XIM

Medlemmer
  • Content count

    20
  • Joined

  • Last visited

  1. Turkish Get Ups i to-split

    Og hvis jeg kun ønsker at have den med på en af dagene? Hvilken anbefales?
  2. Hej På hvilken dag ville I placere Turkish Get Ups i et to-split program med en pressedag (bryst, triceps og skulder) og en trækkedag (ben, ryg og biceps)?
  3. Hej Jeg er på udkig efter et nyt sted at træne i København V eller den nordlige ende af Amager. De kommercielle kæder har jeg dårlige erfaringer med, så dem udelukker jeg på forhånd. Jeg tager selvfølge rundt og ser på de forskellige steder, så jeres forsalg skal kun bruges til at finde ud af hvilke steder jeg skal besøge. Da jeg har bedst erfaringer med at stedets medlemmer og personale generelt deler mine egne mål, søger jeg et sted med primært fokus på bodybuilding og i mindre grad på styrke. Dog gider jeg ikke de steder, som åbenlyst er fyldt med steroide-pumpere... Udover det udstyr, som findes de fleste steder (barbels, dumbels og elementære maskiner) søger jeg især et sted med GHR-bænk og maskine til reverse hyper ext. Tak for hjælpen!
  4. Styrkeprogram til fedttab

    Tak for svaret! Hvorfor mener du at det er bedre med fullbody tre gange om ugen og 5x5? Såvidt jeg kan forstå, er et program rettet mod hypertrofi, optimalt når ønsket er fedttab.
  5. Hej Jeg håber at kunne få nogle input og kommentarer til nedenstående styrkeprogram. Det skal understøtte et fedttab (som selvfølgelig primært sker i køkkenet). Jeg forventer at revidere programmet og skifte øvelserne ud hver måned og tage 1-2 uger med færre reps og flere kg. Jeg styrketræner 4 gange om ugen sideløbende med andre aktiviteter. Køn: Mand Alder: 27 år Højde: 180 cm Masse: 90 kg Jeg vil især gerne høre kommentarer til øvelsesvalg (herunder ideer til nye øvelser når jeg skifter ud), samlet volumen og hvorvidt jeg kommer kroppen tilstrækkeligt igennem. Ben, ryg og biceps: Back Squat: 3x10 One arm Bent Over Row: 3x10 Dødløft: 3x10 BB-Curls: 3x10 Chin-Ups: ca. 20 fordelt henover træningen - øger løbende. Bryst, triceps og skulder: Bænkpress: 3x10 DB-Press: 3x10 Smalt Bænkpress: 3x10 Side laterals: 3x10 Tak!
  6. styrketræning

    Vent med cut. Kan ikke se benene, men sørg for at få dem med - alt andet ser dumt ud. Kunne også godt have brugt et større billede af ryggen. Synes dog overordnet at det ser rigtig godt ud. Synes skulderne halter lidt.
  7. Vurdering 2-split med progression

    Minder lidt om Wendlers 5/3/1 i opbygningen. Prøv at google det. Der er ingen grund til at opfinde den dybe tallerken to gange :-)
  8. Jeg har oplevet præcis det samme. For mig hjalp det at drikke mere. Normalt drak jeg ½ l på en træningstime, da jeg heller ikke bryder mig om at have for meget i maven. Men det hjalp da jeg satte det op til 1 l. Du kan jo eksperimentere lidt med det. Pis af lige inden træning og se så hvor lang tid der går før du skal igen og hvilken farve det har. edit: Som de andre skriver bør man dog ikke negligere en hovedpine. Læge kan meget vel være en mulighed.
  9. Vægttab inden nytår

    Tak for svar. Må indrømme at jeg nok hellere ikke kommer til at glæde mig til hver træning... Skal nok huske at få nogle grøntsager - ellers bliver det jo næsten ulækkert med alt det kød og skyr jeg skal æde. Hvad mener du med at man ikke kan lave en rigtig tabata med burpees?
  10. Vægttab inden nytår

    Okay! Det her bliver nok ikke det mest intelligente indlæg, men til gengæld bliver det et af de mest forfængelige :-) Jeg har ikke brugt mit jakkesæt siden sidste nytår, så har lige prøvet det. Der mangler lige et par cm for at lukke bukserne - og jeg er ikke opsat på at skulle investere i nyt. Derfor vil jeg lave en heroisk indsats for at smide så meget jeg kan inden nytår. Spørgsmålet er så bare - hvordan? Det behøves ikke at være et specielt sundt eller langvarigt vægttab (jeg sagde jo det ikke var et intelligent indlæg) - blot det virker. Jeg har tænkt på at droppe kulhydrater så meget jeg kan (juleaften og julefrokost 2. juledag er dog undtagelser), for at opnå ketolyse. Samtidig skal jeg selvfølgelig forbrænde maksimalt via træning. Jeg har delt min træning op i to pas. A: 3x5 Dødløft / 10X3 Power Clean Tabata Front Squat 10 min KB-Snatch / KB-Swings B: 3x5 Bænkpress / 3x5 Press 3xmax Dips Tabata Burpees De kører så skiftevis hver dag indtil nytår. Jeg har forsøgt at sammensætte det således at jeg kan arbejde relativ kort med høj intensitet og så få en høj efterforbrænding. Lyder det bare moderat fornuftigt? Eller kan det gøres bedre? Det skal selvfølgelig være inden for rimelighedens grænser, så ting som et marathon om dagen er selvfølgelig ikke en mulighed. Håber på nogle gode svar - jeg er trods alt nok ikke den første til at stå i denne situation :-)
  11. Kampsport, styrke, cardio

    Onsdag d. 18. juli 2012 Kampsport - meget stille og roligt. Primært tekniktræning Torsdag d. 19. juli 2012 Power Clean 5x2x52,5 Back Squat 3x5x65 Bænkpress 3x5x57,5 Chinups ladder 4,4,4 Har et stramt program i weekenden, så træner cardio i morgen, fredag. Hvis det kan presses ind vil jeg også forsøge at træne lidt lørdag og så holde pause på søndag.
  12. Kampsport, styrke, cardio

    Mandag d. 16. juli 2012 Kampsport: Push-ups, squats, burpees, pudetræning. Ikke så hårdt. Tirsdag d. 17. juli 2012 Cardio: dyrkede sex 5 gange :-)
  13. Kampsport, styrke, cardio

    Søndag d. 15. juli 2012 Power Clean 5x2x50 Back Squat 3x5x62,5 Press 3x5x40 Dødløft 1x5x100 Kiggede mig i spejlet efter træning og syntes at jeg så småfed ud. Så tog jeg i Fakta og købte grøntsager og kalkunbryst. Det skal jeg leve af i de næste dage.
  14. Kampsport, styrke, cardio

    Logbog for de seneste dage: Torsdag d. 12. juli 2012 Løb ca. 1,5 km ud til bakke. Sprintede op 8 gange, gik ned. Løb ca. 2 km hjem. Fredag d. 13. juli 2012 Første gang med programmet der står i introduktion. Power Clean 5x2x50 Back Squat 3x5x60 Bænkpress 3x5x55 Chinups ladder 4,4,3
  15. Så blev det lørdag eftermiddag og jeg fik lyst til at starte en logbog her på MOL. Først en præsentation: Køn: Mand Alder: 25 år Højde: 180 cm Vægt: 85 kg Fedtprocent: 15,5% (målt af professionel med fedttang, men jeg mistænker at min fedtprocent er noget højere) Mål pt.: Følge min træningsplan, stige i styrke og få vægten ned på 80 kg. Min motionshistorie går næsten ligeså langt tilbage som livet selv (mit liv altså). I en ung alder spillede jeg fodbold og var aktiv, som kun rigtig raske drenge i provinsen kan være det. Da jeg blev 14-15 år stiftede jeg for første gang bekendtskab med styrketræning. Det er vidst den sædvanlige historie; dårligt program med masser af maskiner og uden at tænke over kosten. De kommende år blev fodbold langsomt lagt på hylden og sporadisk fik jeg et flip hvor jeg igen hev fat i det gamle styrketræningsprogram - uden nævneværdige resultater. Efter en gymnasietid med bajere, junkfood og dovenskab var jeg halvfed og i dårlig form. I årene efter forsøgte jeg igen at løbe og styrketræne og jeg hørte for første gang om squat og dødløft - uden dog for alvor at stifte bekendtskab med dem. Så skete det at jeg en dag læste om Crossfit. Jeg fik en prøvetime og meldte mig ind i Kirken. Jeg begyndte langsomt at træne på en mere fornuftig måde og fik styr på squat, dødløft, pull-ups, clean osv. Efter nogle gode år med crossfit var tiden kommet til at prøve noget nyt. Jeg prøver nu kræfter med kampsport og supplerer ved siden af med styrketræning og en smule cardio. I perioder kan jeg have svært ved at finde motivationen til at træne og spíse den rette kost. Desuden er jeg stadig så ung at en røvfuld bajere i weekenden hører til. Det kan nok et langt stykke hen ad vejen forklare at resultaterne ikke altid er som jeg ønsker. Måske kan logbogen her være med til at holde motivationen oppe. Min træning den kommende tid vil se således ud: Mandag: Kampsport Tirsdag: Cardio Onsdag: Kampsport Torsdag: Styrke Fredag: Fri Lørdag: Kampsport Søndag: Styrke Det er urealistisk at jeg træner hver lørdag og søndag, da tømmermænd og træning for mig ikke går sammen. Desuden vil jeg flytte rundt på de forskellige elementer for at få det til at passe ind i min hverdag, men jeg tilstræber at gøre som skrevet. Kampsport er 1½ time pr. gang og en god blanding af kropsvægtøvelser (push-ups, sit-ups og squats), cardio og pudetræning. Min cardiotræning vil formentlig blive meget varieret. Alt fra sprint, vandring, kettlebells, crossfit og videre vil over tiden blive inddraget. Mit styrkeprogram er inspireret af Starting Strength. Det er forsøgt modificeret til at understøtte kampsport. Det ser således ud: A: Power Clean 5x2 Back Squat 3x5 Bænkpress 3x5 Chin-Ups 3xladder B: Power Clean 5x2 Back Squat 3x5 Press 3x5 Dødløft 1x5 Jeg har starter ud med meget konservativt valg af vægt og stiger også ganske langsomt. Jeg har tidligere haft problemer med min lænd, som særligt kunne mærkes ved squat, hvorfor jeg særligt vil være forsigtig her. Chin-ups ladder køres med ca. 30 sek pause i hver ladder og 3 min pause mellem. DVS.: 1 Chin-up og 30 sek pause, 2 chin-ups og 30 sek pause, 3 chin-ups og 30 sek pause osv. 3 min pause og ny ladder. Jeg håber en stor og trofast læserskare :-)