MichaelPl

Medlemmer
  • Content count

    90
  • Joined

  • Last visited

About MichaelPl

  • Rank
    Medlem

Contact Methods

  • Website URL
    http://plauborgmichael.blogspot.dk/

Profile Information

  • Køn
    Mand
  • Sted
    Assens

Previous Fields

  • Træningsformål:
    Vægttab og sundhed
  1. Fedt På Maven

    Jeg er ret sikker på at han snakker om indre fedt. Dvs fedt som ligger omkring tarmene, og andre indre organer. Dette fedt har intet med det fedt som skjuler 6-packen.
  2. Tabe mellem 6-9 kilo. da jeg skal have six pack

    Det har du nok ret i J.B. Mente bare jeg havde set tal omkring 6%, men kan godt selv se det ikke holder. Vil nu alligevel mene der skal mere masse på, frem på at fokuserer på at få vægten ned.
  3. Tabe mellem 6-9 kilo. da jeg skal have six pack

    Synlig abs med en fedtprocent på 9 :4nope: Så bliver du vist den første der kan det. Vil råde dig til at bygge lidt muskler frem for at fokuserer på packen. Du er kun 16, så din krop er endnu ikke helt færdig med at vokse, selvom højden tyder på det. Der skal bygges mere masse på, synlig abs er ikke kun et spørgsmål om lav fedtprocent.
  4. Har brug for råd

    Let nok: Spis sundt og dyrk motion Jeg er selv gået fra 143 kg (uge 29) til 115 kg (uge 46) ved at følge en kostplan fra de danske vægtkonsulenter. Dette koster penge, men deres bøger kan findes på biblioteket, så hvis din vilje er stærk nok, så kan du sagtens følge programmet selv. Du kan med en fornuftig kost regne med et ugentligt vægttab på ca. 1 kg. Så husk at lave en langsigtet plan, gerne med nogle delmål. Et vægttab på 50 kg virker meget uoverskueligt hvis det ikke deles op i mindre bidder. Med en vægt som din vil jeg anbefale at starte i et center. Crosstrainer samt romaskinen er super under opstart da de ikke belaster dine led på samme måde som løb. Jeg har mange gange forsøgt at tabe mig, men har altid taget på igen, så denne gang har jeg været MEGET åben om projektet, både overfor familie,venner og på jobbet. Dette har været meget positivt, og enormt motiverende når ens kollegaer kommer og roser ens nye livsstil. :4thumbup:
  5. Genoptræning - Marathon

    At træne på medicin er vejen mod enden, du bør ikke øge din træning før du kan træne uden brug af medicin. Du vil også øge din træning med 10% pr. uge. Dette er, efter min mening, alt for meget, da det er den samlede belastning du bør kigge på. Dvs hvis du øger tempoet tæller det også som øget belastning. Hvis du vil holde dig til de 10%, så bør du mindst hver 4. uge træne mindre, f.eks. som uge 2. Dvs du på 4 uger kun stiger 30%. Jeg har selv aldrig haft løbeskader (heldigvis) men jeg ved at langt de fleste holder for korte pauser efter skader. Giv dig selv tiden til at komme af med skaden, og accepter at din marathon debut bliver rykket et år eller 2.
  6. Nu er jeg her igen - Protein og fordøjelsen

    Hvis du er sikker på du indtager 1500 kcal, og forbrænder 700-1100 kcal via træning, så har du helt sikkert ikke taget på. Din vægtforøgelse må skyldes vædske eller evt. ophobning af føde. Hvis du har følt dig oppustet kunne det tyde på din mave har været sat lidt istå. Jeg er sikker på du kommer under 60 snart, hvis bare du holder planen. Hilsen Michael
  7. hvor hurtigt løber i antal km?

    Jeg vil ikke udtale mig om dit tempo, da det jo kan afhænge af mange ting. Men jeg vil mene at hvis du har været ramt af skinnebensbetændelse, så er du direkte på vej mod at få det igen når du løber 6 km som første tur. Glem alt op tempo, og få trænet laaaangsomt op. Prøv de første par uger med at skifte mellem løb og gang, og ikke mere end max 10 min løb ialt. så kan du langsomt øge, og mærke efter om betændelsen kommer igen. hilsen Michael
  8. Fedtprocent/er dette sundt

    Jeg vil ikke forholde mig til dine tal eller tolkningen af dem. Men du kunne jo smide et billede ind, så er det jo let at se, da du burde være rimeligt markeret med den fedtprocent. Hilsen Michael
  9. Når man så skal holde vægten

    Tillykke med dit vægttab. Nu kommer den svære del, nemlig at lære at holde vægten. Forsøg langsomt, uge for uge, at øge dit kalorie indtag. Hvis du stadig taber dig, så øger du lidt mere ugen efter, indtil der er balance. Ang. det kg du har taget på, så kan det skyldes mange ting, men er ret sikker på det skyldes de flødekartofler og ålen. Bare roligt, du har IKKE taget 1 kg på, det meste skyldes bare ophobning af vædske og føde i dit system, det vil regulerer sig. Ens vægt kan sagtens svinge fra dag til dag, prøv derfor kun at veje dig EN gang om uge.
  10. Har du overvejet en løbeklub?

    Jeg vil hverken tale for eller imod løbeklubber, men løb er stort set den eneste sport, som folk kaster sig over uden overhovedet at modtage træning. Nok fordi de fleste mener at "alle" kan da løbe, så hvorfor modtage træning i hvordan man gør. Tror også at langt de fleste som er medlem af en løbeklub, er det pga det sociale og ikke for at modtage uderevisning/træning i det at løbe.
  11. Har du overvejet en løbeklub?

    Måske fordi løb, ligesom alt anden træning er mest effektivt hvis det gøres rigtigt. Både med hensyn til metode og mængde er der mange der træner løb meget uhensigtsmæssigt. Jeg er dog ikke selv i klub, men har min viden fra diverse kurser. Min erfaring er at mange stopper deres løbetræning pga. de starter forkert, disse mennesker kunne havde fået en meget bedre oplevelse med løb, hvis de havde været i en klub med erfarne løbere ti at rådgive dem.
  12. Fedtprocent/er dette sundt

    En fedtprocent på 17 er da i den lave ende for en pige, men er langtfra at være underernæret. Så hvis du føler dig frisk og kan passe din træning, så gør du bare det. Udeblivende mens kan sagtens komme fra hård træning, og er nok noget du bør holde øje med. Prøv evt. at undgå at træne hårdt omkring den periode.
  13. Hopskud i håndbold

    Har ikke plads til jumpsquats??? De kræver ellers ikke ret meget plads Men bakkeløb og bakkehop er også super træning til at øge din springstyrke.
  14. Taber vægt, men hvor?

    Bare bliv ved, kroppen ser ikke efter hvor den fjerner fedtet så det er spild af kræfter hvis du fokuserer på det. Vi er meget forskelligt indrettet ang. hvor vi laver depoter, og efterfølgende taber os hurtigst. Det lyder dog lidt underligt hvis du ikke kan mærke på dit tøj at du har tabt 6½ kg. men hvis du fortsætter så skal mave-fedtet nok også forsvinde.
  15. Basalstofskifte og Forbrænding

    Disse beregninger vil jo altid kun blive et meget upræcist skøn. At bruge pulsen som målestok for ens forbrænding er en ret usikker metode, især hvis der kun aflæser den faktiske puls. Hvis pulsen skal bruges bør det være ens pulsreserve(max-hvile) der danner grundlaget for ens belastning. Jeg har samme oplevelse med diverse Crosstrainere i motionscenter, jeg svinger mellem 900 og 1500 kcal pr. time alt efter model.