Bjergtrold

Medlemmer
  • Content count

    1,695
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    36

Bjergtrold last won the day on January 23

Bjergtrold had the most liked content!

About Bjergtrold

  • Rank
    Medlem

Profile Information

  • Køn
    Kvinde

Recent Profile Visitors

3,284 profile views
  1. Drømmen om Mt. Elbrus juli 2020..

    Hæ hæ ja. Er i hvert fald fascinerende, at det er muligt at ændre for længst indgroede vaner, når du virkelig skal. Mens andre vaner tilgengæld bare kan synes helt umulige at rokke på. Det gode ved morgenerne egentlig, at de minder mig om morgenerne i Nepal. Ud af soveposen, pakke sammen, vand i hovedet og så en kop kaffe + afsted. Koffein kicket kan jeg stadig savne men ikke, at jeg var nødt til at sidde en time i min seng og vente på, at det ligesom virkede og dagen kunne begynde. Speaking of: Koffeinfri på dag 79 og Netflix fri på dag 6. Ville lyve, hvis jeg ikke indrømmede, at det trak i mig da jeg kom sent hjem ovenpå laang dag og uge. Lykkedes mig i stedet at få ordnet en masse i køkkenet mens jeg spiste og ja så virker det jo indlysende rigtigt, i stedet for bare at sidde og stene. Havde gymnastik tøjet på fra morgen stunden men forlod først arbejde sent og er desuden SMADRET ovenpå PT i går Træning d 23.1 Yoga 45 minutter i udstrækningsområdet Scandinavian center, Yoga stream og valgte programmet Strala relax. Bare på med Bose hovedtelefonerne, lukkede øjne og så derudaf. Det har taget mig mange, mange år og både hjemme og hold træning at nå dertil, hvor jeg bare kan distrahere fra andre, centret og det mærkelige i, at jeg hopper rundt. Well efterhånden følger folk mange forskellige programmer og det gav masser af god natte søvn. Mere af den slags. Personlig styrketræning med coach J 1.super set Squat med fri vægt stang vekslende med air squat. Begge dele med elastik lidt oppe over lårene. Forholdsvis mange gentagelser og lav vægt, da det er ret nyt og teknikken lige skal være i orden. 2.super set DB incline chest press, gik fra 10 til 12 til 14 kg, 10 gentagelser og de første 2 med langsom fase ned mod brystet + de to sidste med pause i bunden. Bulgarian split squat med 10 kgs håndvægte i hænderne, 10 stk Kørte 4 eller 5 runder. På den sidste tog jeg så mange gentagelser som muligt med de 14 kg = 20 stk, så kunne godt have haft mere vægt på. Andre gange er jeg slatten som en udtrådt banan, så ikke nemt for coach at vurdere 3.superset Pull down, smalt fat, 10 gentagelser 35 enheder i kabelstak + 1.25 kg Nordic hamstring curls, 7 gentagelser 3 runder 4. superset var EMOM 90 sekunder x 6 Prowler med 62.5 kg frem og tilbage = 32 m, vekslende med 6 push ups I 5.runde var jeg nødt til at stå over på push ups, da jeg var helt færdig. Som sagt i dag vilde vilde muskelsmerter i ballerne. Må se om kroppen overhovedet vil være med til fx løb i morgen. Søndag mere P.T.
  2. Motion i balance™

    Yeps keep it up right back at you
  3. Drømmen om Mt. Elbrus juli 2020..

    Mange tak for input superløber + cykeltrold (#gammelfar holder vist ikke rigtig) og ja det er også noget af det som jeg begynder at forstå og indrette mig efter. I morges lykkedes det mig så endda at sove over mig. Vågnede lidt i seks og toget gik 6.23... Nåede det dog heldigvis i min nye "jægerkorps - ud af døren" stil. Fik endda igen spidskålssalat + gode sunde snacks med men nåede ikke at brygge egen urte the. Vi får se, hvad coach J kan squeeze ud af mig når jeg når så langt i aften
  4. Drømmen om Mt. Elbrus juli 2020..

    Well og i dag blev så en dag, hvor jeg prioriterede søvn og sund mad og endte med ikke at træne overhovedet. Satser på at være top tunet til PT pas i morgen aften. Mad = min egen spidskålssalat med i boks med køledimser, hjemmebagte glutenfri gulerodsboller + dejlig urtete. Lindts chokolade med karamel falder så nok lidt udenfor rammerne Til gengæld koffeinfri på dag 77 og Netflix fri på dag 4. Både i går og mandag fik jeg mediteret 30 minutter i toget fra morgenstunden. Gør en kæmpe forskel i forhold til dagen. Må se om det kunne lykkes i morgen. Nu søde drømme
  5. Tinapigens log!

    story of my life!!
  6. Drømmen om Mt. Elbrus juli 2020..

    Mange tak kære Vestjyde men, tro mig, det har bestemt ikke været lige energisk hver uge. Særligt aftalerne med personlig træner, seje Spinderella og også logbogen har haft hjulpet mig de sidste uger. Ville rigtig gerne tilbage til tilstanden, hvor jeg lige kunne løbe 12 km med rygsæk på kuperet landevej kl 4 om morgenen flere x om ugen, som i sommers. Det var så genialt at bruge en del af transporten som træning. Lige nu mangler jeg noget råstyrke og mentalt overskud til det. I går 40 min Hechmann jog-Ae1 svarende til uge 2 dag 1. I dag meget lang dag og er stadig i tog, så ingen træning i dag. I morgen enten tidlig morgentræning inden møder både i Århus og vest på, torsdag skal jeg endnu længere væk, så en anden mulighed overnatning i Herning med noget aften træning. We'll see. Søde drømme
  7. Spinderellas strøtanker og lejlighedsvise træning

    Imponerende at få presset både løb, svøm, yoga og styrke øvelser ind på rejsen søde synes selv, at det er noget af det sværeste. Rigtig god bedring og på gensyn
  8. Tinapigens log!

    Fortsat god bedring med anklen kære Tina. Er altid imponeret over så meget træning du får presset ind og så forskellige slags
  9. Drømmen om Mt. Elbrus juli 2020..

    Træning d 19.1 Styrke Personlig Træning med super coach J var lykkedes mig at glemme sko, hængelås og mine små pads... ja så følte mig lidt begrænset i alle øvelserne men dejlig træning anyhow. Var så til gengæld nemt at tage stilling til, at jeg ikke kunne løbe i dag. Forhåbentligt i morgen. Første super set sumo dødløft vekslende med push ups. I dag push ups uden ekstra vægt men tilgengæld med klap på de 3 første og så fire almindelige Derefter tri set med rack pulls, pull downs (smalt greb) og så hip thrusters Til sidst prowler vekslende med floor db press, Every Minute On the Minute (EMOM) 6 x 1 1/2 min Skal blive lidt bedre til at notere mig vægt, gentagelser og antal sæt Ellers nu kaffe fri på dag 74 og Netflix fri dag 1 Var godt nok fristet af noget fjernsyn tidligere på aftenen men var faktisk ret godt bare at nusse ude i køkkenet med madbokse til hele ugen, få bagt boller og kogt fuldkornsris. Nu søde drømme til boardet
  10. Vestjysk dagligdag

    X 2, det er så sejt Vestjyde og lur mig om ikke at super løber og cykeltrold Henrik bliver fristet af at springe ud som yogi
  11. Drømmen om Mt. Elbrus juli 2020..

    Mange tak super løber og ja kan mærke, at det gør en positiv forskel med logbogen. Det er dejligt. Træning nåede jeg dog ikke i går. Tanken om at forkæle mig selv med sushi, chokolade og Netflix vandt. Ja og no harm done men ser faktisk tydeligere og tydeligere, at de ting som jeg gør for at være god mod mig selv, ja at de faktisk ikke gør nær så godt, som når jeg fx får taget mig sammen og får ryddet lejligheden, tilberedt noget sund mad, eller som fx torsdag får trænet. Altså at se en god film eller serie er jo ikke en katastrofe. Somehow, så er det bare lidt ligesom med kaffen, hvor den ene kop tager den anden - jeg kan ikke rigtig styre det og der er nogle negative omkostninger/konsekvenser. Min dagbog af papir har været god i forbindelse med mine (ja der har været mere end et) kafferehabs og på samme måde tænker jeg, at jeg kan bruge logbogen her til at dokumentere, hvordan det går med mig versus Netflix. Alene det, at jeg kort tid efter at have opsagt abonnementet og den obligatoriske "Sad to see you go" mail, får en "Hvad skal det være i aften.." altså de kalkulerer med, at jeg ikke kan holde mig væk og har hidtil haft ret mange gange. I dag må være dag 0, da jeg i nat så sidste afsnit af 7.sæson af "MadMen" færdigt. Et fabelagtigt gensyn med en af de IMHO alletiders bedste serier. Og også en serie, der lidt får mig til at ønske, at jeg havde et job, hvor jeg kunne have pæne kjoler og sko på, make up og udslået hår. Ikke, at jeg ikke ser meget godt og meningsfuldt i det job liv, der nu engang blev mit, men der er bare meget lækkert tøj og et fantastisk portræt af udviklingen fra starten af tresserne over i 70'erne. Ja så dag 0 mht Netflix og dag 73 mht at være kaffefri. Dagens træning Løb - Hechmann grundtræning uge 1 dag 6 15 min jog-Ae1, bevægede mig op i 5.27 2 X 4 min i AT-An1, lagde mig direkte på 4.20 i begge omgange og det gik fint. Kunne godt have fortsat 20 sek = udmærket tempo for 1000 m intervaller, hvis det skulle have været. 4 min jog indimellem og til sidst 15 min jog. Så god fornemmelse i krop og sind bagefter. I morgen personlig træning med super coach J Om jeg finder energien til noget langt langsomt Hechmann løb efterfølgende, ja det får vi se.
  12. Drømmen om Mt. Elbrus juli 2020..

    Ja og så blev det en af de dage, hvor jeg kom senere fra job end ventet og desuden bare var mega sulten efter rigtig mad = kylling og spidskålssalat. I gamle dage ville jeg helt sikkert bare have snuppet en energi bar og så gennemført et pas fordi jeg skulle. Valgte i stedet at få rigtig mad og stå over på træningen. Føltes godt den dag. I går hang jeg så igen fast i et møde, kom med sent tog og var nødt til at aflyse en aftale. Snork sov i toget og så føltes det pludselig mere spiseligt med lille Hechmann pas i FW Dalgas Avenue Træning d 16.1 Løb, Hechmann grundtræning uge 1, dag 4, aerob tempotræning 10 min jog-Ae1 15 min Ae2-Ae3 dvs mellem 5.27 og 4.36 5 min jog 15 min Ae2-Ae3 5 min jog-Ae1, skulle have været 10 men trængte til at komme hjem. Ellers dejligt pas med igen god fornemmelse også trods lidt tempo. Fredags pas i program = 30 min jog-Ae1 og det burde være muligt at få presset ind. But you never know. God dag og weekend til boardet
  13. Drømmen om Mt. Elbrus juli 2020..

    Tak kære Gregers og ja jeg var også inde og tjekke om det var den tid, hvor Merkur tilsyneladende kører baglæns (Mercury Retrograde) men det kommer først til februar .... Vigtigst, at det blev en god dag pga træning og hygge. Ja så igen i går motiveret for lidt bevægen mig, Har haft været lidt tilbageholdende med en masse løb, da styrke passene virkelig har haft været hårde de sidste måneder. Har jo tidligere haft gode erfaringer med Hechmann træningen da de mange langsomme minutter føles rigtig gode for kroppen og gør passene spiselige og tilgængelige. Træning d 14.1 Løb - Hechmann grundtræning uge 1, dag 2 15 min jog 10 min Ae2-3 5 min jog 3 min AT 15 min jog Lagde meget langsomt fra land og vidste ikke helt om jeg kunne holde gamle zoner. Formentlig pga markant bedre luftveje og måske også pga al prowler træningen, ja så gik det egentlig fint. Ramte 4.36 min/km svarende til gammel aerob zone 3 og løb de 3 anaerob tærskel minutter i 4.30 min/km. Næsten tilbøjelig til at skrive at det pga bedre vejrtrækning ja nærmest føltes lettere end tidligere. Det gamle skrog er jo dog alligevel ikke lige nu vant til belastningerne ved hurtigere løb, så skal være forsigtig. Bagefter udstrækning og dejligt husalfe pas hjemme, hvor det lykkedes mig at få kogt fuldkornsris, bagt en portion friske gulerods boller og tilberedt nye havregrynskugler. Positivt, hvis jeg også kan nå den slags i hverdagen og ikke kun i weekenden. Ser en tydelig sammenhæng med at løbe tør for egne gode mere sunde alternativer og så det med at begynde at shoppe croissanter, energi barer og andre 7-11 fristelser = farlig og dyr faldgrube ved pendlerlivet. Jeg har også været tilbage og konsultere Matt Fitgeralds bog "Racing Weight" og ser tydeligt, hvordan at det er, når jeg får for få gode kulhydrater, at chokolade/sukker crawings er sværere at håndtere. Også noget som super coach J har gjort mig opmærksom på x flere!! Well jeg kan jo godt være lidt stædig og egenrådig men nu prøver jeg at lytte og spice spidskålssalaten op med ris. Nu må jeg se, hvad dagen bringer i forhold til, hvad der kan lykkes i eftermiddag. Er i gymnastik tøjet fra morgenstunden, så burde kunne lykkes at røre mig, men om det bliver Bodyfit eller løb .... ja jeg må se. Den gode dag til boardet her fra
  14. Drømmen om Mt. Elbrus juli 2020..

    Træning d 13.11 Svøm 1100 dejlige meter langbane bassin, på svømme stadion med seje Spinderella. Ellers meget travl dag, IT som slet ikke fungerede, flad cykel ude vestpå, faldt da jeg var tilbage på de glatte træplanker ved cykelparkeringen ved Banegården und so weiter, und so weiter.... Men havde heldigvis aftalen og nogle gange er det bare det der skal til. Fik det jo SÅ meget bedre af at træne. Håber i dag at kunne komme videre med lidt Hechmann træning. Først møde i Odense. Dejlig dag til boardet