Flemming Nielsen

Medlemmer
  • Content count

    7
  • Joined

  • Last visited

About Flemming Nielsen

  • Rank
    Nyt medlem
  • Birthday 11/19/1973

Contact Methods

  • Website URL
    http://www.detfedeliv.dk

Profile Information

  • Køn
    Mand
  • Sted
    Aalborg

Previous Fields

  • Træningsformål:
    Sundere livsstil, og bedre helbred
  1. Taber man sig ikke af motion? (fedt)

    Jeg må nok sige at jeg vælger at gå i kalorieunderskud, men dyrker da også motion. Men f.eks i dag en 40 minutters tur på 16km med en gennemsnitsfart på 22.8km/t forbrændte 697kcal. Så der skal dyrkers en del motion for at gå i underskud, derfor vælger jeg at kigge på kosten, også fordi det giver en en kærkommen lejlighed til at gå igennem de usunde ting der måske er med til at der kommer de ekstra kilo, for hvad er det ved at tabe dem ved at dyrke hamrende meget motion, for derefter at gå ned på et mere tålelig niveau efter sit vægttab, men kosten har man ikke ændret, og ryddet op i de usunde vaner, så går der ikke længe før man skal skrue godt på for motionen igen,
  2. Vægttab og motion - hjælp ønskes

    Du skal ud og gå noget mere hvis det er den motion du får, du kan godt, jeg gjorde det med en vægt på 150kg, det er simpelthen et spørgsmål om at bide i det sure æble. Og du har om nogle musklerne til det, de er bare ikke vant til at blive brugt, derfor vil du nok være øm i lårbasserne de første par dage, da jeg gik igang fandt jeg en nem lille rute i Aalborg jeg kunne snuppe når jeg f.es ikke gik på arbejde. Tænk motion hele tiden her i starten, hvad kan du gøre for at få mere motion, kører du bus, så stå af 2 stoppesteder før end du plejer, cykler du, så køre en omvej på vej hjem, gå ned at handle hvis du er vant til at køre, så snart du gør noget godt for din krop, så er den så fantastisk skruet sammen, at den takker dig på den bedste måde af alle, den giver dig bedre helbred :-) Lav i starten en lille nem rute, bare det tar dig 30 minutter de første 2 uger, så skal du se, du vil se resultater på mange ting, dit blodryk vil få det meget bedre, din forbrænding vil nok komme lidt op også, og vigtigst af alt, Du har overvundet sig selv fra at sige "det kan jeg ikke" til "jeg vil, og jeg gør det" mht. at komme igang med dit nye liv, og den følelse er faktisk endnu bedre end at tabe 50kg, for den dag du kan overvinde "nej tanken" og vende den om til "jeg gør det sku" så er man på den helt rette vej, så det kan du jo også med at få motion ind. Din kost ser fin ud, jeg havde måske taget havregryn til morgenmad da de mætter i længere tid, hvad kommer du f.eks på din yoghurt, og er den med smag ? Aftensmaden der havde jeg nok skiftet kødet ud så det hedder kylling/fisk, da der er flere proteiner i de 2 produkter, og derved længere mæthedsfølelse. Og husk at tæl dine kalorier, det er nøglen til at godt og varrigt vægttab efter min mening. Keep up the good work
  3. mangler gode kostråd

    madlog.dk er rigtig god, den bruger jeg selv til at holde styr på hvad jeg spiser, både med kalorier, fedt/protein/kulhydrater den er super for den gør dit arbejde så meget lettere, når du først har sat dig ind i det, så kører det rigtig nemt og gnidningsløst efter min mening. Der skal du også veje maden, men det giver pludselig mening med begrebet at veje sin mad :-) Og man ser også ret hurtigt hvor ens usunde vaner ligger begravet, for hvis man taster ALT ind, dvs. får man 2 mariekiks om eftermiddagen, så tast dem ind, spiser man 5 stykker slik af ungernes fredagsslik, så tast det ind. Så får man ret hurtigt et klarsyn på hvad der er godt for en, og hvad man skal holde sig fra :-) Jeg har gjort det at jeg har en lille notesbog med mig rundt, på arbejde og lign. skriver alt op hvad der kommer indenbords, og taster det så ind efter aftensmaden og lign. så det ikke bliver en plage at skal ind på siden 4 gange om dagen. Motion er også godt, ingen tvivl om det, man man taber sig ikke af motion hvis man beholder sine gamle spisevaner, det oplever man også ret hurtigt hvis man begynder at kigge på hvor længe det vil tage en at forbrænde en marsbar eller en cola eller pizza. Men motion kan til gengæld være fremragende til at holde motivationen igang, og selvfølgelig også sætte mere fut i forbrændingen :-)
  4. Vægttab og motion - hjælp ønskes

    Hej D3S2A1 Fedt at du er gået igang, jeg har ikke opskriften på hvordan du skal tabe dig hurtigt, men vil da godt lige dele lidt ud af min egen erfaring da jeg har tabt 55kg for 3 år siden, hvor jeg havde en startvægt på 150kg. Madlog.dk er en rigtig god start, jeg bruger den selv, man har et godt overblik over antal kalorier du spiser, og antal protein/fedt/kulhydrater som netop er sundt for dig. jeg valgte at se på hvad der kunne gøres mht. motion, jeg valgte at gå 7 km til arbejde om morgenen og 7 km hjem igen eftermiddagen, det var også med til at få gang i min fedtforbrænding. derudover havde mit arbejde et fuldt udstyrret fitnesscenter som jeg brugte 3 gange om ugen, det gør jo både noget ved musklerne, men det styrker også din selvtillid når du har dine små sejre, f.eks den store sejr det er at man kan cykle 30 minutter, små sejr, som virker små banale for nogle, men når man er i den vægtklasse så er det sådanne små sejr du skal bruge til at styrke din selvtilld. Da jeg gik igang valgte jeg at gå ned til min læge for at blive kontrolvejet en gang om ugen, mest af alt for at have en udeforstående der kunne være med på sidelinien, og give råd og lign. Jeg ved ikke om du kan bruge det til noget, men jeg har skrevet min historie her http://www.detfedeliv.dk/ernaering Der er sikkert folk som er for og imod den måde jeg gjorde det på, men alt jeg kan sige er at jeg smed 55kg på 18mdr. så jeg ved at det virker :-) Dog vil jeg ikke anbefale dig at spise 1000-1200 kcal om dagen, jeg ville nok blive på de 1500kcal som du gør nu, set i bakspejlet, jeg havde dog lige en deadline jeg skulle nå, derfor kørte jeg det lidt hårdt. Motivation er noget af det mest vigtige for dit vægttab, jeg havde en nyredonation som motivation, du har et bryllup du gerne vil tabe dig til, andre vil tabe sig for at se deres børn blive gamle, men find den motivation der gør at du holder det vedlige og holder dig til planerne. Lav delmål med dit vægttab, istedetfor at sige 20kg inden oktober, så evt. sig at du vil tabe 5kg på 3 uger, og kæmp for det. En anden ting bed jeg mærke i, at du gerne vil tabe dig for at få mere selvtillid, ved ikke om jeg har ret, men tit og ofte forveksler folk selvtillid med selvværd, som man har minus af når man er i den vægtklasse. Ens selvværd kommer ikke af at tabe sig, man taber sig når man får sit selvværd tilbage. Du er velkommen til at sende en mail hvis du har evt. spørgsmål, også hvis du er ved at løbe træt i det, vil da gerne se om jeg kan hjælpe lidt med min egen erfaring. Keep up the good work
  5. hjælp til vægt tab

    Jeg kan kun tale fra egen erfaring mht. vægttab. Det er kosten du skal kigge på, spis godt med grønt, varieret og magert kød og fisk Kig på din hverdag, hvad er der af ting du måske kan skære væk, smør på brødet og lign. hver kalorie du kan skære væk er det hele værd. Så selv helt ned til det pålæg på din rugbrød så find de mest magre madvarer. et godt forslag vil være at købe medlemsskab hos www.madlog.dk Den er fantastisk til at få styr på sin kost. og som mr_defecto skriver, supplement, men motion var for mig også god til at motivere mig til at blive ved med at kostomlægge mit liv. Man får en masse positiv energi ved at motionere, men hvis man putter det forkerte ind i munden, er det intet værd. og pas på med ikke at skære for mange kalorier af din kost, jeg kørte på 1500 kcal som mand på 35år, da jeg smed 55kg, det kan kun anbefales hvis man skal smide så mange kilo så hurtig som muligt. Men der er også mulighed for at se det derinde efter man har indtastet sine data.
  6. lidt rådgivning ang. vægttab

    1000 tak for svaret Skjold Det kan bestemt bruges til noget. Mht. maskiner så bruger jeg dem lige pt. indtil jeg er inde i rutinen med at træne, jeg træner som sagt 3-4 gange om ugen, og er meget usikker på det med fri vægte, det er mest mht. balance :-) Men vil følge dit råd og få en instruktør dernede til at hjælpe mig. Mht shakes, så tror jeg faktisk at jeg får lige hvad en som bare konditionstræner, løber, cykler roer og lign har brug for. jeg ved ikke om man skal have mere når man kører styrketræning, men det kunne jeg da forestille mig. Er det ikke også med til at jeg restituerer bedre/hurtigere ved at få lidt ekstra protein. Jeg får godt med protein i min kost, fisk 2-3 gange om ugen, kylling og lign. også godt med grønt, det var sådan jeg smed de 55kg i tidernes morgen, og det fungere ret godt syntes jeg. Men jeg går straks igang med at kigge på dit program og får det skrevet ud til min fremtidige instruktør :-) Tak for godt og hurtigt svar
  7. lidt rådgivning ang. vægttab

    Hej med jer herinde, jeg er ny herinde på forummet men har læst med et et stykke tid og bruger også en del af de råd og programmer herinde allerede. Lidt omkring min historie inden jeg lige kommer med spørgsmål, så I kan sætte jer lidt ind i mit problem. Jeg tabte mig for 3 år siden 55kg, da jeg valgte at donere en nyr til min bror, det gik faktisk ret let med at smide de kilo, nok mest fordi jeg lukkede fuldstændig af, og koncentrede mig mest om at det skulle ske indenfor 15mdr. da det var der operationen skulle ske, og jeg kunne ikke donere nyren før jeg var på 95kg. Jeg nåede målet, 93kg den dag vi tjekkede ind på skejby. Nu kommer problemet så, for jeg er desværre faldet i den gruppe der ikke kunne holde vægttabet, og har efter 3 år taget 20kg på igen, de skal af, og der skal musklerne skal bygges op igen. Jeg træner 3-4 gange om ugen, jeg bruger programmet herinde med de 5 maskiner, og lidt ekstra maskiiner inde i fitness, plus cykler mindst 1 time hver dag, 25 km/t Vægttabet kører perfekt, sund og varieret kost, den har jeg jo styr på har jeg bevist engang, så der har jeg ingen problemer, 12kg på 5 uger er smidt allerede. Nu kommer mit spørgsmål, jeg vil jo gerne have større muskler, men ved ikke om jeg skal vente til jeg er på mit ønskede mål som er mellem 85-90kg Og skal jeg bruge proteinshakes nu, eller vente, jeg sørger for at holde pauser i min træning så kroppen kan restituerer, nogle siger at jeg skal tage proteinshakes andre siger jeg skal vente. Hvad er jeres erfaring herind ? Hvis der er en venlig sjæl som kunne hjælpe mig lidt med nogle gode råd er i meget velkommen til at sende mig en mail eller besked herinde. Håber I kan hjælpe mig på rette kurs :-) Og tak for et kanon forum