fruggen

Medlemmer
  • Content count

    5
  • Joined

  • Last visited

  1. Proteinpulver

    Hjælper protein pulver på vægttab? Træner 3-4 gange om ugen? :-)
  2. Proteinpulver

    Kort spørgsmål, som nærmeste besvares med ja/nej (dog helst også en begrundelse) Er proteinpulver godt at bruge hvis man træner 3-4 gange om ugen, og gerne vil smide et par kilo? (Vejer 73kg, og er 1,74 høj) Mvh
  3. Hjælp - 'ny' i det her!

  4. Hjælp - 'ny' i det her!

    100%, og siger mange tak for dine ord. Jeg spiser meget lidt, og kan stortset se forskel på vægten hver anden/tredje dag, hvilket et super godt. Det du skriver kan jeg 100% godt forstå, men jeg drikker INTET usundt udover alkohol, og i weekenden forsøger jeg at drikke mindre end jeg er vant til, da jeg tit drak mig fra sans og tanke. Når jeg drikker meget, holder jeg mig til det stærke (vodka fx) da jeg tænker det er sundere at drikke 1 dl vodka, end 12 øl. Opsummeret : Sundere aftensmad, mere træning, mindre alkohol - det er det du mener ikke? :-)
  5. Hjælp - 'ny' i det her!

    Vil gøre det kort og præcist. Jeg er lige gået i gang med vægttab, ikke fordi jeg er voldsomt tyk, men jeg har bare nydt vinterens indetid lidt for meget. Jeg er 1,74 høj, og vejer pt 74,2KG (har tabt 4kg på 3 uger) - Det skal lige siges jeg er bredt bygget (bred over skuldrene rent naturligt). Jeg er lige fyldt 17. Det jeg gør er : Absolut ingen af følgende ting (som jeg har været god til at spise førhen) - Chips - Usund drikke (sodavand, saftevand, juice) - Slik/snacks (dette indebærer også "kiks" i madpakken for eksempel) Disse mad regler holder jeg strengt, og har holdt det i 3 uger faktisk. Drikker kun vand. Derudover gør jeg følgende rent træningsmæssigt - Cykler 3-4 gange om ugen i fitnesscenter, 20minutter per gang (11km ca) - dog kan jeg næsten mærke forskel i min udholdenhed per gang, og øger hele tiden tiden (startede på 12min, nu 20min på 3 uger). Når de 20min er gået er jeg helt død, og har presset mig meget(hvilket vel kun er godt) - Forskellige øvelser, fx 40 mavebøjninger osv. (hver gang) - Styrketræner, mest biceps (hver anden gang) Derudover cykler jeg i skole hver dag (3km hver vej cirka, men på en cykel der sidder fast i gear 18, så sveder meget på den korte tur!) Maden består som regel sådan her ( en normal dag ) - Morgenmad = En skål havrefras - Middagsmad = 3-4 rundtommer rugbrød, med spegepølse (- mayo, remo, dressing osv) - Mellemmåltid (1 æble eller stykke agurk) - Aftensmad - Variere meget, men typisk for eksempel kartofler med skinkeschnitzel, eller fx cordon bleu med ovnbagte pomfritter.. Det skal dog 'desværre' siges, jeg tit går i byen og drikker, dog kun max 1 gang om ugen, max 3 gange om måneden, men der kan jeg til tider godt drikke en del - det er en ting jeg stortset ikke kan rykke på :-( Hvad kan jeg gøre for at tabe mig mere, og hvad gør jeg eventuelt forkert??? Og er det jeg gør overhovedet effektivt? Mvh ;-)