sas

Medlemmer
  • Content count

    2,479
  • Joined

  • Last visited

About sas

  • Rank
    Medlem

Recent Profile Visitors

1,063 profile views
  1. Sejt Sina. Så, Michael, du må nok hellere tage Jeppe med. Note til Simon (afmonter dør, hav brandslukker parat)
  2. Fodformede Sko

    Kan din nyerhvervelse ikke udblokkes henne hos en forsåler-hæleting evt? De plejer at være udmærket til at customisere.
  3. Le parkour

    Det trænes i København, det der er bare at tage kontakt til folkene her i linket
  4. gym i ringsted?

    Se det er innovation. Det troede jeg ikke om kirken. Vægtløftning i Guds eget hus. Så bliver det ikke meget større.
  5. Bænkpres med rundet lænd

    Skyder brystet frem i et opspænd + svajet i lænden så er man der næsten... æg dertil hvad du udmærket beskriver. (sværere er det faktisk ikke)
  6. Træning af Biceps

    Hvis målet i sig selv er DOMS, så er det bare om at curle, sætte mindre vægt på, curle igen, sætte mindre vægt på igen .... indtil du ikke kan bøje armen med en kop kaffe i hånden. Kør mange hundrede reps om nødvendigt.
  7. Diskussion af ROM

    (skrevet med det forbehold at der selvfølgelig er tale om to forskellige øvelser) Et eksempel på en øvelse der kun anvender halv ROM for ryggen (latissimus Dorsi) er Dumbell Pullover'en. Sammenliges Pulloveren med øvelser såsom Chin ups eller nedtræk fra kabel station der jo benytter full ROM så tror jeg de fleste vil give mig ret i at sidstnævnte giver bedst resultat.
  8. Diskussion af ROM

    Du kan ikke bruge deres salgsvideoer til en dyt. Helt ærligt. For i videoerne er det bedst underholdning at se flest muligt kg hvorfor det er det man får, nemlig skuespil.Kan ikke følge dig i at man får større TUT får ved at køre med mindre ROM. Du kommer med et udsagn om hvad der er smartest men skriver ligesom ikke hvorfor.Hvad angår Preacher curl, synes jeg i og for sig, den giver gode resultater, mest i kraft af at Bicepsen straffes 100% da fare for snyd i excentrisk fase er væsentligt elimineret. Utroligt mange sjusker med deres teknik ved alm. curls med håndvægt eller stang. Problemerne med Preacher curl som jeg ser det er at: 1# "Fremskudte" "rundede" skuldre (skuldreblade fremskudte) når armen skal henover puden. Hvilket med tiden kan irretere biceps senen, da det ikke er optimale forhold for senen at arbejde under. 2# Albuerne bliver "boret" ind i underlaget. Laves øvelsen dag ud og dag ind år efter år, så kan ømme albuer opstå. 3# Fare for overstrakte albuer, især fordi vægten er tungest nær fuld udstrakt position, så det er "nemt" at miste kontrollen. Men det taler for at man måske kan/bør holde lidt igen med fuld udstrækning. Så alt i alt bør preacher curlsn'e nok ikke være hjørnestenen i træningen. Men som supplement.
  9. For store muskler

    Det kræver li'som at hun i forvejen træner læg og lår ik'?
  10. Effektiv og enkel mavetræning

    Der skal ikke stabiliseres meget ved en crunch på swissball og da slet ikke hvis man sætter fødderne fast i ribbe eller lign. hvilket gør at mavemusklerne rammes bedre. Næe vi er ude efter stort bevægeudslag. Det er derfor man bør bruge bolden. ellers et meget godt posulat - dips er en magisk øvelse for armene og det er kickbacks bare ikke
  11. Effektiv og enkel mavetræning

    Stor oppustelig (blød) bold du kan ligge heneover. Nogen sætter fødderne fladt på jorden. Det kan i stedet anbefales at sætte fødder i en ribbe
  12. Mavetræning?

    Og nogle muskler restituerer hurtigere end andre
  13. Underligt fænomen

    Og ja det er da selvfølgelig vigtig med mad. Og en vis regelmæssighed i måltiderne. Når det er skrevet kan ikke lade være med at tænke på nogen i min omgangskreds hvor hele træningen styrter sammen fordi de ikke nåede at tage en protein shake og en banan tre kvarter før træningen. Det behøves ikke kun være maden, det kan være noget i dagligdagen, der ellers er planlagt minituøst, som ikke er som det plejer .. der gør at det hele styrter sammen. Der skal man vist i stedet arbejde lidt med psyken. Måske også nogen ligefrem kender til dem der allerede inden træningen beklager sig over de ikke fik spist .. og ih og åhh ... men prøv nu at lade være med psykisk at knockoute dig selv
  14. Underligt fænomen

    At putte 2% ekstra på hver gang. Nej For så ville jeg have været danmarks, nordisk, europa og verdensmester efter et par års træning.
  15. Store massive Arme

    Tildels enig. Det handler ikke om at finde/lave en masse magiske øvelser. Vil dog sige at to curl øvelser for biceps der supplerer hinanden godt er incline dumbell curls og preacher curls. Dermed både fokus på det korte og lange hovede. Inclinen er det muligt at cheate en smule. Hvilket er ok fordi man på preacher curl'en kører mere strikt og på den vigtigste excentriske fase er sikker på at få straffet bicepsene da albuen er fixeret (sommetider synes jeg at fornemme at den måde visse laver deres alm. curls på at selve bicepsen ikke stresses nok men for/bagskulder bliver bragt i spil og røver udbyttet). Men en omgang alm. curls er skam udmærket enten i sig selv eller evt. til erstatning for inclinen. Og en 15 sæt ugentligt kan være meget tilpas volumen som kragen foreslår. (især hvis man kører et fornuftig ryg program ved siden af) Det med skiftevis en tung og en let dag kan vel nok fungere (gør det for kragen). Personligt foretrækker jeg en simpel progression cyklus hvor hvert enkelt træningspas udover ca 2-2,5 uge foregår med 1kgs spring og som når klimaks/topper efter ca 2-2,5 uge. Det er et simpelt program. Det næste er valgfrit: Når man når så langt i "programmet" til det lidt mere tunge vægte kan det sådan lidt udenfor/sideløbende med programmet godt betale sig at hive fat i i "flirte" med nogen af de rigtigt tunge vægte man ellers ikke løfter og kører et par enkelte gentagelser (stadig pæn form) - men stopper i tide før det begynder at takserer musklerne - så det ikke spolerer det program man har gang i. Men allermest lige for at få fornemmelsen af/tilvænne sig og være på forkant med de tunge vægte. Man kan også eksperimentere med at ændre volumen, og ikke kun kilo'ene. Men så er vi ude over det enkle. Har nogen erfaring med program da post dem gerne