Spartaner

Medlemmer
  • Content count

    1
  • Joined

  • Last visited

  1. Værnepligtig, hjælp (Pige)

    Du skal lave intervaltræning. Først skal du løbe dig varm ellers bliver du skadet, måske er en til halvanden km det der skal til for at du bliver varm. Hold så pause 2-3 min så pulsen kommer ned, så er du klar til at løbe intervaller. Det kan være f.eks. 3 gange (30 sek. løb og 2 min pause) de 30 sek. løber du næsten alt hvad du kan, men pas på ikke at forstrække nogle muskler. Så løber du stille og roligt hjem igen. Hold så en dags pause. Antallet af intervaller kan øges eller der kan løbes i 1 eller 2 minutter. Du skal prøve at løbe lige hurtigt alle gange. Har du en mobiltelefon så kan du installere appen fra Endomondo den kan hjælpe med at holde styr på tiderne, man indstiller den til de tider man vil træne og så fortæller den en hvornår man skal løbe og hvornår man skal stoppe. Der er også en anden app 10-20-30 som er god, man løber 30 sek. i langsomt, 20 sek. i moderat tempo og så 10 sek. hurtigt. Det er en hård men meget effektiv træningsform, men du skal være opmærksom på hvordan du og dine ben har det, du skal ikke skade musklerne, derfor er det meget vigtigt med opvarmning og afjogning. Jeg er lang tid om at blive varm så jeg løber gerne 4-6 km før og 6-7 km bagefter. 2400m på 12 min er et tempo på 5:00 min/km, med bl.a. ovenstående træning så løber jeg 10km på 43:15, det er 4:19 min/km, en anden fyr der to år ældre end mig og lige fyldt 60 løb DM Lillebælt Halvmarathon 2014 på 1:25:10 altså i tempoet 4:02 min/km. Jeg vil sige at der garanti for at intervaltræning virker. Go træning