Axbard

Medlemmer
  • Content count

    850
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

Axbard last won the day on May 25 2013

Axbard had the most liked content!

About Axbard

  • Rank
    Medlem

Contact Methods

  • Website URL
    http://

Previous Fields

  • Træningsformål:
    Træning som en alderdomsforsikring
  1. AxBard

    Tirsdag 2019 06 18 Opvarmning · 300 meter Smidighed · Skulder og ben T-bar · 10 x 25 · 10 x 35 · 10 x 37.5 · 10 x 37.5 · 10 x 37.5 Chin ups · 10 x (BW-29) · 10 x (BW-18) · 10 x (BW-7.5) · 10 x (BW-7.5) · 10 x (BW-7.5) Dips · 10 x (BW-10) · 10 x BW · 10 x (BW+10) · 10 x (BW+15) · 10 x (BW+17.5) · 10 x (BW+17.5) · 10 x (BW+17.5) Pull ups neutral · 10 x (BW+5) · 10 x (BW+5) · 10 x (BW+5) · 10 x (BW+5) Tricep cable · 10 x 50 · 10 x 60 · 10 x 60 · 10 x 60 Pull down · 10 x 55 · 10 x 60 · 10 x 55 · 10 x 55 Leg press · Ingen Mp · 10 x 20 · 10 x 30 · 10 x 30 Lat raise · 10 x 07 · 10 x 10 · 10 x 10 · 10 x 10 Rear delt dumbbell fly · Ingen Shrugs · 10 x 26 · 10 x 26 Dumbel bicep · 10 x 16 · 10 x 18 · 10 x 16 · 10 x 16 Ryg · Ingen Abs · Ingen Kakaomælk · Ingen Kommentar Under træningen bar en ung mand bozo bolden ned i vægtområdet for at lave nogle øvelser. Man kunne mærke at resten af de trænende fik det ubehageligt – følelsen af at han ikke hørte til og at han burde forsvinde når han ikke bidrager til fællesskabet. Havde han haft en T-shirt med ”Vegans for peace” så er jeg ikke sikker på jeg kunne have reddet ham – der ville være opstået optøjer af Paludanske dimensioner med krav om masse deportationer og sandsynligvis etnisk udrensning. Det er ikke utænkeligt at jeg kom til at tænke mere ind i situationen end der er belæg for ;-)
  2. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Jeg har læst flere steder at sammenhængen mellem søvn og "overspisning" er velkendt. Nu har jeg ikke haft tid til at finde en mere lødig kilde end nedenstående, men den argumentere rimelig fornuftigt for sammenhængen. Alt andet lige endnu et godt argument for at passe sine sengetider :-) https://www.sleepfoundation.org/articles/connection-between-sleep-and-overeating
  3. AxBard

    Søndag 2019 06 16 Opvarmning · 250 meter Smidighed · Skulder og ben T-bar · 10 x 25 · 10 x 35 · 10 x 35 · 10 x 35 Chin ups · 10 x (BW-29) · 10 x (BW-18) · 10 x (BW-10) · 10 x (BW-10) · 10 x (BW-10) Dips · 10 x (BW-10) · 10 x BW · 10 x (BW+10) · 10 x (BW+15) · 10 x (BW+15) · 10 x (BW+15) Pull ups neutral · 10 x BW · 10 x BW · 10 x BW Tricep cable · 10 x 50 · 10 x 60 · 10 x 70 · 10 x 70 Pull down · 10 x 50 · 10 x 55 · 10 x 55 Leg press · Ingen Mp · Ingen Lat raise · 10 x 07 · 10 x 09 · 10 x 09 · 10 x 09 Rear delt dumbbell fly · Ingen Shrugs · 10 x 23 · 10 x 23 Dumbel bicep · 10 x 16 · 10 x 16 · 10 x 16 · 10 x 16 Ryg · Ingen Abs · Ingen Kakaomælk · Ingen Kommentar Havde klippet hæk og renset stenbede lørdag og søndag så min krop havde det som om nogle havde tæsket mig med køller. Træningen blev derefter. Jeg gik ret tidligt i seng og gik ud som et lys i nat :-)
  4. Noget hø med skulderen! Jeg har efterhånden lært mig selv at drosle ned lige så snart smerterne opstår - nogle gange er det nok at reducere vægten og andre gange er det øvelsen/øvelserne der må ryge ud for et stykke tid. Det er superfrustrende men heller kunne træne lige til det sidste end at lade sit ego overtage og gå i stykker for alvor ... bemærk, jeg prøver i lige så høj grad at overbevise mig selv som jeg forsøger at overbringe min livs "visdom" til dig ;-) God bedring
  5. AxBard

    Onsdag 2019 06 12 Opvarmning · 300 meter Smidighed · Skulder og ben T-bar · 10 x 25 · 10 x 35 · 10 x 37.5 · 10 x 37.5 Chin ups · 10 x (BW-29) · 10 x (BW-18) · 10 x (BW-7.5) · 10 x (BW-7.5) · 10 x (BW-7.5) · 10 x (BW-7.5) Dips · 10 x (BW-10) · 10 x BW · 10 x (BW+10) · 10 x (BW+15) · 10 x (BW+15) · 10 x (BW+15) Pull ups neutral · 10 x (BW+1.25) · 10 x (BW+1.25) · 10 x (BW+1.25) · 10 x (BW+1.25) Tricep cable · 10 x 50 · 10 x 60 · 10 x 60 · 10 x 60 Pull down · 10 x 125 · 10 x 125 · 10 x 125 · 10 x 125 Leg press · 10 x 115 · 10 x 115 · 10 x 115 Mp · 10 x 20 · 10 x 30 · 10 x 30 Lat raise · 10 x 08 · 10 x 08 · 10 x 08 · 10 x 08 Rear delt dumbbell fly · Ingen Shrugs · 10 x 26 · 10 x 29 · 10 x 29 Dumbel bicep · 10 x 16 · 10 x 18 · 10 x 18 · 10 x 18 Ryg · Ingen Abs russian twist kettlebell · Ingen Kakaomælk · 1 liter Kommentar Venstre skulder peb lidt især under T-bar. Det må se sølle ud når jeg tager mit dip-bælte på, klikker 1.25 kg i bæltet (en skive som syner afsindige lille sammenlignet med bæltet) og så laver pull-ups … feel the burn ;-)
  6. AxBard

    Vægttræning Overblik 2019 2019 Januar Februar Marts April Maj Juni 1 1 1 2 1 1 3 1 1 4 1 0 5 1 Gym 1 6 1 Lukket 7 1 1 8 1 1 9 0 1 10 1 1 11 1 0 12 1 1 13 1 14 1 1 1 15 1 1 16 1 17 1 Forkølet 1 18 1 19 1 1 20 1 1 21 1 1 0 22 1 23 1 1 24 1 1 25 1 26 1 1 27 1 28 1 1 29 1 30 1 31 1 Total 8 12 9 10 11
  7. AxBard

    Mandag 2019 06 11 Opvarmning · 250 meter Smidighed · Skulder og ben T-bar · 10 x 25 · 10 x 35 · 10 x 35 · 10 x 35 Chin ups · 10 x (BW-29) · 10 x (BW-18) · 10 x (BW-10) · 10 x (BW-10) · 10 x (BW-10) Dips · 10 x (BW-10) · 10 x BW · 10 x (BW+10) · 10 x (BW+10) · 10 x (BW+10) Pull ups neutral · 10 x BW · 10 x BW · 10 x BW · 10 x BW Tricep cable · 10 x 50 · 10 x 60 · 10 x 60 Pull down · 10 x 137 · 10 x 137 · 10 x 137 Leg press · 10 x 110 · 10 x 110 · 10 x 110 Mp · 10 x 20 · 10 x 30 · 10 x 30 Lat raise · 10 x 08 · 10 x 08 · 10 x 08 Rear delt dumbbell fly · Ingen Shrugs · 10 x 26 · 10 x 26 Dumbel bicep · 10 x 16 · 10 x 16 · 10 x 16 Ryg · Ingen Abs russian twist kettlebell · 06 x 12 · 06 x 12 · 06 x 12 Kakaomælk · 1 liter Kommentar Åbenbart blev det ved valget i sidste uge også besluttet at sætte tyngdekraften op, og den straftold måtte jegt så betale i dag. Alt var tungt efter ferien. Godt at være tilbage i Danmark efter al den sol, smukke landskaber mad og vin i Italien ;-).
  8. AxBard

    Onsdag 2019 05 29 Opvarmning · 250 meter Smidighed · Skulder og ben T-bar · 10 x 25 · 10 x 40 · 10 x 40 · 10 x 40 Chin ups · 10 x (BW-29) · 05 x (BW-18) · 05 x (BW-10) · 09 x (BW-5) · 07 x (BW-5) · 07 x (BW-7.5) · 10 x (BW-10) Dips · 10 x (BW-10) · 10 x BW · 10 x (BW+15) · 10 x (BW+17.5) · 10 x (BW+17.5) · 10 x (BW+17.5) Pull ups neutral · 08 x (BW+5.00) · 06 x (BW+5.00) · 10 x BW · 10 x BW Tricep cable · Ingen Pull down · 10 x 137 · 10 x 137 · 10 x 137 Leg press · Ingen Mp · 10 x 20 · 10 x 30 · 10 x 30 Lat raise · 10 x 08 · 10 x 09 · 10 x 09 Rear delt dumbbell fly · Ingen Shrugs · 10 x 26 · 10 x 26 Dumbel bicep · 10 x 16 · 10 x 16 · 10 x 16 Ryg · Ingen Abs · Ingen Kakaomælk · 1 liter Kommentar Sidste træning før en tiltrængt ferie.
  9. AxBard

    Hej DaDane Tusinde tak for din kommentar og undskyld for det sene svar - jeg har været på ferie og ikke skænket arbejde eller MOL en tanke Jeg tror ikke du kan drage nogle konklusioner ud fra pull down. Vi har to maskiner hvoraf den ene er med cirka de samme vægte som du beskriver. Jeg sidder dog ikke godt i denne hvorfor jeg har valgt den som så tilfældigvis har de lidt højere vægte. Med hensyn til dips så hører det med at det er på en assisted maskine dog uden vægt hvis der står f.eks. (BW+10). Det skyldes at bevægelsen er mere jævn for mig og dermed ikke belaster mine skrøbelige albuer som piver over næsten alt. Så mon ikke vi er meget sammenlignlige i styrke? Hav en god dag
  10. AxBard

    Søndag 2019 05 23 Opvarmning · 250 meter Smidighed · Skulder og ben T-bar · 10 x 25 · 10 x 40 · 10 x 40 · 10 x 40 Chin ups · 10 x (BW-29) · 05 x (BW-18) · 05 x (BW-10) · 05 x BW · 05 x BW · 04 x BW · 05 x (BW-5.5) · 10 x (BW-10) Dips · 10 x (BW-10) · 10 x BW · 10 x (BW+15) · 10 x (BW+15) · 10 x (BW+15) Pull ups neutral · 10 x (BW+5.00) · 08 x (BW+6.25) · 06 x (BW+6.25) · 06 x (BW+5.00) · 10 x BW Tricep cable · 10 x 50 · 10 x 60 · 10 x 60 · 10 x 60 Pull down · 10 x 100 · 10 x 137 · 10 x 137 · 10 x 137 Leg press · Ingen Mp · 10 x 20 · 10 x 30 · 10 x 35 · 10 x 35 Lat raise · 10 x 08 · 10 x 08 · 10 x 08 Rear delt dumbbell fly · Ingen Shrugs · Ingen Dumbel bicep · 10 x 16 · 10 x 16 · 10 x 16 · 10 x 16 Ryg · Ingen Abs · Ingen Kakaomælk · Ingen Kommentar Venstre skulder havde det bedre men ingen grund til at provokere den. Træningsrunden blev beskåret kraftigt da jeg både skulle nå at arbejde samt stemme. Min kost i dag var fantastisk – 1 plade RitterSport, 1 pose salt fisk, 1 pizza og 2 pølser – de to skyr med musli jeg spiste opvejer vist ikke den nærende madprofil fra førnævnte ;-)
  11. AxBard

    Torsdag 2019 05 23 Opvarmning · 300 meter Smidighed · Skulder og ben T-bar · 10 x 25 · 10 x 40 · 10 x 42.5 · 10 x 42.5 Chin ups · 10 x (BW-29) · 05 x (BW-18) · 05 x (BW-10) · 08 x BW · 08 x BW · 08 x BW · 10 x (BW-5.5) Dips · 10 x (BW-10) · 10 x BW · 10 x (BW+15) · 10 x (BW+15) · 10 x (BW+15) Pull ups neutral · 10 x (BW+7.50) · 10 x (BW+7.50) · 07 x (BW+7.50) · 10 x (BW+5.00) Tricep cable · 10 x 50 · 10 x 60 · 10 x 70 · 10 x 65 Pull down · 10 x 100 · 10 x 125 · 10 x 137 · 08 x 143 · 10 x 137 Leg press · Ingen Mp · 10 x 20 · 10 x 30 · 10 x 35 · 10 x 35 Lat raise · 10 x 08 · 10 x 08 · 10 x 08 · 10 x 08 Rear delt dumbbell fly · Ingen Shrugs · Ingen Dumbel bicep · 10 x 18 · 10 x 18 · 10 x 18 · 10 x 18 Ryg · Ingen Abs · Ingen Kakaomælk · 1 liter Kommentar Venstre skulder knirker stadigvæk så dips var begrænset. Både chin-up og pull ups gik fint – et par ekstra dage uden træning gav lidt ekstra. Jeg arbejdede med de lat raise pointers jeg fik sidst, hvorfor vægten var reduceret. God weekend til alle
  12. AxBard

    Søndag 2019 05 19 Opvarmning · 250 meter Smidighed · Skulder og ben T-bar · 10 x 25 · 10 x 40 · 10 x 42.5 · 10 x 42.5 Chin ups · 10 x (BW-29) · 10 x (BW-18) · 05 x BW · 05 x BW · 10 x (BW-7.5) Dips · 10 x (BW-10) · 10 x BW · 10 x (BW+15) · 10 x (BW+20) · 10 x (BW+22.5) · 10 x (BW+22.5) Pull ups neutral · 10 x (BW+6.25) · 08 x (BW+6.25) · 10 x (BW+5.00) · 10 x (BW+5.00) Tricep cable · Ingen Pull down · 10 x 100 · 10 x 125 · 10 x 125 Leg press · Ingen Mp · 10 x 20 · 10 x 30 · 10 x 35 · 10 x 35 Lat raise · 10 x 10 · 10 x 08 · 10 x 08 · 10 x 08 Rear delt dumbbell fly · Ingen Shrugs · Ingen Dumbel bicep · 10 x 16 · 10 x 18 · 10 x 18 · 10 x 18 Ryg · Ingen Abs · Ingen Kakaomælk · Ingen Kommentar Fik nogle pointer til lat raise og gik ned i vægt for at indøve den nye bevægelse. Forsøgte chin-ups uden hjælp – ikke fantastisk men heller ikke super dårligt. Rent arbejdsmæssigt får jeg ikke trænet før torsdag hvilket er kærkomment for min venstre skulder som er lidt smerteramt for tiden. Er blevet spurgt om jeg vil forfremmes op i den hierarkiske firmastruktur – jeg skal have sagt nej på en pæn måde uden at brænde broer. Jeg elsker det jeg laver nu så hvorfor skifte til noget andet som jeg ikke brænder for på samme måde.
  13. AxBard

    Fredag 2019 05 17 Opvarmning · 300 meter Smidighed · Skulder og ben T-bar · 10 x 25 · 10 x 40 · 10 x 42.5 · 10 x 42.5 Chin ups · 10 x (BW-29) · 10 x (BW-18) · 10 x (BW-5.5) · 10 x (BW-5.5) · 08 x (BW-5.5) · 10 x (BW-7.5) Dips · 10 x (BW-10) · 10 x BW · 10 x (BW+15) · 10 x (BW+20) · 10 x (BW+22.5) · 10 x (BW+22.5) Pull ups neutral · 10 x (BW+5.00) · 10 x (BW+5.00) · 10 x (BW+5.00) · 07 x (BW+5.00) Tricep cable · Ingen Pull down · 10 x 100 · 10 x 125 · 10 x 125 Leg press · Ingen Mp · 10 x 20 · 10 x 30 · 10 x 35 Lat raise · 10 x 10 · 10 x 10 · 10 x 10 Rear delt dumbbell fly · Ingen Shrugs · Ingen Dumbel bicep · 10 x 16 · 05 x 18 · 05 x 18 · 10 x 16 Ryg · Ingen Abs · Ingen Kakaomælk · Ingen Kommentar Var afsindig træt så både arbejde og træning var i den grad op af bakke. Den sommerferie kan kun komme for sent ;-)
  14. AxBard

    Onsdag 2019 05 15 Opvarmning · 250 meter Smidighed · Skulder og ben T-bar · 10 x 25 · 10 x 40 · 10 x 42.5 · 10 x 42.5 Chin ups · 10 x (BW-29) · 10 x (BW-18) · 10 x (BW-7.5) · 08 x (BW-5.5) · 10 x (BW-7.5) · 10 x (BW-7.5) Dips · 10 x (BW-10) · 10 x BW · 10 x (BW+15) · 10 x (BW+20) · 10 x (BW+20) · 10 x (BW+20) Pull ups neutral · 10 x (BW+5.00) · 10 x (BW+5.00) · 10 x (BW+5.00) · 07 x (BW+5.00) Tricep cable · 10 x 50 · 10 x 60 · 10 x 70 · 10 x 70 Pull down · 10 x 100 · 10 x 137 · 10 x 132.5 · 10 x 132.5 Leg press · Ingen Mp · 10 x 20 · 10 x 30 · 10 x 35 · 10 x 35 Lat raise · 10 x 10 · 10 x 10 · 10 x 10 · 10 x 10 Rear delt dumbbell fly · Ingen Shrugs · Ingen Dumbel bicep · 10 x 16 · 10 x 18 · 10 x 16 · 10 x 16 Ryg · Ingen Abs · Ingen Kakaomælk · Ingen Kommentar Ti timer på arbejde og så 2 timer træning samt transport tager pusten ud af mig. Godt at jeg er gift med en tålmodig kvinde
  15. AxBard

    Mandag 2019 05 14 Opvarmning · 300 meter Smidighed · Skulder og ben T-bar · 10 x 25 · 10 x 40 · 10 x 42.5 · 10 x 42.5 Chin ups · 10 x (BW-29) · 10 x (BW-18) · 10 x (BW-7.5) · 08 x (BW-5.5) · 06 x (BW-5.5) Dips · 10 x (BW-10) · 10 x BW · 10 x (BW+15) · 10 x (BW+20) · 10 x (BW+20) · 10 x (BW+20) Pull ups neutral · 10 x (BW+5.00) · 08 x (BW+5.00) · 10 x (BW+3.75) · 06 x (BW+3.75) · 10 x (BW+2.50) Tricep cable · 10 x 50 · 10 x 60 · 10 x 65 · 10 x 70 · 10 x 70 Pull down · 10 x 100 · 10 x 132.5 · 10 x 132.5 · 10 x 132.5 Leg press · 10 x 100 · 10 x 125 · 10 x 135 · 10 x 135 Mp · 10 x 20 · 10 x 30 · 10 x 35 · 10 x 35 Lat raise · 10 x 10 · 10 x 10 · 10 x 10 Rear delt dumbbell fly · Ingen Shrugs · 10 x 26 · 10 x 26 Dumbel bicep · 10 x 16 · 10 x 16 · 10 x 16 · 10 x 16 Ryg · Ingen Abs · Ingen Kakaomælk · 1 liter Kommentar God start på ugen.