mnya

Medlemmer
  • Content count

    2
  • Joined

  • Last visited

  1. Måltidserstatning og kalorietælling

    Tusinde tak for jeres gode svar :-) Jeg har i denne uge, tirsdag og torsdag spist en nupobar istedet for frokost, så har halveret mit kalorieindtag på frokostdelen de to dage. Jeg synes faktisk at det mætter godt, men problemet er at jeg faktisk begge dag, har været mere sulten til aften og det er nok ikke lige det smarteste. Hvad der var smart var dog at jeg kunne spise min nupobar relativt hurtigt og derfor kunne skippe frokostpausen og arbejde noget mere men hvad f.... sker der så lige for at vægten har stået bomstille i en lille uge nu! havde glædet mig for vildt til at ramme 5 kg. i tirsdag men jeg er strandet på 4,5! æv! Jeg giver dog ikke op, holder stædigt ved mit kalorieindtag og så håber jeg at der sker noget... måske er det også urealistisk at blive ved at smide et kilo om ugen! Fumlemanden: - 10 kg da sejt gjort! Tillykke :-D Man skal huske at tænke på forskellen på det man ønsker lige nu og her og det man ønsker mest på den lange bane, når man mister motivationen :-) det kan være jeg skal have fat på det proteinpulver istedet for.. Men jeg har altid tænkt at det kun er folk der træner.... jeg træner desværre slet ikke lige pt. får et minimum af motion og sidder stille en stor del af dagen da jeg enten er til forelæsning eller på arbejde foran en pc. Det er virkelig skidt, I know :-( jeg aner simpelthen ikke hvor jeg skal få motionen ind i min hverdag... i morgen skal jeg dog til Pilates reformer, mor og barn hold, håber det er noget for min datter og jeg :-)
  2. Hej :-) Jeg har gang i et vægttab og har på 3 1/2 uge tabt 4,5 kg. Jeg har brugt shape up appen til at kontrollerer mit kalorieindtag og det går faktisk rigtig godt, jeg er stadig meget motiveret og jeg synes at det her med at tælle kalorier fungerer rigtig godt, jeg kan stadig spise meget forskelligt, bare mindre mængder :-) Der er meget der skal smides, efter min graviditet. Min overordnet målvægt er ca. 65 kg. men jeg har nogle del mål, f.eks. er mit mål lige nu at ramme 88 kg. vægt pt: 91 kg(!!!!!!!) efter 88 kg er målet 80 kg osv.. Jeg indtager dagligt i gennemsnit 1495 kalorier. Mit mål er ikke et hurtigt vægttab, men en livsstils omlægning, derfor tillader jeg mig selv at tage et glas vin og hygge mig om lørdagen hvis jeg er i byen og spise (dog med en vis omtanke). For mig handler det lige nu om at skabe gode vaner i min hverdag så jeg kan bevare mit vægttab. Jeg har en meget travl hverdag og derfor er der ikke altid tid til at planlægge alle dagens måltider, (to dag om ugen er jeg væk fra hjemmet i 11 timer) så jeg overvejer om det var nemmere, de dage, at supplere med måltidserstatning, f.eks. nupo, på den måde vil jeg også få mit kalorieindtag lidt mere ned, ihvertfald de to dage :-) typisk spiser jeg: Morgenmad: skyr med hjemmelavet frugtgrød ca. 140 g. skyr med 50 gram frugtgrød = ca. 145 kcal. mellemmåltid: to stk knækbrød med magert pålæg og agurk/tomat = ca. 79 kcal. frokost: meget forskelligt, men typisk en form for salat/grøntsager med tun/kylling/sereano/hytteost = ca. 300-500 kcal. mellemmåltid: to stk knækbrød med magert pålæg og agurk/tomat eller frugt (glemmer ofte dette måltid) = ca. 79 kcal. resten af kalorierne går til aftensmad, mælk i kaffen osv. jeg tænker om jeg kunne erstatte frokost måltidet, 2 dage om ugen med måltidserstatning f.eks. en nupobar/pulver eller whatever?? Nupo er ret dyrt så jeg leder lidt efter et alternativ til det, hvad kan jeg bruge?.. bliver jeg mæt af det?? vil det overhovedet gørenogen forskel? Nå,men jeg vil lige slutte af med at slå et slag for shape up appen, den er genial, hvis man lige giver sig selv tid til at sætte sig ordentligt ind i den! :-) Jeg har rigtig mange gode opskrifter på kaloriefattige aftenmåltid,som hele familien kan spise, hvis der er nogen der mangler :-) f.eks. blomkålspizza, kyllingesuppe, wok, frikadeller, gullasch osv :-) Håber der er et sødt menneske der kan hjælpe mig :-)