Batman007

Medlemmer
  • Content count

    5
  • Joined

  • Last visited

  1. Helsekost og vægttab?

    Selvom det er et gammel opslag, så har jeg haft det samme problem for noget tid siden. Dovenskab længe leve...:) Men jeg fandt den her naturlige slankte fra Fitneshop som du evt kunne prøve? Den kan findes her: www.fitneshop.dk/shop/slankete-original-fitne-herbal-infusion-te/ som hjalp med at tage det værste. Du skal selvfølgelig stadigvæk være obs på hvad du spiser men den hjalp da mig.
  2. Råd ønskes vedr. træningprogram+protein+vægttab

    Enig - det er lidt derfor jeg prøver at indhente lidt inspiration herinde fra. Nu har jeg kørt programmet i 2 ugers tid, og jeg er bare helt BOMBET de næste 2 dage, andre gange 3 dage. Synes det lyder som en rigtig god ide at snige kardio ind som du anbefaler. Det vil jeg prøve, og også nærstudere lidt under de øvrige indlæg.
  3. Råd ønskes vedr. træningprogram+protein+vægttab

    Men betyder det så at at hvis jeg hiver en yderligere dag ud af programmet og træner kadio så giver det kun en mere postivt effekt? Dvs. man kan godt blande styrke og kardio sammen? Men sådan som jeg forstår dig - så lyder det som om at jeg skal træne min. 4-6 gange om ugen? wow...det holder jeg ikke til pt. Men overvejer at tage en dag mere med ind og den dag udelukkende cykle eller løbe lidt.
  4. Råd ønskes vedr. træningprogram+protein+vægttab

    Tak for dit svar. Mht. til træningsprogrammet så tror jeg det hænger sammen med at jeg er utrænet, og han ville have jeg startede i det små.... og han mente at det er en plan jeg kan holde ved, frem for at træne 4-6 gange om ugen til at starte med og så miste gejsten og ende med at jeg stopper helt..... Jo mente selvfølgelig også 178gr inkl. alm kost :-) Betyder det så at jeg dagligt skal indtage proteinpulver på 20-30gr? plus kost? Også de dage hvor jeg ikke træner? Eller skal jeg holde mig til kun de dage hvor jeg træner? Mit formål er alene at "se slankere" ud og det er også kun på maven og omkring brysterne, om det er i form af vægttab eller muskel m.m...men du har ret 100% Ved godt det er alfa omega med kalorieunderskud......... :-(
  5. Hej alle Udfra sitet har jeg nu endelig taget mig sammen til at lave en mere "seriøst" plan for min vægttab. Lidt om mig: - 32 år - 170 cm høj - vægt 89 kg. Jeg er en person som har meget svært ved at lægge HELE min kostplan om, da jeg er af den opfattelse at en af livets små glæder er mad :) Dog vil jeg prøve at holde mig fra de helt usunde ting, den er jeg med på. Formålet med denne plan er at jeg vil "tabe" mig. Grundet til at jeg skriver "tabe" mig er at jeg vil se slankere ud, om det er fedttab eller øgelse af muskelmasse......underordnet for mig. Fedtet omkring maven+brysterne skal bare væk! Selve kostplanen ved jeg at det hele drejer sig om at have kalorieunderskud, og med de "rigtige" kalorie indtag. Jeg kender mig selv hvis jeg begynder at lave regnskab osv så går jeg tørt i det, så derfor vil jeg gå efter fornuften. Spise sund morgenmad, frokost bestående salat, rugbrød pålæg, aftensmad som resten af familien spiser dog i et mere begrænset mængde. Ind i mellem måltiderne spise et stykke frugt. Helt firkantet kan der godt være nogle dage hvor jeg har lidt mere kalorieoverskud, men satser på at en enkelt dag om ugen ikke ødelægger det hele. Træningsprogrammet som jeg har fået lavet lyder sådan: Træninsfrekvens 2-3 gange om ugen Ugerne fra 1-3: 4 sæt og 12 gentagelser Ugerne fra 4-6: 4 sæt og 10 gentagelser Ugerne fra 7-9 4 sæt og 8 gentagelser Dag 1: Squat Bænkpres Bent over rows Dag 3: Dødluft Skråpres Chin-ups Dag 5: Lunges Skulder pres Seated rows Bonus: ( Her er det meningen at jeg vælger en øvelse pr. gang jeg er oppe og træne) Arme Lænd Mave De øvrige dage er "hviledage" Derudover har jeg købt proteinpulver af mærket "Gold standard Whey", og planen er at jeg vil tage den hvergang efter træning. Med en mængde der hedder 178gr (2gx89kg) protein den dag jeg træner dvs. hver 2-3 dag. Mine spørgsmål går på: - Ifølge min instruktur mener han at ved at træne efter programmet så rammer jeg de største muskler, og derved igangsætter større energi forbrænding som på kort sigt hjælper med at forbrænde. På længere sigt skal programmet nok tilrettelægges på andre muskelgrupper. Går jeg helt galt i byen ved at bruge programmet? med det formål at "tabe" mig? - Jeg undrede mig meget over at jeg ikke har noget kardio træning i programmet - da jeg har den opfattelse at det nok er den hurtigste vej til kalorieforbrænding. Men må/kan jeg tage kardio træning de dage hvor jeg eks. har hviledage? ( ifølge min instruktur mener han min krop ikke er klar til karido...hmm... efter lidt fedttab mener han jeg bør gå i gang efterfølgende.) - Jeg er lidt usikker på hvor ofte jeg skal drikke protein, skal jeg drikke 178gr de dage hvor jeg træner, og evt. 89gr de dage hvor jeg ikke træner? (kunne ikke finde det i protein faq) - Sådan helt overordnet jeres tilbagemelding/erfaringer påskønnes omkring min "plan". Jeg har prøvet at undgå at være alt for firkantet, og plads til lidt fleksibilitet, ellers ved jeg fra mig selv at jeg går surt i det og opgiver. Håber på jeres hjælp og råd :)