Martin Joe

Medlemmer
  • Content count

    14
  • Joined

  • Last visited

About Martin Joe

  • Rank
    Nyt medlem
  • Birthday 01/01/1963

Profile Information

  • Køn
    Ikke oplyst
  • Sted
    F
  • Interesser
    F

Previous Fields

  • Træningsformål:
    F
  1. Grease the groove

    .
  2. U49 Indledning Uge 49 var en uge med let til moderat intensitet. Det er svært at holde volumen nede fordi træning jo er fedt. Men en tommelfinger-regel siger jo: At når du føler du er allermest flyvende, er du også tættest på skaderne! Mandag ./. Svømning, ca. 45 minutter. Undervisning af en JGKASP ansøger. Vi afprøvede programmet mit program til ham for de næste par måneder. Tirsdag - HVIL ! Onsdag ./. Tactical Barbell (anmelder snart bogen på Bloggen .. F*** hvor mangler jeg tid) Opvarmning ved en laaang tur i romaskinen (C2), herefter 3x5 af: pull-ups med vægt, backsquat, og BW push-ups. Afsluttede med mobilitetstræning Torsdag ./. Mobilitet og Core som opvarmning til løb, ca. 15 minutter ./. Løb, LSD + BAKKETRÆNING, roligt løb med indlagt bakkeløb, samlet ca. 9 km. 3x bakke af ca. 900 m pr. runde. Fredag - HVIL Lørdag ./. Mikrotræning om morgen - Naked Warrior Indledes med mobilitet, herefter Pistols og One-arm push-ups ./. KETTLEBELL STRONGMAN OPVARMNING "100 reps" som opvarmning @ 12 kg kettlebell 10 + 10 gentagelser af hver øvelse. Enten 10 til både højre og venstre, eller 10 goblet squats + 10 curls. * Swings, one arm. * Between-legs-pass * Around-body-pass * Halo * Goblet squat w/ curl (udføres som 1 G. squat + 1 curl i nederste position) MUSKELUDHOLDENHED DEL 1 - SIMPEL & SINISTER @ 24 kg kettlebell MUSKELUDHOLDENHED DEL 2 - Cleans @ 2x 18 kg kettlebell - gennemføres hurtigst muligt (minimum af pause) i sæt af 15 reps FINISHER @ 2x 18 kg - gennemført 1 runde uden pauser i hver position. Derfor 3 minutter i en køre fordelt på 3 positioner. ..herefter gøre klar til Tempo løb ./. Løb, Tempo løb træning. 3 runder af 700 m som et stigningsløb, start i z2 og slut i z4.. REPEAT! Søndag - HVIL! ./. Hvil Noter ..
  3. Blev lige ramt af virkeligheden forleden. Der er selvfølgelig blevet trænet på livet løs i ugerne alligevel, men havde "lortehjerne" så opdateringen blev skubbet lidt i baggrunden. Hvorfor er det egenligt så svært at klippe billeder ind i indlæggene? Måske er det bare mig der er Ældresagen-agtig, men det ser ud som om, at billeder skal deles med hele MOL inden det kan udgives i et indlæg, medmindre det klippes ind som en URL adresse God træning derude :-) /Martin http://operatorslab.blogspot.dk/
  4. Tak Junker. Godt at høre. Smid endelig en kommentar på bloggen. .. hehe, ja ja din røver. Du ved jo hvordan "virkeligheden" kan være for skraldemænd :-) Lenny! Spetsnaz er alle steder til alle tider. "Grease the Grove"
  5. U48 Mandag ./. Kettlebell træning, ca. 1 time DEL 1 Warm-up @ 12 kg (kettlebell) 2x 10+10 (Halo, Around-Body-Pass, Between-Legs-Pass, Sumo squats, "S&S" Squat n curl) DEL 2 KB Clean n' Jerk max rep/tid @ 2x 18 kg / 21 reps / 00.04.30 DEL 3 KB Clean n' Jerk 5x 120/120 (work/rest in sec.) @ 2x 18 kg L1 = 09 reps L2 = 11 reps L3 = 10 reps L4 = 09 reps L5 = 07 reps (time fail ! - 00.01.30) DEL 4 Cool down The Finisher x1 Gør klar til restitutionsløb herefter.. Løb, 2 km i let tempo. Tirsdag ./. Løb, LSD + BAKKETRÆNING, roligt løb med indlagt bakkeløb, samlet ca. 9 km. 3x bakke af ca. 900 m pr. runde. Onsdag ./. Hvil Torsdag ./. Kettlebell "Cleans", ca. 1 time - tekniktræning og muskeludholdenhed. ! Fik aldrig noteret noget efter træning .. pis!?! Fredag Tactical Barbell, ca. 1 time (bog på kindle - kan anbefales til soldater/politifolk) Opvarmning Sjippe i 10 min, herefter mobilitet og let styrke Styrke Pull-ups 3x 4 @ 7.5 kg KB Front squat 3x 4 @ 2x 24 kg Push-ups 3x 15 Finisher KB Get-ups 3x 2 R @ 20 kg KB Get-ups 3x 2 L @ 20 kg Lørdag ./. KETTLEBELL Clean n Jerk, ca. 1 time DEL 1 - Opvarmning Sjippe i ca. 5 minutter, herefter mobilitetstræning med kettlebell. Let C/J med 2x 16 kg DEL 2 - C/J 5x 60/60 @ 2x 20 kg 4, 4, 4, 4, 4, DEL 3 - C/J 5x 180/180 @ 2x 16 kg 15, 11, 10, 11, 11 DEL 4 - mobilitetstræning DEL 5 - Finisher KB "Overhead lockout"..... 1x (60/60) @ 2x 20 kg KB "Rack position"............ 1x (60/60) @ 2x 20kg KB "Farmers hold" ............ 1x (60/60) @ 2x 20kg Søndag ./. Hvil Noter En moderat uge. Fik næsten gennemført al træning efter planen.
  6. Hej D.B.F. Sender du ikke lige en PM her på MOL eller på FB? Venlig hilsen Joe
  7. Tak Schroinx Jeg krydser fingre for at du kan få lidt inspiration. /God træning
  8. U44 Mandag Opvarmning TacFit mobilitetstræning i ca. 10 min, efterfulgt af lette KB (kettlebell) swings i ca. 5 min Styrke KB Get-ups 10x 1 R @ 24 kg KB Get-ups 10x 1 L @ 24 kg Muskeludholdenhed KB Clean/Jerk "One arm" 35 min i zone [125-160] @ 18 kg Finisher KB "Rack position" 3x 30/60 (work/rest in seconds) @ 2x 24kg KB "Farmers hold" 3x 60/60 @ 2x 24kg Cool down Dynamiske stræk for ryg, lænd, og ben i ca. 10 min + dagens mikrotræning: mobilitet og udstræk Tirsdag - Onsdag Opvarmning IKFF/Steve Cotter KB øvelser i ca. 10 min + sjippe i 5 min Muskeludholdenhed KB C/J 5x (60/60) - (work/rest in sec.) @ 2x 20 kg/ 4 rpm - hvil i 5 minutter KB C/J 5x (60/60) - (work/rest in sec.) @ 2x 16 kg/ 5 - 6 rpm Finisher KB "Rack position" 2x 60/60 (work/rest in seconds) @ 2x 20kg KB "Farmers hold" 2x 60/60 @ 2x 20kg Noter - var presset på tiden, derfor kort træning .. pis! Torsdag Tactical Barbell (bog på kindle - kan anbefales til soldater/politifolk) Opvarmning Sjippe i 10 min, herefter mobilitet og let styrke Styrke Pull-ups 3x 4 @ 7.5 kg KB Front squat 3x 4 @ 2x 24 kg Push-ups 3x 15 Finisher KB Get-ups 3x 2 R @ 20 kg KB Get-ups 3x 2 L @ 20 kg Fredag - Lørdag Opvarmning Sjippe i 5 min, herefter mobilitet og lette KB (kettlebell) C/J øvelser Muskeludholdenhed KB C/J 5x (60/60) - (work/rest in sec.) @ 2x 20 kg/ 4 rpm - hvil i 5 minutter KB C/J 5x (60/60) - @ 2x 16 kg/ 5 - 6 rpm Finisher KB "Overhead lockout" 2x (60/60) @ 2x 20 kg KB "Rack position" 2x (60/60) @ 2x 20kg KB "Farmers hold" 2x (60/60) @ 2x 20kg Søndag - Noter Det bliver aldrig en dans på roser, at træne i samme uge som firmaet belønner mig med nattevagter
  9. U43 Mandag Løb, 6K / 37 min, trail i Nymindegab/Jylland, hr zone: [z2 - z3] Tirsdag - Onsdag - Torsdag - Fredag Kettlebell, 70 minutter, hjemme Opvarmning Mobilitets- og core øvelse, ca. 10 min. Efterfulgt af lette swings. Styrke Get-ups 3x 2 R Get-ups 3x 2 L Note: hvil 2 min mellem hvert set. Muskeludholdenhed Cleans, 8x [50 sek. / 60 sek. - work/rest] Cool down Dynamiske stræk for ryg, lænd, og ben i ca. 10 min Lørdag - Søndag TacFit mobilitet i 15 min efterfulgt af 2x (KB Snatch 10/10 + 10 push-ups) Løb, 6K / 37 min, trail, hr zone: [z3] Noter En lang uge på kursus med arbejdsdage fra 8 - 22, udfordrede mig en anelse ifht at få trænet. Det kan være svært at holde hovedet koldt når kontinuteten glipper i løbet af en uge. Det er som om at der forsvinder noget styrke dagligt - ja ja ... heldigvis er det kun oppe i hovedet at tingene forholder sig sådan. Heldigvis!
  10. Hey! Her skriver jeg om min kettlebell træning. Med årene har den bevæget sig fra Hard Style i retning mod Competition, dog uden at jeg har dyrket konkurrencer. Jeg vil lægge ud med at opdatere på ugebasis. Oftest søndag/mandag om ugen der gik. Det vil primært handle om netop KETTLEBELLS og træning relateret til muskeludholdenhed. I gamle dage havde jeg en *blog* her på MOL. Det blev desværre slettet - men jeg var vel også en af de eneste der brugte den. Tiden gik og jeg trænede videre. Loggede træningen forskellige steder uden rigtig at finde den rette hylde. MOL er ikke helt så levende som i gamle dage da far var dreng, men nogle ting har ikke ændret sig, og det er, at MOL byder på en masse info om træning, og at logbogen/forum er et hyggeligt sted at være. - så nu fyrer jeg den af igen. Det bliver sjovt, skørt, spændende og hyggeligt at følge jer andre som opdaterer. God træning! /Martin Joe http://operatorslab.blogspot.dk