Henrik S.

Medlemmer
  • Content count

    4,697
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    46

Henrik S. last won the day on April 16

Henrik S. had the most liked content!

About Henrik S.

  • Rank
    Medlem

Profile Information

  • Køn
    Mand
  • Sted
    Frederiksberg
  1. Langt pokker i MOL

    Ha! Selv om jeg har løbet i korte shorts og tights en uge nu, så er mine ben stadig så hvide, at forbipasserende bilister fisker solbrillerne frem for ikke at blive blændet :D
  2. Motion i balance™

    Det ville jeg også sagtens kunne styre, jeg kan simpelthen ikke få mørk chokolade ned, selv om jeg godt ved, det er sande entusiasters foretrukne valg :)
  3. Motion i balance™

    No problem. Jeg har fx lige lært om Kitchen Safe. Den kendte jeg sgu ikke, men det er da en genial indretning :)
  4. Motion i balance™

    Min vægt svinger faktisk ikke ret meget, så jeg kan godt skrue lidt op og ned på den. Jeg har i nogle måneder været lidt loose, hvad angår kager, slik og sodavand plus madmængde i det hele taget. Ikke vildt frådsende, men bare lidt tilbagelænet. Så lægger min vægt sig på en 79-80 kg (er 185-186 cm). Hvis jeg så i en periode - som nu - vinker farvel til sukkersodavand, slik, kager og chips, så sniger den sig ned på 77-78 kg. Jeg overvejer at holde den stramme linje hele maj måned for at se, om den eventuelt kunne lægge sig fast nede omkring de 77 kg, for hvert et kg kan altså mærkes, når man løber (fx sammenlignet med cykling, hvor det ikke betyder helt så meget). Og du har i øvrigt ret i, at det gælder om ikke at købe noget, der kan ligge og lokke i slikskuffen. En sideeffekt ved at være lidt mere nøjeregnende er, at jeg bliver mere følsom overfor udsving i blodsukkeret. Jeg har et par gange faldet for fristelsen til at tylle en sukkersodavand ned først på eftermiddagen. Hvis jeg så løber et par timer senere, er der en særdeles stor risiko for at gå sukkerkold med katastrofalt dalende blodsukker, hvad der er virkelig ubehageligt. Man kan jo næsten ikke slæbe sig hjem igen ...
  5. Motion i balance™

    Søndag - uge 11 ud af 16 Så fik jeg afrundet uge 11 ud af mit 16-ugers træningsprogram. Dagen skulle byde på en 11 kilometers tempotur i halvmaratontempo. Og heldigvis var der kun en svagt rallende vejrtrækning af mit halsbøvl, så det gik rigtig fint. Vejret er jo blevet fantastisk, så jeg kunne løbe i de korte løbeshorts og de nye Nike Zoom Streak. Desuden har jeg de sidste to uger forsaget kager, slik og sukkersodavand og dermed kørt vægten 1,5-2 kg ned, og det kan også mærkes. Turen var såmænd den sædvanlige langs Damhusengen op omkring Kagsmosen og retur langs Damhusengen og Damhussøen. En pivflad rute med kun et enkelt lyskryds (som skifter med det samme, når man trykker fodgængerknappen ind). Turen bød i øvrigt på 1,5 km opvarmning og 2 km afjogning, men for en gangs skyld startede jeg først uret, da tempointervallet begyndte. Meget tilfredsstillende tempo. Måske er det begyndt at rykke lidt.
  6. Motion i balance™

    Her er de nye. Samme model, ny generation. Det er en super sko til intervaltræning, selv om jeg egentlig aldrig har været den store fan af Nike. Jeg købte dem på en webside, jeg ikke har brugt før, men de var både billige og hurtige: https://www.runnerinn.com/løb/nike-air-zoom-streak-lt-4/136731885/p?utm_source=google_products&utm_medium=merchant&id_producte=6425604&country=dk&gclid=EAIaIQobChMIt_bV4YjJ2gIVRdiyCh3ltAb2EAQYAiABEgIjt_D_BwE&gclsrc=aw.ds
  7. Motion i balance™

    I dag havde jeg så premiere på mine nye intervalsko, som er en rap, blå udgave af mine tidligere Nike Zoom Streak LT2. Som det fremgår var de gamle efterhånden løbet grundigt i smadder :)
  8. Motion i balance™

    Fredag ... Endnu en gang 12 x 1 minuts tempo med 1 minut jogging indimellem. Som sidste fredag med et lille nøk fremad på trods af den sammensnørede hals, som jeg nu har fundet ud af må være en virus. Jeg er noget slatten om morgenen, men det betyder sjovt nok ikke så meget, når jeg løber. Så nu er det vel bare at vente på, at den går går over. Til en afveksling var der denne gang en lillebitte misvisning på tempoet i starten af turen, og derfor ser de 12 toppe ikke så imponerende ud, men de ligger altså på samme niveau eller lidt hurtigere end sidste fredag, så det er fint nok.
  9. Langt pokker i MOL

    Jeg for engang vild i Ølstykke på en cykeltræningstur. Der kom jeg også ind i sådan et villakvarter med lukkede veje, separat stisystem, bump og trafiklegepladser. Det var simpelthen et mareridt at finde ud igen. Giv mig en almindelig landevej any day ...!
  10. Motion i balance™

    ... og nu lurer jeg alligevel på, om det kan birkepollen? Jeg er allergisk over for birk og græs, og jeg troede egentlig ikke, at birk var kommet i luften endnu. Men nu kan jeg se på DMI's side, at den er godt oppe at ringe. Hmmm, prøver at nappe en Clarityn og mærke efter, om det gør en forskel.
  11. Motion i balance™

    Onsdagstræningen ... ... var i dag oppe på 8 x 600 meter-intervaller med 500 meter rolig jog indimellem. Plus opvarmning og afjogning. Det gik egentlig okay, selv om jeg ikke kunne presse mig selv helt så meget, som jeg satsede på. Jeg har de sidste to dage haft en meget ru og sammensnøret hals, så det var lidt tungt at komme afsted. Men undervejs gik det godt nok med en lille forbedring i forhold til sidste onsdag. Og så hjalp det åbenbart på pulsmål ingen, at jeg strammede remmen lidt ekstra. Nu satser jeg på, at den ru hals ikke udvikler sig til en forårsforkølelse ... det ku' lige passe!
  12. Langt pokker i MOL

    Små 100 km er da en solid tur
  13. Motion i balance™

    Søndag Ugens tredje intensive dag efter onsdag og fredag. Programmet lød på 2 km opvarmning, 10 km i halvmaratontempo og 2 km afjogning. På nær en enkelt afstikker på 4:42 lå km-tiderne i løbet af de 10 km i halvmaratontempo mellem 4:27 og 4:35. Det er sådan set OK efter en uge, hvor jeg har holdt kæden rimeligt stram på de hårde dage. De øvrige dage har jeg også holdt en fornuftig længde på turene, så ugen alligevel lander på respektable 75 km, selv om fokus jo slet ikke er på volumen, men intensitet. Bemærk at jeg også i dag fik en besynderlig freak-top i starten på pulskurven. Jeg kan berolige eventuelle læsere med, at pulsen absolut ikke var oppe på 151 i starten, eftersom den lå på mellem 123 og 130 på de intensive 10 km :)
  14. Motion i balance™

    Kan være, man skulle prøve at stramme remmen lidt mere fra start af ...
  15. Motion i balance™

    Ja, det er vist ikke noget ukendt problem. Nogle har den teori, at uret fra starten kan blande puls og kadencemåling sammen. Nu bruger jeg egentlig ikke pulsmålingen til noget aktivt i min træningsplanlægning, men det irriterer mig bare alligevel, når der er noget, der ikke rigtigt virker 100 %.