale muligheder for at hypertrofere?? Hvis man skal styrketræne så skal man vel træne med meget få gentagelser per sæt, og det er der jo ikke så mange der gør i centre som fitness.dk. Men folk kalder det jo alligevel for styrketræning.
  10. Hvornår forbrænder kroppen fedt??

    Der kan lagres glukogen nok i leveren til op til 2 timers hårdt arbejde. Så det ville jo være et uoverskueligt projekt hvis man skulle tømme den hver gang. ;)
  11. Ekstra kg. kontra løbetid?

    Men hvis man skal se det fra den positive side, så forbrænder man mere pr km desto tungere man er. ;)
  12. Koffein

    Jeg har nogle koffeinpiller fra Prolab med 200mg koffein i hver, og de er glimrende hvis man har brug for et ekstra boost inden sin træning. Men jeg synes hurtigt at kroppen vænner sig til det hvis man bruger dem for tit.
  13. Silikonebryster og vægttræning

    Princess --> Mange tak for dit input. Jeg vil meget gerne have lov til at sende dig en PB hvis jeg kommer på nogle spørgsmål hen ad vejen. :) ptpoul --> De bliver absolut ikke for store, de skal bare passe til mig.
  14. Silikonebryster og vægttræning

    Ja, jeg vil også foretrække at få dem lagt under brystmusklen. Jeg bliver nok aldrig prof bodybuilder eller styrkeløfter alligevel, men vil bare gerne have muligheden for at holde min krop i god fysisk form. Nu har de fleste kvindelige bodybuildere jo også en meget lav fedtprocent, og det er vel også en af grundene til at man tydeligt kan se kanten på implantatet? Tak for anbefalingen, men bor ikke i nærheden af Kbh. Jørn Ege = Ja, det er tidligt men det er også noget jeg har overvejet i et års tid. Og jeg ser ingen grund til at udskyde det længere når det ikke er blevet bedre. Jeg kan også sagtens leve med kun at kunne løfte X antal kilo i bænkpres, bare jeg ikke skal droppe træningen helt. Man forudser mindst 15 års holdbarhed på de nyeste implantater. Skulle der gå hul holder arvævskapslen omkring implantatet silikonen tilbage. Der er også kommet nogle nye på markedet hvor siliconen er så sej at den ikke kan flyde. Vil prøve at finde det omtalte nummer af Workout & Fitness, tak for tippet! :) Hvis du viser mig dine før og efter billeder, så skal jeg nok vise dig mine!
  15. Silikonebryster og vægttræning

    Jeg skal absolut ikke have sådan nogle kuglerunde vulgære pornopatter, jeg skal bare have nogen der passer til mig.
  16. Silikonebryster og vægttræning

    Jamen jeg ville da også ønske at jeg var tilfreds med mine naturlige bryster, men efter at jeg har tabt omkring 15 kilo i løbet af de seneste to år er der bare ikke særlig meget tilbage. Desuden er der også en lille forskel i størrelsen. Jeg ved godt at det er ganske normalt at de ikke er helt lige store, men det generer mig altså. Og jeg synes ikke der er nogen grund til at gå og være ked af sin krop allerede som 20-årig, især ikke når det er muligt at få gjort noget ved det. Jeg diskuterede det med min læge for et års tid siden, men dengang var jeg slet ikke parat til at tage sådan en stor beslutning. Det føler jeg at jeg er nu. Tak for opbakningen. :) Jeg har snakket med flere piger som har fået lavet bryster på den pågældende klinik og af samme kirurg, og de har alle været yderst tilfredse. Desuden har jeg brugt timer på at gennemsøge nettet, men har slet ikke kunnet finde noget negativt om dem.
  17. Silikonebryster og vægttræning

    Den er altså god nok.
  18. Silikonebryster og vægttræning

    Det er rart at høre. Bliver ikke noget problem at undgå svømning. :swim: Skal til forundersøgelse i næste måned, og der vil jeg selvfølgelig også drøfte hele træningsspørgsmålet med kirurgen. Men jeg vil gerne samle så meget viden som muligt inden da. Æhh, tror måske at du forveksler det med et andet indgreb?? Jo altså vi har aftalt at jeg tager et par tomater med hjemmefra, men ellers kan det jo være at kirurgen har levnet en fra sin frokost... Ej, der skal da silikone i. Saltvand føles hårdere. Implantaterne kan placeres både foran eller bagved brystmusklen, men langt de fleste får dem lagt bagved. Som EverLast skriver skaber man et stort hulrum der hvor den nederste del af brystmusklen er løsnet.
  19. Silikonebryster og vægttræning

    Ja velkommen til 2004. ;) Man kan vælge at få dem lagt ind gennem et cirka 4 cm langt snit i armhulen, så man slipper for grimme ar på selve brysterne.
  20. Silikonebryster og vægttræning

    Regner med at få dem lagt ind gennem armhulen, så arrene burde ikke genere så meget. Tak skal du have.
  21. Silikonebryster og vægttræning

    Ja det har du jo ret i. Jeg kan også sagtens leve med at lægge lidt mindre vægt på træning af brystet, men det ville være trist helt at skulle vinke farvel til en af de store øvelser.
  22. Silikonebryster og vægttræning

    Så må jeg jo bare putte nogle flere kilo på! ;)
  23. Proteinsnack

    Ja, det står i en blå bøtte ved siden af mælken.
  24. Styrketræning og vægt

    Ved at gøre dit kalorieoverskud så lille som muligt (max 500 kcal om dagen) mindsker du risikoen for at tage fedt på. Men det kan ikke undgåes at lidt af det sætter sig som fedt hvis du kører med kcal-overskud gennem en længere periode. Hvis man lige er begyndt at træne så kan det faktisk godt lade sig gøre at tage en lille smule musklemasse på selvom du er i kalorieunderskud. Dette vil dog blive sværere og sværere efterhånden som din krop bliver mere veltrænet. Grunden til at dine muskler ser større ud er selvfølgelig også at du har fjernet fedtet omkring dem. Jo! Når man bliver stærkere skyldes det først og fremmest at man får et mere veltrænet nervesystem, så man kan rekruttere flere fibre i de muskler som arbejder. Derfor kan man sagtens blive stærkere uden nødvendigvis at tage masse på. Det er aldrig spild af tid at styrketræne, heller ikke selvom man er i kcal-underskud. For det første mindsker du tab af muskelmasse. Din hvileforbrænding øges, hvilket betyder at du vil have nemmere ved at tabe dig. Du forebygger sygdomme som fx knogleskørhed. Du får indarbejdet nogle gode vaner som vil hjælpe dig med at holde vægten resten livet. Og sidst men ikke mindst giver styrketræning øget velvære. Når du er færdig med at tabe dig kan du jo prøve at spise efter dit ligevægtsindtag i en periode, og se om du ikke skulle tage lidt muskler på alligevel.
  25. Bryst med håndvægte

    Forstår ikke hvorfor den går i brystet, for pectoralis major kan da ikke lave ekstension i skulderleddet?