albertjensen

Medlemmer
  • Content count

    19
  • Joined

  • Last visited

  1. Kalorieoverskud

    Man skal ligge i kalorieoverskud for at opbygge muskler, det har jeg forstået. Men mit spørgsmål går på, om det kalorieoverskud man går rundt med i form af fedt i kroppen også tæller med. Altså, jeg er nok lidt rund om mavsen, og - indrømmet - da nok også lidt stor bagpå. Kan man anskue det sådanne, at den fedt kan omsættes til muskel, og man derfor ret beset først behøver at ligge i kalorieoverskud med sin kost, når kropsfedtet er omsat? Med venlig hilsen Albert Jensen
  2. Træning med skulderskade?

    Jeg har først tid hos læge senere på måneden, og ja der skal noget genoptræning til. Angående øvelser, hvad så med bend over row, curl og kickback - vil det belaste skulderen?
  3. Træning med skulderskade?

    Så har jeg desværre været uheldig og pådraget mig en skulderskade. Jeg prøvede først at holde en til to ugers pause, men det kom desværre igen hver gang, så jeg må bide i det sure æble og indstille mig på en længere periode, hvor jeg ikke kommer til at kunne træne optimalt, men hvor jeg skal køre et langvarigt genoptræningsforløb. Men – og her kommer mit spørgsmål – jeg kan vel godt fortsat træne de øvelser, der ikke involvere skuldre? Skulderøvelser er selv sagt ude af billede den næste tid – det samme gør sig vel gældende for bænkpres? Og hvad med ryg? Mave og ben er der vel ikke noget i vejen for at træne, men hvordan med bi- og triceps, kan jeg holde dem ved lige uden at overbelaste min skulder? Det hele er lidt noget lort, men der er simpelthen ikke andet at gøre end at tage det lange, seje træk og få de ting i orden, så det ikke sætter sig.
  4. Weight gainer og proteinpulver?

    Jep :)
  5. Weight gainer og proteinpulver?

    Hej, jeg tror ikke, du har læst det hele :) De skriver om at blande proteinpulver, kreatin OG maltodextrin :)
  6. Weight gainer og proteinpulver?

    Det betvivler jeg slet ikke. Men det jeg spørger om er, om det der beskrives her er, at han blander sin egen weight gainer: http://www.bodylab.dk/indtage-kreatin.asp ?
  7. Weight gainer og proteinpulver?

    Hej, jeg har ret svært ved at tage på, så nu har jeg overvejet at købe noget proteinpulver, men så har jeg fundet ud af, at der også er noget, der hedder Weight gainer, hvor der er blandet kulhydrat i proteinpulveret. Måske er det nærmere det, jeg skal bruge? Her kan man forresten læse om, at en anbefaler at blande kulhydrater i sin proteinpulver: http://www.bodylab.dk/indtage-kreatin.aspkan man så sige, at han laver sin egen weight gainer på den måde? Eller vil det give en bedre effekt at købe egentlig weight gainer som her: http://www.bodyman.dk/shop/weight-gainer-58c1.html ?
  8. LINUSPRO ENERGY POWDER

    Haha - ok, det er bare fup så :)
  9. LINUSPRO ENERGY POWDER

    Ok, vil det give et energi-boost?
  10. LINUSPRO ENERGY POWDER

    Hej, er der nogen, der har prøvet dette præparat og kan anbefale det? Jeg tænkte, det kunne være en idé til de dage, hvor man er træt men alligevel gerne vil træne. Hvad siger I? http://linuspro.dk/energipulver/linuspro-energy-powder/?id=62
  11. Manglende energi

    Jamen, så beklager jeg oprigtigt. Jeg opfattede dig som en troll udfra dit indlæg - jeg kender ikke de forskellige brugere herinde og ved, hvad de står for.
  12. Manglende energi

    Hehe - total-tumpen Kim er på banen ;) Hvem har skrevet noget om at pive? Jeg spørger jo bare til, hvordan andre forholder sig til, at ændringer i deres hverdag påvirker ens træning. Fair nok, at du ikke har noget at byde ind med, men dermed udelukker du jo også dig selv fra at deltage i debatten...
  13. Manglende energi

    Hej, jeg startede med at styrketræne i marts, og det har været rigtig godt at komme i gang. Da jeg startede var jeg ledig, og der var masser af tid og overskud til det, men nu har jeg heldigvis fået arbejde, men det betyder så også, at jeg ikke har samme energi, og derfor har jeg problemer med at holde min træning ved lige. Ofte når jeg er færdig med arbejde orker jeg ikke at skulle træne, og dte er virkelig ærgerligt synes jeg. Jeg ville helst kunne fortsætte. Hvordan griber man det an? Kan det være en idé at begynde at bruge koffein-tabletter forud for træningen? Albert
  14. Hvor hurtigt går det?

    Jeg ved ikke helt, hvad 'bodybuilder-måden' dækker over. Hvad er det?
  15. Hvor hurtigt går det?

    Nå, nu har jeg været i gang i omkring tre en halv måned, og jeg synes, det er som om, jeg har ramt en eller anden mur, hvor jeg ikke kan løfte tungere, selvom jeg har løftet det samme i "længere" tid. Er det normalt her et par måneder efter, man er begyndt? Jeg tænkter, at man måske rammer en eller anden "begynderform" rimeligt hurtigt, hvorefter der skal meget mere arbejde til for at rykke sig. Lidt sådan føles det. Nå, jeg ville bare høre, om det er normalt, eller om det bare er mig, der gør et eller andet helt galt. -Albert