sorenlykke

Medlemmer
  • Content count

    4
  • Joined

  • Last visited

About sorenlykke

  • Rank
    Nyt medlem

Contact Methods

  • Website URL
    https://www.globaltools.dk/

Profile Information

  • Køn
    Mand
  • Interesser
    gør det selv projekter - Træning - Kost og Ernæring
  1. Hjælp! til ondt i skulderen

    Okay. Jeg må prøve at gøre mit program lidt mere simpelt og huske det med pressøvelser, når jeg er klar til at træne igen. Hvor mange gange er du gennem programmet på en uge? og har du andet træning ved siden af, eller er det udelukkende calisthenics?
  2. Hjælp! til ondt i skulderen

    Hej Kasper. Beklar det dobbelte indlæg.. det gik op for mig jeg havde postet det forkerte sted og kunne så efterfølgende ikke finde ud af at slette det gamle indslag Rigtig god feedback. Som du antyder har jeg helt sikkert startet alt for hårdt ud, uden at have i tankerne at mange af øvelserne rammer flere muskelgruppe og dermed belaster kroppen mere end ved "vægttræning"(hvor jeg var vant til at kører mange isolationsøvelser). Jeg har trænet i mange år og følte mig i god form da jeg begyndte på calisthenics, så jeg har helt klart undervurderet forskellen på de to træningstyper. Min idé var at ramme det meste af korppen 3-4 gange om ugen med et mere eller mindre Full-body program. Jeg havde faktisk kun 3træningspas med calisthenics før skaden kom, så det præcise program var ikke på plads, men jeg skulle jo prøve lidt af det hele af mht. øvelser, så min workout var ca sådan her: Først lidt opvarmning af skulderen, der efter er jeg nedenstående igennem 3 gange ca. Med hensyn til repetitioner, kørte jeg så mange jeg kunne i de fleste af øvelserne. Squat Pull ups Dips Decline pushups Chin ups Dips wide push ups wide pull ups Diamond pushups Kan godt selv se det er en hård start, men mit problem er som sagt, at overbelastningen er kommet og vil gerne videre med calisthenics. De sidste 3 dage har jeg holdt mig fra centret og lavet en del stræk øvelser, men syntes ikke det er blevet bedre.
  3. Hjælp! til ondt i skulderen

    Hej folkens. Jeg søger hjælp til en mindre skulderskade, som jeg døjer med i forbindelse med træning. I forbindelse med tungstyrketræning har jeg tidligere kunne holde det væk med et par opvarmningsøvelser med fokus på rotator cuffs. Jeg er på det seneste begyndt at træne udelukkende med kropsvægt (Calisthenic workout). Jeg har lavet et meget simpelt basis program med fokus på fullbody, som jeg skal igennem 3-4 gange om ugen. Efter 3 gange har jeg fået de gamle skulderproblemer tilbage. Jeg ved ikke hvad der kan gøres ud over at opvarme musklerne(rotator cuffs) godt. Programmet er forbundet med mange bar-øvelser (Pull ups af forskellig variant), er belastningen ekstra høj ved disse øvelser. Jeg vil være træt af at skulle ændre mit træningsprogram og gå væk fra Calisthenic workout, så mit spørgsmål går på, hvad jeg bør gøre for at få den rette styrke i skulderen så skaden ikke kommer? Jeg får ondt på forsiden af skulderen og det er når jeg skal have armen ud til siden fra kroppen og op, at det mærkes mest.
  4. Hjælp! til ondt i skulderen

    Hej folkens. Jeg søger hjælp til en mindre skulderskade, som jeg døjer med i forbindelse med træning. I forbindelse med tungstyrketræning har jeg tidligere kunne holde det væk med et par opvarmningsøvelser med fokus på rotator cuffs. Jeg er på det seneste begyndt at træne udelukkende med kropsvægt (Calisthenic workout). Jeg har lavet et meget simpelt basis program med fokus på fullbody, som jeg skal igennem 3-4 gange om ugen. Efter 3 gange har jeg fået de gamle skulderproblemer tilbage. Jeg ved ikke hvad der kan gøres ud over at opvarme musklerne(rotator cuffs) godt. Programmet er forbundet med mange bar-øvelser (Pull ups af forskellig variant), er belastningen ekstra høj ved disse øvelser. Jeg vil være træt af at skulle ændre mit træningsprogram og gå væk fra Calisthenic workout, så mit spørgsmål går på, hvad jeg bør gøre for at få den rette styrke i skulderen så skaden ikke kommer? Jeg får ondt på forsiden af skulderen og det er når jeg skal have armen ud til siden fra kroppen og op, at det mærkes mest.