Tægen

Medlemmer
  • Content count

    85
  • Joined

  • Last visited

About Tægen

  • Rank
    Medlem
  • Birthday 08/20/1990

Profile Information

  • Køn
    Mand
  • Sted
    Vejle
  • Interesser
    Sport, generelt triathlon, O-løb og ekstrem sport.

Previous Fields

  • Træningsformål:
    Jægerkorpset
  1. Næste stop, SSR optagelsesprøve 2013!

    Uge 30 Stille uge.. Holdte mest fri.. Status på projekt - 29 dage. Mandag - 4.7 km løb @ 5:48 – 147 bpm 50 km bikeride Tirsdag - 20 km bikeride Onsdag - 20 km bikeride 1.5 km løb + 3 x 300 meter bakkeinterval + 1.5 km løb hjem. i alt 4 km Torsdag - fri Fredag - Bentræning i centeret Lørdag - 20 km bikeride søndag - fri
  2. Næste stop, SSR optagelsesprøve 2013!

    Uge 29 Okay uge.. Har brugt meget tid på at undersøge løber stile.. med henblik på at finde årsagen til mine smerter efter løb i underbenet - til dels noget der minder om shinsplints.. fandt frem til, at min stil ikke var helt hensigts mæssig.. måske også derfor, at jeg har været så forbandet smadret efter en langsommere tur.. end hvis jeg havde fuld skrald på.. Anyways.. det vil jeg bruge mere tid på at undersøge.. ! Status på projektet ! - 22 dage .. Stil going strong! Mandag - 20 km bikeride @ 26.66 km/t 5.4 km løb @ 4:50 Tirsdag - 20 km bikeride Onsdag - 20 km bikeride Torsdag - 30 min løb på bånd med 15% stigning. 1000 meter crawl i bassin in around 22 min. 20 km bikeride. Fredag - 50 km bikeride @ 24.89 km/t – 127 bpm Lørdag - 5 km løb @ 4:38 - uden puls belte. 500 Meter crawl på 11 min – 1000 meter på 21 min20 km bikerideSøndag - Fri Uge 30. 3 x løb og et par ture i bassinet og nogle ture på cyklen. Vil begynde at løbe noget barfods løb oppe på stadionen .. tror det kunne være gavnligt.. læste om en pro løber som havde haft gavn af det.. så det må prøves!
  3. Næste stop, SSR optagelsesprøve 2013!

    Uge 28. Okay uge.. Fik ikke løbet som jeg havde regnede med. Benene var lidt slatne.. og så ingen grund til at overbelaste dem.. Det ville nok ikke føre nogen steder hen. Idag er det 15. dag i mit eksperiment.. its still up and still going strong! Mandag - 50 km bikeride @ 24.38 km/t – 127 bpm Tirsdag - 50 km bikeride @ 24.83 km/t – 128 bpm Onsdag - 50 km bikeride @ 24.47 km/t – 131 bpm Torsdag - 50 km bikeride @ 25.92 km/t – 130 bpm Fredag - 16 km @ 23.8 km/t Lørdag - 19 km @ 24.21 km/t Søndag - Fri Uge 29. 5-6 x bikerides og måske noget løb.. Og videre med projektet!
  4. Næste stop, SSR optagelsesprøve 2013!

    Og når ja.. er startet på et eksperiment ..som går ud på - ingen sex, orgasme eller ligende i x-antal dage gerne 90 dage.. Dette gør jeg ene og alene for at se, om det har en effekt på kroppens evne til fysisk aktivitet. Jeg er pt på 8. dag! Bliver spændende at se om det har en effekt.
  5. Næste stop, SSR optagelsesprøve 2013!

    Uge 27. Så er benene ved at være game.. Overvejer lidt løb i uge 28.. Men har måske fået den ide for hurtigt.. benene skal lige tilpasse. Benene brokker sig ikke - skide fint. Mandag - 50 km bikeride @ 24.7 km/t – 133 bpm Tirsdag - 50 km bikeride @ 22.3 km/t – 136 bpm Onsdag - 50 km bikeride @ 23.69 km/t – 132 bpm Torsdag - 50 km bikeride @ 23.25 km/t – 127 bpm Fredag - 50 km bikeride @ 23.24 km/t – 127 bpm Lørdag - 20 km bikeride Søndag - 50 km bikeride @ 24.23 km/t – 130 bpm Uge 28 Måske lidt løb.. 2-3 gange.,. alt efter hvad benene siger. plus transport til og fra arbejde,.
  6. Næste stop, SSR optagelsesprøve 2013!

    Uge 26 Tirsdag - 50 km @ 23.5 km/t - 133 Hr. Ellers en rest uge.. havde lidt stramme ben.
  7. Kiopraktor eller fys.?

    okay.. Ja, det lyder til at være et løberknæ eller springerknæ.. Men der er ingen grund til bekymring.. ! det lyder godt med massage.. Det er helt sikkert også mit tip.. ram alle de ømme punkter og så bare få noget tryk på.. Du skal rigtigt dybt ind! Andre metoder kan være de helt nye.. Therapy cupping.. de er nogle bæster.. tror ikke de har fået dem i Danmark endnu.. http://shop.denintelligentekrop.dk/product.asp?product=4407 Den her kan jeg klart anbefale.. hvis du er villig til at smide penge efter sådan noget.. og hvis du fortsat har problemer.. kan det eventuelt være et springerknæ.. det har jeg en glimrende løsning på, hvis det er problemet.. ellers fortsat god workouts!
  8. Kiopraktor eller fys.?

    Hey Tolle.. Har du slet ikke fået en diagnosticering på dit knæ problem? og kan du beskrive din tilstand noget mere præcist? hvor under knæet kommer smerterne ?? kan du sætte en finger på det ømme sted og mærke smerte ?? eller er det inde i knæet?
  9. Knæskade: Løberknæ / IT band Friction syndrom

    Køb dig en foam rollar og give dit vastus lateralis nogle klø... det hjælper helt sikkert.. Den smerte du oplever, er ikke noget at være bange for.. Når muskler bliver belastet over deres max. punkt, kan de godt skabe sig lidt og blive spændte.. og dermed opleves smerter. og nej.. du kan ikke strække ITB ud.. det er de muskler omkring ITB der er strammet op.. og ja.. dem kan du strække ud/ Massagere med Foam roller/ stick eller de blotte hænder! Dette gælder baldemuskulaturen og quaden.. og nogle gange også din lægmuskel.. hope it helps! and btw.. jeg har prøvet det hele...!
  10. Næste stop, SSR optagelsesprøve 2013!

    Uge 25. Mandag -- Tirsdag - 20 km Cykel. Onsdag - 50 km bikeride + 5 km løb + 1 km svøm Torsdag - 50 km bikeride Fredag - 50 km bikeride + Cooper test (3.17 km på 12 min) + 1 km svøm Lørdag -- Søndag --
  11. Næste stop, SSR optagelsesprøve 2013!

    Uge 24 Mandag - 1.5 km opvarm. 4x 300meter bakkeinterval. Onsdag - 5 km @ 5:00 Torsdag - 5 km @ 5:11 uge 25. Jeg begynder mit daglige sommerarbejde ude hos Velux i kolding, og der kan jeg fint cykle frem og tilbage hver dag (25 km frem og 25 km tilbage). Så det bliver til en god 250 km om ugen. Oven i det vil jeg ligge nogle svømmepas ind, samt nogle løbepas - regner med 2-3 pas af hver om ugen.
  12. Næste stop, SSR optagelsesprøve 2013!

    Løbet blev ikke til noget.. Ankel sagde fra.. og hvis der er noget, jeg begynder at lære, så er det vist at lytte til kroppen, trods jeg ikke har særlig meget lyst! Men nu ligger der Tour de munkebjerg D. 27 Juni, så der gir' vi den Gas!
  13. Næste stop, SSR optagelsesprøve 2013!

    Okay.. Tak KRF.. jeg prøver at smide noget støtte på den.. Status for far: Jelling løbet på onsdag.. regner med at deltage.. Anklen har det langt bedre, end for 8 dage siden.. Stadig lidt øm i visse positioner.. Formoder ikke, at det er skidt at løbe på den.. Det værste ville være, hvis jeg vred om igen.. Så det skal undgåes under alle omstændigheder. Regner med en tid på .. 41 min Har cyklet omtrent 100 km denne uge .. Så formen er der stadig !
  14. Næste stop, SSR optagelsesprøve 2013!

    Uge 22 FLOT !! efter blot 400 meter falder jeg over en gren og forvrider min ankel endnu en gang.. Mærker allerede med det samme, at den er øm.. men begynder at løbe og kan tydeligt mærke, at jeg ikke kan støtte ordenligt på den.. men fortsætter.. efter en halv km begynder den at virke igen.. og jeg kan forsætte mit løb.. Ved 8 km. kan jeg mærke smerterne helt ned i fodsvangen .. not good, tænker jeg ! håber ikke det koster mig en måneds pause ! Alt i alt kostede det mig i hvert til fald et minut. Men pyt.. Torsdag 5 km @ 4:59 – 164 bpm Søndag - Vejle løbet - 10 km @ 4:17 uge 23. Der er Jelling løbet næste uge.. Om 10 dages tid. Tror jeg holder pause indtil da. Og så prøver vi igen. ! Nogen der ved, om det er "Skidt" altid at forstuve den selv samme ankel. ? har forstuvede den 4-5 gange på et år. Jeg kan tydeligt mærke, at jeg har nemt ved at vrikke om på den, også når den ikke er i smerter.
  15. Næste stop, SSR optagelsesprøve 2013!

    Uge 21 Ugen endte dårligt.. med en lettere forstuvede ankel. øv bøv! så ikke mere farligt o-løb uden de rigtige sko! Tirsdag - 4.86 km @ 4:20 - 90 % HRR Torsdag - 6 km @ 5:19 Lørdag - O-løb.. 6 km - 5/16 poster - forstuvede min ankel .. Næste uge.. 1-2 løb før vejle løbet.. og så satser jeg på 40 min på de 10 km.. tror ikke det kommer til at ske - vi ser!