Fumlemanden

Medlemmer
  • Content count

    15
  • Joined

  • Last visited

About Fumlemanden

  • Rank
    Nyt medlem
  • Birthday 05/15/1975

Contact Methods

  • Website URL
    http://www.scan-air.dk

Profile Information

  • Køn
    Mand
  • Sted
    Djursland
  • Interesser
    Grill :-) - Min familie - Ure og Hardball

Previous Fields

  • Træningsformål:
    Vægttab og sundhed efter rygestop
  1. Har jeg allerede ramt den første mur?

    Fehår "Moletjavs: Tak for et yderst brugbart svar - At jeg skriver FED istedet for TYK i min indledende tekst, må jo helt afgjort være grunden til mit vægttab er gået i stå" Right on :-)
  2. Måltidserstatning og kalorietælling

    Jeps det går frem af :-) Du skal huske at det med at tabe sig ikke kun handler om at spise så få Kcal som overhovedet muligt, på et eller andet tidspunkt går kroppen i "sult" dvs den begynder at forbrænde muskler i stedet for fedt det er et reaktions mønster kroppen har for at præservere sig selv, færre muskler kræver jo mindre energi :-) Du skal huske at spise og det skal være rigtige :-) godt med protein, om protein pulver er noget du skal prøve, tør jeg ikke sige, det er jeg simpelthen ikke professionel nok til at vide om det vil hjælpe dig. Men jeg ville helt klart finde en træner/fyss/diætist eller anden, der kan hjælpe dig med at se hvordan det hele er sat sammen og som har erfaringen til at kunne råde dig i hvilken retning du skal. Det du mærker, at du er mere sulten om aftenen er sikkert dit blodsukker der dykker, det gør dig træt, sulten, mangel på energi og lækker sulten. Men hvis du kun har spist en nupo bar fra frokost og til aften, kan jeg godt forstå det, det er 212 Kacl og hvad 5G protein det er IKKE MØJ. Motion i hverdagen kan være svært, vi har investeret i en god crosstrainer og den bliver pryglet i 45 til 1,15 dagligt, ikke de dage jeg er ude og styrke træne. Men ellers noget simpelthen der virker GÅ - Tag trapperne i stedet for en elevator, stå op når du arbejder ved din PC. Man ja det er fanme ikke let, det er noget af en prøvelse, de kg var sQ nemme at tage på, men de kræver godt nok noget mere af få af igen :-) Cheers Fumle
  3. Styrketræning og Vægttab

    Styrketræning gør det ikke alene, hvis du ligger og er overvægtig, men du skriver at "Du åbenbart har en stor røv, syntes du selv" men fortæller jo ikke rigtig noget, du kan jo være en size zero, så der må nogle tal på bordet og om det kun er på bagdelen du skal tabe?
  4. Måltidserstatning og kalorietælling

    Din kost ser da ganske fornuftig ud, hvis du kan lade Nupo stå så gør endelig det, det er IKKE vejen frem............ Nupo pulver = 112 Kcal Nupo shake = 212 Kcal Det er jo ikke kun Kcal du skal stirre dig blind på, når du står i en situation at skulle tabe så mange kg. Jeg er i samme båd skal fra 124 til 98 kg (er nået til 114)..Så der er nok at komme efter...Men et af de største problemer du vil møde er, motivations dyk, de vil komme, desværre :-(. Men lige så slemt er faktisk tab af muskel masse og det er noget skidt....Jo mere muskelmasse du taber jo svære er det at tabe sig og så er du inde i en ond spiral. Du skal hele tiden tænke på at indtage protein nok, så du mindsker dit tab af muskelmasse og indtage meget vand, men er det er noget med at kroppen kan optage cirka 250 ml. pr. kvarter eller kommer det bare ud som tis i stedet for. Du kan evt. tage noget protein pulver meget LAVT kcal indhold som mellem måltid, det mætter også ret pænt, sårn en 400 ml i maven, det booster næring til muskler og derfor også dit vægttab. -Protein mætter mere -Protein øger thermogenesen -Protein kræver flere kalorier at omsætte end kulhydrat -Protein kan hjælpe til at øge muskelmassen, der så i sig selv øger kroppens BMR (basic metabolic rate. Så det er 100% gange bedre at bruge pengene på noget godt valle proteinpulver end Nupo....
  5. Har jeg allerede ramt den første mur?

    Du kan jo rent faktisk også indtage "for lidt" mad og det du så indtager ikke indeholder f.eks Protein nok til dine muskler. Det kræver jo altså noget muskel masse at tabe fedt.... Gang er ganske fint, når man er i den vægtklasse, ja jeg snakker af erfaring for ligger der selv!....du skal have fundet ud af dit cirka ligevægtsindtag af Kcal og så indtage mindre end det og få gang i noget motion hvor pulsen kommer op. Bare husk at du skal indtage protein nok ellers kan du komme ud for at dit aktuelle vægttab også er op imod 1/3 muskelmasse og det bider desværre end selv i bagenden, da muskler er gode til at forbrænde kcal.
  6. Kalorie indtag - motion?

    Hvis du har haft en tur i byen fredag og drukket Alkohol og så en tur med massere af gode mad med mere lørdag, kan du altså sagtens have bundet 1 kg i form af væske og andet guf i kroppen. Så du skal nok vente en uge mere inden du kan se rigtige tal.
  7. Uoverskueligt vægttab!

    Det er altså en ordenligt omgang/opgave du har foran dig...Jeg ville som det første snakke med min læge omkring det projekt og få det sat i system sammen med dem, kan de ikke hjælpe, så er din læge ikke værd at samle og du skal finde en ny ASAP. Husk med så stort et vægttab du ønsker, tager det altså tid og er ikke noget der kan gøres over 2-3 måneder og kræver nok også en total omlægning af spisevaner og ja næsten alt andet også. Gode råd og dem har du sikkert hørt cirka 1 milliard gange. 1. Find ud af hvor mange Kcal indtager du dagligt og find dit ligevægts indtag 2. Spis færre Kcal end dit ligevægts indtag3 3. Motion - start roligt med at gå og øg langsomt tiden du går, ikke noget med at starte ud med 10 km+ så går du kold i det, start med f.eks 3 km og stille og roligt gå længere og længere op til de cirka 10 km, derefter kan du øge hastigheden på de 10 km. 4. Motions center eller endnu bedre en fyss med trænings faciliter, hvor du kan have en personlig træner tilknyttet, der kan hjælp, motivere og måle dig, så du kan opleve de små sejre der kommer hele tiden og derved holde din motivation oppe. 5. Stop med at ryge "I know det er skide svært, har selv holdt pause i 7 måneder nu :-) Cheers Frederik
  8. Besværligt vægttab...hvad gør jeg?

    Morgenmad + aftens mad, er lige gyldigt hvad ikke en god ide......Få fundet ud af hvad dit ligevægts indtag er/skal være og planlæg derfra kosten evt. med en app eller andet, så du kan holde styr på det.... Jeg selv ligger på et sted mellem 1800 og 2000 kcal om dagen og mit ligevægtsindtag ligger på knap 2400. En lille info man kan skyde efter 7000 Kcal er lig med 1 kg rent fedt, så en fornuftigt kalorie fattig kost og motion så er det muligt, men med kun morgen og aften´s mad må du have nogle seriøse udsving i dit blodsukker.
  9. Crosstrainer HVER dag

    Træningsfanatisk <--- Min kost holdes der styr på i forvejen, jeg prøver "holder" et kalorie indtag på 1800 - 2000 kalorier dagligt..Det hele er lavet for at opnå et vægt tab i nærheden af 0,5 til 1 kg ugentligt. Det jeg var i tvivl om var om det var noget skidt at stå på crosstraineren hverdag, altså at det ville modvirke det jeg prøver at komme ned i vægt og få fordelt "masserne" så de sidder pænere :-)
  10. Crosstrainer HVER dag

    Tak for råd, mit "program" ser ud som følgende. Opvarmning 5-10 min ved omkring 100 watt / 120 puls 1 runde: interval puls 140-160MAX 1 runde: interval puls 150-170tilmax - plejer at ramme omkring 176-180 så er der bare ikke mere saft. Runde = 20 min cirka
  11. Crosstrainer HVER dag

    Hej Jeg har det godt med mig selv, når jeg er på crosstraineren hverdag "minus fredag", jeg tager 40-50 min interval, er der for meget? Jeg er IKKE trænet og ret overvægtig BMI 38....Jeg vil gerne tabe mig og ret meget, men ved ikke om det er for meget, men jeg har det godt bagefter... Råd ønskes
  12. Mountainbike

    Ind i en ordentlig cykelshop og snak med dem, tag evt. Webike i kbh eller Bikebuster, du skal se på skridthøjde blandet andet og hvad den skal bruges til samt om det skal være en 29´er eller alm.
  13. Vægt øgning ? rundtosset

    Det er ikke fordi jeg ikke "gider" følge mit kalorie indtag 100%, men til at starte på her, snakker vi altså knap 30 kg overvægt, så der er nok at gå igang med :-) og har aldrig haft dette problem før, normalt har jeg som regel kunnet tabe mig minimum 10+ kg på ren kostomlægning i løbet af max 2 måneder, men nu efter 3 måneder med kostomlægning, daglig motion både gåtur og crosstrainer samt et kalorie indtag på under 2100 kalorier "det ligger 100% fast" har jeg taget 1 kg på :-)...Men der er lavet aftale ved lægen, så nu skal det igennem møllen med stofskifte og diverse prøver og test, for det kan simpelthen ikke passe, heller ikke iflg. lægen der har været med på sidelinien.
  14. Vægt øgning ? rundtosset

    Det der vagte min interresse herinde, var en artikel omkring netop manglende vægttab der ligger her på forsiden. Så jeg har læst med i det skjulte, men min frustrationer vokser bare og håbede på der måske var en eller flere herinde med lidt de samme problemer også med rygestop. Jeg vil mene jeg har 90-95% styr på mit væske også...Da jeg hovedsageligt drikker vand og kaffe og så ryger der også en halv liter pepsi max indenbords. Men jeg taster ALT i Shape up´en....Jeg har jo også altid gået efter devisen at det er ret nemt det handler om plus og minus og om at sige nej tak jeg er mæt..Men jeg har godt nok måttet revudere efter det jeg er igang med lige nu..Men jeg må tro på videnskaben der siger at det nok skal komme.
  15. Crosstrainer i 26+ det er sQ varmt