jenshh

Medlemmer
  • Content count

    839
  • Joined

  • Last visited

Everything posted by jenshh

  1. Per aspera ad astra

    Velkommen Hej og velkommen til min log. Jeg har endelig besluttet mig for at starte en log, som en motivationsfaktor og samtidigt for at holde styr på min træning. Og forhåbentligt få noget konstruktiv kritik som kan hjælpe mig på min videre færd. Lidt om mig.. Spiller undervandsrugby, svømmer, løber og styrketræner. Har trænet med frie vægte siden september 2011, før det har det være bronzecirkler og kropsvægts øvelser. Har et overordnet Hovedmål og diverse delmål. Hovedmål: X.X.X Delmål: At kunne det hele :lang distance løber, sprinter, stærk som en okse, udholdende i alle aspekter og skadesfri. Dynamisk apnea 50m/45m Svømme 1km på under 20 minutter. Cooper test: 3200m+ -------------Personlige rekorder------- 3 x bronzecirkel: 5.24 minutter d. 31-08-2012 PR 3 x søvlcirkel 8,32 minutter 200312 NY PR 3 x Sølvcirkel: 8.23 minutter 24-08-2012 3 x Guldcirkel PR 12,24 minutter 3 x bronze(6.41) + Cooper: 3160m d. 21-06-2012 ------I vandet------- Statisk apnea 3 mins PR d.020212 / Ny Pr 3.03 minutter d. 02-09-2012. Dynamisk Apnea uden finner: 45m Dynamisk apnea med finner: 50m 50m crawl 36 sekunder. 400m fri. Tid: 6.45 minutter "Pingo": 90 sek. på bunden + 25m undervand med finner -------------------Løb--------------------- Coopers test: 3247m d. 14-11-2012 Halvmaraton 1.34.16 time. d. 05-05-2012 PR 15 km løb 1.02.59 time 10 km i terræn 42.53m d. 04-06-2012 -----Personlige vægtløftnings rekorder---- Benchpress: 05 x 91 kg Squat: 04 x 115 kg Deadlift: 01 x 150 kg d. 08-03-2013 Military press: 01 x 62 kg -----Crossfit----- Hero WOD "Hamiltion" Tid: 49.53 minutter Hero WOD "Coffey" For time: Run 800 meters 135 pound(62,5 kg) Back squat, 50 reps 135 pound Bench press, 50 reps Run 800 meters 135 pound Back squat, 35 reps 135 pound Bench press, 35 reps Run 800 meters 135 pound Back squat, 20 reps 135 pound Bench press, 20 reps Run 800 meters 1 Muscle-up Tid: 42.26 minutter. "Cindy": AMRAP 20 mins 5 pullups 10 push ups 15 air squats Total: 18 rounds --------------------------------------------------- Aktivitetsplan 2012 Lillebælt halvmaraton DONE Vejle løbet(10km) DONE Aktivitetsplan 2013 Vinter Ultra Mols Bjerge http://www.vumb.dk/home.aspx 02-03/02-2013 DONE Nordisk mesterskab U21- landsholdet UV-rugby - DONE Aktivitetsliste 2014 Bestå Trygfondens kystlivredder prøve d. 11/1-2014 http://www.trygfonden.dk/Projekter/TrygFonden-Kystlivredning/Kystlivredning-Pages/Livredderuddannelse DONE Fjeldtur til Lappland og bestige Kebnekaise. DONE Udtaget til U21 landsholdet i Undervandsrugby - DONE I det hele taget en solid og stærk grundform inden for løb og svømning. God træning til jer alle! P.s. i skal være velkommen til at smide en kommentar eller to..
  2. Per aspera ad astra

    Uge 49 Opsummering Mandag: UVR(2 timer) + 900m svømning Tirsdag: Svømning(1000m) Onsdag: WOD + Svømning(2300m) Torsdag: UV-rugby (1,5 time) Fredag Svømning(1700m) Lørdag: OF Søndag: OFF 3 x Svømning(5900m) 2 x UVR (3,5 time) 1 x WOD Endnu en Solid uge. Den næste uge får jeg nok svømmet to gange og målet er at ramme omkring 3,5-4km total. Udover det rejser jeg torsdag til England for at foretage noget livredder relevant træning i Atlanterhavet. Der kommer nok et par billeder.
  3. Per aspera ad astra

    Tak bro! Målsætningen er egentlig bare at komme i bedre form og blive en endnu bedre til jobbet kystlivredder. Der er iøvrigt også formprøver om lidt under halvanden måned, og man vil jo gerne gøre det lidt bedre end sidst. Tjek pb. senere :)
  4. Per aspera ad astra

    Mandag den 30-11-2015 Undervandsrugby 2 timer, deraf ca. 900m opvarmning Tirsdag den 01-12-2015 Svømning Kort omgang, men jeg slog PR i bjærgning! 200m W/U 2 x 100( 25m teknik, 25m ben, 50 ss) 02 x 75m ( stigende tempo) 100m tempo 150m bjærgning Tid: 3.44 minutter + mere som jeg ikke kan huske. Total blev det til 1000m Onsdag den 02-12-2015 Morgen WOD 100 bellønninger(4 sæt af 25 af hver af nedenstående øvelse) -Pushups -Situps -Englehop -Flutterkicks Middag Svømning 300m opvarmning(100m crawl-100m teknik-100m crawl) 3 x 100m ben m. og uden finner. 3 x 100m m. pull bouey 08 x 50m crawl med 10-15 sekunders pause. 04 x 100m crawl med 30 sekunders pause. 02 x 200m crawl ca. 40 sekunders pause. Et minuts pause ca. mellem hvert serie. 04 x 25m dynamisk apnea 100m løs Total: 2300m Torsdag den 03-12-2015 Undervandsrugby 1,5 time Fredag den 04-12-2015 Svømning 02 x 100m opvarmning 03 x 100m ben 03 x 100m m. pull bouey 200m crawl Bjærgning 02 x 100m + 50m løs 02 x 50m + 50m løs - 100m med finner 100m crawl løs til slut Total: 1700m
  5. 321's log - 2015

    Halløj makker! Det er squ godt at se, at du efterhånden har fået opbygget en pæn løbemængde! Er akillesenerne stadig til gene?
  6. Per aspera ad astra

    Uge 48 Opsummering Mandag: WOD + UVR(2 timer) Tirsdag: svømning(1625m) Onsdag: UVR-Kamp + svømning(1200m) Torsdag: UV-rugby (2 timer) Fredag WOD + Svømning(2600m) Lørdag: Fridykning, vandøvelser Søndag: OFF 3 x svømning(5425m) 3 x UVR(5 timer) 2 x WOD 1 x vandøvelser 9 træningspas. Solid uge, de kommende uge vil minde lidt om denne uge, i hvertfald på svømmefronten.
  7. Per aspera ad astra

    Torsdag den 26-11-2015 UV-rugby 2 timers træning, god og hård træning. Hård opvarmning. Fredag den 27-11-2015 Morgen Core 1 minut sidebro H/V Planke 2 minutter. "Super mand" 1 minut WOD 30-20-10 Jumping air squats Burpees Pushups Aften Svømning W/U 2 x 100m teknik 3 x 100m arme 3 x 100m ben 600m crawl 300m crawl 100m crawl 4 x 75 (25m dyk + 50m crawl) Bjærgning 150m -tid: 4.01 100m tid: 2.37 50m tid: 1.10 200m løs Total: 2600m Lørdag den 28-11-2015 Foredrag og vandøvelser med fridykker Jesper Stechmann, spændende foredrag øvelser. Fokus på statisk apnea og trykudligning. Søndag den 29-11-2015 OFF
  8. Per aspera ad astra

    Onsdag den 25-11-2015 Hvor tiden dog går.. Planen er at få svømmet om onsdagen også. Der skal være fokus på det redningsfaglige under denne session. Svømning W/U 200m crawl 100m crawl Bjærgning 100m + 50m løs 06 x 50m bjærg + 50m løs 02 x 25 + 50m crawl Total: 1200m Aften UV-rugby kamp 10 minutters hård opvarmning 1 kamp
  9. Per aspera ad astra

    Mandag 23-11-2015 Morgen WOD1 100 burpees tid: 8:23 - Det må kunne gøres bedre... WOD2 AMRAP 8 minutes 10 pushups 15 walking lunges 15 situps Aften 2 timers i vandet ifb. med undervandsrugby. Tirsdag 24-11-2015 Svømning W/U: 2 x 200m (1. crawl, 2 minus crawl) 3 x 75m (rullende 25m dyk + 2 x 25m crawl) 4 x 75m Medley 4 x 50m teknik 400m crawl - jævnt tempo. 100m 8-taller(12,5m dyk,12,5m over) 100 over/under(25m over, 25m dyk) 2 x 50m bjærgning total: 1625m /Done
  10. Per aspera ad astra

    Uge 47 Opsummering Rigtig god uge, jeg er startet på to nye og spændende kurser og morgentræningen gør godt. Målet for de kommende 7-8 uger er at få svømmet 3 gange om ugen. og dermed forsøge at komme op på 6km ugentligt. Mandag: WOD Tirsdag: WOD + svømning(1600m) Onsdag: OFF Torsdag: UV-rugby Fredag WOD + Svømning(2700m) Lørdag: Skillwork, let styrketræning Søndag: OFF
  11. Per aspera ad astra

    Onsdag den 18-11-2015 OFF Torsdag den 19-11-2015 UV-rugby Opvarmning Blandt andet 25m 37,5m 50m dyk med finner Kamp 2 x 15 minutter med udskifter. God kamp. Fredag den 20-11-2015 Morgen WOD 3 rounds 25 burpees 50 Pushups 75 air squats Aften Svømning W/U 300m crawl 3 x 100m medley (crawl i stedet for fly) Skiftevis mellem ben og teknik 4 x 100m m. pull bouey 4 x 100m m. finner m. plade på højkant. 4 x 50m ( 25m under, 25m over) m. finner 50-100-150-200-150-100-50m 4 x 25m sprint + 25m løs 75m løs + 25m dyk Total: 2700m Lørdag den 21-11-2015 Skill work Pull-ups 10 8 10 8 Dips 15 15 15 + dips i ringe Armgang + andet sjovt
  12. Per aspera ad astra

    Mandag den 16-11-2015 WOD Tabata 8 x 20 sekunders arbejde + 10 sekunders pause for hver af følgende øvelser - Atomic situps - Burpees - Mouantain climbers - Kender ikke navnet Tirsdag den 17-11-2015 Morgen WOD 3 rounds 20 pushups 6 Pullups 5 T2B 15 air squat - Dips 17 14 14 Aften Svømning 3 x 200m (1sæt crawl, 2sæt bryst + rygcrawl, 3sæt crawl for hver 25m 3-5-7-9 crawltag pr. vejtrækning) 04 x 75m rullende medley 04 x 50m m. finner ( 30 sekunder på bunden 25m under vand + 25m løs) 100m ben. m finnner 100m Ss Bjærgning 03 x 50m bjærgning + 50m løs Bjærgetiderne lå mellem 1.10-1.14 minut. Total: 1600m
  13. Per aspera ad astra

    Uge 46 Opsummering En relativt rolig uge, jeg var en del udenfor, men det blev ikke til voldsom meget træning. Mandag: OFF Tirsdag: 4 km løbetur Onsdag: OFF Torsdag: Jagt fik gået en del Fredag Svømning Lørdag: UV-rugby 4 kampe, meget intenstivt. Søndag: OFF Svømning 300m crawl W/U 100m medley 3 x 100m m. pull bouey 3 x 100m ben m. finner og en plade på højkant som gav modstand. 6 x 75m (50m crawl + 25m bjærg) 3 x 50m ( 25m, 3 vejrtrækninger + 25m løs) 2 x 50m sprint + 100m løs 02 x 25m dynamisk u. finner 02 x 25m dynamisk m. finner 50m sprint Total: 2050m
  14. Per aspera ad astra

    Uge 45 opsummering Tirsdag Løb 4,2 km inde i byen og rundt om en af søerne. Undervejs blev det til 30 Torsdag W/U 1 minut hver Højre sidebro planke venstre sidebro WOD 3 runder 25 pushups 25 walking lunges ned af vejen og løb ned til enden 160m 25 squats løb tilbage igen. 160m 25 flutter kicks Undervandsrugby 2 timers træning Det har været eksamensuge, tiden har været begrænset. I stedet for at svømme fredag blev det til fifa og øl med drengene. Det skal der jo være plads til. Søndag Har været på jagt, der skulle gås en hel del. Min søsters "tracker" sagde hun havde gået 14 km. Vi har gået nogenlunde det samme. Rigtig fin dag. Ca. 14 km gang.
  15. Per aspera ad astra

    Halløj Det er sku lang tid siden jeg sidst loggede. 41 uger siden. Træningsmængden har været god det meste af tiden. Der er blevet leget med rafting og crossfit. Det som har fyldt mest har været svømning og anden livreddermæssig træning. I gennem sommeren arbejdede jeg som kystlivredder, så det mål kom i hvertfald i hus. UGE 44 Mandag: UV-rugby 26 okt. Opvarmning uden finner 100m crawl 4 x 12,5m over 12,5m under 4 x 25m dynamisk apnea 4 x 25m dynamisk apnea hvor man først skulle holde vejret 20 sekunder inden start. 100m crawl 80 % Total 500m 1.5 times UV-rugby Torsdag 29 okt. Morgentræning Opvarmning Med makker 1 minut af hver øvelse -Pushups -Squats -Situps WOD 15 burpes 50 squats op til 4 sal og ned igen 50 situps 50 pushups 15 burpes Aften 2 UV-rugby kampe ca. 35 minutters effektiv spilletid til mig + opvarmning. Fredag 30 okt. Svømning 400m crawl 4 x 25m dyk + 75m crawl 300m m. pullbouey 300m ben 2 x 100m crawl 100m medley 50m bjærgning 250m m. finner for fuld skrue. Samlet: 2000m Lørdag 31-okt. WOD 2 rounds 20 push ups 20 jump squats Løb 450m 20 box jumps 20 pull ups Løb tilbage 450m 20 burpees 20 lunges Søndag - OFF day. Uge 44 Opsummering Læser pt. til eksaminer, men har overraskende fået rørt mig noget. Mandag: UVR(1,5 time) + 500m svømning Tirsdag: OFF Onsdag: OFF Torsdag: WOD + UV-rugby Fredag: Svømning 2000m Lørdag: WOD Søndag: OFF P.s jeg begynder at logge igen
  16. Per aspera ad astra

    Sayyy whaatttt. Det er næsten to uger siden du skrev din besked :P Havde ikke lige set den. Snap me you know. Overvejer at begynde at logge igen. Jeg har sommerferie den 19!
  17. 321's log - 2015

    Godt at se du er begyndt at logge igen makker, og at træningen efterhånden er oppe at køre igen! Vil begynde at følge lidt med herinde igen ;) Hvad for en uddannelse begynder du på? :)
  18. Per aspera ad astra

    Uge 3 Opsummering Mandag: OFF Tirsdag: Svømning(1300m) Onsdag: OFF-kongres Torsdag: OFF-kongres Fredag: Svømning(250m) Lørdag: Kystlivredder prøve- Done Søndag: Styrketræning 3 x Svømning( 2200m) 1 x Styrketræning Livredderprøve: 400m crawl: 6:55 minut. 25m polocrawl + 25m dyk: 43 sekunder 150m bjærgning: 4:14 minut Tilfredsstillende prøve. Ingen PR i de enkelte dicipliner.
  19. Per aspera ad astra

    Uge 2 Opsummering Mandag: UVR(1,5 time) Tirsdag: Svømning(1100m) Onsdag: OFF Torsdag: Svømning(2100) + UVR(1,5 time) + 250m W/U Fredag: Svømning(1650m) Lørdag: OFF Søndag: Svømning(2000m) Total: 6 træningspas 4 x Svømning (7000m) 2 x UVR(3 timer) /Done
  20. Per aspera ad astra

    Søndag den 11-01-15 Træningspasset i dag var en blandet fornøjelse. Svømningen gik rigtig dårligt, min krop føltes lidt brugt og så var jeg ikke mentalt med i det i dag. Nå, men altså bjærgningen gik super godt. Svømning 150m W/U Crawl 200m 400m200m 02 x 100m m. Pullboey02 x 50m crawlbenSammentsat 02 x 100m Dyk06 x 25m Bjærgning02 x 25m 04 x 100mTid:1:2:46, mange mennesker var nødt til at gøre et ophold på 5-10 sekunder i alt2:2:273:2:304:2:41 Rigtig tilfredstillende tider på bjærgning. 50m ud Total: 2000m
  21. Per aspera ad astra

    Halløj det er nogle dage siden jeg sidst loggede. Jeg har fået trænet en smule - mest af alt svømning. Jeg har ikke løftet vægte i rigtig lang tid, dog får jeg taget en masse armbøjninger, situps og pull-ups. Mandag den 05-01-15 1,5 times UV-rugby Tirsdag 06-01-15 02 x 50m + 100m crawl W/U 400m pace- 25 sekunders pause. 04 x 100m crawl Tiderne lå mellem 1:32-1:38 02 x 50m hurtigere end 400m pace. 02 x 50m polo crawl + dyk 43 og 44 sekunder 04 x 25m dyk 03 x 50m bjærgning + 50m løs Total: 1100m Onsdag: OFF Torsdag den 08-01-15 Morgen svømning 100m opvarmning 03 x 400m crawl(100 løs-100tempo-100 løs-100 tempo) med 3-5 mins pause i mellem hvert sæt. 1 sæt: 6:50 mins 2: 6:54 mins 3: 7:03 mins 04 x 75m crawl accelerende. Bjærgning 04 x 50m + 50m løs crawl 100m ud Total: 2100m Aften- 1,5 times UVR 200m sprint opvarmning Fredag 09-01-15 100m crawl - opvarmning 02 x 100 crawlben med plade 02 x 100m m. pull bouey 04 x 100m crawl - 30 sekunders pause Sættene lå mellem 1:30-1:33 08 x 50m crawl Bjærgning 04 x 75m 1: 2:09 2: 2:02 3:1,58 4:1,49 Tiderne blev bedre og bedre! 50m ud Total: 1650m
  22. Per aspera ad astra

    Tirsdag den 23 december 7-8 km gåtur Onsdag den 24 december 3 timers march fra morgenstunden af med ca. 8 kg. i rygsækken. Søndag den 28 december WOD 3 rounds 10 pullups Spurt 70m 10 Englehop Spurt 70m Mandag den 29 december 2014 Svømning Test 400m Ukendt tid, men i hvertfald indenfor tidsrammen 3 mins pause 25m polo crawl + 25m dyk Tid: 46 sekunder 2 mins pause 150m bjærgning Tid: 4:14 mins. 04 x 100m crawl Bjærgning 03 x 50m bjærgning + 50m løs I alt 1300m Fokus vil være det samme som skrevet i foregående post. Ydermere lavede jeg kolbøtte vendinger på alle vendinger på de 400m. Det er tilfredsstillende nok.
  23. Per aspera ad astra

    Mandag den 22 december Svømning 200m W/U 02 x 50m W/U 04 x 100 crawlben 02 x 100m m. pull boey. 400m pace tempo 08 x 50m Tiderne lå mellem 41-44 sekunder 04 x 100m Tiderne lå mellem 1:28-1:32 02 x 200m 3:16 og 3:21 02 x 25m dyn. ap. 150m bjærgning 4:03!! Ny PR 04 x 50m bjærgning + 50m løs tiderne var 02 x 1:14 og 02 x 1:15 Total: 2700m Rigtig god træning. Jeg er blevet stærkere i min bjærgning. I januar bliver det endnu mere fokus på dyk, og ydermere vil jeg prøve at svømme nogle længere sæt 300-400m..
  24. Per aspera ad astra

    Uge 51 Opsummering Mandag: UVR 2 timer Tirsdag: Juleafslutning i KLK. 1100m ca. Masser af sprint. Onsdag: OFF Torsdag: Svømning 1800m + UVR Fredag: Styrketræning Lørdag: Svømning: 1900m 3 x Svømning( 4800m) 2 x UVR 3,5 time 1 Styrketræning Total 6 pas Torsdag den 18 december 200m crawl w/u 02 x 50m w/u 03 x 100m m. Pull bouey 05 x 100m crawl ben 100m sammensat Interval 04 x 50 + 100m spurt + løs Total: 1800m Lørdag den 20 december 02 x 100m W/u 03 x 100m ( 75m spurt + 25m løs) 08 x 25m dyk 100m løs 06 x 50m spurt 02 x 50m ( 25m polo + dyk + løs) 04 x 25m dyk 100m crawl ben 06 x 50m bjærgeben 02 x 100m crawl total: 1900m Der var voldsomt mange mennesker, og tempoet på crawl banen var langsomt...Dog var det en effektiv nok træning..
  25. Per aspera ad astra

    Uge 49 Opsummering Mandag: Styrketræning Tirsdag: Svømning Onsdag: Styrketræning Torsdag: Svømning Fredag: Svømning Lørdag: OFF Søndag: OFF 2 x Styrketræning 03 x Svømning Total: 5 pas Uge 50 Opsummering Mandag: UVR(2timer) Tirsdag: Svømning(1300m) Onsdag: Styrketræning(Bænk + dumbell rows) Torsdag: Svømning(1500m) + UVR(2 timer) Fredag: Styrketræning(To WODS) Lørdag: Svømning(2200m) Søndag: 8km gåtur I alt: 2 x UVR(4 timer) 03 x Svømning(5000m) 02 x Styrketræning 01 x gåtur (active rest) Total: 8 træningspas