Ananas

Medlemmer
  • Content count

    36
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    2
  1. Bolcher og energifattige kulhydrater?

    Ja på nogle af dem gør der, så det giver jo god mening så. :) Bare lidt pudsigt, at de 4 eneste poser bolcher jeg har, alle indholder de stoffer, især når jeg ikke går efter "sukkerfrie" ting. Tak for svarene.
  2. Nu har jeg kigget på 4 forskellige poser bolcher, hvor næringsindholdet på dem alle lyder på: Pr. 100g Kcal 230 Kulhydrater 96 Hvilket undrede mig meget, da jeg altid har troet, at 1g kulhydrat altid lå på 4 kalorier, uanset hvordan du vender og drejer det. Hvad er forklaringen på det?
  3. Er ved at miste kontrollen..

    Synes du overreagere en smule. Ja, aminosyreprofilen er bedre i kød, og du har dermed nemmere ved at få de essentielle aminosyrer. Men med varieret vegetarisk mad, kan man da sagtens få de aminosyrer, som kroppen har brug for. Det kræver selvfølgelig noget arbejde og forståelse, men det lyder da som om, at Triwil har sat sig ind i tingene. Så fordi vi er bygget til at spise kød, er det den ENESTE måde vi kan leve fornuftigt på. Så du vil ikke give råd til en, der har valgt en levevej som ikke passer dig? flot ..
  4. Er ved at miste kontrollen..

    Det vigtigste er at du sætter mål, som du selv mener du kan holde. Hvis du ikke når de mål du har sat, vil det blot fjerne din motivation. Start da bare med 3 x 1/2 time og så overask dig selv positivt, hvis du orker mere. Vores motivation er altafgørende for at vi når vores mål. Du er langt fra den eneste der opgiver, når du viger væk fra de mål du har sat. Arbejd med dig selv, med hvordan du undgår at blive opgivende. Se på alle de folk som prøver at tabe sig. De må ikke spise slik, de skal spise sundt, få massere af proteiner, det rigtige fedt, dyrke motion, spise frugt og grønt, spise mindre osv. Det er sgu de færreste, der kan hoppe ud i det, uden at give op på forhånd, eller give op unde processen. I stedet burde man tage det stille og roligt, og for opbygget nogle gode vaner. F.eks. starte med at undgå alt slik, kage osv, når det er lykkedes, så begynder man at spise noget mindre, derefter motion .. You get the point .. Så vil næsten alle kunne følge med, og nå det mål de har sat. Hvis man er utålmodigt anlagt, (hvilket mange er, fordi de beslutter sig at tabe 10 kilo, en måned inden at de skal på ferie) så er det i stedet noget realisme man skal have banket ind i hovedet først. Det jeg vil frem til, er at du hellere skal arbejde langsomt (og sikkert) mod dine mål, end at gabe for højt, og risikere at du direkte arbejder imod dine mål. Det er fordi du skal vende hele din tankegang, omkring at du gør noget forkert, når du falder i. Hvis du har en crappy week, så giv dig selv lov til "synde" lidt. Hvis du blot husker vægttrænigen, så er det ikke noget dårligt du gør for din krop. Husk det! Og godt du kan bruge noget af mit ævleri. Hehe Så længe du holde nallerne væk fra den. Jeg går næsten ud fra, at du har lavet en tastefejl med kulhydraterne. Ellers er det en imponerende fordeling af en vegetar + at du ikke får nok føde. Det ser rigtig fint ud med proteinerne. Fair nok, vi er alle så forskellige. Det er fint at fokusere på overkroppen, men lad vær med at droppe træning af benene fuldstændig. Det lyder fint med de 3x10 og stige når de bliver for lette. Det eneste problem er, at du har 10 gange svære ved at gennemføre din træning, når den foregår der hjemme, end hvis du tog over i et center. Det kræver viljestyrke at gå i gang med vægtene, når fjernsynet er 20 meter væk, og du har meget nemmere ved at være hurtigere færdig, end du burde være. Jeg kender dig ikke, jeg ved blot at det er et dumt valg at træne hjemme for de fleste, men det behøver det jo ikke at være for dig. Nej det er ikke bedre. Træningen er med til at du bibeholder din muskelmasse, og den kunne som sagt være god til at holde din motivation oppe, hvis du skulle falde i. Du kan sagtens opbygge muskelmasse ved ligevægtsindtag, ved kcal overskud at du blot på den sikre side, at du får det optimale ud af det.
  5. Protein tilskud gavner ikke formen...

    Jeg synes artiklen er noget crap for at sige det lige ud! Selvfølgelig er proteinpulver overflødigt, hvis du har tid, penge og lyst til at tilberede og købe det nødvendige mad. Men det har 90% af befolkningen bare ikke. Den såkaldte "danske ekspert" er blot en forkvaklet bitch, der har mistet sin realitetssans for mange år siden, pga af hendes store behov for at blive set og hørt.
  6. Vil gerne tage på!

    Hvis du gerne vil tage på og få større arme, så skal du blot gå i gang med at spise noget mere og træne. Selvfølgelig taber du dig under løb da du sveder, så det er væske du taber og det skal nok komme igen, når du drikker noget vand. Jeg forstår ikke helt dit problem, kan du være lidt mere konkret?
  7. Er ved at miste kontrollen..

    Hej De 1700 kalorier lyder fint, med den træningsaktivitet du lægger for dagen. Et kilo kropsfedt indeholder ca. 7000 kcal, så hvis du er 500 kcal i underskud om dagen, vil du tabe et halvt kilo fedt om ugen. Det er umuligt at sige præcist, hvor stort et underskud du vil komme i med din træningsaktivitet. Prøv dig frem. Hvis det ikke holder med de 1700 kcal, så skær blot lidt ned. Det lyder mest som om, at det er din psyke du skal arbejde på. Du siger selv, at du gerne vil opbygge muskler - så hvis du kommer til at synde en uge, så vend det til noget positivt. Så har du blot brugt en uge på at opbygge muskler (som du skal være i kcal overskud for at opnå) og øge din forbrænding, i stedet for at opgive og synde endnu mere. Et kilo om ugen er dog for meget, da der vil komme alt for meget fedt med. Men jeg er også sikker på, at du kun er kommet i så stort et overskud, fordi du har opgivet mentalt og tænkt "fuck it!" Fornuftigt at smide vægten væk, men i stedet for at gemme den, så gå hele vejen og tag en stor hammer, og så hamre du løs til der ikke er mere vægt tilbage! Du er tydeligvis alt for fokuseret på din vægt. Og i din situation og med dine mål, er den kun en forhindring for dig. Kropsmål som du selv nævner, er en MEGET bedre idé. Der kan ikke rigtig kommenteres på din mad, uden at der kommer nogle gram på, så man kan se din fordeling. Ved du hvor mange proteiner du ca. får på en dag? Og hvordan kan det være, at du har valgt at være vegetar? Hvis jeg må spørge? Dit valg ligger blot så langt væk fra mig, jeg lever stort set af kød. :4mewantfood: Hvordan styrketræner du? Maskiner eller vægte? Presser du dig selv? Hvis du vil opbygge muskelmasse, er det vigtigt at du ikke er "bange" for vægtene, som 90% af alle kvinder er. Jeg ser ofte kvinde få lavet et program, hvor der står hvor meget vægt de skal tage, og så kører de ellers med det hver gang, uden at stige et eneste kilo. Der SKAL være progression i din træning og hvis du træner for let, spilder du din tid!
  8. Forbedret lugtesans under træning.

    Det er kun røglugten jeg opfanger. Når man selv ryger, kan man ikke lugte røgen på sig selv. Det samme når jeg kommer ud i bilen, hvor jeg normalt ikke opfanger lugten røg. Men når jeg træner, så opfanger jeg (nogle gange) tingene 20x bedre end normalt. Jeg vil selv gætte på, at man udskiller et hormon under træning, som har indflydelse på lugtesansen. Men det er jo ren lomme gætteri. Jeg kan desværre ikke give mig selv skylden.
  9. Hej Nu har jeg været storryger de sidste 13 år, og min lugtesans er ikke hvad den har været. Jeg er lige begyndt at træne igen, og har nu en del gange prøvet, at min lugtesans næsten er blevet "super" (normal ) under træning og en times tid efter. Det har været sådan, at jeg ikke har kunne holde stanken ud af mig selv under træning. Og når jeg er kommet ud i bilen, bliver jeg nødt til at køre med nedrullede vinduer, pga stanken. Er der er god forklaring på dette?