WBO

Medlemmer
  • Content count

    50
  • Joined

  • Last visited

  1. Davai, davai!

    Nej det er sgu noget crap :-O
  2. Cykling - Jagten på topform 2018!

    Det kan jeg kun nikke genkendene til. Hvordan går det hos dig - det er længe siden man har hørt fra dig på din blog :)
  3. Cykling - Jagten på topform 2018!

    Med en ny søn, som er ankommet i familien, har tiden til at føre log desværre været noget nedprioriteret, men træningen har ikke været helt forsømt. Når jeg kigger tilbage fra starten af året til nu, har jeg haft mellem 3-5 træningspas om ugen på mellem 5-7 timer. Rent strukturmæssigt har jeg fået styr på meget efter at have påbegyndt Trainerroad, hvor det hele er skemalagt efter de færdigheder jeg gerne vil tilstræbe mig på cyklen. Ude på landevejen var min FTP sidste år lige omkring de 300 watt, men da jeg kom på hjemmetræneren lå den på 259w - på hjemmetræneren har jeg fået forbedret min FTP til omkring de 280w - så det var været givende, og jeg er meget spændt på hvordan jeg er kommet ud af sæsonen, når jeg kan begynde at måle mig mod dem, som plejer at være ligeså dygtige og bedre end mig på cyklen. De intervaller som har været fortaget har primært været længere vo2 max intervaller på 3minutters varighed, mod hvor det i starten har været lidt længere intervaller på 8-10m varighed. Jeg er nu så småt begyndt på at have endnu kortere intervaller mellem 15s-90s varighed men mere power. Der er også 40/20 intervaller med 40s på 135% af FTP og 20s pause - som skal forsøge at give mine muskler lidt fyld på når vi snart kan accelerer ud af svingene. Jeg vil forsøge at få opdateret min blog lidt oftere, dog synes tiden at begrænse en smule.
  4. Davai, davai!

    Stærkt gjort. Alligevel noget af et spring på de 4 uger! 16w! Hvad er din w/kg så nu?
  5. Davai, davai!

    Mid volume - det kan jeg sgu ikke få tiden til - det bliver for mange timer på en kedelig hjemmetræner :-D - Det fungere fint for mig, med bare 3 gange om ugen, og så supplere jeg det med en tur i skoven på MTB om søndagen. Jeg er gået fra 245-265 her på de sidste par månederstid - men tænker ligesom dig, at det nok også har noget at gøre med tilvænning til at sidde på en hjemmetræner. Jeg er rigtig fin tilfreds med min Tacx Flux - kører upåklageligt, og det er rart jeg ikke skal slide på dækket, og min vintercykel er klar til at komme ud på gaden hurtig igen
  6. Davai, davai!

    Det er da super lækkert med fremskridt. Føler du trainerroad har hjulpet dig? Og hvad kører du på hometraineren, og hvormange timer ligger du i det om ugen? Hvad er din FTP på hjemmetræneren, kontra udenfor? - Jeg oplever et enormt fald på hjemmetræneren. Jeg er selv ved at følge et trainerroad program, dog kun low volume - da jeg slet ikke magter mere end en time på træneren indenfor.
  7. Got legs?

    Jeg vil så også tilføje, at jeg tvivler på - at andre forbunde har en ligeså stor liste af forbudte stoffer. Også dét som gør at cykelsporten lider under dopinganklager - man kan tit være uheldig og faktisk få nogle stoffer helt ubevidst ved at spise for meget af det ene eller andet, eller tage en simpel kosttilskud hvor man ikke lige har læst indholdet. Derudover, bliver ryttere testet konstant - hvis man gjorde det i andre sportsgrene, så tror jeg % ift. hvormange idrætudøvere som er i sportsgrenen ville overstige cyklingen.
  8. Cykling - Jagten på topform 2018!

    Opfølgning på sidste uge. Sidste uge forløb fint, og passede min træning med træning 5 gange i ugens løb. Jeg vil prøve, at begynde på at tælle lidt kalorier, da jeg synes, selvom jeg motionere meget stadig tager på. En gængs da for mig mad mæssigt kunne se sådan ud . Havregryn m. rosiner, protienshake(mellemmåltid) 3 rugbrøder m. makrel/fiskefrikadelle/Fiskefilet/Frikadelle eller blandet salat m. pasta og kylling(En stor tallerken) og aftensmad som tit er noget kylling og ris, eller oksekød og spagetti osv. - synes jeg holder mig ret sund - men tager på hver uge :o) Nuværende vægt: 83kg Fedt % 18.3 Tirsdag: Blev det til en times hometrainer med vo2 max intervaller. 2 sets a 3 intervaller med 3min @ 300watt og 3min pause. Målet med denne træning er at øge min power på korte og intense minutter, og forbedre min aerobic kapacitet - og selvfølgelig min iltoptagelse. Onsdag: Blev til 5 km løb. Stille og rolig opvarming første kilometer, og derefter 2km på fuldskrue efterfulgt af rolig km og til sidst fuldgas ialt knap 21min Torsdag: Igen hjemmetræner med sweetspot intervaller. Det blev til 3 sets a 12min a 250w Lørdag: Ud at løbe lidt længere distance. 10.1 km rolig pace - ca. 48m Søndag: MTB I Marselis. 151gns puls (max 192) - 1t og 28m I alt aktivitet 4t32m Mon ovenstående er nok, til at komme ud af vinteren i bedre form end før? Plejer om sommeren cykle omkring 8-10 timer om ugen.. Bliver spændende at se - i hvertfald hård træning, synes jeg!
  9. Cykling - Jagten på topform 2018!

    Cool! Så må et tildels isoleret skur være at holde til!
  10. Cykling - Jagten på topform 2018!

    okay, spændende :) Jeg er spændt på, om jeg selv kan generere nok varme til at kunne holde til at være i skuret på de kølige vintermåneder.. Men hva - det er vel også et spørgsmål om hvad man tager på af tøj..
  11. Cykling - Jagten på topform 2018!

    Endnu en uge er gået, og der blev plads til ganske fin træning. Om end, ikke så struktureret, så fik jeg dog pulsen op og forbrændt en masse kcal(Ikke at man kan se det på vægten....) Tirsdag: Kørte jeg 4x 8 m sweetspot intervaller, med 4 5s sprint hvert ca 2. minut - hård workout og meget intensiv - det blev til ialt knap 1 times workout Onsdag: 5 km hurtig løb, 5km med 4:08 pr km i snit - en forbedring af 1 sekund pr. km ift. tidligere i år Torsdag: Det var meningen jeg skulle have kørt 5x 10m sweetspot, men tiden var desværre for knap, og fik derfor kun gennemført 3 blokke af 10m sweetspot på godt en time. Men derudover ganske fin workout.. Hvor kører I hjemmetræner henne? Min hjemmetræner er ude i skuret - det kan godt blive en kende kold - der er ingen varme ude.. Så tænker lidt på, hvordan det bliver derude fremadrettet, når det kun bliver køligere? Lørdag: Var ude at cykle på MTB - et track i Hinnerup. Det er fedt og ok teknisk - synes jeg får fyldt meget på, på bare nogle enkelte runder. I alt 1t6m med gns puls på 161 (tresshold puls 165) - så meget på grænsen! Søndag: Trailrun løb - det blev til 8.5km - det var lidt mudret, og et sted oversvømmet, så jeg måtte løbe tilbage. Alt i alt en god uge - dog synes jeg virkelig jeg har svært ved at tabe mig - men sådan har det altid været...! overlever nok
  12. Got legs?

    Hey, Du skulle tage at træne lunches istedet for - til styrkelse af knæ og ledende omkring. Det har hjulpet mit springerknæ, til ingen gener overhovedet. Klart anbefales.
  13. Cykling - Jagten på topform 2018!

    Jeg har siden FTP testen i tirsdag endnu ikke været tilbage på hjemmetræneren. Jeg har dog tænkt mig, at komplimenter min cykeltræning henover vinteren med løbetræning. Jeg har tidligere forrige år løbet 5 km under 20m, og kunne egentlig godt tænke mig at løbe 5km et par gange om ugen i højt tempo - og forhåbentlig sætte ny PR - da jeg aldrig rigtig har trænet i løb - Men tænker det kan give godt nok ift. iltoptagelse henover vinteren, eller er det bare dumt at løbe? Anyways.. Jeg løb 5km i Onsdags på 21:07 - det var afsindig hårdt, og der bliver løbet i et tempo hvor man slet ikke kan snakke. av. Torsdag kom jeg så en tur afsted på MTB et sted i Hinnerup, hvor runden er relativ kort, men mange sving og forhindringer - et super fedt spor som vi ville kører 3 gange. Starten af 3. runde styrede min kammerat desværre, hvorfor vi allerede efter 50m måtte vende om. Fredag: Fri Lørdag: Løb samme 5 km's rute på 20:47 Søndag: En halvanden times cykling på vintercyklen. Masser hårde bakker og fint tempo. 15m total i min threshold puls, resten i moderat og tempo.
  14. Cykling - Jagten på topform 2018!

    Efter godt halvanden uges pause kom jeg endelig ud i søndags. De havde jo lovet sol og op til 20 grader. Sørdag 3 kammerater kom og hentede mig, og vi trillede stille og roligt ud - allerede efter 5km var første punktering. De havde som ellers lovet - ikke fundet solen frem, og vejene var små våde, og derfor var stenene vendt. Det blev kun til halvanden times rul, pga. total set 4 punkteringer. Et lyspunkt som jeg kunne tage med, var at jeg havde et episk duel med en d-licens rytter på 1.80 og 66 kg (hvor jeg selv vejer 83kg og er tilsvarende 1.80) op ad lille tåning vej(1.7km med snit på 5%) vi skiftedes til at angribe, og endte sejrigt ud til sidst - hvilket var yderst tilfredsstillende. Det blev til lige lidt over 5min med 355w i snit. Tirsdag Idag har jeg så været på hjemmetræneren. Det blev til en time, hvor jeg lavede en 2x 8m FTP test. Hader dem. Og jeg kan endnu engang konstatere at de watt jeg smider udenfor, er noget højere end det jeg kan præstere på hjemmetræneren, selvom den skulle være ret nøjagtigt (tacx flux) Men det har Kermit givet et godt svar på hvorfor :) Jeg kunne holde 285w a 8m begge gange, og det gav mig en FTP på 256 - hvilket er 1 lavere end min sidste test for en måneds tid siden. Min målsætning er stadig over vinteren, at kunne få min FTP over 300 på hjemmetræneren... Om det er en målsætning der er sat til at fejle på tiden vise.. Nu stræber jeg efter det!
  15. Cykling - Jagten på topform 2018!

    Mange tak :) Giver god mening det du skriver -og det oplever jeg også - bortset fra at tilvænne mig hjemmetræneren og se samme FTP som jeg har udenfor :) Men tak for gode pointers! Jeg har ikke rigtig gået trænet siden sidst, dog blev det til et enkelt løb i vejle. Løbet i Vejle i lørdags gik ikke helt så godt.. Der var vådt og det øsregnede hele tiden.. Løbet var i runder a 40km - og planen var egentlig at sidde med front, og så give max smadder op af Munkebjerg - men måtte konstatere kroppen var så kold, og jeg var våd og fik måske brugt lidt unødvendige kræfter i fronten af feltet, og ellers bag ved feltet i sving. Selvom jeg har en Specialized Tarmac med disc, så tager jeg det meget rolig i regnvejr, og det gjorde, at jeg ofte blev nød til at lukke huller efter sving hvor jeg blev nødt til at smide 7-900watt i 30-40 sekunder for at lukke det, og det gjorde jeg flere gange. Jeg løb simpelthen tør for kræfter, og kunne ikke følge med fronten længere. JEg og en kammerat blev enige om at stoppe efter 1 runde, da vejret var ganske forfærdeligt. Stats fra løbet: 1.20m, 44 km Gns puls: 151, Max: 183 Gns. watt: 236 Gns. max watt 20m: 250w NP watt: 290watt Samme dag, om natten gik min kones vand, og vi kørte på hospitalet og fik født vores søn - 11 dage før termin. Iflg. min plan med træning passede det faktisk ret fantastisk, da jeg alligevel i denne uge ville have en restitutions uge, da jeg de sidste 3 uger har kørt vo2 intervaller 3.5t om ugen i snit. Jeg regner med en lille tur med nogle bakke- og skiltespurter med mine kammerater søndag, og ellers bliver der kørt på hjemmetræneren, og vo2 intervaller tirsdag, torsdag og lørdag indtil start november, hvor jeg tænker at begynde på sweetspot træning vinteren over.