Træningsfanatisk

Medlemmer
  • Content count

    25
  • Joined

  • Last visited

About Træningsfanatisk

  • Rank
    Nyt medlem
  1. Kalorieindtag ved styrketræning - HJÆLP!

    Du vil omdanne fedt til muskler, am I right? Det kan ikke lade sig gøre, du bliver nødt til at gøre op med dig selv om du vil ligge i kalorieoverskud (bygge muskelmasse, men der vil komme fedtmasse med i processen) eller kalorieunderskud. Læs og lær: http://www.bodybuilding.dk/newbies-helpfile-edit-2-t39845.html
  2. Skære lidt af fedtprocenten

    Der er absolut ingen grund til at spise 6 gange om dagen :) Spiser du for mange kalorier = vægtøgning Spiser du for lidt kalorier = vægtreducering Cardio behøver ikke at vare to timer - intervaltræning tager 20 min. Jeg synes du selv skal gøre en indsats og læse dette: http://www.bodybuilding.dk/newbies-helpfile-edit-2-t39845.html Bageefter kan du jo skrive et forslag til en dagskost og så kan vi komme med indput. Og ja - løft tunge vægte!
  3. Er det her en okay kostplan

    1700 kalorier og et hvilestofskifte på 1733 = dette betyder at du kun spiser hvad der svarer til du lå ned dagen lang fx. i koma. Du bliver nødt til at indtage noget mere, hvis du vil opbygge noget muskelmasse!
  4. Har jeg allerede ramt den første mur?

    Jeg synes du skal blive på de 1500, fortsætte med motionen (du må meget gerne lave mere, evt. en cykeltur om dagen), såfremt du virkelig taler sandt ang. kalorietælling.
  5. Forbedrelse af kostplan.

    Det er utrolig svært at hjælpe når vi intet ved om dig. Hvor gammel er du, hvad vejer du, hvor aktiv er du? Hvad er dit formål med træningen? Vil du øge din muskelmasse (og fedtmasse)? Vil du reducere din fedtmasse (og muskelmasse)? Hvordan ser dit træningsprogram ud? Hvor aktiv er du i din hverdag? Og MEGET vigtigt - der er ingen mængdeangivelser på dit mad. Spiser du fx. 50 eller 100 gram havregryn? 200 eller 500 gram mælk? Alt dette spiller ind, hvilket betyder at det er en absolut nødvendighed at du sætter dig ordentligt ind i tingene. Læs: http://www.bodybuilding.dk/newbies-helpfile-edit-2-t39845.html Pøj pøj.
  6. Hjælp! Jeg kan ikke tage på!

    Ja det er jo logik som de andre siger. Hvis du ikke tager på af 3200kcal, så er det jo ikke nok til dig for at tage på. Prøv dig med 3500kcal. En god idé vil være at smide 1 liter sødmælk i halsen om dagen, drik et glas til hvert måltid. På den måde får du nemme ekstra kalorier uden at føle at du bliver proppet. Og ja, begynd at styrketræn SAMTIDIG med at du tager på. Find et solidt fullbody program. Læs: http://www.bodybuilding.dk/newbies-helpfile-edit-2-t39845.html
  7. Myten om sund/usund mad?

    Det er en fantastisk artikel.
  8. Besværligt vægttab...hvad gør jeg?

    Hvad er det for noget medicin man tager på af?
  9. Vægttab - ved løb

    Jo mere du taber dig, jo mere falder dit ligevægtsindtag. Spis mindre, så simpelt er det. Vej alt hvad du spiser på en dag, skriv det ned og post det herinde. Skriv også hvor meget du bevæger dig på en dag. Så tror jeg godt man kan finde en fejl. Og en Nupo bar til frokost er ikke særlig optimalt. Spis normalt mad.
  10. Tips/Tricks - Efterskolelev

    Hej, kan du skrive din højde og vægt? Mht. sodavand = drik enten light eller danskvand (som du kan blande op med sukkerfri saft) Når du får lyst til søde sager = gnask i nogle gulerødder. Hvilken efterskole er du på? For hvis det er en sportsefterskole er maden sund, det ved jeg af erfaring. Da jeg var på efterskole havde jeg svært ved at spise nok, og måtte gå til de nemme kalorier (købte kakao og müsli ved siden af skolens kost, for det var ikke nok, men jeg var også mager). Held og lykke og nyd efterskolen!
  11. Crosstrainer HVER dag

    Hvis du gerne vil tabe dig, så begynd at kigge din kost igennem før du planlægger motionen.
  12. Lavere fedtprocent?

    Læs de to artikler jeg har linket til, der står info omkring kost og motion. Send mig en PB, hvis du har yderligere spørgsmål.
  13. Lavere fedtprocent?

    Hvis 2300kcal er dit ligevægtsindtag så skal du "bare" spise 2000kcal, så ligger du jo i et lille underskud hverdag. Held og lykke og få så bygget noget masse på din krop, efter du har skåret dit fedt fra. Og læs grundigt de to artikler herunder: http://www.bodybuilding.dk/newbies-helpfile-edit-2-t39845.html http://news.bodylab.dk/artikler/261-storre-muskler-back-to-basics Pøj pøj
  14. Hvor mange kcal skal man tage, hvis man gerne vil tage på?

    Hej, eftersom du "blot" vejer 62kg er 4000kcal nok lige i overkanten! Det er rigtig godt at du er begyndt at tælle så du får et overblik (det gør mange af dem der poster herinde IKKE, hvilket gør det svært at hjælpe dem). Hvis du føler dig propmæt TROR jeg det skyldes at dine madvalg er kaloriefattige, samt at du ikke har været vant til at spise ret meget (går jeg udfra eftersom du er en ung mand og kun vejer 62kg). Men prøv at drikke mælk til dine måltider og smid noget peanutbutter på dine havregryn om morgenen. På den måde får du tilsat ekstra proteiner og sundt fedt (og flere kalorier = WIN), uden at du kommer til at mærke det i maven :-) Håber det kunne hjælpe ellers er du velkommen til at sende mig en PB. EDIT: Eller drikke noget kakaomælk ;-)
  15. Proteinpulver - æggehvide

    Nu må jeg ikke linke til andre sider, men mit proteinpulver er laktosefrit :) Du kan jo sende mig en PM :)