Gyver

Medlemmer
  • Content count

    53
  • Joined

  • Last visited

Everything posted by Gyver

  1. Mr. og Mrs. Fitness

    RTH> Jep... Jeg synes det er et ok sted, med et ret blandet publikum... Men jeg får desværre ikke trænet mere end omkring to gange om ugen her for tiden... Jeg er forresten ham den lille med enten en sort Rivegilde eller en hvid Gajol t-shirt! - og så jeg tit til at finde i nærheden af squat-stativet... B) Gyver
  2. Mr. og Mrs. Fitness

    RTH> jeg går ud fra du mener Fin Form i Viby, ikke? Som RTH siger, er Peter ikke ham der løfter tungest - men han er bestemt heller ikke svagelig - jeg har dog endnu ikke set ham squatte (Men det kan selvfølgelig være en tilfældighed)... Men han har da en god fysik, det må man give ham!! Jeg så Henning (længere op på siden) squatte dengang han trænede samme sted - Jeg mener da han kørte 8 reps sæt med det der lignede omkring 140kg på stangen... Vel at mærke efter han havde kørt et par sæt leg extensions... Det er vel ok styrke for en fitness-atlet! Gyver
  3. GAAAB!!!

    Hej Mol'ere! Jeg har lige et hurtigt spørgsmål: Hvorfor gaber man? Det er ikke et joke-indlæg - jeg vil gerne vide den faktiske grund til det!! - det er noget jeg har diskuteret med en anden om. Men mon ikke der er nogle kyndige læger og/eller lægestuderende eller andre, der kan svare på det!! På forhånd tak Gyver
  4. GAAAB!!!

    ...eller så er det flugtinstinktet...!! Når man skal stikke af (stress) så skal man af med al unødig overskudsvægt - det kan så fx være urin og fæces... :retard: ...Just kidding - ... I hope! :jehon: Gyver
  5. GAAAB!!!

    Tusind tak for svarene alle!! Det vi vekslede mellem at tro på, var, at det enten var pga. iltmangel eller for at skabe et højere tryk i kranspulsåren... Men der kom da nogle interessante ting frem her - tak for det!! ...og så fandt vi også lige ud af, hvordan en palæontolog tænker... :retard: ...Just kidding :) DBM> Gaber du aldrig, når du træner?? Jeg ved da fra mig selv og andre, at det er et hyppigt fænomen, der forekommer, selvom man er veludhvilet... Gyver
  6. Hej... Jeg har et problem med en slemt forstuvet ankel og har i længere tid døjet med en overbelastet akillessene... Jeg har hørt god omtale om diverse led/muskel produkter fra eksempelvis getbig... Men hvilke produkter tror I, der vil kunne hjælpe på skaderne?? Glucosamin eller... ?? Gyver
  7. Supertraining af Mell Siff

    Du kan prøve her: Supertraining Gyver
  8. Hej MOL'ere!! Jeg har ny styrketrænet et godt stykke tid, og er de sidste par gange i min træning begyndt at lege med de olympiske løft + power clean & press og så videre... (Det hele begyndte fordi mit MIDLERTIDIGE center ikke har et ordentligt squat-rack (kun smith :angry: ), og vægten altså derfor skal cleanes fra gulvet, når man eksempelvis vil lave Military Press ) Nå, men jeg ville så høre: 1) Om nogle vil poste links til udførlige beskrivelser af de olympiske løft + lignende 2) Hvor i Århus der trænes den slags vægtløftning (AAK??), hvem der står for det, og hvordan det foregår? På forhånd tak for svarene!! GyverTheOlympicWeightlifterWannabe B)
  9. Olympisk vægtløftning i Århus

    Tak for svaret Niels... Det vil jeg så gøre!! Gyver
  10. Hej Mol'ere... Jeg ville egentlig bare høre hvilke 1) Vitamintilskud 2) Mineraltilskud 3) Fedtsyretilskud I anbefaler (eller bruger selv)... Jeg spørger, fordi jeg har opdaget, at markedet (som med alle andre produkter) er voldsomt uoverskueligt, og fyldt med subjektive reklamer... :retard: Så selvom man skal gøre sig sine egne erfaringer, er det altid lettere at drage nytte af andres gode/dårlige erfaringer!! Forresten, så mindes jeg, at der for et par måneder siden var snak om at "male" sin egen hørfrø-olie - hvordan er det gået med det?? På forhånd tak! Gyver
  11. kort (tidsmæssigt) program søges

    BK> Hvad er Coan/McCollough WP-system?? Hvis du enten lige gider at ridse det op eller poste nogle links ville det være helt kanon!! Gyver
  12. Lidt til squat og frontsquat

    Hejsa... Her er lidt udstyr til alle jer, der pipper og kvækker over at squat og fronsquat gør ondt... :) :) Kig på StingRay og MantaRay... Advanced Fitness Gyver
  13. Voldsom underarm

    Hejsa... Prøv lige at tjekke underarmen på manden på det øverste billede... SINDSSYGT!!! >8-O sumopages Gyver
  14. Voldsom underarm

    Jeg tror det er noget med de der grip nogen han har (sådan nogen man holder i hånden og skal presse sammen - kan ikke huske hvad de hedder...) Der står nogen andre steder hvilke grip-fiduser han har presset sammen (med pics) - det er ikke småting han kan presse med den underarm... godt jeg ikke skal hilse på ham og give ham hånden... :) Gyver
  15. Hej MOL'ere Jeg tænkte lidt på om EKSPLOSIV træning udløser hypertrofi?? I hvilken størrelsesorden er det i givent fald? Eller er det primært effektivt til rekruttering af flere motoriske enheder? Det kunne være rart, hvis der evt. kunne henvises til undersøgelser/forsøg! :) På forhånd tak! Gyver
  16. Eksplosiv træning og hypertrofi

    Tak for svaret Thomas J!! Jeg har indtil videre kun trænet tungt (>70% 1RM), men nu tror jeg, at jeg vil til at lægge noget eksplosiv træning ind i min nuværende rutine. Primært for at få lidt mere hurtighed => højere 1RM. Jeg tænkte bare over, om det overhovedet stimulerede hypertrofi, eller om det kun var ren træning for nervesystemet, derfor spørgsmålet... Men nu ved jeg det, tak for det! Lige et sidespørgsmål: Hvor hurtigt vil nervesystemet begynde at reagere på eksplosiv træning? Jeg mener, er det en hurtig omstilling for nervesystemet, eller er det en kompliceret proces for nervesystemet at øge eksplosiviteten? Hvor hurtigt vil man mærke effekten af den eksplosive træning? Hvor stor effekt kan man regne med? Gyver
  17. BUTIK I ÅRHUS

    Davs... Ellers kan du prøve at kigge på FitnessGruppen De har en forretning på Silkeborgvej 203 8230 Åbyhøj Tlf. 87440306 Gyver
  18. Board- og Floorpress

    Hej... Undskyld min BB-ignorance, men hvordan er det lige man udfører Boardpresses og Floorpresses?? Gyver
  19. Board- og Floorpress

    Hej Thomas Tak for svaret! Hvis klodsen i boardpress er tilpas stor, opnåes vel samme effekt som i floopress (overarme parallelle m. gulvet , "slukke" for brystmuskulaturen) ?? - Eller er pointen i boardpress, at klodsen er så stor, så man kun træner den øverste del af løftet (ca. dødpunkt -> lock-out) ?? Den præcise størrelse af klodsen i boardpress har vel meget stor betydning for kraftudviklingen: Jeg tænker på musklens kontraktion, når vægten ligger på klodsen - hvis klodsen enten er for høj eller for lav: færre cross-bridges => lavere kraftudvikling (lavere acceleration) ? Lige et sidespørgsmål: Når du træner accelerationstræning (generelt), har du så høj muskelspænding inden du accelererer vægten op, eller "slapper" du af i musklerne for så at eksplodere vægten op? Gyver
  20. Opbevaring af åbnet dåsetun

    Hej... Det jeg har har hørt (har ikke noget bevis for påstanden), er at man ikke skal lade NOGET dåsemad blive for længe i dåsen, efter den er blevet åbnet... ...Det er noget med at metallet (dåsen) skulle reagere med ilt og der skulle komme nogle knap så sunde stoffer ind i maden... Jeg har som sagt ikke nogen dokumantation for påstanden, men tanken er da nok til, at jeg altid putter åbnet dåsemad over i en skål eller noget tupperware eller lignende... Gyver
  21. placering af vægtskiver

    Nu ved jeg ikke lige, om det er dét, dit spørgsmål går på, men det har vel også en betydning, hvis skiverne ikke er placeret symmetrisk. Det vil vel give en skæv vægtfordeling. Gyver
  22. Fibre

    Hej Linket er godtnok om fedttab, men det kan godt bruges lidt alligevel... Fiber for fat loss Gyver
  23. Derfor er der jo også mening i at indtage kulhydrater og fedt med protein - netop så 30% af proteinen ikke bliver brugt på at fordøje sig selv... Hvis man er på diæt er proteinforbrænding selvfølgelig også en måde at få sat sin forbrænding op! Der er mange, der kører diæter, hvor de kun (næsten) indtager protein og fedt. Gyver
  24. lige et hurtigt spørgsmål...

    Hej JCQ ...Nu får du lige det hele med :) ... BANAN, RÅ: Pr. 100g spiselig del: Energi: 391kJ Protein: 1,3g Fedt: 0,3g Kulhydrat: 21g Vand: 76,6g VITAMINER: A: 9RE Thiamin: 0,04mg Riboflavin: 0,05mg B6: 0,50mg C: 14mg MINERALER: Calcium: 5mg Jern: 0,4mg Zink: 0,2mg Natrium: 2mg GLYKÆMISK INDEX: I forhold til glukose (glukose=100) : 53 I forhold til hvidt brød (hvidt brød=100) : 76 Håber du kunne bruge det! Gyver
  25. pause mellem sæt?

    Hej igen!! -> Hitman... Jo... my bad!! Tallene vender forkert :) Tak for det!! Det var lige gået lidt for hurtigt!! -> Det er en blanding! Har ingen henvisninger, for det er lang tid siden jeg læste om det (muligvis i en 1.g bio time...) :) Ang. pausetider så er jeg fuldstændig enig i, at hviletiderne er fuldstændig individuelle. Pointen med det jeg skrev var, at det ikke kun er vægtintensiteten, der er afgørende for pauselængden - repetetionsintensiteten er også afgørende! Man ville normalt sige (generaliseret) at man ved 12 reps skal hvile ca. 1-2 min. Lad os sige man kører et sæt til failure på tolvte rep. - man har måske kun en vægtintensitet på 70%, men repetetionsintensiteten er altså på 100%... Det ville give følgende hviletid: Ir = 12/12 = 1 Iv = 25/35 = 0,7 T = 4,2 min ~ 4 min. Dvs. dobbelt så lang tid som man de generaliserede "regler" siger... Hvad der maksimerer neural tilpasning for styrkeløftere og hvad der maksimerer hypertrofi for bodybuildere kan jeg ikke udtale mig om!! Men jeg synes selv, at det jeg skrev i det tidligere indlæg virker rimeligt! Gyver