FrkTulle

Medlemmer
  • Content count

    1
  • Joined

  • Last visited

  1. Hejsa! Jeg er en kvinde på 30 år, der gerne vil tabe sig. Jeg er 172 cm højt og vejer 82 kg. Målet er en sund livsstil og et vægttab på 10-12 kg. Jeg er startet i motionscenter (igen, igen), og vil i gang med at løbe til foråret, da jeg tidligere har været glad for dette. LIge nu er målet at træne 2 gange om ugen, men senere når jeg er kommet mere ind i en rutine, samt kroppen er klar til det, satser jeg på, at det skal være 3 - 4 gange. Derudover har jeg selvfølgelig fokus på kosten, og det er her jeg er løbet ind i nogle udfordringer, jeg ikke synes at kunne finde ud af, og håber derfor på, at der er nogen her inde, som kan hjælpe :-) Jeg gør brug af en app hvor jeg indtaster mit daglige indtag, og er rigtig glad for den, da jeg den vej bliver mere opmærksom på, hvad maden "koster". Jeg har hørt fra flere sider, at man ikke skal have så stor fokus på sit kalorieindtag, men lige nu er det det som hjælper mig. Jeg har to spørgsmål ift kosten: 1) Hvad skal mit daglige kalorieindtag være på? Jeghar læst mig til 1200 kcal, mens andre mener, det er for lidt og jeg op på 1500-1700 kcal. Mit basalstofskifte ligger på ca. 1700 kcal og synes derfor et indtag på 1700 er for meget. 2) Hvordan skal fordelingen i kalorieindtaget være? Appen siger Kulhydrat: 60%, Fedt 25%, Protein 13%. Andre steder har jeg læst at hvis man ønsker at tabe sig, skal det hedde; Kulhydrat: 40-50%, Fedt 25-35%, Protein 20-25% og et andet sted igen; Kulhydrat: 35%, Fedt 35%, Protein 40%. Kan i komme med en anbefaling? Synes det er rigtig svært at finde ud af, med de mange forskellige tilgange og holdningr til vægttab - Man blir lidt rundtosset ;-) På forhånd tak for hjælpen.