Ammitz

Medlemmer
  • Content count

    66
  • Joined

  • Last visited

About Ammitz

  • Rank
    Medlem
  • Birthday 08/06/1982

Profile Information

  • Køn
    Mand
  • Sted
    København
  • Interesser
    Boksning, løb, triathlon

Previous Fields

  • Træningsformål:
    Konkurrenceidrært
  1. Spørgsmålet der kommer til mig nu er: Hvor længe har du løbet? hvor tit har løber du? Hvis svaret er, at du har løbet stabilt 4-5 gange om uge hen over det sidste år. Så kan du godt kører programmet, som nu har sat det op. Dog ville jeg, hvis du vil løbe hver dag, køre det 3 uge på fuld afstand og 1 uge på 1/3 afstand.
  2. Hjælp til valg af cykel

    Var lige hurtig inden og kigge på deres hjemmeside og den cykel du har fundet. Fandt denne cykel:http: //cykelexperten.dk/mbk-airborn-herre-7sp-roller-2014-a, har en kammerat, der har sammen model bare 7 år gammel. har kørt alle 7 år uden problemer. Dette er kun et bud. Ved at købe Avenue, betaler du 15% mere for cyklen, kun for designe! Personlig holdning, du kan ikke købe en cykel over nettet. Den SKAL prøves og fornemmes. Selvom du "bare" skal kører korte ture, ville det være kedeligt at købe en cykel, som man bare ikke sidder godt på. Sidder man bedre i bilen, bliver den nemt det hurtige valg. Ned i den lokale cykelhandler, prøv, prøv og prøv. Og når cyklen er i hus, kan der forhandles en masse på ekstraudstyr. Lygte, lås m.m.
  3. Multisport pulsur - hvilket er bedst?

    Polar CRX5 virker upåklageligt. GPS'en fange rimelig hurtig signal og tallene er nemme at læse. Husker jeg rigtig, er der ikke svømmefunktion i den? Det eneste jeg synes er negativt ved uret, er at man skal have GPS'en ved siden af. Har også prøvet Suunto urerne, og ja jo, de er da meget fine. I dag bruger jeg Garmin. Nemt og pålideligt. Ligesom de 2 overstående. Kan du forene dig med gps'en på armen, og kan uret det du forventer, bliver du sikkert glad for det. Ps. Har haft fodpoden virker super, har bare ikke brugt sådan en, efter man har kunne få gps i uret:-)
  4. Lav et 4 uges pas på følgende måde: 3 uge. 2 x 10km i roligt tempo. Den sidste km sætter du tempoet lidt op. 1 uge. 5km ligeså hurtig som det kan lade sig gøre, du må ikke kunne løbe bare en km mere bagefter. (er de 5km uoverskuelige, løb 3.
  5. Personlig træner til opstart

    6000kr for 10 timer lyder ikke helt galt i min verden, men er sikker på, at du ville kunne finde det biligere. Et par ting som jeg ville kigge efter; Hvor meget undervisning, egen erfaring har den enkelte træner og kan han/hun forstå det du ønsker? Vide og erfaring koster, men det er tit det der gør forskellen. (kender en der tager 1800kr i time, og han er helt booket.) I teorien er teori og praktisk ens. I praktisk er teori og praktik aldrig ens. Hvorfor finder jeg denne sætning vigtig. Fordi du kan læse dig til næsten alt, men der er ikke 2 mennesker som reagere ens. Derfor ville jeg gå efter en træner. der brænder for det og i med det samme har en god kemi
  6. Svært at træne VO2 max - Gener?

    Da programmet kom frem, var jeg meget optaget og overrasket over deres resultat. Men alle jeg har snakket med, som har forstand på den menneskelige krop. har sagt det samme. Alle kan forbedre ens VO2 max. Men selvfølgelig er der forskel, på hvordan vores kroppen reagere på træningen. Der er jo også forskel på, om man har trænet hele livet eller lige er startet. Om man har spille fodbold eller gået til go kart. . Eks. Lige siden folkeskolen og hele vejen igennem mine teenagers år, har jeg hørt fra fodboldstrænere og gymnastiklærer i skolen. At jeg ikke havde generne eller kroppen til at løbe. Jeg var bare ikke født til at løbe. I dag er Kbh marathon blevet en traditonsløb for mig. Har løbet det 5 gange, på tider mellem 2.57 og 3.29. Vil man, så kan man! Tilbage på sporet igen:-) Jeg er 100% overbevidst om, at du selvfølgelig kan gennemfører 5km på under 25min. En vej dertil, kunne være at få lavet en løbe VO2 test og ud af den test, lave et program. Koster selvfølgelig lidt, men hold kæft hvor man kan rykke!!! På 10 uge, niv jeg 7sek af min km/tid på et marathon.
  7. Svært at træne VO2 max - Gener?

    Gener har selvfølgelig en vigtig rolle, hvis du vil være med på verdensplan, indenfor en bestemt sport, men at løbe en HM på en rimelig god, kraver bare træning. Selvfølelig reagere vi forskelligt på træning vi laver. Hvis jeg husker rigtig, beskriver forsøget ikke, hvordan eller hvor hårdt forsøgspersoner træner i træningscenteret. Jeg syntes det var en interessant dokumentar, at skabe kun til en spænderne debat. Men i sidste ende, tro jeg alle ville kunne forbedre deres VO2 max. Personlig cykler jeg sammen med en kammerat. På papiret skulle han kunne cykle hurtigere og længere end mig, da han bl.a. har cyklet i flere år og jeg startende sidste år. Alligevel banker jeg ham på plads, igen, igen og igen. Betydet dette så, at han er en af de uheldige, der ikke kan gøre andet end bare at acceptere det?? Eneste grund til at jeg kan køre fra min kammerat er, at jeg har metal har lært at presse kroppen mere end han. Han er bare en af dem, ligesom mange andre jeg har set i træningscenter, til motionsløb og stævner. Der ikke kan finde ud af at presse kroppen. De kommer aldrig tæt på røde felt, selvom de selv synes. Min kammerat gav så 100% ifølge ham selv, med ikke ifølge hans dataer. Kort sagt, det er en lang læreringsproces, at træne interval eller HIT og det er enormt svært at gøre det alene. Hvis jeg var dig, ville jeg gennemgå løbeprogrammet. For selvfølgelig vile du kunne løbe et HM på under 2 time.
  8. Boksning

    Invandrer123 Der er et par vigtige ting, som du skal have kigget på, hvis du vil nå noget indenfor boksning og ikke bare ende med at have den ene sæson efter den anden, med dumme slid skader. Hvad jeg har lært, er en 15årige krop, ikke udviklet nok til, at kunne kapere så meget træning. Eller sagt på en anden måde, en på 25, har også behov for at kroppen kan komme sig. S Skyggeboksning skal gøres når arme og ben er friske, ikke efter 2 times styrketræning. Det var noget man gjorde og troet var godt i fortiden. Mike Tyson blev ikke den bedste, bare forbi han trænende mere end alle andre. Han blev det, fordi han slår med en kraft, som at blive ramt af en godstog. Kunne man overleve 5 omgange i ringen med Mike Tyson, uden at være helt ødelagt, havde man en god chance for at vinde. Det samme var galt mod Joe Frazier, det vidste Muhammad Ali.
  9. Boksning

    Inden på et felt, som jeg kender rigtig meget til Som invandrer123 var inden på, bliver du nok nød til at træne mere end i dag. For at bliver prof, skal man som hovedregl, havde klaret sig godt som amatør. Derfor er det første og vigtigste for dig lige nu, at finde en god bokseklub, med en god træner. OBS. Fitness boksning har normalt ikke noget med rigtig boksning at gøre, men det giver en fin form. Slut ikke mere end det. I langt de fleste klubber, træner man 4-6 gange om uge. Altså boksetræning, bare så er tvivl er væk. I boksetræningen indgår der rigeligt med styrketræning, eksplosivtræning, skyggeboksning, kredsløb, skyggeboksning, plet og sparring. Glemt ALT om at lave skyggeboksning (tekniktræning) efter styrketræning. En ide til, hvordan en træningsuge kunne se ud. Har set ud for mig. Man: 3km morgen løb, roligt tempo. 2 timers boksetræning om aften. Tirs: 5km morgenløb, roligt tempo. 2 timers boksetræning om aften Ons: 8km morgenløn, roligt tempo 1 times aftenløb, med intervaller og let funktionel styrketræning Tors: 5km morgenløb, roligt tempo. 2 timers boksetræning om aften Fre: Fri morgen. 1 times tekniktræning, med let funktion styrketræning. Lør: 2 timers boksetræning om morgen. 12km roligt løb om eftermiddagen Søn: FRI Det er bare vigtigt at huske, at det tager år før din krop kan holde til den belastning, som det nu engang er at træne så meget Som amatør, betyder ens form og overblik i ringen ca. 70procent og 30 teknik og slagkraft. Som prof hedder den nok, noget i stil med 60/40. Ingen god amatør karriere, = ingen god porf karriere. Med mindre du er naturtalent, udover det normale. Kort sagt, vil du noget indenfor boksning. Ned i en klub og lad det hjælpe dig
  10. Opvarmning

    Sjippetovet er et ligeså fint redskab til opvarmning som romaskinen. Personligt ville jeg mene, at hvis man kan bruge et sjippetov, er det bedre til opvarmning end romaskinen. I det man kan lave mange flere bevægelser end romaskinen og man ikke er "låst" fast i en maskinen, der kun kan kører et bestemt retning. Jeg er dog ikke helt enig med Camilla De Thiersant fra aktiv træning. Du ska så vidt muligt prøve at holde armene i ro og lade tovet gøre arbejdet.
  11. Et spændende projekt, som du har kastet dig ud Men som den rene CF, hvis man kan kalde noget for det rene CF. Er hoved mottoet jo "Vores speciale er, at vi ikke specialisere os" Hvis en træningsform ikke specialisere sig indenfor en bestemt form, bliver det så ikke svært at finde en supertræner indenfor crossfit? Og da der ikke er noget bestemt mål med træningen, anden end at blive mere udholden i ens styrke og kredsløb, blive hurtigere, få en bedre balance, blive mere smidig, blive mere eksplosiv stærk, få en bedre præcision, koordination og bevæge sig mere behændig. Tror jeg det bliver svært at finde en supertræner. Dem jeg kender, som dyrker CF, har kun fokus på 2 måske 3 af de punkter, som træningen er tiltænkt. Dette tror jeg, skyldes at dem som jeg lige kender de træner CF. Gør det for at få en pæn krop og ikke har noget "rigtig" mål med træningen. God Arbejdslyst. Sikker på der kommet noget godt ud af det
  12. Ideer til konditionstræning

    Bare fordi jeg er enormt nysgerrig. Hvorfor duer kroppen ikke til løb?
  13. Højere maks puls af dårligere form ?

    Jeg ville ikke sammenligne de 2 test med hinanden. Der er alt for mange mulige fejlkilder. Har gennem tiden lavet begge test rigtig mange gange. Og dem der er vand til at løbe, for også et bedre resultat end dem der ikke er, i begge test. Derimod er det typisk fodboldspillere og håndboldspillere for et bedre resultat i bib-test, end dem de lå på linje med i cooper-testen. Skyldes jo nok, at de er bedre til at vende deres løberetning. Vedrørende om ens maxspuls. Har jeg aldring hørt eller læs, at jo dårlige form man kommer i, jo mere stiger ens maxpuls. Ens hvilepuls begynder derimod at stige, da hjertet skal arbejde mere for at pumper den samme mængde bold rundt i kroppen. Altså tror jeg de 190slag, muligt skyldes en måle fejl, Ved din deltagelse i 2009, der kom du heller ikke op på din maxspuls, vel? Konditest med maske, er de mest præcise test af ens kondital.
  14. Kroppen kan godt holde til, at du eks. Cykel der og løber dagen efter. Du skrev du ikke, hvor lang tid du cykler eller løber i. Dette kan godt have en betydning, med så skal vi op i nogle meget store træningsmænger før det endelig betyder noget.
  15. Træning flere gange dagligt ?

    Som flere er inden på, spiller kosten et stort plus. Dette glæder også, når du begynder at træne 2 gange dagligt. Som et par stykker skrive eller hentyder til, har 2 træningspas om dagen for dem, betydet små skade, svækket immunforsvar m.m. Dette kan forbygges med den rigtige kost. For du skal have et positivt udbytte af 2 træningspas på en dag, skal din krop til og roligt vænnes til en øget belastning. Derfor ville jeg råde dig til, at starte op med 5 x uge, i det første stykke tid. Når kroppen ikke længere er øm og du ikke tisser helt gult om morgen. Ville jeg 2 gange om uge ligge et roligt ekstra pas ind om morgen. Tid imellem træningspassende; Går efter at får minimum 8 timer imellem hvert pas. Har selv i perioder trænnet 2-3 gange om dage. Men det kræver tilvænning og kommer ikke over en nat eller weekend. LYD LYD til kroppen, mærk efter om morgen når du starter. Er der en morgen hvor du bare er helt færdig, så hold fri!