tundra

Medlemmer
  • Content count

    4
  • Joined

  • Last visited

  1. Fedtprocent og valg af kost...

    Mælk smager da nogenlunde, men ret uinteressant :D En liter mælk ville pludselig være små 500 kcal - så tror jeg hellere jeg tog 200gr kylling (260 kcal, 40gr protein så vidt jeg kan se)... Men tak for forslaget! Det er sjovt så stor forskel der er på de forskellige ting... Det kan ikke komme bag på nogen at der ikke er næring nok i de 1200-1400 kcal jeg normalt spiser, så var lige forbi og hente mig lidt vitaminpiller for at sørge for at basis-dosis i det mindste er dækket. Jeg synes det er svært at få jern nok uden virkelig at gå i micro management med hvad man indtager - det skulle vitaminpillerne gerne klare fremover...
  2. Fedtprocent og valg af kost...

    Det er helt rigtigt, men jeg er et forfærdeligt 'convenience'-menneske :) Så det skal være nemt. Hvad kunne du foreslå som alternativ som også er død simpelt og lige så godt, eller måske bedre? Den eneste grund til at jeg styrketræner er at jeg skal gå 4 meter ud til elevatoren der kører ned til etagen hvor vores træningscenter er, gå 25 meter, så er jeg hvor jeg skal træne... Skulle jeg køre 15-20 min. i bil fik jeg det ikke gjort - så galt står det til! :-)
  3. Fedtprocent og valg af kost...

    Det var jo nærmest det svar jeg gerne ville høre! :-) Jeg styrketræner som sagt 3x om ugen i godt 1,5 time pr. gang - primært med maskiner fordi jeg ikke har nogen guidance; så tænker jeg at jeg ødelægger mig selv mindst muligt på den måde, også selvom det bliver ensformigt. Jeg presser mig hver gang for ikke at gå i stå, så tror jeg gør det rigtigt. Jeg vil på udkig efter nogle proteinbarer med 20g+ protein i som jeg kan tage efter træningen. Tror ikke jeg er til shakes, men alt flydende trænings/helse-ting jeg nogensinde har været i nærheden af har givet mig lyst til at skyde mig selv istedet :-) Så jeg tror på at en proteinbar kunne være vejen at gå, selvom de koster en arm hernede. Alternativt kan jeg prøve at lave nogen selv. Min appetit er ikke stor, men giv mig en 1,2kg bøf og den er væk. Så det er måske bare en selektiv appetit - men jeg klager ikke, den har gjort det rimelig nemt for mig :-) ...Tundra
  4. Fedtprocent og valg af kost...

    Hej! Jeg har over de sidste tre år smidt omkring en 30 kilo og vejer nu 74,5 kilo med en fedtprocent der ligger på 19.5%-20%. Min højde er 1,78. Nu begynder jeg at være et sted hvor jeg kan li' det jeg ser, men også samtidig et sted hvor det kunne være rigtig skægt for mig lige at snitte 3-5% af fedtprocenten. Jeg tager 20 min. cardio 3x om ugen efterfuldt af ca. 1,5 times styrketræning. Samtidig holder jeg mig aktiv dagligt med challenges der sigter mod situps (125), crunches (200), legraises (65) og planking (120s) sammen med en stak venner. Jeg er ikke typen der går meget op i kost og holder mig fra sukker og andre 'sjove' ting fuldstændig. Men det sidste lange stykke tid har jeg talt kalorier via MyFitnessPal for at holde øje med hvad jeg egentlig stopper i mig. Og her har jeg fundet ud af at jeg uden at anstrenge mig det mindste 'kun' spiser omkring 1200-1400 kcal/dag. Min morgenmad består gerne af to æg og et stykke knækbrød ELLER en 100 gr. low-fat yoghurt med et halvt æble og 10 gr rosiner i. + 125ml friskpresset appelsinjuice. Middagsmad er et stykke rugbrød med pålæg af en art. Aftensmad laver jeg gerne 250gr kyllingebryst med kartofler eller grøntsagslasagne til. Når det hele er lagt sammen har jeg fået godt 200 kcal fra morgenmad, 200 kcal fra middagsmad og 600-800 kcal fra aftensmad. Dertil kommer en snack som kan være en lille nøddebar på 100kcal med 100 gr jordbær til. Når man adder det op er der et stykke op til de 1600 kcal som MyFitnessPal lige pt. siger jeg skal have. Lige nu tillader jeg mig at tage lidt slik om aftenen, men ikke mere end jeg holder mig under de 1600 kcal som programmet anbefaler for at jeg taber 0,5kg/uge. Nu kommer dillemmaet! Når jeg læser artikler om "hvordan du får din fedtprocent ned" så taler de om hvordan du skal spise sundt og godt - men er det blot et spørgsmål om at 'tabe sig nok', eller skal kroppen virkelig vrides for fedt; ergo jeg dummer mig ved at spise lidt aften-slik foran TV'et selvom jeg stadig er i et fornuftigt kalorieunderskud? Min vægt futter stadig fint nedad, men min fedtprocent synes er være stallet en smule. Så skal jeg udskifte slikket med noget andet, eller er det fint nok så længe jeg bare holder mig under mine 1600 kalorier? Jeg er ikke sulten, tør for energi eller noget som helst, men vil naturligvis ikke blive ved med slikket hvis det er det der stopper min fedtprocent fra at af-fedte... Hvad skal jeg så udskifte det med? For 400 kcal frugt eller gulerødder bliver lidt tough at skulle igennem :) ...Tundra