Mathias Skovbo

Medlemmer
  • Content count

    100
  • Joined

  • Last visited

About Mathias Skovbo

  • Rank
    Medlem

Profile Information

  • Køn
    Mand
  • Sted
    Fyn

Previous Fields

  • Træningsformål:
    Frømand el. Jægersoldat
  1. Træningshandsker jeres erfaringer?

    De mest problematiske øvelser for hænderne er ryg (træk-øvelser) grundet belastningen som skal låses alene ved fingrene. Derfor kan man let føle man glider og derved mister de sidste par reps. Jeg har et par Harbinger til 350,- som jeg købte for netop at kunne holde bedre fast ved diverse "rows" og "deadlift" øvelser - problemet er dog at de ikke virker. De dyre handsker er ofte polstret så voldsomt at man ikke kan nå at få et ordentligt greb.. De er derimod velegnede til presøvelser såsom bænkpres. Hvis det er ryg øvelserne som driller pga. dine fingre glider skal du have nogle forholdsvis billige uden støtte eller kraftig polstring. De skal kun have den egenskab at holde sved væk fra stangen. Mvh
  2. 321's log - 2015

    Respekt til dig for at du kan lave en muscle up. Har trænet i mange år og har aldrig set en (undtagelse youtube). 20 dødhæng pull ups (BW) - Klaret 30 dødhæng chin ups (BW) - Klaret 1 Mucle up (BW) - Det lyder dog voldsomt. Jeg har aldrig nogensinde hørt at man skal kunne lave muscle ups i FKP?
  3. 321's log - 2015

    Spændende log og træning :4thumbup: Kan jeg forhøre mig om stolpetræningen? Har nemlig fundet en beskrivelse af den, men nægter simpelthen at tro på at det kan passe - skal man kunne tage muscle ups?? Muscle Up:
  4. Pull ups

    Er du gal der bliver brugt momentum samt det typiske benspark. Du snakker om en rekord på 46 reps? Er det den danske?
  5. Pull ups

    De fleste herinde og på alle andre træningsforums er forholdsvis enige om at en Pull Up = Overhåndsgreb. Forsvaret og politiet rundt om i verden deler også samme opfattelse. Glem dokumentation, glem diskussionen omkring Pull Up vs. Chin Up. Jeg spørger nu en gang til: Hvad er rekorden af Pull Ups (til venan: overhåndsgreb ) i Danmark? Og det burde vel ikke være nødvendigt at skrive hvorvidt man lige har haft en skilsmisse, spist a38 til morgenmad, har hvide tennissokker på under øvelsen (str. 44) når man laver rekorden? Formen er vel det eneste - og det er self. den eneste rigtige form?? - HELE vejen ned (dødhæng) HELE vejen op (Hagen over baren). Ellers kan Jonas på 7 også sætte rekord. 48 på 1 minut?? Så er det ikke en god form - det kræver ikke meget (Dødhæng alene tager tid - og så kommer den excentriske kontrollerede del af øvelsen samt selve hævningen) Det kan ikke klares på 1 minut uden sving og momentum. Ingen der kender rekorden? (Hvis en sådan overhovedet er sat?) Øvelsen er den her: http://stronglifts.com/wp-content/uploads/pull-ups.jpg
  6. Pull ups

    Enkelt spørgsmål: Hvad er den danske rekord i flest antal pull ups? Det eneste jeg har fundet er en politiaspirant som formåede at nuppe 39 til optagelsesprøven
  7. Undervægtig! HJÆLP!

    Og hvad angår dit problem med vægtøgning har jeg et tip til god morgenmad med masser af proteiner og kulhydrater: 2 store bananer 2 dl yogurt 2 dl letmælk 1 dl kvalitetsjuice 5-6 dl havregryn (200-240gram) Frosne bær (blåbær, jordbær) eller mango Evt. 1/2 honningmelon Honning så mangler du bare at smide det hele i en STOR blender Jeg plejer at følge op med 1stk rugbrød bagefter også. Ca. 50gram protein og en mave som siger "Tak!" Velbekomme :4mewantfood:
  8. Undervægtig! HJÆLP!

    Fuldstændig enig med Jokum. Har selv afsluttet 3.G i sommers og tit brokkede man sig lidt over at man havde en smule travlt (men det har man altså ikke). Man har altid tid. Ellers burde man kigge sit liv i sømmene og se hvor det går galt. Forresten, jeg vil vædde med at du kan halvere din lektietid blot ved at logge fra MSN, Facebook og Motion-online i lektietiden. Ting tager tid hvis man ikke gør det ordenligt. Man kan sagtens bruge en hel lørdag på en dansk stil (med konstante afbræk fra facebook, msn og youtube), men det kan også ordnes fra kl. 08:30-12:00. Færdig inden frokost = Tid til træning, damen, kammeraterne osv. God træning - du får ikke mere tid end du har nu
  9. Overtræning?

    Du har efter min mening ikke trænet triceps og bryst hvis ikke du har kørt dips :) Du siger du træner hjemme og ønsker MAKSIMAL udbytte af dine triceps så kan jeg kun anbefale at klaske to stole ved siden af hinanden (eller hvad man nu ellers kan finde på? - skrå bordplade i køkkenet?) og tage 5 sæt dips med flest mulige gentagelser. Det øger din styrke såvel som udholdenhed. De bliver heller ikke mindre - tværtimod. God fornøjelse! Mvh
  10. kan ikke mærke at jeg træner bryst..

    Spørg i dit center hvordan øvelserne udføres korrekt hvis du er ny i showet :) 1) Hvis du ved fladtliggende kable træk (fokus på brystet) kan mærke det i biceps er det fordi du laver øvelsen forkert. Du skal ikke bruge biceps til at trække vægten til dig, men derimod have fokus på at holde armene forholdsvis rette og så trække op over din krop vha brystmuskulaturen. Men som sagt, det er svært at sige hvad du gør forkert. Spørg i receptionen så du kan få hjælp til korrekt udførelse. Se evt den her for vejledning: http://www.fitness-and-bodybuilding-workouts.com/cable-fly.html Mvh
  11. Våddragter

    Ok. Pt har jeg kigget en del på Scubapro's våddragter(har selv været til dykkerkonference med netop det mærke) og synes det ser fornuftigt ud. De har dog tendenser til at være en del dyrere end hvad jeg ønsker at give. 2000kr lyder absolut rimeligt. Tak for svaret surfer!
  12. Hjælp til 6 pack ?

    Udover diverse core øvelser, kunne du også prøve en løbetur i hurtigt tempo, samt 10 min sjipning hver morgen
  13. Alternativ til Yoghurt+Havregryn

    Havregryn uden Yoghurt? ;)
  14. chin ups vs pull ups

    Enig, også en kanon øvelse! Grunden til at man kan kløve flere reps af er nok, at man her bruger biceps ala hammer curls istedet for alm. curls. Man kan jo også tage mere i hammer curls håndvægte end ved alm. Tror det er grunden til forskellen i reps :)
  15. Våddragter

    1). Svømmehallen har åbningstidspunkter som ingen mennesker har glæde af (undtagen folk på 65+) 2). Ingen strøm & bølger 3). Deres priser Og jeg tror bestemt man bliver mere tilpas i vand ved at svømmetræne i havet med strøm og bølger og 15 grader, end at pjaske rundt i en 26grader varm, hyggelig og tryg atmosfære i en svømmehal :)