Axbard

Medlemmer
  • Content count

    874
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

Axbard last won the day on May 25 2013

Axbard had the most liked content!

About Axbard

  • Rank
    Medlem

Contact Methods

  • Website URL
    http://

Previous Fields

  • Træningsformål:
    Træning som en alderdomsforsikring
  1. AxBard

    Torsdag 2019 08 20 Opvarmning · 300 meter Smidighed · Skulder og ben T-bar · Ingen Chin ups · 05 x (BW-29) · 05 x (BW-18) · 05 x (BW-10) · 06 x (BW-5) · 06 x (BW-5) · 06 x (BW-5) · 06 x (BW-5) · 06 x (BW-5) Dips · 10 x (BW-10) · 10 x BW · 10 x (BW+15) · 10 x (BW+20) · 10 x (BW+20) · 10 x (BW+20) · 10 x (BW+20) Pull ups neutral · 10 x (BW+7.5) · 08 x (BW+7.5) · 10 x (BW+5) · 10 x BW Pull down · 10 x 100 · 10 x 137 · 10 x 137 · 10 x 132.5 · 10 x 132.5 Tricep cable · 10 x 50 · 10 x 60 · 10 x 70 Leg press · Ingen Mp · 10 x 30 · 10 x 35 · 10 x 37.5 Lat raise · Ingen Rear delt dumbbell fly · Ingen Shrugs · 10 x 26 Dumbel bicep · 10 x 16 · 10 x 16 · 10 x 16 Hyperextension · Ingen Abs · Ingen Protein · 50 gr proteinpulver Kommentar Havde været på arbejde i 11 timer da jeg tog ned og træne og der var udsolgt på alle hylder. Proteinpulveret i dag var en gratis gave fra BodyLab med smag af mango og passion. Personligt foretrækker jeg at indtage næringsmidler som ikke har samme liflige farve og konsistens som en urinprøve. Da min erfaring udi smagen af urin heldigvis er ikke eksisterende skal jeg ikke kunne sige om den smagte bedre end føromtalte urinprøve, MEN den smagte sgu ikke godt. En ældre asiatisk kvinde roede på romaskinen. Det var utvivlsomt den mest ineffektiv rotekning jeg har set. Til trods for at hun gav den gas lavede hun flere vertikale bevægelser end horisontale, og jeg kunne se at hun nåede ”2 meter” per slag. Jeg spurgte om det var med vilje at hun bevægede armene som over nogle virtuelle knæ, hvilket hun sagde nej til. Jeg gav hende en kort introduktion til hvorledes hendes effektivitet kunne forbedres, hun prøvede det, sagde tusinde tak for det hvorefter hun efter ca. 30 sekunder havde genoptaget sin gamle teknik. If it ain’t broken, don’t fix it :-D
  2. AxBard

    Søndag 2019 08 16 Opvarmning · 400 meter Smidighed · Skulder og ben T-bar · 10 x 25 · 10 x 40 · 10 x 40 · 10 x 40 Chin ups · 05 x (BW-29) · 05 x (BW-18) · 05 x (BW-10) · 05 x (BW-5) · 05 x (BW-5) · 05 x (BW-5) · 05 x (BW-5) · 05 x (BW-5) Dips · 10 x (BW-10) · 10 x BW · 10 x (BW+15) · 10 x (BW+20) · 10 x (BW+22.5) · 10 x (BW+22.5) · 10 x (BW+22.5) Pull ups neutral · 10 x (BW+7.5) · 08 x (BW+7.5) · 10 x (BW+5) · 07 x (BW+5) · 10 x BW Pull down · 10 x 100 · 10 x 137 · 10 x 137 · 10 x 125 · 10 x 125 Tricep cable · 10 x 50 · 10 x 60 · 10 x 60 · 10 x 60 Leg press · Ingen Mp · 10 x 30 · 10 x 35 · 10 x 37.5 · 10 x 37.5 Lat raise · 10 x 09 · 10 x 09 · 10 x 08 · 10 x 08 Rear delt dumbbell fly · Ingen Shrugs · 10 x 26 · 10 x 29 · 10 x 26 Dumbel bicep · 10 x 16 · 10 x 16 · 07 x 16 · 10 x 13.5 · 08 x 13.5 Hyperextension · 15 x BW · 15 x BW · 15 x BW Abs · Ingen Protein · 50 gr proteinpulver Kommentar Luftfugtigheden var høj igen syntes jeg og jeg led. Især da jeg kom til bicep curl var jeg færdig og indsatsen var bestemt under par. To yngre knægte gav den gas med træningen og da de var færdige hørte jeg dem sige ”NU skal vi fan’me hjem og have noget protein” :-D
  3. AxBard

    Hej Gregers, Lige præcist! (der er dog en lille risiko for at du, ligesom jeg, er en gammel sur mand og at det er derfor vi er enige ;-))
  4. AxBard

    Torsdag 2019 08 16 Opvarmning · 350 meter Smidighed · Skulder og ben T-bar · 10 x 25 · 10 x 40 · 10 x 40 · 10 x 40 Pull down · 10 x 100 · 10 x 137 · 10 x 137 · 08 x 137 · 10 x 137 Chin ups · 05 x (BW-29) · 05 x (BW-18) · 05 x (BW-10) · 05 x (BW-5) · 05 x (BW-5) · 05 x (BW-7.5) · 05 x (BW-7.5) Dips · 10 x (BW-10) · 10 x BW · 10 x (BW+15) · 10 x (BW+20) · 10 x (BW+22.5) · 10 x (BW+22.5) · 10 x (BW+22.5) Pull ups neutral · 10 x (BW+5) · 10 x (BW+5) · 10 x (BW+5) · 10 x (BW+5) Tricep cable · 10 x 50 · 10 x 60 · 10 x 65 · 10 x 70 Leg press · Ingen Mp · 10 x 30 · 10 x 35 · 10 x 37.5 · 10 x 37.5 Lat raise · 10 x 09 · 10 x 09 · 10 x 08 · 10 x 08 Rear delt dumbbell fly · Ingen Shrugs · 10 x 26 · 10 x 29 · 10 x 26 Dumbel bicep · 10 x 16 · 10 x 18 · 10 x 18 · 10 x 16 · 10 x 16 Hyperextension · 15 x BW · 15 x BW Abs · Ingen Protein · 50 gr proteinpulver Kommentar En gut måske 10 år yngre end mig sagde ”You are really powerfull”. Jeg forsøgte ikke at modsige ham da jeg tager de komplimenter jeg kan selvom de er helt uberettigede. Fruen kommenterede i øvrigt da jeg kom hjem ”at det var sjovt at se hvor pumpet du er lige når du kommer hjem fra træning”, underforstået … ;-) Et ungt forelsket par trænede sammen. Det var så heldigt for den unge mand at den unge kvinde ikke havde styr på sin teknik (eller lod som om hun ikke havde styr på sin teknik). Dette gav dem en anledning til at han kunne stå bag hende og instruerer hende i hvorledes kablet tricep pulldown skal udføres. Det var nu sødt at se på ud af øjenkrogen. Bekymret for at jeg var ved at blive blød, påtog jeg mig senere rollen som gårdvagt og bad en ung mand om at lade være med at smide med vægtene når han havde lavet sine øvelser. Det er officielt, jeg er nu en gammel sur mand :-D.
  5. AxBard

    Tirsdag 2019 08 14 Opvarmning · Ingen – romaskiner optaget Smidighed · Skulder og ben T-bar · 10 x 25 · 10 x 40 · 10 x 42.5 · 10 x 42.5 Chin ups · 05 x (BW-29) · 05 x (BW-18) · 05 x (BW-10) · 04 x BW · 05 x BW · 04 x BW · 06 x (BW-5) · 05 x (BW-5) Dips · 10 x (BW-10) · 10 x BW · 10 x (BW+15) · 10 x (BW+20) · 10 x (BW+22.5) · 10 x (BW+22.5) · 10 x (BW+20) Pull ups neutral · 10 x (BW+7.5) · 08 x (BW+7.5) · 06 x (BW+7.5) · 08 x (BW+5.00) · 10 x BW Tricep cable · 10 x 50 · 10 x 60 · 10 x 65 · 10 x 65 Pull down · 10 x 100 · 10 x 137 · 10 x 132.5 · 08 x 132.5 · 10 x 125 Leg press · Ingen Mp · Ingen Lat raise · 10 x 09 · 10 x 09 · 10 x 08 · 10 x 08 Rear delt dumbbell fly · Ingen Shrugs · 10 x 26 · 10 x 29 · 10 x 26 Dumbel bicep · 10 x 16 · 10 x 18 · 10 x 18 · 10 x 16 · 10 x 16 Ryg · Ingen Abs · Ingen Protein · 50 gr proteinpulver Kommentar Forsøgte mig med chin-ups unassisted. Det var ikke helt forfærdeligt. En i træningssalen lavede MP med 90 kg – det var sgu imponerende. Et par unge fyre fortalte virkelig gamle vittigheder i stil med ”hvad hedder Limfjorden på norsk?”. Jeg måtte fortælle dem at jeg helt bogstaveligt havde fortalt de historier for 40 år siden og jeg ikke tror de var nye på det tidspunkt. Der var dog et nostalgisk aspekt i det, ligesom at starte på en gamle Olsenbanden film, det har sin berettigelse selvom guderne skal vide at tiden er løbet fra Balling film. Hjemme 22:15 fra træning efter 12 timers arbejde. Jeg er sgu for gammel til den slags.
  6. AxBard

    Søndag 2019 08 12 Opvarmning · 400 meter Smidighed · Skulder og ben T-bar · 10 x 25 · 10 x 40 · 10 x 42.5 · 10 x 42.5 Chin ups · 05 x (BW-29) · 05 x (BW-18) · 05 x (BW-10) · 06 x (BW-5) · 05 x (BW-5) · 05 x (BW-5) · 05 x (BW-5) · 05 x (BW-5) Dips · 10 x (BW-10) · 10 x BW · 10 x (BW+15) · 10 x (BW+20) · 10 x (BW+22.5) · 10 x (BW+22.5) · 10 x (BW+20) Pull ups neutral · 10 x (BW+5) · 10 x (BW+6.25) · 06 x (BW+6.25) · 08 x (BW+5.00) · 10 x BW Tricep cable · 10 x 50 · 10 x 60 · 10 x 65 · 10 x 65 Pull down · 10 x 100 · 10 x 137 · 10 x 137 · 07 x 137 · 10 x 125 Leg press · Ingen Mp · 10 x 20 · 10 x 30 · 10 x 35 · 10 x 37.5 · 10 x 37.5 Lat raise · 10 x 08 · 10 x 08 · 10 x 08 · 10 x 08 Rear delt dumbbell fly · Ingen Shrugs · Ingen Dumbel bicep · 10 x 16 · 10 x 18 · 08 x 18 · 10 x 16 · 10 x 16 Ryg · Ingen Abs · Ingen Protein · 50 gr proteinpulver Kommentar Der var fredfyldt i træningslokalet. Alle dem som havde frekventeret træningslokalet lige op til sommerferien med panik lysende ud af deres øjne over at de ikke har en 6-pack endnu er nu stoppet og jeg ser dem sikkert ikke før til næste maj ;-) Desuden er en del af de faste på ferie. Uanset hvor man er står de fleste med deres mobiltelefon lige så snart de har et par sekunder ”frie”. Derfor stak den unge mand ud (husk at stort set alle efterhånden er unge for en gubbe som mig) som stod og læste i en bog (som ovenikøbet var fra Penguin Classics serien) i pauserne mellem sættene :-) Banen er rent arbejdsmæssigt kridtet op til at blive et virkeligt travlt efterår og jeg går med overvejelser om jeg skal skippe logføringen for en stund. Nu vel, ikke i dag!
  7. AxBard

    Torsdag 2019 08 06 Kommentar Sædvanelige program.
  8. AxBard

    Tirsdag 2019 08 06 Kommentar Sædvanelige program.
  9. AxBard

    Søndag 2019 08 04 Sidste dag i ferien – træning Kommentar Sædvanelige program.
  10. AxBard

    2019 Januar Februar Marts April Maj Juni Juli 1 1 1 1 2 1 1 3 1 1 4 1 5 1 Gym 1 Ferie 1 6 1 Lukket 7 1 1 8 1 1 1 9 1 10 1 1 1 11 1 1 12 1 1 1 13 1 14 1 1 1 1 15 1 1 16 1 1 1 17 1 Syg 1 18 1 1 19 1 1 20 1 1 1 1 21 1 1 22 1 23 1 1 1 24 1 1 1 25 1 26 1 1 27 1 1 28 1 1 29 1 30 1 31 1 1 Total 8 12 9 10 11 7 9
  11. AxBard

    Onsdag 2019 07 31 Vægttræning i ferien Kommentar Sædvanelige program.
  12. AxBard

    Tirsdag 2019 07 23 Vægttræning i ferien Kommentar Sædvanelige program. Det lykkes mig at lave 9 reps ved chin-ups med (BW-5)
  13. AxBard

    Lørdag 2019 07 20 Vægttræning i ferien Kommentar Sædvanelige program
  14. AxBard

    Tirsdag 2019 07 16 Opvarmning · 400 meter Smidighed · Skulder og ben T-bar · 10 x 25 · 10 x 35 · 10 x 40 · 10 x 40 Chin ups · 05 x (BW-29) · 05 x (BW-18) · 05 x (BW-10) · 07 x (BW-5) · 07 x (BW-5) · 06 x (BW-5) · 05 x (BW-5) · 05 x (BW-5) Dips · 10 x (BW-10) · 10 x BW · 20 x BW · 20 x BW Pull ups neutral · 10 x (BW+7.5) · 10 x (BW+7.5) · 08 x (BW+7.5) · 10 x BW Tricep cable · 10 x 50 · 10 x 60 · 10 x 65 · 10 x 65 Pull down · 10 x 100 · 10 x 137 · 06 x 137 · 10 x 132 · 05 x 132 · 10 x 125 Leg press · Ingen Mp · 10 x 20 · 10 x 30 · 10 x 35 · 10 x 37.5 · 10 x 37.5 Lat raise · 10 x 10 · 10 x 10 · 10 x 10 · 10 x 10 Rear delt dumbbell fly · Ingen Shrugs · Ingen Dumbel bicep · 10 x 18 · 10 x 18 · 10 x 18 · 10 x 16 Ryg · Ingen Abs · Ingen Protein · 50 gr proteinpulver Kommentar Ingen afføring på gulvet i dag – man skal glæde sig over de små ting i livet. Rengøringsfolkene havde haft travlt og omridset af udåden kunne stadigvæk ses i fliserne, sandsynligvis pga af nogle kradse midler der skulle bruges. Smerter i venstre forrest del af skuldermusklen fik mig til at fokusere på BW udførsel i stedet for. Det bevirkede at jeg kunne tage en del flere i sagens natur. Det irriterede ikke musklen synderligt ekstra. Så lidt pause fra dips. Den unge mand jeg omtalte tidligere med de flotte gains har sørme også fået en del strækmærker omkring biceps som også er den del som i den grad har responderet positivt til hans nye træningsregime. Om han bruger noget eller ej, er mig fuldstændigt ligegyldigt. Det er blot interessant at observere idet vi efter min bedste vurdering ikke har mange i centeret som bruger kemiske hjælpemidler. Sagt på en anden måde, vi ser alle skravlede :-D
  15. AxBard

    Søndag 2019 07 14 Opvarmning · 500 meter Smidighed · Skulder og ben T-bar · 10 x 25 · 10 x 35 · 10 x 40 · 10 x 42.5 · 10 x 42.5 Chin ups · 05 x (BW-29) · 05 x (BW-18) · 05 x (BW-10) · 05 x (BW-5) · 05 x (BW-5) · 05 x (BW-5) · 05 x (BW-5) · 05 x (BW-5) Dips · 10 x (BW-10) · 10 x BW · 10 x (BW+15) · 10 x (BW+20) · 10 x (BW+25) · 10 x (BW+25) · 10 x (BW+20) Pull ups neutral · 10 x (BW+5) · 09 x (BW+5) · 08 x (BW+5) · 10 x BW · 10 x BW Tricep cable · 10 x 50 · 10 x 60 · 10 x 70 · 10 x 70 · 10 x 70 Pull down · 10 x 100 · 10 x 137 · 08 x 137 · 07 x 137 · 10 x 132 · 10 x 132 Leg press · Ingen Mp · 10 x 20 · 10 x 30 · 10 x 35 · 10 x 40 · 10 x 40 Lat raise · 10 x 10 · 10 x 10 · 10 x 10 · 10 x 10 Rear delt dumbbell fly · Ingen Shrugs · 10 x 26 · 10 x 29 · 10 x 31 · 10 x 31 Dumbel bicep · 10 x 18 · 10 x 18 · 10 x 18 · 10 x 18 Ryg · Ingen Abs · Ingen Protein · 50 gr proteinpulver Kommentar Da jeg var ved at træde ind i omklædningsrummet blev jeg mødt af en grim lugt – der var nogle der havde haft afføring på gulvet! Jeg kan næsten ikke rumme en sådan vederstyggelighed. Hvilket sygt menneske gør sådan noget. Det er langt fra drengestreger og jeg tænker det må være et psykisk sygt menneske. Jeg har virkelig ondt af rengøringspersonale som får sådan en opgave :-( Ikke overraskende gik jeg ind i et andet omklædningsrum og fik skiftet til træningstøj. Apropos ingenting, så har jeg været virkelig virkelig træt denne uge. Lørdag måtte jeg sove 11 timer om natten og så endda sove til middag to gange. De andre dage har jeg også været træt dog uden at det har manifisteret sig så ekstremt. Jeg håber det bedres snart.