Morten Gimm Kongsfelt

Medlemmer
  • Content count

    67
  • Joined

  • Last visited

About Morten Gimm Kongsfelt

  • Rank
    Medlem
  1. Powerlifting for mig? 70kg...

    Tak for thumbs up med "skiftet"! :) Jeg har altid været pisseirriteret over FW-mentaliteten. Folk der kommer over og spørger, hvad man laver, når man laver farmers/suitcase-walks, lunges, front squats - og den klassiske; at man larmer (suk!) fordi man dødløfter... Men de rigtige jernhuler er jo et meget skræmmende (indsæt sarkasme) sted for en lille splejs som mig :) Valget af KSK (Grøndalscentret, Nordvest) beror på, at det ligger tæt på hvor jeg bor og studerer. Og min erfaring viser, at det er det vigtigste for, at jeg kan få en stabil træning. Glæder mig til at komme igang... Kan være, at man skal prøve kræfter med det der blog ting her på siden...
  2. Powerlifting for mig? 70kg...

    Kære MOL'ere! Mand 27 år 70kg (lille lort) 174cm Dyrker ikke rigtigt noget cardio/sport, men går/vandrer en del. Samlet træningserfaring: ca. 1½ år. MÅL: Blive stærkere, mere udholden og gerne tage et par kilo muskelmasse på. Øget fedtprocent er selvfølgeligt aldrig sjovt, men noget jeg kan være villig til i en kortere periode - så må jeg jo cutte til foråret :) FORHISTORIE: Jeg stiftede for første gang bekendtskab med træning i Fitness World for omkring 5 år siden, blev ret hooked på det og kørte i et lille års tid, Arnolds 5x5 program, 2-3 gange om ugen. Min PR i de tre store løft lød dengang på omkring 65/90/125. Så brækkede jeg højre hånd og holdte en laaaang pause med al styrketræning. For et års tid siden startede jeg så op igen i Fitness World. Fremgangen var rimelig hurtig og jeg havde sat mig et mål om at dødløfte (1RM) 145kg, hvilket jeg nåede i februar. Og så stoppede jeg med at træne... Fuldstændigt. Jeg har lært af det, at jeg har brug for at sætte mig selv delmål i min træning for at holde mig igang. Jeg kan egentligt godt lide at træne med frivægte - men dybest set er jeg vildt doven. Jeg har også læst rigtigt rigtigt meget om træning (mest broscience fra T-Nation dog...). For et par uger siden blev jeg "inviteret" til en træning med en bekendt i KSK (Københavns Styrke Klub) - og det var jo en HELT ANDEN OPLEVELSE end Fitness World! Så der overvejer jeg kraftigt at starte :) OPSUMMERING: Giver powerlifting (som træningsform) mening for mig? Altså træning centreret omkring de tre store løft, når jeg ikke som sådan har til hensigt at konkurrere, men blot vil blive lidt større? Bør jeg bare kaste mig ind i det og suge viden/erfaring til mig eller skal jeg have forbehold? På forhånd, kæmpe tak :)
  3. Ud af et misbrug.

    Først og fremmest; kæmpe tillykke med beslutningen! Dernest... Jeg har ingen erfaring med misbrug, så den del skal jeg slet ikke gøre mig klog på - jeg vil bare gøre dig opmærksom på, at du IKKE laver for mange ændringer på en gang! Det er fantastisk at du har lagt hyggetobakken på hylden og vil til at leve sundt og måske dyrke lidt motion mv... Kom endeligt i gang! Men... Se det ikke som et nederlag, hvis du ikke lige får gået/løbet/cyklet den halve-hele time du havde planlagt. Se det ikke som et nederlag, hvis du en dag "glemmer" at spise nok frugt og grønt og måske falder i med en pizza og lidt cola. Tag et skridt af gangen - og accepter, at forandring tager tid og kræver hårdt arbejde. Held og lykke med projektet :)
  4. Intervalgang - gode råd!

    Det er smart at du allerede nu tænker på at skåne dine knæ, da løb nemlig er en stor belastning for ledene. Jeg syntes din fremgangsmåde lyder rigtig fornuftig! Nu kan jeg selv godt lide at gå meget og langt, så hvis du har tiden, syntes jeg at du skulle erstatte en ugentlig intervalgang med en længere tur, fx 10km på 2 timer.
  5. Løbetræning - Sved?

    Nej. Du sveder også når du løber udendørs, men pga. en lavere luftfugtighed (og vindmodstand), vil sveden hurtigere fordampe fra din krop.
  6. Smerte i hofte- og håndled

    Du skal ikke regne med at ftinessdk's instruktører er bedre uddannede,
  7. Mørkt choklade og corny med mørkt choklade

    De der Corny Dark Chocolate barer indeholder ret meget sukker og er ikke særligt "mørke"... Jeg vil ikke forbyde dig at spise dem - men vær opmærksom på, at de indeholder en masse sukker.
  8. Smerte i hofte- og håndled

    Jeg syntes det der lyder småalvorligt og jeg ville straks gå til lægen og få en henvisning til en fysioterapeut. Eller gå direkte til fys. Husk: som udgangspunkt ved dine instruktører INTET om fysiologi og de er IKKE i stand til at vurdere, hvordan din krop tackler belastningen. Jeg ville tage det seriøst og straks søge en person, som har faglig ekspertise indenfor fysiologi/anatomi. Måske gør jeg det farligere end det er - but better safe than sorry!
  9. Sixpack

    Som nævnt, så kan de fleste (selv relativt utrænede individer) få sixpack, så længe deres fedtprocent er lav nok. Crunches er IKKE vejen frem! :)
  10. Fedtprocent og valg af kost...

    Det lyder som om du er på rette vej, så fortsæt med det, du er i gang med; også slikket! :) Kan du lide mælk? En liter mælk giver 35g proteiner og kunne også være en måde at få lidt flere proteiner ind - bare du selvfølgeligt husker, at medregne de ekstra kalorier. Ellers vil jeg også anbefale æg og kød(pålæg) efter behov/smag.
  11. At komme igang :/

    Det med vandet får du ikke noget som helst ud af. Dit træningsprogram er en start og altid bedre end ingenting, men for at være ærlig, så er det ikke ret meget. Har du en cykel? Prøv at se, om du kan nogle flere kilometer i benene; enten ved gang, løb eller cykling.
  12. Økologiske varer project

    Svaret.
  13. Kogt kontra Råt

    Det er præcis det samme der sker med ris og pasta.
  14. Spørgeskema ang. dine motionsvaner

    Har du overvejet, at Motion-online's brugere nok IKKE vil give et bredt gennemsnitligt syn på danskernes motionsvaner. Man må gå ud fra. at brugerne af dette forum nok dyrkere mere motion/træning/sport end den gennemsnitlige dansker. Er det bevidst, at du bruger en specifik målgruppe til dit projekt?
  15. Skinnebensbetændelse(+ læg) - hvad nu?

    UPDATE! Nu er der gået nogle uger siden jeg skrev sidst og jeg har siden da fået massage og akupunktur et par gange. Jeg "troede" ikke rigtigt på det i starten, så jeg har måske ikke taget så meget hensyn til det, hvilket har resulteret i, at det er blevet værre; jeg må nok erkende, at jeg har skinnebensbetændelse nu. Mine stænger er lidt ømme og konstant tunge. Jeg går meget i løbet af min arbejdsdag, (og løber en smule), men ellers belaster jeg ikke rigtigt mine ben. Jeg har ikke løbet, cyklet eller lavet bentræning i to måneder nu. Hvad skal jeg gøre? Mere massage? Søge fys? Lange sokker på benene om natten? Varme/kuldechok? - alt sammen udover hvilke, selvfølgeligt. Råd modtages med kyshånd :)