Kidi3

Medlemmer
  • Content count

    25
  • Joined

  • Last visited

Everything posted by Kidi3

  1. Jeg er begyndt at få ankelsmerter på underligt tidspunkter, opstår generelt når jeg ligger og sover eller på en eller anden måde går fra liggende tilstand og op igen.. som f.eks. tage armbøjninger og op igen.. Jeg synes det virkelig mærkeligt, og har ingen idé hva fuck det kan være, og hvad det skyldes?... Det især mærkeligt at det forekommer ved ingen belastning.. Smerter er omkring anklen, samt lægmusklen og lidt skinneben. Og ja, jeg skal nok få det tjekket hos lægen, men nogen som har erfaring med dette?
  2. Hej MOL Jeg har i noget tid kørt low bar squat, og er nu begyndt at lave pause low bar squat da jeg ønsker at forbedrer min squat styrkemæssigt. Jeg har dog altid haft et problem med at kommer over de 100 kg, ikke fordi det styrkemæssigt er hårdt, men mit håndled og albue plejer at gøre ret ondt efter et par sæts. Noget jeg kan gøre for at få smerten væk?.. Føler lidt at jeg har prøvet alt, forskellige greb, bredere greb, justere albue, justere håndgreb... Andre løsninger?
  3. Hmm... burde måske uddybe smerten lidt, det faktisk hele min venstre arm, og den bliver følelsesløs, det er som om at vægten ligger på en nerve, og ja, lammer hele armen.. Jeg mærker ikke smerten når jeg udfører, men kommer først noget tid efter, men følelsen af følelsesløshed forbliver i flere dage, og stopper mig i at udføre andre. Jeg squatede f.eks. her i tirsdag, og kunne stadig fredag mærke lammelsen...
  4. Har her på de sidste løbet lidt... Hvilket så har resulteret i at jeg ikke kan gå mere... Helt specifikt har jeg ondt i min venstre fod, jeg kan ikke stå på den, og det føles lidt som om at den er "rullet sammen"... (hvis det giver mening) Jeg har før løbet en del, hvor efter jeg så stoppede og gik lidt mere op i styrke træning (Der skulle bare squates...), og tænkte hey det kunne være sjovt at løbe igen.. Jeg bruger de samme løbe sko som jeg brugte dengang.. (Nike free run).. De var vildt behagelige dengang, men nu synes jeg egentlig ikke at de er særlig behaglige nu.. Jeg føler lidt mine fødder ikke passer i den form mere, det som om at de bliver presset ned i en form, hvilket jeg synes føles ubehagligt. Har nu i to dage ikke kunne gå ordentligt, og begynde lige så stille at kunne bevæge mine tæer osv. Så.. regner med at jeg kommer til at gå om ikke så længe, men jeg mere forundret over at mine fødder ikke synes godt om mine gamle løbe sko.. Jeg synes dengang at de var perfekte at gå i.. men nu gør det fysisk ondt at gå i dem.. er det normalt?
  5. En kammerat og jeg var tilfældigvis ude og træne idag, han så min dip øvelse og spurgte indtil hvorfor jeg brugte en skammel til at starte øvelsen med. Jeg svarede, det var pga. min højde, hvis jeg startede fra bunden (foderne på gulvet) ville det belaste mine skuldre formeget, og det ville være forkert at belaste dem på den måde, derfor bruger jeg skamlen så jeg starter i toppen af dip øvelsen og går derefter ned. Han påstod at det var forkert, og hvis jeg mine skuldre ikke kunne håndtere mine 20 kg vægtede dips fra bunden, så burde jeg gå ned i vægt og starte fra et sted hvor jeg kunne. Jeg ved ikke helt om jeg enig i hans logik, hvis han har ret så er det selvfølgelig det rigtige at gøre,men synes ikke jeg kan finde noget på nettet hvor dette bliver diskuteret eller omtalt?... Så er det mig som tager fejl, eller?
  6. Hah... Det var lige sådan et modargument jeg havde brug for i den situation.. Jeg takker :)
  7. Udstrækning/mobility/foamrolling

    Jeg strækker ud både før og efter... Jeg gør det ikke udelukkende for at forbedre min mobilitet, men også forbi det hjælper mig med at få god nok dybde i mine squats. Mine led er ret stive. Uden udstrækning vil jeg ikke kunne komme ordentlig ned, og baseret på erfaring forstrække min lysk. Så ja jeg bruger gerne noget tid før og efter træning på at strække ud. Foamroller bruger jeg kun når det er nødvendigt (Sjældent). Bruger den for det meste til min ryg, og efter træning...
  8. Jeg varmer generelt mine skulder en del op, men ikke decideret mine håndled.. måske noget jeg skulle begynde at tilføje..
  9. Her Idag og de forrige gange har jeg været tæt ved at besvime ved mine sidste sæt squat og dødløfts session. Jeg tror det kommer af at jeg holder vejret, for at kunne spænde mavemusklerne. Altså jeg glemmer at trække vejret. Jeg kører lige pt. Stronglift, så min belastning vil stadig forøges for hver træningspas. Belastning er ikke fysisk hårdt, men selve problemet med at besvime gør mig lidt bange om jeg skal fortsætte eller tage en deloade og fokuser på vejrtrækning... vejrtrækning har aldrig været et problem... og det har aldrig været et problem før (med lavere vægt), eller under min opvarmning. Så spørgsmålet.. hvordan skal jeg fortsætte.. Længere pauser? Deloade og få styr på vejrtrækning? eller noget helt andet?
  10. så jeg tilbage efter noget tid med noget respons. Jeg valgte i starten at prøve at tage længere pauser, og opdagede ret hurtigt at det hjalp.. Jeg valgte at holde 2 minutters pauser omkring de sidste sæt. Den sidste del af tiden, gik mere på at gøre mig psysiske klar til løftet frem for skynde mig. en anden ting som jeg tror har været det som har været skyld i min tendens til at besvime må have været en form for manglende "fokus", som opstår når jeg prøver at samle kræfter sammen til at udføre næste gentagelse. Det virker som om at jeg begynder at hyperventilere og derved ikke trækker vejret ordenligt, ja derved risikere at besvime.. Så nu er jeg mere obs. omkring disse ting, og fortsætter med løfte videre :) Tak for hjælpen / nyttig info : )
  11. Vel.. så prøver jeg at øge imorgen, og se om det virker bliver bedre :)
  12. Almindeligt.. Altså ifølge programmet, har man 1½ minuts pause mellem hver øvelse, også går man bare igang med næste sæt. Hvilket jeg så gør.
  13. Det er under de sidste sæt problemet opstår.. når jeg er på 4. eller 5. Sæt begynder det at blive hårdt, og ja der er det slemt. Men de første er ikke fysiske krævende... Forstået på den måde at mine første sæts er lette. Jeg ved ikke om det mog som kludrer i det.. men ja håber det giver mening
  14. Nej.. jeg trækker vejret under alle gentagelser.. men mine øvelser tager generelt meget lang tid.. mest fordi jeg er forpustet, og skal bruge en del energi til at kunne fokusere til at kunne udføre næste øvelse. Så ja jeg trækker vejret mellem hver gentagelse men pausen mellem hver gentagelse er lang of bruges ofte på at samle sig og få styr på vejrtrækning
  15. Jeg har i lang tid kørt stronglift programmet... Genialt, og derfor også squatet en del. Jeg har efter en pause på 2 mdr. og er lige så stille gået igang igen, men er pt. på min 3. deload, grundet smerter i lysken, hvilket jeg ikke forstår. Jeg har altid squatet med bred stand, men kan ikke gøre det mere, jo mere vægt jeg propper på desto mere gør det ondt i min lysk, specielt min venstre side. Jeg prøvede med en smaller stand, hvilket virkede til at føle en smule bedre, men gav stadig smerter i lysken ved sidste sæt. Jeg har førhen også haft disse smerter, men disse er ofte gået over efter noget tid... men det her føles bare forkert. Det som er underligt er at jeg altid har brugt bred stand, men kan ikke forstå hvorfor jeg ikke kan det mere? Nogen som kender til disse smerter, eller det mig som skal bide smerten i mig.. Jeg har bestilt en tid hos lægen.
  16. Ondt i lysken ved at squatte?

    Jeg prøvede idag, og tror jeg har fundet løsningen.. Det ser ud til at jeg ikke retter ryggen ordentligt når jeg nede.. da jeg begyndte at rette rygge og bevæge mig lige op, kunne jeg ikke mærke nogen smerte.. Min squat session gik tildels smertefrit. tildels pga. de gange hvor jeg ikke rettede min ryg.
  17. Ondt i lysken ved at squatte?

    Jeg bor desværre ikke i kbh området.. Hvis det kunne hjælpe bor jeg i Odense.. Men hvad er helt du vil gøre? Altså er det manglende opvarmning eller ikke nok opvarmning?... eller
  18. Har igår måtte indse at jeg har et problem.. Jeg prøvede disse olympic plates igår, og fatter på ingen måde hvordan den samme vægt med disse plader føles meget tungere, end med almindelige.. (gummi ring osv.) Jeg er af den overbevisning at problemet er psykisk, men på den anden side, så bliver jeg gang på gang overasket over hvor tungere de føles i forhold til de andre. disse olympic plates er en smule tyndere end det andre almindelige... jeg sad tænkte om det kunne forklares med simpel fysik, jeg tænkte på noget med at hvis massetætheden ikke er særlig stor så er det lettere at balancere, men det giver alligevel ikke mening i en squat, da det jo bare stangen man skal løfte... ... Så er problemet psykisk eller fysisk?
  19. Er begyndt at lave store risretter, så jeg kan fryse dem ned, og spise det lidt hen af ugen.. Problemet er at når jeg varmer det op bliver risen altid stenhård. Nogen som kender nogle tricks til at undgå dette? Har læst det med hælde lidt vand på, inden man smider det i microbølge ovnen, men synes aldrig at det virker helt..
  20. Hej gutter Jeg sidder lidt med problem som jeg vil prøve at foklare her i denne tråd. Jeg startede at træne seriøst her for 1 1/2 år siden, hvor jeg før i tiden havde trænet lidt hist og her, men generelt meget ustruktureret . Da jeg så begyndte at tage mig sammen, kunne jeg selvfølgelig også at jeg rykkede mig, og jo mere jeg pressede desto mere eksplosivt forbederede jeg mig.. Det var fedt... Det var mega fedt.. Fordi jeg begyndte at presse mig meget begyndte mine træningspass og blive meget lange, det er ikke unormalt at en træning varer 5 - 4 timer, hvilket jeg anså som værende normalt.. Altså jeg træner bare til jeg ikke kan mere. Her over ferien har jeg haft nogle kammerater på besøg, og vi har selvfølgelig også trænet sammen, men jeg bemærker ret hurtigt at deres trænings pas er del kortere end min egen. 1 time eller 1 1/2 times træning, og de kan stadig mærke at diverse muskel grupper er blevet arbejdet med, hvor jeg imod døjer med smerten når jeg går i seng, og har sådan noglelunde om morgen igen. Gør jeg noget forkert.. Eller kan jeg virkelig spare disse 3 -2 timer af min træning og stadig få samme effekt ud af det, eller gør jeg noget helt forkert.
  21. Fra begynder til øvet...

    ok ok.. Jeg tror mit lille hoved forstår hvad i mener. Jeg er hoppet på Stronglift programmet, da det virkede meget enkelt, og kørte 1. workout.. hvilket ikke var særlig besværligt eller særligt udmattende, men lade os give den lidt tid og se om jeg ikke skifter mening. Tak for alle svar - de har hver især været informative på hver sin egen måde :P
  22. Fra begynder til øvet...

    Jeg må nok indrømme at jeg er lidt forvirret over hvordan en træning som kun består af 3 øvelser og med en varighed på 45 minutter kan være intenst.. Især fordi at nu har jeg været vant til at træne som jeg har gjort indtil nu..
  23. Fra begynder til øvet...

    Tager nok 10 eller 15 afhængig af hvor let det er..
  24. Fra begynder til øvet...

    Det ligger i at jeg tager mange sæt.. Jeg laver normalt 7-6 øvelser hvor jeg tager 6 sæt for hver øvelse. (40 % , 70 %, 100% af maks styrke). Eks. Vægtede armbøjninger (15, 20, 25, (30)) kg incline dumbell chest press (16, 18 ,20, (22)) kg bicep/tricep cable row (45,49,54/ 49,54,58,(63)) Vægtede leg raises på gulv - alle vinkler (2 kg, 4 kg) shoulder press (16, 18 ,20, (22)) kg Standing one-Arm dumbbell curl over incline bench (16, 18 , (20)) kg dobbelt parentes betyder på en heldig dag.