Aylaan

Medlemmer
  • Content count

    11
  • Joined

  • Last visited

  1. Simpelt 3x/week fullbody

    Tak for respons! Med pres henviser jeg til Overhead Press / Military Press :-) Skjold -> Dine ændringsforslag er tilføjet mit program som forslag, når jeg er kommet op på mere end kyllingevægt (træner mindre end mit max for at komme op i gear igen over 4-6 uger, og undgå skader).
  2. Er det mest sundt at være let overvægtig?

    Tager han udgangspunkt i kun BMI, eller inddrager han også andre variabler? Hvis han udelukkende ser på BMI er det vist bare pseudovidenskab der bekræfter overvægtige i de ikke behøver ændre noget - og folk kan jo godt lide at få ret Hvis man sammenligner tyndfede personer uden nogen fysisk aktivitet med "normal" BMI, og så dem der træner, er fysisk aktive hver dag, spiser sundt et.c. med lidt højere BMI, ja så ville det da være mærkeligt hvis sidstnævnte ikke var sundere.
  3. Træning til 13 årig?

    Det er aldrig for sent -> Og selvom man ikke er lige så god som alle andre, så er det motionen og det sociale, fremfor om man er den bedste, der er afgørende :-) Har du overvejet volleyball? færre skader end fodbold/håndbold, og stadig med et hold så i får et socialt fællesskab. Der plejer at være forskellige niveauer uanset alder.
  4. Whey Protein eller Kasein protein?

    Jeg læste et studie der viste at man skal indtage ca. 1,7 gram protein når man træner, for at få den optimale effekt. Mere end det er spildt, og vil medføre dårlige ting såsom forøget pres på nyrerne. Mælk koster det samme som det aller billigste proteinpulver (pr gram protein)-> og er væsentligt billigere end alt andet proteinpulver. Plus man får kulhydrater med. Så hvis man kan bruge de ekstra kalorier, så er mælk nok den billigste metode til at få protein :-) Jeg aner dog ikke noget om tidspunkter for indtagelse af det, men mindes at have læst at det totale indtag af protein var vigtigere end timingen af protein. Fortsat god dag! //Aylaan
  5. Hvorfor er sport så fedt?

    1. Sociale samvær + konkurrenceelementet i sport + prestige i sporten (eller i at dyrke den). 2. Alle er interesserede i 1#, og der er samtidig nok sportsgrene til at alle kan være med på noget de kan lide (om det er det sociale aspekt, eller en af personens styrker).
  6. Jeg sveder aldrig

    Hav en sprayer (som dem man bruger når man pudser vinduer) til at spraye vand ud over din krop. Det er ikke nok til at det drypper, men er nok til at afhjælpe dit varmeproblem lidt. Det er dog symptombehandling snarere end årsagsbehandling :)
  7. Muskelopbygning

    gram protein i forholdet kropsvægt x 1,7 har den bedste gavnlige effekt på dine muskler, læste jeg i et (videnskabeligt) studie forleden. Over 1,7 giver stortset intet, og skaber unødigt pres på dine nyrer (vistnok), da de skal bearbejde overskudsproteinen. Det vil sige du skal have 83 gram protein om dagen. 1 liter mælk = 35gr, 100gr havregryn = 13. Så der er nok noget om det at spise sine havregryn med mælk om morgenen! :-) Fortsat god Torsdag :-)
  8. Er der nogen muskelgrupper der bliver overset her? Mit mål er styrke og funktionalitet og ikke bodybuilding. Jeg trænede for nogle år siden, og har tænkt mig at bruge dette til at nå et vist fundament før jeg begynder at specialisere min træning. Dette betyder også at workload er acceptabelt (har kørt lignende program en del år tilbage før jeg stoppede ved 140kg squat). Jeg elsker squat, og hader dødløft, derfor de ligger i hver deres ende. Mere motivation = mere konsistens :-) Squat 5x5 Pres 5x5 BOR 5x5 Pullups 4 sæt (taget imellem BOR sæts) Bench 5x5 Deadlift 3x5 På forhånd tak for jeres input! :-)
  9. Squat Sko til ATG (Odense)

    Tusind tak for al responsen! Dejligt at der er så mange mennesker der gider give deres besyv med :) Squat sko er ret dyre, og det lader til at det er muligt at opnå uden, så jeg vil forsøge at lave mobilitetsøvelser en måneds tid, og se om der er fremgang eller ej. :-)
  10. Squat Sko til ATG (Odense)

    Kære alle, vær nu rare ved mig da jeg er ny:-) Jeg har kigget lidt rundt på det store indernet, og er ikke helt afklaret om jeg har et behov for Squatsko. Jeg har af en personlig træner (idrætstuderende) fået tilpasset så mit squat er acceptabelt -> Men for at jeg kan komme helt ned, kræver det en måtte under min hæl. Helt ned som defineret i at min læg og baglår er mod hinanden. Er dette ikke tilfældet, kan jeg kun (lige akkurat) gå til parallel inden krumning af ryg. Er Squatsko nødvendige her, eller vil jeg over en længere være i stand til at gøre mine ankler mere fleksible (mine ankler "blokker" for den nødvendige bevægelse fremad af skinneben). Med andre ord, vil i anbefale squatsko eller ej, udfra de (sparsomme) beskrivelser ovenover? Og er førstnævnte tilfældet, hvor er det bedst at købe dem fra på Fyn, da jeg ikke rigtigt har tiltro til at bestille en måske forkert størrelse fra nettet :-/ På forhånd tak, også selvom i bare kiggede! Aylaan.