Rall

Medlemmer
  • Content count

    1,419
  • Joined

  • Last visited

Everything posted by Rall

  1. A long and winding road...

    Halløj. Godt at høre fra dig igen :-)
  2. Rall

    MOL er sgu' et fedt forum. Jeg opdagede det for en måned siden, da jeg søgte på nettet efter ny inspiration til min træning, og idéen med at dele sine tanker omkring træning og diæt med andre ligesindene er motiverende. Derfor: RALL's log Jeg er 28 år, har trænet BB gennem 8 år. Startede på omkring 68 kg, vejer nu 90 kg. Jeg er 180m høj. Har aldrig brugt AS, væksthormon eller andre lign. ulovlige stoffer. Jeg har gennem årene været meget inspireret af Ironmann's Position of Flexion, senere har jeg fundet en del inspiration til min træning og diæt på T-mag.com. Jeg er kiropraktor og arbejder i Hjørring, men er oprindelig fra Odense, hvor jeg også læste på uni. Jeg trænede selvfølgelig i OBBC - fedt at se, at der hér på MOL bliver sat pris på det center, for hold kæft hvor jeg savner det. Jeg træner i Hjørring Helsestudie, som er et gammelt BB-center, der dog er mere fitness-orientet nu, men stadig med en "grotte" i kælderen til de tunge vægte. Mit mål er at stille op til DM i BB i år 200?, så jeg fokuserer på at bygge muskelmasse dog uden alt for mange overflødige kg i form af fedt (ønsketænkning ). Pt. træner jeg på DFHT, men er (lige som jeg skulle starte på 6. uge) blevet slået ud af en god omgang maveinfluenza Men OK, så kan jeg jo bruge tiden fornuftigt til at få startet min log ordentlig op. Min diæt er baseret på John Berardi's "Massive Eating"-artikler fra T-mag. De går i bund og grund ud på at adskille indtaget af fedt og kulhydrat mens man indtager protein i alle måltider. Dvs at måltidern består af enten P+K eller P+F. Teorien går kort fortalt ud på, at man kan minimere (ikke undgå) fedtlagring og samtidig bygge muskelmasse, ved at undgå kronisk høje koncentrationer af glukose, fedt og insulin. Nu vil jeg ud og pleje mit tarmsystem med cola, og så håbe at jeg er frisk til at starte på uge 6 af DFHT i morgen eller på torsdag.
  3. Rall

    jsc: ens mandighed kommer virkelig på prøve, når man dag efter dag barberer din ben, ædlere del og så den del af kroppen, som msn sidder på LOL, så lidt falmende hårpragt er ingenting!
  4. Rall

    Tynd i toppen og fed på røven - toppen klarer trimmeren og stregerne på røven klarer Hiit'en!
  5. Rall

    Update: 5 uger til DM i CBB. Jeg har haft for travlt til at opdatere loggen, men nu er det vist på høje tid. Morgenvægt: 88,5 kg 79,5 cm om livet Jeg laver hiit 3 dage nu: 2 dage med 12 intervaller og en dag med 6 intervaller. Styrken er god - kun i squat og bænk har jeg observeret en lille reduktion. Normal Days: Pro: 300 Carb: 220 Fat: 81 Fiber: High Days: Pro: 270 Carb: 395 Fat: 66 Fiber:
  6. Rall

    Et mere
  7. Rall

    Update 92,1 kg. 83 cm om livet. Ingen ændringer. OUTWORK!
  8. Rall

    75 om livet er vel heller ikke helt dårligt for en bredhoftet marathonløber :-)
  9. Rall

    Jonas: Det er jeg sgu' også noget spændt på det. Jeg har faktisk fucket lidt op i tilbagemeldingerne til coachen. Jeg opdaterer to gange om ugen, tirsdag og lørdag, og har hver gang sammenlignet med opdateringen 7 dage før, når jeg beskrev hvor meget jeg havde tabt mig, men faktisk skulle jeg sammenligne med opdateringen 3-4 dage før! Det har jo fået hastigheden, hvormed jeg tabte mig til at fremstå som 1-1½ kg om ugen, hvor det jo reelt har været ½-3/4 kg om ugen! Vi regner med at jeg skal af med 7-8 kg endnu, så jeg skal nok liiiige nå det på 10 uger............. Update: Selv om vi reducerede mine makro'er og øgede hiit med et interval mere i weekenden har vægten ikke rykket sig fra de 93,4 kg (stadig 84,5 cm om livet), så vi reducerer carbs yderligere med 10 g på lav carb dage og 20 g på høj carb dag samt fedt med 5 alle dage. Desuden øger vi med et interval hiit mere til 10 intervaller! (Godt at der lige er kommet et nyt Five Finger Deathpunch album!). OUTWORK!
  10. Rall

    Haha, godt at DM så er real life :-) (billederne er screenshots fra en video)
  11. Rall

    Jsc: tak, tak - det er jo faktisk lidt din skyld, at jeg i sin tid begyndte at reflektere mere over, hvordan man strukturer sin træning - stærkt Ironman Mag inspireret i starten, hvis du husker? Men ellers så er jeg jo en marathonløber, med et tosset ønske om istedet at ligne en sprinter LOL! Sjovt som man altid stræber efter lige det man ikke har! Blackice: Jeg har luret lidt i din log, men jeg har bare ikke nået at poste der - fede pas, som dig og Kauf får fyret af!
  12. Rall

  13. Rall

    Update - 10 uger til DM. 93,4 kg. 84,5 cm om livet Styrken er faldet med 5-10% på squat og bænk variationerne i 3-8 rep zonen, mens styrken derudover stort set er intakt. Vi reducerer mine makro'er lidt: Carbs 20g ned på low carb dag og 35 g ned på High carb dag. Fedt ned 4 (ja FIRE) g alle dage :-) Et Hiit interval mere - 9 i alt. OUTWORK!
  14. Rall

    Update 93,8 kg. 85 cm om livet. Ingen ændringer i makro'er. 11 uger til DM! OUTWORK!
  15. Rall

    Jeg har en spinning cykel, som gør at jeg kan øge belastningen meget på meget kort tid, da man bare drejer på et håndtag ligesom på de gamle Monark motionscykler, hvis du kan huske dem. Nå men altså 5 min opvarmning og så accelererer jeg så hurtigt jeg kan inden jeg skruer belastningen op så hurtigt som muligt. Jeg skruer på til et niveau, som jeg lige kan træde i 20 sek og ikke et sek mere :-). Derefter 1 min og 40 sek på lavt niveau, mens jeg forsøger at strække mig og hive noget luft i ind, undgå sidestille og at brække mig :-). Gentages i alt 8 intervaller inden 5 min nedvarmning! Med prowleren varmer jeg også op på cykel i 5 min. Derefter skubber jeg den i 20 sek - jeg har endnu ikke haft belastning på - og jeg bruger primært de to lodrette stænger. Jeg går lidt rundt i 1 min og 40 sek inden næste interval, 8 i alt. nedvarmning på cykel i 5 min. Update: 93,9 kg. 85,5 cm om livet. Ingen ændringer!
  16. Rall

    Jeg har en spinning cykel, som gør at jeg kan øge belastningen meget på meget kort tid, da man bare drejer på et håndtag ligesom på de gamle Monark motionscykler, hvis du kan huske dem. Nå men altså 5 min opvarmning og så accelererer jeg så hurtigt jeg kan inden jeg skruer belastningen op så hurtigt som muligt. Jeg skruer på til et niveau, som jeg lige kan træde i 20 sek og ikke et sek mere :-). Derefter 1 min og 40 sek på lavt niveau, mens jeg forsøger at strække mig og hive noget luft i ind, undgå sidestille og at brække mig :-). Gentages i alt 8 intervaller inden 5 min nedvarmning! Med prowleren varmer jeg også op på cykel i 5 min. Derefter skubber jeg den i 20 sek - jeg har endnu ikke haft belastning på - og jeg bruger primært de to lodrette stænger. Jeg går lidt rundt i 1 min og 40 sek inden næste interval, 8 i alt. nedvarmning på cykel i 5 min. Update: 93,9 kg. 85,5 cm om livet. Ingen ændringer!
  17. Rall

    Update 94,4 kg, 86,5 cm om livet. Ingen ændringer i makro'er. Styrken på power dagene er nogenlunde uforandret, (en lille smule dårligere stabilitet omkring truncus ved squat og dl, da mit bælte ikke passer så godt længere) og fuldstændigt uforandret på hypertrofi dagene. Nyt split: 1.power overkrop (4-8 reps) 2. Power ben 3. Hiit 8 intervaller cykel/prowler 4. Hyper ryg, bryst (6-20 reps, dropset, clusters, statisk stræk, superset) 5. Hyper Ben 6. Hyper skulder, arme 7. Hiit 8 intervaller cykel/prowler OUTWORK!
  18. Rall

    Det kan jeg da. Jeg træner inden dagens sidste måltid: low day 090713.xlsx
  19. Rall

    Stadig 95,4 kg og 87,5 cm om livet Ingen ændringer. I lørdags reducerede vi C ned med 30 g på lav dage og 45 på høj dage samt F med 5 g ned alle dage. Jeg ser lige hvordan det udvikler sig uden ud. Der er 13 uger endnu, men det skal begynde at rulle hurtigst muligt for jeg tror stadig, der er minimum 10 kg at smide .
  20. Rall

    LOL - jeg mente siden oktober sidste år, hvor jeg startede med at arbejde med Layne Norton.
  21. Rall

    LOL
  22. Rall

    Hej Jonas - tak for snakket i dag :-)Denne offseason har været bedre, end sidst jeg stillede op, da jeg var 3 kg tungere - og i værste fald med samme fedt %, da jeg indledte denne diæt, som ved begyndelsen af sidste diæt - især bagkæden er blevet bedre, og så er jeg overall blevet stærkere :-) Jeg laver kun 2x Hiit /uge - intet andet!
  23. Rall

    Ja forhåbenligt, nu må vi se ;-) Jeg varierer det fra cyklus til cyklus, men jeg kører box safetybar squat, ghr, trap bar dl, db og bb sbsl, lunges, sumo dl, kabel pullthrough og så gode gammeldags leg curls - og ikke at glemme: prowler skub/træk!
  24. Rall

    Tak. Vi har lige reduceret mine macro's lidt, så det hedder 300 P / 290 c / 105 f på lav kcal dage (3300) Og 270 P / 525 c / 85 f på høj kcal dage (3945)
  25. Rall

    Hej TRS. Er du selv inden for sundhedssektoren? Et par pics af dagsformen - 13 uger ud fra DM 95,4 kg Carbs ned 30 g på lav og 45 g på høj kcal dage. Fedt ned 5 g alle dage.