Emmakm

Medlemmer
  • Content count

    34
  • Joined

  • Last visited

About Emmakm

  • Rank
    Nyt medlem

Profile Information

  • Køn
    Kvinde

Previous Fields

  • Træningsformål:
    Glæde i livet
  1. Overspiser

    Hej, du beskriver min situation, tanker og mønstre siden oktober 2014 meget passende. Jeg startede også med anoreksi i nogle år. Jeg er interesseret i at høre, om du kom ud af spiseforstyrrelsen - og hvordan?
  2. Bedste spinninginstruktør?

    #3 Øv! Jeg må ind på bodybuilding, hvor der er lidt mere aktivitet, selvom det nok ikke er den oplagte hjemmeside. Må se, om jeg bliver skudt ned. :D Hvad har fået dig til at stoppe?
  3. Bedste spinninginstruktør?

    Jeg er derudover ret overfladisk, så hvis det er en mandlig instruktør, må han gerne være LÆKKER ;-)
  4. Bedste spinninginstruktør?

    Jeg har tidligere set forums på motion-online, hvor I deler erfaring med gode body-bike-instruktører i fitness world. Jeg er interesseret i en opdateret version af instruktører på Sjælland. Ferien er startet for mig, så jeg har tid og overskud til at rejse rundt, men det ville selvfølgelig være optimalt, hvis centret var lokalt (Vestsjælland). Jeg er også medlem af fitnessdk, men kan generelt bedre lide fitness worlds spinningkoncepter. Den ideelle instruktør skal være udadvendt, motiverende og ikke "køre for sig selv", så han slet ikke inddrager holdet .. det er desværre set før. Jeg kan godt lide cueing (i moderate mængder :)) og et smil på læben, men træningen er vigtigst frem for alt. Jeg kører både enjoy, burn og power, hvoraf sidstnævnte er min(e) yndlings. Hvem kan I anbefale til mig, eller hvilke instruktører foretrækker I selv? Evt. hvorfor og flere bemærkninger. Det er et plus, men ikke et krav, at instruktøren kan vejlede ift. teknik, idet jeg har haft uheld med at få svar i mine lokale centre. Desuden: er der nogen, der ved, hvorfor thai-bo på mystisk vis bliver fjernet fra alle holdplaner? Sidst i Slagelse og Korsør. Det er simpelthen ikke til at opgrave på Sjælland, andet end få timer i få centre i Kbh., hvor tilslutningen endda er stor.
  5. Nordic Race

    Jeg er fuldstændigt opsat på at deltage i Nordic Race i år. Jeg har først hørt om det i dag, men eventet rammer plet for mig! Hertil kommer mit spørgsmål: Hvad er den praktiske forskel på the sprint og the warrior foruden distancen? Jeg vil gerne løbe the warrior, for at jeg ikke føler, jeg har noget tilovers, når jeg er færdig, ha-ha! Så vidt, jeg kan læse mig frem til, burde begge løb være overkommelige for de fleste der er "overall fit" Jeg er meget entusiastisk omkring deltagelsen, og jeg opfordrer stærkt til, at I deler jeres erfaringer, forslag, el.l. Mvh Emma
  6. Tyggegummi

    x
  7. Hævet, (forslået) tå

    Hej, jeg kender ikke grunden dertil, men min tå (den ved siden af storetåen) har været skadet i 1,5 måneder. Smerten har aftaget betydeligt, men den har heller aldrig været voldsom. Hævelsen er faldet siden begyndelsen, og jeg oplever næsten hver dag, at jeg forventer at være 100 % klar! Jeg kan for tiden bøje tåleddet af mig selv, og den er ikke lige så markant varm som tidligere. Hævelsen kommer og går dog hver dag, og tåleddet er rødt eller blåt. Den gør ikke ondt i hvile, kun når jeg træder ned/støtter. Efterhånden kan jeg bruge den, men den hæver op. Jeg har været hos min egen læge 2 gange, vagtlægen en enkelt gang, røntgen, hypnose, to forskellige fysioterapeuter 7 gange i alt, massør, mm. Ingen har udredt problemet. Mit infektionstal var fint, der var ingen fraktur på røntgenfotografiet, og idet jeg har aflastet leddet så længe, tror jeg ikke, der er tale om en overbelastning. Jeg har været i fuldstændig ro. Sagen er den, at jeg er meget afhængig af min sport, træning og mit aktive liv, så jeg vil næsten gøre alt for at blive skadesfri. HVAD/HVEM kan jeg opsøge? Hvilke områder mangler jeg, og hvem har ekspertise?
  8. Sundhed & kost

    Helt klinisk taler man om en spiseforstyrrelse, lige så snart man "hygger" om maden. Dvs. når maden bliver brugt til andet end at dæmpe sulten med.
  9. Skadet tå!

    Tak for svaret. Det kunne meget vel være selve hævelsen, der skaber problemet. Ibuprofen i 4 dage har desværre ikke hjulpet. Jeg prøver med is, tak for det! :)
  10. Jeg sveder aldrig

    Puuha, når jeg holder pause, begynder jeg først at svede! Det kan være, at du vejer for lidt.
  11. Halvmaraton

    Hej, er det dumt at sætte sig for at løbe 21,1 km i det fri, når man er vant til 10 km ad gangen på løbebånd? Jeg kunne godt tænke mig at løbe halvmaraton-distance i det fri, men er meeeget utålmodig med at træne op til det. Konditionen er OK, teknikken er løssluppen og selvlært. Er der stor sandsynlighed for, at det vil resultere i skader? Vil sandsynligvis afprøve de 21,1 km på løbebånd først.
  12. Skadet tå!

    Har I prøvet at have en tå, der er spændt og stiv i leddet? Det led, der er tættest på foden, er en smule hævet, men ellers er der ikke noget at se. Jeg kan ikke bøje det nederste led. Tåen gør desuden ikke ondt i hvile, og egentligt heller ikke, hvis jeg "rokker" eller vrikker i den, derfor vurderede vagtlægen, at "den skulle have et fodbad" (hvad er det dog for noget at sige!) Jeg kan dog godt mærke skaden, hvis jeg skubber den mod den ene side. Jeg mærker ikke en grusom smerte, men en ømhed rammer mig hver gang jeg træder, og i og med at jeg lever for runners' high-følelsen, er jeg ikke just tilfreds. Har I oplevet lignende? Jeg havde noget penicilin mod stafylokokker (eller var det streptokokker?) liggende, som jeg har prøvet at spise her til aften, men jeg tvivler på, at det er betændelse. Tåen er ikke rød og kun lidt varm. Jeg har ikke trænet siden i lørdags og jeg er virkelig ved at gå til! Især fordi, det er en småting som en TÅ, der stopper mig. Håber I kan hjælpe mig videre med at lokalisere problemet eller dele jeres erfaringer :) (Har ikke en idé om, hvordan skaden opstod)
  13. Smerter fra "lysken"

    Jeg kan ikke hjælpe dig videre, men jeg har erfaring med samme smerte. Leddet er "fastlåst", ikke? Jeg fik det især i forbindelse med opvarmning til ju-jitsu; vriddet kunne blive udløst af et pludseligt spark, hvorefter leddet føltes spændt og til tider hakkende. Næsten som et usmurt tandhjul, der ikke kunne køre, og også knirkede. Vi lavede til gengæld mange abduktionsøvelser i forbindelse med opvarmningen, og de var rædselsfulde! Jeg gik til fysioterapeut 5-6 gange, men husker ikke, at det hjalp vitterligt meget. Har du nogen idé om, hvad der udløser / har udløst skaden? Har du andre problemer med dine led? Er det kun i dine øvelser, eller også generelt, når du fx går? Jeg startede i fitness (cardio og holdtræning), og har sjældent oplevet det siden. Tror min muskulatur og led er blevet stærkere og vant til træningen. Som sagt, udspringer mit af eksplosive ryk fx i spark, men det er slet ikke noget, jeg skal være påpasselig med mere! :) Ret mig, hvis jeg er i den helt anden ende af dit problem. PS har søgt på nettet; de fleste anbefaler, at man ikke udsætter området for yderligere belastning, og at man styrketræner (med styrketræner mener de hjemmeøvelser), men jeg tror næsten ikke, at sidstnævnte er nødvendigt for dig? Hvis problemet fortsætter, og specialisterne ikke kan hjælpe, kan en alternativ behandlingsform som zoneterapi, hypnose eller andet eventuelt hjælpe. http://www.sundhedslex.dk/lyskesmerter.htm http://kiroultra.dk/hvor-har-du-ondt/hofte-lyske/lyskesmerter-sportsbrok/ http://www.motion-online.dk/fora/index.php?showtopic=62518 http://www.pokernet.dk/forum/lyske-skade-what-to-do.html http://www.bodybuilding.dk/lyskesmerte-ved-squat-t35075.html http://www.inthecave.com/blog/?p=1724 Husk en ordentlig opvarmning og eventuelt smidighedstræning (jeg strækker aldrig ud, og træner altid smidighed, men det ku' måske overvejes?) Håber du får det bedre.
  14. Pige - øge muskelmasse

    Tak for linket. Jeg synes, de ser relativt korte ud. Jeg tænker, at det må tage lang tid, før man ser resultater. Kan jeg køre to fullbody-programmer på én gang?
  15. Pige - øge muskelmasse

    En uddybning ville være rart. :) Kan jeg fx supplere med dette http://www.motion-online.dk/styrketraening/styrke_-_oevelser/styrketraening_for_stoerre_muskler_-_split-programmet/ to gange om ugen, og dermed øge muskelvækst, uden at tage på i fedt?