Wanabee

Medlemmer
  • Content count

    53
  • Joined

  • Last visited

About Wanabee

  • Rank
    Medlem
  • Birthday 05/05/1974

Profile Information

  • Køn
    Mand
  • Sted
    Greve
  • Interesser
    Styrketræning og løb.

Previous Fields

  • Træningsformål:
    Øget styrke/udholdenhed og bedre kondi
  1. mave fedt.

    Hej Casper. Tak for opbakningen!
  2. mave fedt.

    Jeg arbejder på at tabe mig. Det går sådan set rimeligt, men jeg har en tendens til at tabe mig rigtigt meget i ansigtet, før jeg kommer af med fedtet andre steder. Jeg kan se på min udvikling indtil videre, at hvis jeg skal af med min lille delle på maven, så kommer jeg formentlig til KU ligne en udsultet narkoman i ansigtet, før det sker. Er der nogen som ved hvad jeg kan gøre for at undgå at blive så udsultet at se på i ansigtet?
  3. Hej Steinway. Ud fra de oplysninger du kommer med er det ikke rigtigt muligt at svare på dit spørgsmål. Du/vi er nødt til at vide præcist hvad grunden til dit rygproblem er, for at vide hvilke øvelser du skal lave for at afhjælpe det. Måske har du allerede nu fået nogle øvelser af din kiropraktor, ellers ville jeg tage til en fysioterapeut og oplyse ham/hende om grunden til dit problem, så kan han/hun helt sikkert hjælpe dig. Mvh Wanabee
  4. kombination af tung og let træning.

    Hej Andreas. Tak for dit svar, jeg squatter mere end jeg vejer, i hvertfald en 4 gentagelser eller noget i den stil, så jeg må arbejde med teknik og smidighed. Med hensyn til denn lette træning, er det en form for "Grease the groove" træning du mener ville være bedst? Mvh. Wanabee
  5. Hej. Jeg kunne ikke finde en bedre overskrift. Jeg har nu i godt et år trænet tungt (primært 5x5) frivægte - store basis øvelser som bænk, dødløft, squat, millipress og så noget mave af forskellig art. (grundet problemer med min lænd har jeg dog måtte holde pauser med både squat og dødløft). Jeg vil nu gerne til at ændre lidt på min træning, så jeg kommer til at kunne lave en helvedes masse armbøjninger, kropshævninger, mavebøjninger, pistols (dem har jeg virkelig problemer med, jeg falder bagover) og lignende øvelser herunder bringe min tid på en bronzecirkel ned, jeg vil dog gerne bibeholde så meget som muligt af min max styrke.. Jeg tænkte jeg kunne bibeholde en enkelt tung dag i ugen, og så køre en masse gentagelser de 2 øvrige træningsdage (jeg løber på dagene mellem styrketræningen), men er i tvivl om hvor vidt de to ting vil modarbejde hinanden og i sidste ende gøre mig dårligere på begge områder. jeg har også tænkt på om jeg bare skulle ta og lave 3 max sæt armbøjninger hver morgen 5 dage i ugen for at få antallet op, og noget i samme stil med kropshævninger og så fortsætte med at træne tungt 3 dage om ugen. Jeg kunne så lave mange gentagelser af pistols på mine løbedage. Er der mon nogen som kan sige noget klogt om hvordan jeg helst skal gribe det an?? Mvh. Wanabee
  6. excentrisk/statisk styrke træning?

    Det er det lige præcist:-)
  7. excentrisk/statisk styrke træning?

    Jeg havde på et tidspunkt en fysisk træner, som selv var klatre, og som havde lavet sit eget træningsinstrument til grebsstyrke. (han var i øvrigt imponerende stærk, kunne lave et vanvittigt antal kropshævninger og hænge og dingle jeg ved ikke hvor længe) Det han havde gjort var, at tage en rundstok, som var tyk nok til at han ikke kunne nå rundt om den og låse sit greb.( jeg tror der var en 4 cm cahan ikke kunne dække af stangen.) Så havde han boret et hul igennem den (på langs), hvorigennem han havde stukket en metalstang med gevind i begge ender, stangen var tynd nok til at rundstokken kunne dreje frit omkring den. I hver ende af metalstangen havde han så spændt den ene ende af et spændebånd fast og i bunden af spændebåndet havde han bundet et kort reb, som han så kunne binde vægtskiver i. anordningen var rigtig go, og svær at holde fast om. håber vejledningen giver mening. mvh. Wanabee Det skal måske lige tilføjes af den der rundstok var omkring så lang som grebet på en håndvægt, så den pasede lige til en hånd plus lidt ekstra i hver ende.
  8. Hold i lænden udviklet til...?

    Hej Mike75. Nej, det er det ikke, den Kiropraktor jeg har benyttet mig af er Klinikken Gammeltorv, den lå godt i forhold til arbejdet og de havde en specialist i skulderskader. Så derfor valgte jeg dem:-) Mvh. Wanabee
  9. Hold i lænden udviklet til...?

    Velbekomme, håber det hjælper.
  10. Hold i lænden udviklet til...?

    Min oplevelse har været, at Kiropraktoren har afhjulpet problemet, forklaret mig hvad problemet skyldtes og givet mig nogle strækøvelser og mobilitetes øvelser jeg skulle lave for at undgå at problemet kom igen. Min lænd blev kombineret med et par besøg hos fys (i samme firma), som gav mig yderligere nogle styrkeøvelser jeg skulle lave.
  11. Hold i lænden udviklet til...?

    Har du overvejet at få en kiropraktor til at se på det i stedet for en fys? Jeg har haft problemer med nakke, skuldre og lænd i forskellige omgange, og min kiropraktor har hjulpet mig utroligt meget med alle 3 dele. Jeg vil mene, at hold i lænden lige er en opgave for en kiropraktor. Bor du i København kan jeg anbefale dig en. mvh. Wanabee
  12. Fucking Svag

    Jeg vil til dels give Blackice ret, du får på sigt brug for vægte, og det får du bedst i et træningscenter. MEN, når du skriver at dit nuværende niveau er sådan at du knap kan tage et par armbøjninger, så vil jeg da mene, at du sagtens kan starte op med et hjemme træningsprogram bestående af nogle armbøjninger, mavebøjninger, air squats, "kropshævninger" f.eks. ved at ligge under et bord og så med strakt krop trække dit bryst op til undersiden af bordpladen osv, sørg for at komme hele kroppen rundt, der er masser af kropsvægtøvelser at finde både ved søgning her på siden, men også på youtube. Start du med det, find øvelser du kan lige kan klare at lave en 3-4 sæt med 10 gentagelser, (der er masser af måder at gøre gængse øvelser lidt nemmere på armbøjninger på knæene for eksempel) så kan du øge sværhedsgraden når du nemt kan lave dine gentagelse. gør det hver anden dag til du er sikker på du vil fortsætte med styrketræningen, så kan du til den tid begynde at melde dig ind i et center. Men, du må ikke forvente at du bliver trænet at se på allerede til sommer, lidt pump kan nok opnås, men ikke nogen nævneværdig masse øgning.
  13. Teknik i DB inc press

    Jeg synes det ser rigtigt nydeligt ud.
  14. Abs og mavefedt

    Ha ha, Fedt:-)
  15. Juleferie og løfte mere

    Hej Håndboldspiller. læs 3. indlæg i denne tråd, skrevet af Thomas J. http://www.motion-online.dk/fora/index.php?showtopic=8 Du kan også google emnet, der er helt sikkert også film på youtube hvor du kan se det i praksis. Jeg kunne forestille mig at det er ekstra vigtigt for dig med korrekt teknik, da eh håndboldspiller vel ikke kommer langt med en smadret skulder:-) Mvh. Pelle