Henrik S.

Medlemmer
  • Content count

    5,299
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    138

Everything posted by Henrik S.

  1. Løb på den lange bane - DM 100 km i lightudgave.

    Ha, haaa, ja præcis. Jeg går også i total shut-down mode, når krisen kommer, og panikken sætter ind Her er Lars vist af en anden støbning …
  2. Løb på den lange bane - DM 100 km i lightudgave.

    SÅDAN! Tillykke med delmålet. Det er godt nok en sej tur :4thumbup: Men sådan som du har grebet det an, så virker det på en eller anden måde meget velovervejet og ikke specielt hasarderet. Jeg tror da, du har helt ret i, at man skal lægge en meget omhyggelig strategi, så man ved, hvordan man griber de forskellige faser. Spændende! For mange løbere stopper forestillingsevnen ganske enkelt ved 42,195 km. Det virker som om, at mange regner med, at man falder død om, hvis man kommer til at løbe 44 km. Men med et fornuftigt flow og en gennemtænkt strategi kan det lade sig gøre. respekt. PS: Hvad angår dit spørgsmål ovre i min log, så skal du bare gå tilbage til dit allerførste indlæg og rette i det. vis du bruger "Full Editor", er jeg ret sikker på, at du kan rette både overskrift og underrubrik på din log.
  3. Morten D - Zen training

    Det biver en stor dag, når du går fra at måle barfodsturene i meter til kilometer Ellers et sjovt skifte at følge. Kan forstå, at du har kastet dig over Michael Sandler. Det er en meget inspirerende bog! Det var faktisk på hans anbefaling, at jeg investerede i et par Asics Piranha SP3 som alternativ til de bare fødder. Og det har vist sig at være en fremragende sko.
  4. Langt pokker i MOL

    Så ved man, at det har været en god dag
  5. Morten D - Zen training

    Tillykke med det Jeg har også forsøgt mig en enkelt gang og blev egentlig forbløffet over, hvor relativt udramatisk det var at hoppe ud af mine VFF og prøve "den ægte vare". Traditionen tro kom jeg selvfølgelig til at løbe 2 km første gang, hvad der var alt for meget. Så jeg fik megaømme underben/lægge. Men fodsålerne havde det fint og føltes ret "oplivede" over oplevelsen.
  6. Langt pokker i MOL

    Lyder som om, det har været en rigtig god oplevelse at "hjem" igen :4thumbup: By the way: Hvis der er fede nyheder i Vejle i weekenden, vil billeder her i loggen blive påskønnet
  7. Løb på den lange bane - DM 100 km i lightudgave.

    Du må satanedeme ha' spist søm (sagt med Henning Primdahl-accent)
  8. Løb på den lange bane - DM 100 km i lightudgave.

    Det må være noget, der ligner 5:35 min/km. Det er jo vanvittigt over den distance
  9. Peter på nye eventyr... i Danmark

    Jamen, så er det bare med at lytte til fødderne, men det gør du jo også. Jeg er ligesom dig landet på sådan en både/og holdning til skoene, hvor jeg løber i alt muligt, inkl. FiveFingers. Jeg prøver nu at holde min VFF lidt ved lige, for jeg ved, at de er eminente at løbe intervaller i. Men samtidig bliver jeg (stadig) noget øm i læggene, hvis jeg bruger dem for meget …
  10. "Hill Sprints" i København/Frederiksberg

    UPDATE Søndermarken er p.t. gravet godt op. Med mindre du vil træne forhindringsløb og bakkeløb på én gang, skal du måske løbe udenom
  11. "Hill Sprints" i København/Frederiksberg

    Enig i dem, der er nævnt ovenfor. Det er gode bud. Trappeopgangene i den høje bygning på Rigshospitalet er også offentligt tilgængelige. Tre gange op og ned, så har du næsten 180-190 højdemeter i bagagen. Det får pulsen godt i vejret. Man kan sagtens løbe op og ned uden at møde ret mange mennesker. De store åbne arealer syd for Høje Gladsaxe er også gode. Her er der et net af stier, hvor du blandt andet kan finde to rigtig gode stejle sataner på en 100-200 m. De går "op til hinanden", så man kan løbe op ad den ene, ned ad den anden, vende rundt og tilbage. Selv bruger jeg også vejen op igennem Bispebjerg Kirkegård nede fra Utterslev Mose og op mod Gurndtvigskirken. Den er måske ikke så stejl, men til gengæld ret lang – vel en 400-500 m. Så tempoet er typisk lidt højere end på de allerstejleste bakker.
  12. Copenhagen IM - sub 10

    Ah, okay, meget forståeligt. God stil på billedet
  13. Copenhagen IM - sub 10

    Hvorfor tager du egentlig ikke bare ud og løber lidt, hvis du bliver så rastløs? Hvis ikke dine ben og din krop er fuldstændig dekonstrueret i atomer, så du simpelthen ikke kan løbe, er der vel strengt taget ikke nogen grund til ikke at jogge lidt for at få resterne af syren væk og komme i gang igen. Jeg synes ofte, at stive ben bliver endnu værre, når man slet ikke laver noget. Endnu engang tillykke med det flotte resultat PS: Det er for øvrigt virkelig interessant at se din pulskurve fra løbet. Du har lagt rigtig fornuftigt ud og har en støt stigende puls gennem hele forløbet. PPS: Man kan faktisk også se, hvorfor ruten er hurtig. Der stort set ikke flere højdemeter end til Eremitageløbet. Ikke så mærkeligt, at Berlin er populær.
  14. Langt pokker i MOL

    :4thumbup:
  15. Langt pokker i MOL

    DET har også reddet mig i et par prekære situationer uden net. Fiks funktion Hvordan synes du i øvrigt om de der MBT-sko? Gør de noget godt for benene og ryggen eller hvad?
  16. Change of plans -> It´s all about the BIKES!

    Inflammation i akillessenen: Been there, done that. Og med afsæt i egne erfaringer kan jeg kun sige: Tag hellere lidt for lang end lidt for kort pause med løb. Det er en satan at slippe af med, hvis den får bidt sig fast. Men alt det er du jo selv inde på. Det er virkelig held i uheld, at den melder sig nu, hvor du har lidt "frikvarter" fra den helt stramme struktur.
  17. Peter på nye eventyr... i Danmark

    Årh, hvad, man får sgu gåsehud af den afslutning. Hvor løber han bare fabelagtigt flot og let. Og så skader det heller ikke med høje blå himmel og det strålende solskin. Det må have været perfekt løbevejr. Ruten i Berlin er åbenbart den rigtige at løbe stærkt på Lyder i øvrigt spændende med dine supplerende sko. NB 905 ser ud til at være en fed sko, og jeg er selv landet samme sted. Ikke på New Balance, men på at skifte meget mellem sko. Bruger stadig VFF, men tager ellers lidt forskellieg "fra hylden" alt efter humør og planlagt træning. Mine absolutte favoritter lige p.t. er faktisk de Asics Piranha SP3, jeg købte i sommer. Den er – for mig - et godt supplement til FiveFingers, men det skal siges, at den er meget flad og hård og derfor ikke tilbyder meget affjedring. Og så er jeg usikker på, om den er varm nok til vinter.
  18. Got legs?

    Det stykke skov fra den retning er utrolig ondt. Først går den ned, og så går det i virkeligheden ret meget op, men man registrerer det ikke. Kun i benene. Uh, der er jeg tit gået død. Ellers et flot tempo, Mester :4thumbup: Der er da ingen tvivl om, at du vil komme til at køre en respektabel enkeltstart. Derudover kan jeg sagtens følge din frustration over den syndflod af aflyste løb
  19. Copenhagen IM - sub 10

    TILLYKKE med det. Godt gået. Og så har du været med i et løb, hvor der blev sat VR
  20. Copenhagen IM - sub 10

    HELD OG LYKKE! :4thumbup:
  21. Førstegangskøb af spinningsko

    Mærket på skoen er underordnet. Men du skal have de rigtige klamper til at skrue under skoene, så de sidder ordentligt i pedalen. Jeg mener, at du bare kan købe de røde Look-klamper til at skrue under. De burde passe til pedalerne på spinningcyklerne, men spørg for en sikkerhed skyld lige i din FW. Klamperne køber du i en cykelforretning. Hvis du udelukkende skal bruge skoen til spinning, så ville jeg gå efter den billigst mulige, som samtidig føles rar på foden. Det er noget andet, hvis du skal ud at køre mange timer i træk på landevejen. Til spinning betyder vægt, vandtæthed o.lign. ikke det store. Så der skal du gå efter komforten. Spinningsko kan købes mange steder.
  22. Motta's Log - Tri, Træning og snart tredive...

    Den hårdeste hund, jeg har løbetrænet sammen med, hed Bent. Det er ikke så væsentligt. Men han løb ganske enkelt grimmere end en sæk kartofler. Og han løb 2:18 på maraton. Min pointe er: Før du begynder at lave alt for meget om, så er det måske en ide at skelne mellem ens personlige løbestil og så den løbeteknik, der er hensigtsmæssig. Teknikken er god at arbejde med: Hvordan lander man på foden? Hvordan holder man hoften? Bøjer man sammen i kroppen? Er armene stærkt bøjede eller mere strakte? Det kan være en fin ide at sætte sig selv en lille teknisk opgave på hver løbetur. At løbe mere oprejst fx. Eller at tage lidt kortere/længere skridt. Hele tiden mærke efter på teknikken. Jeg synes bare, det er værd at bemærke, at man også har en personlig løbestil. Min teori er, at man grundlæggende har en måde at løbe på, og det skal man måske ikke rode for meget med. Hvis man løber nogenlunde skadesfrit, så er der ikke nogen grund til at lave alt for meget om på det. Så kan teniske øvelser måske hjælpe lidt på løbeøkonomien. Steve Prefontaine var stor af natur og en ekstremt aggressiv løber. var tynd som en pind og løb mere flydende og defensivt. To meget forskellige typer. To store løbere.Pointen er: Ikke engang de største løbere kan skæres over samme læst. Så øv teknikken uden at give slip på den personlige løbestil.
  23. Motta's Log - Tri, Træning og snart tredive...

    Så er der en Motta til salg Gianni Motta racer 56 cm
  24. Løb på den lange bane - DM 100 km i lightudgave.

    Det kan være en rigtig god ide. Der er mange løbeprogrammer, der tager afsæt i tid og intensitet i stedet for kilometerne. Det giver et anden tilgang på en eller anden måde. Og jeg kan kun forestille mig, at det er en nyttig ændring i forbindelse med ultraløb (som jeg har nada erfaring i).
  25. Change of plans -> It´s all about the BIKES!

    Ja, jeg blev sgu også lidt paf, da jeg læste det. Ved de ikke, at det hører med til jobbeskrivelsen?