Mikkel leicht

Medlemmer
  • Content count

    949
  • Joined

  • Last visited

Everything posted by Mikkel leicht

  1. Træning med sten

    Alt efter kvaliteten af de sten du finder, kan du lave: clean og pres med sten Snatches (dog nemmere hvis du finder en stamme eller noget) kuglestød Zercher squats almindelig løften sten til rampe (evt med lap-teknik) løft sten til skulderen stone walks (i armene, eller holdende over hovedet) greb ved at tage mindre sten som er uhåndterbar og kast og gribe dem eller lignende statisk træning BORs med sten (kræver du finder en god aflang sten) one-arm stone pres OH stenflips (igen lidt svær sten af finde) overhead squat (kan dog være halv farlig) stone walk hvor stenen ligger på skulderen ligesom man ville gøre med en stamme Cruixifix walk (egentlig bare en sten som er meget tung (de bruger 180kg til stærkmand) og så går du med den, kræver en rampe eller noget så du ikke skal løfte den fra jorden, men blot tage ved den og gå) one-leg stone løfts Løft sten fra den ene fod og over til den anden og tilbage Så det bare evt at lave medleys af ovenstående for at få lidt cardiovaskulær træning ud af det også...
  2. Uren hud i forbindelse med træning

    Hvis det ikke er test der gør det, hvad er det så? stopper jeg nogen dage med træningen bliver jeg stort set acne fri.. dagene efter en hård omgang træning og jeg blomstre som en hæk..
  3. Hvordan lærer man folk at squatte?

    lær dem at lave asian squats (siddestilling som har god overførsel til squat med hensyn til vægtfordeling og mobilitet) Lær dem så at squatte til en box så de lære den eccentriske del uden at de fx bukker i ryggen eller går frem i knæ eller lignende, man kan så starte med høj box og gå længere og længere ned. Lær dem så at squatte uden boxen Lær dem så at bibeholde det lærte ved tungere vægte.. Så burde den vel være hjemme.. Det kræver man kender lidt til squat selv og ikke mindst hvad der måske kan være problemet hvis personen gør sådan og sådan i en given situation.. Her er box squats også gode da det gør det nemmere at analysere hvor henne i løftet det går galt..
  4. Clean/drugs?

  5. Clean/drugs?

    Kage uhyre??
  6. Clean/drugs?

    Det har vel også noget at gøre med det større potentiale man har på doping med restitution og den hypertrofi man for, men så vidt jeg ved er ens resitution af sener og led ikke inkluderet så kraftigt sammen med doping, så disse kræver samme tid om at restituere som en som er clean.. derfor tager man højde for dette ved at splitte programmet på denne måde.. Det var måske en mulighed?
  7. Naturligt forhøjet testoteron-niveau

    Bare det var mig..! :D
  8. Pyramidetræning - hvad sker der med musklerne?

    Vil sige det er meget unuanceret at sige det helt ineffektivt.. Strongmen bruger specielle former for pyramide i deres træning (ja ved godt mange får hjælp fra medikamenter) men på et teoretisk plan kan det dog forklares, for du for større workload, større muskeludholdenhed og du for styrke ved de tungere sæts (+80%), så alt i alt for du alle 3 i stærkmandsprogrammet.. Et godt eksempel kunne være at lave lidt opvarmning og så arbejde op til en tung single og udfør den 1-3 gange og så slutte af med et drop og så lave 3x3.. Det er ikke traditionel pyramide men man laver stadig færre og færre reps på vejen op til den første tunge single, selvom de fleste nok ikke går all-out på de reps sæts op til, eller det der ligner..
  9. Functional gheyness

    Den første film har da ind imellem nogen gode øvelser til GPP og ekstra abejde udover det hårde træning.. Jeg ville da være lykkelig hvis jeg kunne gøre det der med henhold til tid og udstyr og lidt coaching..
  10. Nordiske mesterskaber ...

    Glæder mig vildt til at snakke med ham! hans form var jo over al forventning til Olympia!!
  11. Aminosyrer L- og D-form

    ikke nogen som gider give en kort forklaring på hvad de to typer er? har ikke stødt ind i det her før?
  12. Danmarks stærkeste mand 2007!

    Ville da være rart at vide hvad det stærkmand den 22. sep gælder for? Stiller jo op :4thumbup:
  13. Sælger PL udstyr

    - Har en F6 i god stand, ingen revner eller lignende i str. 44, brugt 4-5 gange - Inzer deadlifting suit Fusion (den nye af dem) str. 32, kun været brugt 1 gang, og det med meget få løft, da den var alt for stram til mig Byd som i har lyst..
  14. Sælger PL udstyr

    hm, tror jeg ikke desværre.. den bliver alt for stor..
  15. All-Stars > Ironworks

    Brian siders er beskidt, hans squats er siiick! 442,5kg og det super eksplosivt!
  16. Jesse Marunde død af hjerteanfald

    problemet er her, at folk dømmer folk uden beviser og på "tro" og alt mulig andet som er fuldstændig irrelevant.. hvor bliver "man er uskyldig til andet er bevist" princippet? det jo ikke fordi de er ligesom Olympia folkene? Moos - de er faktisk underlagt at blive testet til konkurrence og andet..
  17. Jesse Marunde død af hjerteanfald

    Du vist ikke nem at imponerer så?? Synes dette topic efterhånden er blevet meget OT..
  18. Jesse Marunde død af hjerteanfald

    tja, det vel jeres sag, min holdning står ved .. men vil da give jer ret i at det er en tidlig alder, og ikke mindst synd for familien..
  19. Jesse Marunde død af hjerteanfald

    Hvem vil ikke gerne dø mens man gør det man elsker at lave? kan man håbe på mere? det tragisk det er så tidligt selvfølgelig men stadig..
  20. Michael Rasmussen trukket fra Touren!

    NEWS... ????
  21. Michael Rasmussen trukket fra Touren!

    Hvor er atleternes rettigheder henne i dette spil? troede man var uskyldig til det modsatte var bevist? WTF! GOTTA HATE TOUREN NU!!
  22. Mr. Olympia 2007.

    Ja min læge skar lige i grænsen mellem brystvorte og almindelig hud, for at skjule arene bedst muligt, kunne ikke se hvorfor de ville være smartere at skære så langt fra.. de skal jo brænde bagefter..
  23. Sæt; tre vs. ét

    Korrekt er meget mangfoldigt, alt efter hvilken træningsfilosofi eller træningsprogram du har, men ens for alle er dog at det er med stigende krav til kroppen, og blandt andet workload som en af faktorene Begyndere har en lavere tærskel, det er vi enige om, men hvorfor så ikke bruge de 15-20min længere for 2 sæts mere i hver øvelse, for at få større erfarenhed med øvelsen (indlæring, koordination, styrke) og 2-3 sæts er vel det de fleste old school, og mere erfarene ville anbefale til nybegyndere.. Alt efter hvordan de ville udføre det ene sæt, hvis man skal stole på den approach (forudsat sæts til opvarmning??) så ville de mangle en masse workload kontra ham med 3 sæts, og de fleste ville kunne klare 3 sæts så hvorfor ikke starte ud med træning hvor har større chancer for resultat.. Helt nye i faget, har tit 1-2 sæts hvor det faktisk ikke køre så godt, og efter disse sæts, kan de måske opnå en forøgning i reps, og endda med langt bedre teknik Ville da gerne høre hvorfor du mener at det ville være anbefalesesværdigt at spare de 2 sæts pr. øvelse bare for at spare tid? der er mange andre steder i hele forløbet jeg hellere ville anbefale man sparede tid (oftest mange andre meget åbenlyse og meget nemme steder at skære tidsforbruget ned, som jeg anser meget smartere) men igen, det vel også lidt med temperament, holdning og mål...
  24. Motivation!

    Jo ikke noget nyt der
  25. AM/PM traning

    At splitte programmet op er smart for at øge resultaterne (hvis det gøres rigtigt) men dine øvelsesvalg er ikke alle lige gode IMO..